LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] baan verloren door toedoen firma Orange
baan verloren door toedoen firma Orange
Ik heb Maanden problemen met de firma Orange, deze problemen hebben ondertussen mijn baan gekost en ben ik ondertussen overspannen geraakt vanwege het bellen naar de helpdesk die mij elke keer met loze beloften of afwijkende antwoorden proberen af te schuiven.
Hoe dit tot stand gekomen zal ik vertellen:
Toen ik naar Orange belde om wat informatie op te vragen over een eventuelle aansluiting heb ik al eerste gevraagd of het met hun telefonie nog wel mogelijk was om vanuit huis data te verturen door middel van een faxmodem.
Dit was erg belangrijk omdat ik voor mijn werk een terminal had waar ik de bestellingen van mijn klanten van die dag in opsloeg en s'avonds via de faxmodem naar mijn werkgever moest versturen.
Op het moment dat ik adsl en telefonie kreeg bleek dat dus helemaal niet te werken over de telefoon lijn van Orange.
Mijn werkgever was hier totaal niet blij mee, want nu konden zij het op het Hoofdkantoor ook niet factureren.
Ik heb dan ook gelijk naar Orange gebeld en kreeg de meest uitlopende truuks te horen die ik moest uitvoeren en dan zou het wel werken.
Na een aantal weken werd er door een werkgever van Orange toe gegeven dat het niet werkte en dat de afdeling verkoop nooit had mogeb zeggen dat het werkte.
Volgens die man kwam het wel vaker voor dat afd verkoop niet eerlijk was , omdat ze op provisie werkten en alleen maar wilden scoren.
En nu begon de grote ellende....
Ik vroeg of dat het mogelijk was met de telefonie van hun te stoppen maar dat ik de adsl wel wilde houden.
Ik had inmiddels al een berisping van mijn werkgever gehad omdat ie al weken geen data had gekregen van mij en heb toen ook gelijk een kpn aansluiting aangevraagd op de 2e aansluiting in mijn huis.
Een aantal dagen daarna was mijn adsl signaal verdwenen en had ik ook nog geen telefoon.
Gelijk naar Orange gebeld maar die konden alleen maar zien dat mijn verbinding nog actief was.
Nou niet dus.....en maar weer bellen naar de helpdesk, waar ik weer een ander antwoord kreeg.
Mijn baas had ondertussen een maand geen emails naar mij kunnen versturen en ik kon ook geen data naar hem uitwisselen.
Aangezien het bedrijf 200km van mijn huis af ligt, was dit echt noodzakelijk en was zelfs in mijn arbeidsovereenkomst opgenomen.
Mijn contract werd uiteindelijk niet verlengd, puur vanwege dat gezeur met die telefonie en het niet beschikken over adsl.
Ik ben toen helemaal uit mijn dag gegaan, want ik had me wel andere kerstdagen en oud en nieuw voorgesteld.
Op 31-12-2006 heb ik Orange een aangetekende brief verstuurd met het "bedankje" dat ik door hun geklungel ondertussen mijn baan had verloren en dat ik Orange daar ook verantwoordelijk voor stel.
Ook vertelde ik dat ik na 6 weken nog steeds geen adsl had en dat ik vanwege het ondertussen zeer negatieve gevoel over orange er mee wilden kappen.
Dat kon ik wel doen maar ik had nog wel een kontract bij hun wat niet zomaar opgezegd kon worden.
??????? wat een lef na al die ellende.
Nu na heeeeel veel telefoontjes die 20cpm zijn heb ik nog steeds geen antwoord op die aangetekende brief gekregen en klopt er nog steeds helemaal niks van mij adsl.
Ik heb 2 aansluitingen in huis en ik weet niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen maar op de ene zit mijn kpnnr en de anders lijn is verder dood, maar daar zit wel het adls signaal van Orange op.
Ook ben ik na die "heraansluiting" 350kb/s kwijt geraakt, de verbinding is gewoon een stuk trager geworde.
En natuurlijk zegt de helpdesk..ja meneer ik heb een snelheids meting gedaan maar sneller als dit lukt niet.
Maar als ik dan waarom mijn buurman die ook bij orange wel nog de goede snelheid heeft, zeggen dat er mischien in die tijd dat ik er bij Orange uitlag iets met mijn koperlijn is gebeurt.
Ik heb inmiddels al wel 2 brieven gehad van Orange.
De ene was dat ik volgens hun mijn (zogenaamde kapotte) moden nog niet terug gestuurd had.(allang gebeurd)
En de andere brief was dat ik 1 Maand niet voldaan had...en dat klopt, ik heb de maanden dat ik zonder internet en telefoon zat terug laten storten op mijn bankrekening.
Als ik iets niet heb hoef ik er ook niet voor te betalen toch?
Het valt me wel op dat als het om geld incasseren gaat , ze bij Orange wel wakker zijn.
Maar een aangetekende brief die ik al ruim een maand geleden verstuurd heb, word gewoon genegeerd.
mensen ..wil je overstappen op een andere provider, ga dan niet in zee met Orange.
Het bedrijf en hun diensten zijn zeer onbetrouwbaar en onbereikbaar.
Ze gaan u alleen heel veel ergenissen en frustraties brengen en niet te vergeten een telefoonrekening waar je u tegen zegt.
En in mijn geval koste het ook nog eens mijn baan.
Hoe dit tot stand gekomen zal ik vertellen:
Toen ik naar Orange belde om wat informatie op te vragen over een eventuelle aansluiting heb ik al eerste gevraagd of het met hun telefonie nog wel mogelijk was om vanuit huis data te verturen door middel van een faxmodem.
Dit was erg belangrijk omdat ik voor mijn werk een terminal had waar ik de bestellingen van mijn klanten van die dag in opsloeg en s'avonds via de faxmodem naar mijn werkgever moest versturen.
Op het moment dat ik adsl en telefonie kreeg bleek dat dus helemaal niet te werken over de telefoon lijn van Orange.
Mijn werkgever was hier totaal niet blij mee, want nu konden zij het op het Hoofdkantoor ook niet factureren.
Ik heb dan ook gelijk naar Orange gebeld en kreeg de meest uitlopende truuks te horen die ik moest uitvoeren en dan zou het wel werken.
Na een aantal weken werd er door een werkgever van Orange toe gegeven dat het niet werkte en dat de afdeling verkoop nooit had mogeb zeggen dat het werkte.
Volgens die man kwam het wel vaker voor dat afd verkoop niet eerlijk was , omdat ze op provisie werkten en alleen maar wilden scoren.
En nu begon de grote ellende....
Ik vroeg of dat het mogelijk was met de telefonie van hun te stoppen maar dat ik de adsl wel wilde houden.
Ik had inmiddels al een berisping van mijn werkgever gehad omdat ie al weken geen data had gekregen van mij en heb toen ook gelijk een kpn aansluiting aangevraagd op de 2e aansluiting in mijn huis.
Een aantal dagen daarna was mijn adsl signaal verdwenen en had ik ook nog geen telefoon.
Gelijk naar Orange gebeld maar die konden alleen maar zien dat mijn verbinding nog actief was.
Nou niet dus.....en maar weer bellen naar de helpdesk, waar ik weer een ander antwoord kreeg.
Mijn baas had ondertussen een maand geen emails naar mij kunnen versturen en ik kon ook geen data naar hem uitwisselen.
Aangezien het bedrijf 200km van mijn huis af ligt, was dit echt noodzakelijk en was zelfs in mijn arbeidsovereenkomst opgenomen.
Mijn contract werd uiteindelijk niet verlengd, puur vanwege dat gezeur met die telefonie en het niet beschikken over adsl.
Ik ben toen helemaal uit mijn dag gegaan, want ik had me wel andere kerstdagen en oud en nieuw voorgesteld.
Op 31-12-2006 heb ik Orange een aangetekende brief verstuurd met het "bedankje" dat ik door hun geklungel ondertussen mijn baan had verloren en dat ik Orange daar ook verantwoordelijk voor stel.
Ook vertelde ik dat ik na 6 weken nog steeds geen adsl had en dat ik vanwege het ondertussen zeer negatieve gevoel over orange er mee wilden kappen.
Dat kon ik wel doen maar ik had nog wel een kontract bij hun wat niet zomaar opgezegd kon worden.
??????? wat een lef na al die ellende.
Nu na heeeeel veel telefoontjes die 20cpm zijn heb ik nog steeds geen antwoord op die aangetekende brief gekregen en klopt er nog steeds helemaal niks van mij adsl.
Ik heb 2 aansluitingen in huis en ik weet niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen maar op de ene zit mijn kpnnr en de anders lijn is verder dood, maar daar zit wel het adls signaal van Orange op.
Ook ben ik na die "heraansluiting" 350kb/s kwijt geraakt, de verbinding is gewoon een stuk trager geworde.
En natuurlijk zegt de helpdesk..ja meneer ik heb een snelheids meting gedaan maar sneller als dit lukt niet.
Maar als ik dan waarom mijn buurman die ook bij orange wel nog de goede snelheid heeft, zeggen dat er mischien in die tijd dat ik er bij Orange uitlag iets met mijn koperlijn is gebeurt.
Ik heb inmiddels al wel 2 brieven gehad van Orange.
De ene was dat ik volgens hun mijn (zogenaamde kapotte) moden nog niet terug gestuurd had.(allang gebeurd)
En de andere brief was dat ik 1 Maand niet voldaan had...en dat klopt, ik heb de maanden dat ik zonder internet en telefoon zat terug laten storten op mijn bankrekening.
Als ik iets niet heb hoef ik er ook niet voor te betalen toch?
Het valt me wel op dat als het om geld incasseren gaat , ze bij Orange wel wakker zijn.
Maar een aangetekende brief die ik al ruim een maand geleden verstuurd heb, word gewoon genegeerd.
mensen ..wil je overstappen op een andere provider, ga dan niet in zee met Orange.
Het bedrijf en hun diensten zijn zeer onbetrouwbaar en onbereikbaar.
Ze gaan u alleen heel veel ergenissen en frustraties brengen en niet te vergeten een telefoonrekening waar je u tegen zegt.
En in mijn geval koste het ook nog eens mijn baan.
Re: baan verloren door toedoen firma Orange
Een tip, neem een zakelijk account bij een van deze providers overkomt je dit niet weer,
Erg vervelend dat je dit is overkomen, Suc6 ermee
Erg vervelend dat je dit is overkomen, Suc6 ermee
Re: baan verloren door toedoen firma Orange
Protocol voor telefonie heet dan ook niet voor niets VOIP=Voice over IP en niet FOIP= Fax over IP....................
Re: baan verloren door toedoen firma Orange
Das niet geheel waar, ik heb ook IPB (is VOIP) en heb op de 2de lijn een fax aangesloten werkt prima.Protocol voor telefonie heet dan ook niet voor niets VOIP=Voice over IP en niet FOIP= Fax over IP
Re: baan verloren door toedoen firma Orange
bron: www.Orange.nlKan ik mijn fax blijven gebruiken in combinatie met Telefonie?
Ja, alleen de kosten voor het faxen lopen niet via je Telefonie rekening maar via je bestaande telefoonrekening. Om een fax te versturen toets je *33* óf 1331 voor het nummer waar je naar wilt faxen.
Dit werkt ook niet?
pvd
Re: baan verloren door toedoen firma Orange
het gaat er gewoon om dat als ze aan het begin eerlijk waren geweest, dat het nooit zover was gekomen.
En dat je 6 weken afgehouden word met mooie en vaak ook mindere woorden, te horen krijgt dat ze de hele tijd alleen maar aan het kloten zijn geweest en het alleen maar erger hebben gemaakt.
Vooral 1 zo,n (ik denk marokaanse afkomst ) jongen die het elke keer weer voor elkaar krijgt om mij het bloed onder de nagels uit te halen doormiddel van geen interesse voor het hele probleem te hebben en mijn naar weer 20 min gebeld te hebben uiteindeljk weer met lege handen zit.
Ps er zijn wel sommige berdrijven die fax modems ondersteunen , maar orange niet.
En dat je 6 weken afgehouden word met mooie en vaak ook mindere woorden, te horen krijgt dat ze de hele tijd alleen maar aan het kloten zijn geweest en het alleen maar erger hebben gemaakt.
Vooral 1 zo,n (ik denk marokaanse afkomst ) jongen die het elke keer weer voor elkaar krijgt om mij het bloed onder de nagels uit te halen doormiddel van geen interesse voor het hele probleem te hebben en mijn naar weer 20 min gebeld te hebben uiteindeljk weer met lege handen zit.
Ps er zijn wel sommige berdrijven die fax modems ondersteunen , maar orange niet.
-
- Berichten: 1995
- Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38
Re: baan verloren door toedoen firma Orange
wij hebben VOIP zowel zakelijk als thuis. Zakelijk 4 lijnen met 8 nummers waaronder een fax en thuis 2 lijnen met 4 nummers waaronder een fax. Werkt allemaal prima. Maar wij hebben er wel telefooncetrales tussen staan die de zaak regelen.
Overigens als dit element zo ontzettend belangrijk is voor het werk neem ik aan dat de baas de aansluitingen betaald. Het stukje baan kwijt raken komt denk ik toch mede voort uit het al te makkelijk en snel overstappen naar een ander systeem . En dat stukje is wel eigen verantwoordelijkheid. De basis ligt slechts deels bij orange, de beslissing over te gaan si toch echt door u zelf genomen, de daarop volgende beslissingen ook..Kijk wat dat deel betreft toch echt eerst even kritisch naar het eigen handelen waar u zelf invloed op heeft, is beter voor de zenuwen en de toekomst.
Overigens snap ik niet dat de werkgever geen gebruik maakt van een systeem via internet/mail. Veel simpeler ook denk ik.
Overigens als dit element zo ontzettend belangrijk is voor het werk neem ik aan dat de baas de aansluitingen betaald. Het stukje baan kwijt raken komt denk ik toch mede voort uit het al te makkelijk en snel overstappen naar een ander systeem . En dat stukje is wel eigen verantwoordelijkheid. De basis ligt slechts deels bij orange, de beslissing over te gaan si toch echt door u zelf genomen, de daarop volgende beslissingen ook..Kijk wat dat deel betreft toch echt eerst even kritisch naar het eigen handelen waar u zelf invloed op heeft, is beter voor de zenuwen en de toekomst.
Overigens snap ik niet dat de werkgever geen gebruik maakt van een systeem via internet/mail. Veel simpeler ook denk ik.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 21 jan 2007 18:00
Re: baan verloren door toedoen firma Orange
Erg vervelend natuurlijk.
Ik vind dat de helpdesk gewoon had moeten weten dat je niet kon faxen met hun product. Als ze iemand dan vals voorlichten, moeten ze ook een beetje coulant zijn met het opzeggen van hun contract. Ik denk ook dat dat aan te vechten is. Je bent gewoon vals voorgelicht punt.
Orange is natuurlijk niet verantwoordelijk voor je baan. Hier ben ik het eens met Walter V.: Je baas kan makkelijk werken met email en als hij je zo snel ontslaat door een fout van iemand anders was hij zo te horen ook niet zo betrouwbare en aardige baas.
Zelf heb ik telefonie en internet van Orange en ben harstikke tevreden.
Ik vind dat de helpdesk gewoon had moeten weten dat je niet kon faxen met hun product. Als ze iemand dan vals voorlichten, moeten ze ook een beetje coulant zijn met het opzeggen van hun contract. Ik denk ook dat dat aan te vechten is. Je bent gewoon vals voorgelicht punt.
Orange is natuurlijk niet verantwoordelijk voor je baan. Hier ben ik het eens met Walter V.: Je baas kan makkelijk werken met email en als hij je zo snel ontslaat door een fout van iemand anders was hij zo te horen ook niet zo betrouwbare en aardige baas.
Zelf heb ik telefonie en internet van Orange en ben harstikke tevreden.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 08 feb 2007 22:35
Re: baan verloren door toedoen firma Orange
Waarom neem je geen contact op met bureau rechtshulp? Zodat je de gederfde kosten in rekening kunt brengen bij Orange en tevens eventueel je baan kunt terugkrijgen.
http://www.geocities.com/maranatha_beverwijk/
http://www.geocities.com/maranatha_beverwijk/
Re: baan verloren door toedoen firma Orange
Beste allroundchauffeur, je zou eens wat vaker uit je cabine moeten komen of uit je kerk-circustent, dan zou je weten dat de bureau's voor rechtshulp allemaal al jaren geleden zijn gesloten wegens stopzetting van de overheidssubsidie.