De normale prijs is 200 euro en nu is er een aktie en kun je de fiets voor 175 euro bij hen bestellen met 3,95 verzendkosten extra.
Als je de aanbeveling leest in het Health magazine of op de site, dan is er niets mis met deze home trainer. Mijn ervaring is echter beduidend anders.
Het begint er al mee dat het apparaat niet eenvoudig in elkaar te zetten is zoals zij wel beweren. Je hebt echt goed gereedschap nodig om de fiets op een veilige manier in elkaar te zetten. Het bij geleverde imbussleuteltje en de kruiskopschroevedraaier annex moersleutel zijn te slap, en deze laatste te scherp waardoor ik mijn hand heb opengehaald.
Verder is de beschermkast van heel slap plastic waardoor er te veel speling ontstaat en er een schurend geluid klinkt bij het trappen.
Ook staat het zadel scheef, en dat komt doordat het gedeelte waar je dit op moet bevestigen al scheef staat. Een fabricage fout dus.
Ook wordt niet goed duidelijk hoe het weerstands niveau precies werkt. Als ik de draaiknop op 1 zet heb ik namelijk dezelfde weerstand als op 8.....
Al met al een waardeloze home trainer.
Ik heb telefonisch kontakt gehad met van den Berg Products, de leverancier, en die reageerden nogal laconiek op het geheel.
Er zou een ander stuur plus opzetstuk opgestuurd worden naar mij (moet nog arriveren) en wat de kast betreft moest ik er maar een paar klappen tegen geven, zo deden zij dat ook want het bleek een bekend probleem.
Ook Achmea heb ik het verhaal door gegeven, en zij moeten nog reageren.
Normaal gesproken zou ik het apparaat retour gezonden hebben, maar het duurde al ruim 4 dagen eer van den Berg Prod. reageerde en was de termijn onderhand voorbij. Bovendien is de doos veel te zwaar en onhandig van formaat om even naar het postkantoor te brengen.
Dus als iemand ook (dergelijke) ervaringen heeft met dit product laat het even weten want ik wil het er niet bij laten zitten.