LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hometrainer Power Peak

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Vickie Nieuwendijk

Hometrainer Power Peak

Ongelezen bericht door Vickie Nieuwendijk »

Heeft er iemand ook slechte ervaringen met de hometrainer van het merk Power Peak type FHT8264P die verkocht wordt via de Healthshop van Zilveren Kruis Achmea?
De normale prijs is 200 euro en nu is er een aktie en kun je de fiets voor 175 euro bij hen bestellen met 3,95 verzendkosten extra.
Als je de aanbeveling leest in het Health magazine of op de site, dan is er niets mis met deze home trainer. Mijn ervaring is echter beduidend anders.

Het begint er al mee dat het apparaat niet eenvoudig in elkaar te zetten is zoals zij wel beweren. Je hebt echt goed gereedschap nodig om de fiets op een veilige manier in elkaar te zetten. Het bij geleverde imbussleuteltje en de kruiskopschroevedraaier annex moersleutel zijn te slap, en deze laatste te scherp waardoor ik mijn hand heb opengehaald.
Verder is de beschermkast van heel slap plastic waardoor er te veel speling ontstaat en er een schurend geluid klinkt bij het trappen.
Ook staat het zadel scheef, en dat komt doordat het gedeelte waar je dit op moet bevestigen al scheef staat. Een fabricage fout dus.
Ook wordt niet goed duidelijk hoe het weerstands niveau precies werkt. Als ik de draaiknop op 1 zet heb ik namelijk dezelfde weerstand als op 8.....
Al met al een waardeloze home trainer.
Ik heb telefonisch kontakt gehad met van den Berg Products, de leverancier, en die reageerden nogal laconiek op het geheel.
Er zou een ander stuur plus opzetstuk opgestuurd worden naar mij (moet nog arriveren) en wat de kast betreft moest ik er maar een paar klappen tegen geven, zo deden zij dat ook want het bleek een bekend probleem.
Ook Achmea heb ik het verhaal door gegeven, en zij moeten nog reageren.
Normaal gesproken zou ik het apparaat retour gezonden hebben, maar het duurde al ruim 4 dagen eer van den Berg Prod. reageerde en was de termijn onderhand voorbij. Bovendien is de doos veel te zwaar en onhandig van formaat om even naar het postkantoor te brengen.
Dus als iemand ook (dergelijke) ervaringen heeft met dit product laat het even weten want ik wil het er niet bij laten zitten.
:evil: Ik ben heel benieuwd........

s i m o n e

Re: Hometrainer Power Peak

Ongelezen bericht door s i m o n e »

Ik heb onlangs ook een probleem gehad met een crosstrainer van PowerPeak. (ratelend geluid) Ik heb deze gekocht via Fitness2day.nl. Via Fitness2day werd ik doorverwezen naar Van den Berg. Zij hebben mij echter voortreffelijk geholpen: in eerste instantie een mogelijke oplossing en toen dat niet hielp een nieuw apparaat. Deze is op hun kosten bezorgd (en het oude apparaat is toen meegenomen). Het nieuwe apparaat voldoet aan de verwachtingen.

Toen ik door Fitness2day doorverwezen werd naar Van den Berg was ik het hier eigenlijk niet mee eens. Ik had namelijk zaken gedaan met Fitness2day en niet met Van den Berg en dus vind ik dat Finess2day het op had moet lossen. In jouw geval dus Achmea. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de weg van de minste weerstand en dus toch met Van den Berg gemaild en zoals gemeld hebben zij het uitstekend opgelost.

Vickie Nieuwendijk

Simone, bedankt voor je reaktie op mijn bericht.
Ik heb nergens negatieve berichten over van den Berg Prod. kunnen vinden. Ze schijnen al hun klachten op een prima manier op te lossen. Inmiddels heb ik weer telefonisch kontakt gehad met ze en het ziet er naar uit dat ik een andere home trainer van ze krijg.
Wel jammer dat ze niet meteen zorgen voor een goed apparaat, want dit heeft bij mij voor ergernis gezord en zij verdienen er geen cent aan als ze dit vaak moeten doen.
:D

Feelgod

Ongelezen bericht door Feelgod »

Door mijn werk heb ik veel te maken met mensen die te maken hebben met een of ander DEFECT product van Van den Berg Productions. Van keukenmachine's tot Fitnesapparatuur. Ik mag het niet zeggen, maar geef liever wat tientjes meer uit voor iets van een betere kwaliteit, dan iets te kopen van Van den Berg (Montiss)

Vickie Nieuwendijk

Tja Feelgod (?) voor een paar tientjes meer heb je echt geen betere home trainer, dan moet je er minstens 1000 euro tegen aan gooien dus dan was dit nog niet zo'n verkeerde prijs vond ik.
Maar ik vind ook dat Zilveren kruis hier schuld aan heeft. Je mag verwachten dat zij apparaten van een goede kwaliteit verkopen. Ik heb ze dat inmiddels ook laten weten, maar ze hebben het nog niet de moeite gevonden om te reageren.
De oplossing van van den Berg Prod. is beslist niet verkeerd, een ander apparaat zonder bijkomende kosten. Maar ik had natuurlijk liever direkt een goed apparaat gekregen.
Op hun site staan alle merknamen die ze vertegenwoordigen en daar zou ik idd niet aan beginnen. En verder is het altijd een risiko als je één of ander apparaat koopt. :wink:

Gesloten