mjin moeder heeft 13 maande terug een lcd van thomson aangeschaft bij de firma e.p.
nu 13 maanden later (1 maand buiten de garantie) heeft het scherm een grote zwarte balk in de vorm van een golf.
e.p. zegt mijn moeder niet te kunnen helpen. hij valt immers buiten de garantie!
tegen betaling kan hij uiteraard wel worden gemaakt!!!
moeten wij hier mee akoord gaan?
ik zou toch verwachten dat een tv van bijna 1500 euro toch langer als een jaar zou moeten meegaan?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] thomson lcd
Re: thomson lcd
Ik denk dat de Thomson dan ook niet aan zijn eind is.
De golf in beeld lijkt me een voedingsprobleem.
Is goed repareerbaar.
Volgens mij geeft Thomson 2 jaar garantie, althans is bij de meeste aanbieders zo.
Kijk even in het boekje wat meegeleverd is.
Als de garantie inderdaad 1 jaar zou zijn mag er toch nog wel coulance zijn denk ik zo.
Dat is door EP makkelijk te regelen.
Vraag is of ze een beetje willen.
De golf in beeld lijkt me een voedingsprobleem.
Is goed repareerbaar.
Volgens mij geeft Thomson 2 jaar garantie, althans is bij de meeste aanbieders zo.
Kijk even in het boekje wat meegeleverd is.
Als de garantie inderdaad 1 jaar zou zijn mag er toch nog wel coulance zijn denk ik zo.
Dat is door EP makkelijk te regelen.
Vraag is of ze een beetje willen.
Een streep bij een lcd tv in beeld lijkt me geen voedingsprobleem. Bij de conventionele televisies had dit zeker wel gekund overigens. Het komt vaker voor dat er een vlek/streep aan de binnenzijde van het scherm komt (bij lcd televisies). Dit is vaak ook niet te repareren. Of het nu wel of niet reparabel is, opgelost zal het zeker moeten worden. Door EP welteverstaan. Zij zijn ten alle tijden aansprakelijk in dit soort gevallen, zij moeten dit dus ook oplossen. Het kan zijn dat Thomson inderdaad een jaar garantie heeft. Dan nog zullen ze het probleem moeten oplossen met de daarvoor geldende coulanceregeling. Gratis hoeft dit wettelijk niet, maar het volle (bruto) reparatiebedrag hoeft u ook niet te betalen. Dit isoverigens bij wet zo geregeld.
Thomson is sinds een tijdje (een jaar volgens mij) niet meer actief in Nederland, al is er nog steeds een mogelijkheid voor de detaillist om apparaten in of buiten garantie naar een service centre te sturen, ook EP kan dit.
Succes
Thomson is sinds een tijdje (een jaar volgens mij) niet meer actief in Nederland, al is er nog steeds een mogelijkheid voor de detaillist om apparaten in of buiten garantie naar een service centre te sturen, ook EP kan dit.
Succes
Heb vroeger voor een E.P gewerkt en hun apparatuur komt in grote lijnen uit Duitsland.
De franchisenemers kunnen hun assortiment aanvullen naar eigen inzicht.
Vermoedelijk is de Thomson geleverd door het moederbedrijf.
In de diverse webshops worden ook Thomsons geleverd en wel met 2-3 jaar garantie.
Er is gesproken over een golf in beeld en dat is denk ik geen LCD-panel fout, maar meer een bromstoring.
Nou ben ik er al jaren uit dus zeker ben ik daar ook niet van.
Heb nu eenmaal geen ervaringen met LCD panelen.
In ieder geval zoals Donny zegt, oplossen moeten ze het wel voor je.
het zou te gek voor woorden zijn dit paneel al in de kliko te laten belanden.
Just my 2 cents.
De franchisenemers kunnen hun assortiment aanvullen naar eigen inzicht.
Vermoedelijk is de Thomson geleverd door het moederbedrijf.
In de diverse webshops worden ook Thomsons geleverd en wel met 2-3 jaar garantie.
Er is gesproken over een golf in beeld en dat is denk ik geen LCD-panel fout, maar meer een bromstoring.
Nou ben ik er al jaren uit dus zeker ben ik daar ook niet van.
Heb nu eenmaal geen ervaringen met LCD panelen.
In ieder geval zoals Donny zegt, oplossen moeten ze het wel voor je.
het zou te gek voor woorden zijn dit paneel al in de kliko te laten belanden.
Just my 2 cents.
Een voedingssprobleem lijkt mij uitgesloten daar sinds jaar en dag voedingen niet meer met 50Hz werken. Bovendien zou de balk dan nooit op dezelfde plaats zichtbaar zijn, maar over het beeld in verticale richting verschuiven.
Eerder is er hier een van de fluorescentielampen stuk ofwel het hf-hoogspanningsvoedinkje hiervan.
Eerder is er hier een van de fluorescentielampen stuk ofwel het hf-hoogspanningsvoedinkje hiervan.