LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Winston Touristik International reis gewonnen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Hans en Marianne

Winston Touristik International reis gewonnen

Ongelezen bericht door Hans en Marianne »

Op 20-5-2004 zijn we met 8 bussen uit Eindhoven naar een verkoop-demo in Isselburg gegaan. Daar werden onder meer "gratis" reizen verloot dmv gratis cheques. Bij een boeking werden deze van het totaal bedrag af getrokken. Bij het afsluiten van moest je wel een reis-annulerings verzekering (kosten 8 Euro en 13 Euro administratiekosten PER PERSOON betalen.
De betrokken firma heeft een adres in Duitsland en een postbus in Nederland (in Losser).
Op een Duitse site vond ik de volgende gegevens over dit bedrijf:

Das Unternehmen ist in Oldenburg/Cloppenburg registriert. Nähere Details dazu erfährt man bei der Polizei Oldenburg-Stadt unter der Tel. Nr. (++49)(0)441/7900 bzw. direkt bei der Polizei Cloppenburg unter der Tel. Nr. 04417/943-0

De klachten op deze site waren dat je aan de rand van het gebied in eenvoudige hotels gehuisvest werd en dat de excursies schreeuwend duur waren. Dat ik de reis ga cancellen (mag binnen 14 dagen) is duidelijk.

We zijn op deze bijeenkomst gekomen doordat we een prijs hadden gewonnen: auto/keuken/cheques/huishoudelijke apparaten.
Ieder bezoeker zou na afloop een kado van ongeveer 45 Euro krijgen. Voor de heren een horloge met een prijskaartje van Euro 149 (de door mij geschatte waarde niet meer dan 1,49 Euro) en de dames een manicureset van 45 Euro (geschatte waarde 4,50 Euro).
De gewonnen prijs bleek voor iedereen te bestaan uit:
een promotiereis van 3 dagen Berlijn (S p r e e t a l),
administratie kosten 25 euro. Dus niks auto enz.
Na de diverse verkooppraatjes mochten we nog half uur naar een beren reservaat in Isselburg.
Dat een bus van deze organisatie vorig jaar verongelukt is is natuurlijk toeval.

Wie heeft ervaringen met dit bedrijf???

cilia

Re: Winston Touristik International reis gewonnen

Ongelezen bericht door cilia »

Vorig jaar kochten onze vrienden alles van wol. Daardoor kregen zij een reis naar Italië met 198 korting. Ook wij mochten mee en andere vrienden voor dezelfde prijs.
Omdat ik ziek werd moesten wij annuleren het was een heel gedoe, maar we kregen het geld wel terug.
De andere 4 zijn er naar toe gegaan. Op de heen reis een heel slecht en vies hotel aan het Gardameer. Op de eindbestemming vonden zij het prima. Wel moesten zij ook nog de trips in de omtrek boeken en dan de entree's. Ze vonden dat erg duur. Op de terugweg weer niet al te goed. Al met al, ze hebben wel veel gezien maar doen het zo nooit weer.
Cilia

w.romp

Re: Winston Touristik International reis gewonnen

Ongelezen bericht door w.romp »

:twisted:
Het afgelopen jaar ook met deze onderneming mee naar Hongarije
geweest.Onze ervaring was alsvolgt;
Eerst de afgelegen plaatswaar je terecht kwam
Dan 200 euro voor de exursie'sper persoon, deed je niet mee had je niet te eten en kon je ook nergens anders naar toe.
Hotel zonder lift, Wij hadden invalieden aanboord
Verkoop demonstratie tijdens je vakantie.
Op de terugreis waren de tussenstoppen zo geregeld, dat als er iets te doen was kreeg je 15 minuten pauze, en moest bijvoorbeeld getankt worden dan een uur. mar dan wat er niets te doen.
Tot overmaat van ramp moesten we s'morgens om 6 uur het bed uit
om de terugreis te aanvaarden, en kwamen s'nachts om 2 uur op de fuutlaan in Eindhoven aan.Er moesten toen nog mensen naar bv Veldhoven. kosten taxi plus minus 35 euro, en anders moest je maar wachten tot om 7 uur de eerste bus ging.
Een brief geschreven, maar geen antwoord terug, gebeld en een nieuw adres gekregen maar nog geen antwoord terug.Toen aangetekend gestuurd, en naar maanden 'n antwoord terug.
Ze wisten niet wat voor bussen ze hadden , ze wisten niet wat voor chauffeursze hadden, ze wisten niet wat voor hotels ze hadden. en over de prijs van de exursie's hadden wij van tevoren ingeligd moeten zijn.
Als vegoeding kregen wij een graties dagreisje aangeboden (met verkoop demonstratie).Groetjes Willem en Rose

Hans en Marianne

Re: Winston Touristik International reis gewonnen

Ongelezen bericht door Hans en Marianne »

Bedankt voor de reacties.
Inmiddels heb ik vernomen dat WTI containers vol post verstuurt en 10-tallen aangetekende brieven per WEEK krijgt. Mijn zegsman zette zijn vraagtekens achter het bedrijf maar het is een goede klant voor de post.

Mijn aangetekende brief is aangekomen en afgehaald.
Ik ben blij dat ik geannuleerd heb.

dmj

Re: Winston Touristik International reis gewonnen

Ongelezen bericht door dmj »

ook wij mijn schoonzusje en ik zijn in die ongein van wti getrapt
wij zijn ook naar Hongarije geweest er zouden exursies zijn je zou gezellig kunnen winkelen in Boedapest maar niets van dit alles
de moderne bus had geen airco de stoel waar ik opzat was kapot er lag ook nog glas onder van een {eerder ongeval?}geen nederlandssprekende chauffeurs ze verstonden of wilde ons niet verstaan ik kan zo nog wel een hele tijd doorgaan en samen met mij mijn busgenoten ik een aangetekende brief geschreven om een gedeelte van mijn geld terug te krijgen ik ben benieuwd wanneer ik iets van wti verneem anders gaan wij met een aantal mensen naar een verkoopdemontratie en maken flink stennis het is een grof schandaal hoe de mensen belazerd worden :evil: :evil: :evil:

ageeth

Re: Winston Touristik International reis gewonnen

Ongelezen bericht door ageeth »

Ik ga alleen met de gratis reisjes mee. Want ik weet hoe ze het doen na 5 jaar met ze zijn meegeweest. Ze presteren het zelfs om van de concurrent de shows te misbruiken. Ik heb mercator-reizen hiervan op de hoogte gesteld. Als je zo iets wil doen neem dan mercator/fortuna reizen. De bussen zijn hollands en je kan ze beter bereiken via de telefoon of internet. Ik weet precies waar we zitten en hoe duur de reizen en de excursies zijn. De meeste kennissen zijn ook weer naar ze terug gegaan.

Groetjes,
Ageeth Balm

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Winston Touristik International reis gewonnen

Ongelezen bericht door berendjan »

De Duitsers noemen dit Kaffeefahrten en eerlijk gezegd ben je beter af als je er niet aan meedoet. Tenzij je mentaal sterk in je schoenen staat en je je niet door een gladde verkoper laat verleiden tot het kopen van allerlei volstrekt nutteloze en veel te dure dingen. Dit soort daguitstapjes zijn leuk als je eens een dag niks te doen hebt. Dan kun je best lachen en ben je er effe een dagje uit. Maar stel je er niet teveel van voor. De maaltijd die je krijgt aangeboden is net genoeg om een holle kies te vullen, het kadootje dat je krijgt, krijg je ook als troostprijs op de kermis en is bij de groothandels waar die inkopen voor rond een euro of nog minder te koop, de plaatsen waar ze stoppen liggen inderdaad vaak zo afgelegen dat er niks anders in de buurt te doen is. Eigenlijk ook logisch ook want het is de bedoeling dat de demonstrateur zijn of haar praatje en demonstratie kan houden zodat je verleid wordt dat veel te dure ding aan te schaffen. Als er in de buurt teveel te beleven is, gaat natuurlijk iedereen daarheen en blijven nog maar weinig of geen deelnemers over voor de demonstratie en verkoop. Ook de reis naar Berlijn die in het begin van dit topic genoemd werd. Leuk, maar om in het centrum van Berlijn te komen moet je nog heel wat moeite doen. Vergeet niet dat Berlijn qua oppervlak een gigantisch grote stad is die niet alleen bestaat uit het centrum maar ook over tig dorpen rondom Berlijn. Van redelijk groot tot een haar huizen. Ik weet het uit eigen ervaring want ik ben er zelf vaak genoeg geweest. Wat bovendien opvalt is dat sinds de wet op de colportage er gekomen is waardoor je een bedenktijd hebt gekregen als je je er door een verkoper in hebt laten luizen, het aantal Kaffeefahrten sterk verminderd is.

berehok
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2004 19:32

Re: Winston Touristik International reis gewonnen

Ongelezen bericht door berehok »

wat een reis ?
via scheemda-delfzijl-hoogezand-roden-assen -nieuw buinen - erica -almelo - gaanderen (doetigem) hier zaten we dus al 8 uur in de bus
voordat we autobaan opgingen
Toen nog 10 uur in de bus voordat we op plaats van bestimming waren
Ook nog onderweg even de touringcar wassen .
Totaal dus meer dan 18 uur onderweg naar bayern[/b][/i]

ankie73
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 nov 2003 03:20

Re: Winston Touristik International reis gewonnen

Ongelezen bericht door ankie73 »

Goededag

Ook ik en mijn moeder en een tante zijn enkele jaren met een gratis reisje meegegaan.
Daar werden diverse artikelen aangeprijsd door Ceril.
De kadootjes die we kregen na aflopen waren niet noemenswaardig.

Tijdens deze bijeenkomst werden er bij ons ook reischeques uitgedeeld.
Zelf had ik voor Kroatie de reischeques, de reis hebben daar direct geboekt.

Ongeveer 2 weken voor vertrek is mijn oom overleden tijdens zijn vakantie in Frankrijk.
Omdat hij vrijgezel was moesten mijn ouders veel regelen.
Zelf heb ik toen contact opgenomen met Winston Touristik en heb alles uitgelegd.
Nadat ik de benodigde papieren (o.a. overlijdensakte) had doorgestuurd hebben we op een klein bedrag na (administratiekosten) de gehele reissom terug gestort gekregen.

Ik kan dus niet zeggen dat de reis goed of slecht is maar ik vond wel dat ik dit ff moest vertellen.

Gesloten