LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DELL COMPUTERS

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door Inter »

De kwaliteit van dell is gezien de prijs best wel oke, Maar voor particulieren is de service toch niet fijn.Voor bedrijven geldt een heel ander verhaal, daar is Dell met stip nummer 1.
Je kan bij Dell wel een originele XP CD erbij krijgen . Je moet dat wel aanvinken bij de bestelling.

Ik heb geen problemen met de bestelling gehad.
Je hebt inderdaad gelijk .Een zelf samengestelde PC is altijd beter

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door Inter »

Geplaatst op 30 Jan 2007 09:28 door jor
http://www.webwereld.nl/articles/44806/ ... talig.html

Het komt een maandje later. Dat kan toch geen groot probleem zijn ?
Of is het ongeduld.? Wink

Dell is dan toch verplicht jou aanvraag voor de vista-versie Met korting te geven op grond van het feit je recht hebt indien de computer in de betreffende termijn hebt gekocht. Termijn 28 Okt 2006 //Jan 2007.
Ik kan hieruit nergens opmaken dat ik mijn coupon alsnog krijg.
Heb ook een mail naar Dell gestuurd .Als antwoord met een heel verhaal zegt die hetzelfde .

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door jor »

Je kan bij Dell wel een originele XP CD erbij krijgen . Je moet dat wel aanvinken bij de bestelling.



Ik was net op de site van Dell en je krijgt Niet de Windows Versie van XP
maar de Dell-uitvoering daarvan. Je kan dat ook zien op de CDrom. Of hier geen andere zaken opstaan of ontbreken weet ik niet.
Blijft overeind dat jij normaal recht hebt op de Vista versie en je zal dus op je strepen moeten staan.

jor

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

Blijft overeind dat jij normaal recht hebt op de Vista versie en je zal dus op je strepen moeten staan.
Alleen als je een MCE licentie hebt heb je daar recht op.

Met een Windows XP Home licentie en met een Windows XP Pro licentie totaal NIET!

Dus als je zelf een Windows XP Home licentie hebt:

Stop met dat gedram, je maakt alleen jezelf belachelijk.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door jor »

Stop met dat gedram




Mocht je gedram willen zien moet je jou eigen reactie's eens teruglezen en dan met name als mensen het hier over garantie vragen. Over het onderwerp kan ik kort zijn, Kreeg je bij jou nieuwe computer een Vista-bon dan krijg je en heb je dus ook recht op dezelfde versie van Vista.
Staat ook op diverse site's te lezen.

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

Kreeg je bij jou nieuwe computer een Vista-bon dan krijg je en heb je dus ook recht op dezelfde versie van Vista.
Staat ook op diverse site's te lezen.
Bij de Home krijg je dan de Basic. Alleen is dat niet gratis.

Bij de Pro krijg je het met korting. Ook niet gratis.

Bij de MCE krijg je het gratis, alleen moet je wel voor de verzendkosten en materiaalkosten.

Dus alleen bij de MCE licentie hoef je niets voor de Vista licentie te betalen, alleen de verzend en materiaalkosten.

Bron:

Microsoft bij de Comming Soon Roadshow!

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door Inter »

Het zit zo :

Sinds 26 oktober 2006 biedt Dell het Vista Upgrade Program aan. U kunt gebruik maken van het Vista Upgrade Program indien uw Dell systeem een Engels, Frans, Duits of Spaanstalig besturingssysteem heeft. Dell systemen met een Nederlandstalig besturingssysteem kunnen geen gebruik maken van het Vista Upgrade Program.

De kosten voor de upgrade van XP Home naar Vista Basic bedragen EUR 36,00
De upgrades van Media Center Edition naar Vista Premium en XP Pro naar Vista Business zijn gratis.
De administratiekosten bedragen EUR 16,00.



Dus ook de PRO .

delhell
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2007 19:41

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door delhell »

Ik ben er ook ingetrapt.

Dell heeft geen nederlandse upgrade en zal deze ook nooit maken. Nederlande kopers van een Dell hebben dus gewoon pech gehad.

We moeten ons dus verenigen en de druk opvoeren op Dell.

Dat ze er een beleid op nahouden en nederland te klein vinden voor een upgrade is tot daar aan toe maar dan moeten ze dat wel duidelijk en helder op hun website zetten.

Nu zijn we dus bewust misleid en gaat hun winst (geen upgrade maken) ten kosten van ons. Ik vindt dat Microsoft hier trouwens ook een verantwoordelijkheid in heeft.
Ik voel me duidelijk misleid. Nergens op hunwebsite is te vinden dat je niet voor een upgrade in aanmerking komt. Daar kom je pas na lang aandringen bij Dell achter. Als deze informatie op hun website had gestaan had ik of de engelse versie gekocht of geen Dell (en dat wilde ze natuulijk voorkoemen).

Voor mij is het in ieder geval duidelijk. Dit was voor mij de laatste Dell en ik roep ook iedereen op geen Dell meer te kopen.

Klaag vooral ook bij Dell maar ook bij Radar, Kassa, de ombudsman, de consumentenbond etc. Hopelijk maken ze er een uitzending van of ondernemen ze actie voor ons.

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

Nu zijn we dus bewust misleid en gaat hun winst (geen upgrade maken) ten kosten van ons. Ik vindt dat Microsoft hier trouwens ook een verantwoordelijkheid in heeft.
Microsoft heeft hierin géén verantwoordelijkheid.

Dit is omdat Dell een OEM-builder is, net als de computerzaak om de hoek.

De computerzaak om de hoek neemt dermate weinig OEM-licenties af dat hij deze zelf niet mag aanpassen.

De grote OEM-builders (Dell, HP, Packard-Hell, Acer, enz.) mogen dat wel.

Ook omdat Microsoft géén ondersteuning biedt voor OEM-licenties, zijn de verkopers cq OEM-builders hier verantwoordelijk voor.

delhell
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2007 19:41

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door delhell »

Des te meer reden om ons op Dell te richten!!

Dit is geen eerlijke manier van zaken doen. Ze hebben mij misleid en ze misleiden nog dagelijks mensen.

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

Des te meer reden om ons op Dell te richten!!

Dit is geen eerlijke manier van zaken doen. Ze hebben mij misleid en ze misleiden nog dagelijks mensen.
Des te meer reden om géén Dell meer te kopen!

Vergeet Dell en koop een echte computer!

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

Toch begrijp ik dat niet.

Er wordt massaal geklaagd over Dell, Packard-Hell en Medion.

En toch blijven jullie die kopen.


Waar is het misgegaan?


Als je weet dat er ellende van komt, waarom koop je het dan toch?


En kom a.u.b. niet aan met die smoes dat de prijs zo lekker laag is.

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door Prikker »

@ikbenik
Sinds ze Balkenende onlangs wederom herkozen hebben stel ik dat soort vragen niet meer.

We worden gewoon graag bedrogen. Dan kunnen we tenminste lekker klagen.

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

Sinds ze Balkenende onlangs wederom herkozen hebben stel ik dat soort vragen niet meer.
De domste fout die de mensheid heeft kunnen maken.

We worden gewoon graag bedrogen. Dan kunnen we tenminste lekker klagen.
Ik heb het al zo vaak gezegd:

Men klaagt over bepaalde winkeliers/bedrijven en merken.

Zo wordt er heel veel geklaagd over de kwaliteit van Dell, Medion en vooral Packard-Hell.

Vooral als er iets defect is, is het als monteur zijnde soms een regelrechte ramp!

Bijvoorbeeld een harde schijf die defect is gegaan en ik zet er een nieuwe harde schijf in.
Er zijn geen installatie cd's meegeleverd en dan is het soms verrektes moeilijk om de drivers van de hardware te vinden.

Het is niet voor de eerste keer dat ik een andere videokaart of netwerkkaart in een systeem heb moeten zetten, omdat het een totaal onbekend merk en type in het systeem zit!
En de drivers zijn dan op de betreffende computermerk ook weer niet te vinden.


Waar het om gaat is dat de verschillende merken een regelrechte ramp zijn.
En als je denkt dat de consumenten zo wijs zijn om die slechte merken te laten liggen, heb je het mis.

Zo ook bij een winkel.
Overal wordt bijvoorbeeld geklaagd over een winkel die troep levert, slechte service en de klanten gewoon afbekt.
Je zult dan verwachten dat de consumenten die zaken links laten liggen, maar nee hoor! Men gaat er massaal naartoe!


Hier in de buurt is ook zo'n computerzaak: mijn directe concurrent.
Doet alles wat de wet verbiedt, levert illegale software met de systemen mee. Levert echte troep.
Dan zul je verwachten dat de consumenten niet naar hem toegaan, maar het tegenovergestelde gebeurd dan.

delhell
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2007 19:41

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door delhell »

Alleen klagen heeft geen zin. We moeten wat ondernemen tegen Dell zodat ze weten dat ze hier niet mee weg kunnen komen.

Wie heeft er ideen.

Ik koop in ieder geval nooit meer een Dell.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door jor »

Hier in de buurt is ook zo'n computerzaak: mijn directe concurrent.
Doet alles wat de wet verbiedt, levert illegale software met de systemen mee. Levert echte troep.
Dan zul je verwachten dat de consumenten niet naar hem toegaan, maar het tegenovergestelde gebeurd dan.



Misschien dat mensen in eerst instantie voor die zogenaamde concurrent gaan, Maar als ze eenmaal van een koude kermis thuis komen doordat de software niet meer werkt of de boel veel te vroeg kapot gaat ligt daar jou kans om door goede service ( al is het ietsje duurder ) Ook deze klanten aan je te binden.Zelf laat ik mijn computers bouwen in Culemborg bij een eenmanszaak en geloof me maar, Ik kan precies aangeven hoe en wat ik wil, De service is perfect en de prijzen nauwelijks hoger en in sommige gevallen zelfs lager dan bij de grote merken waar je een nummer bent. Om een voorbeeld te geven, Liet twee maanden geleden mijn huidige computer bouwen en nu ik Vista erop gezet heb ( ook keurig door hem geleverd in OEM versie )
Kwam ik deze week tot de conclusie dat ik toch liever een stuk snellere en betere videokaart wil hebben.Zit nu een GeForce 6600 256MB in en ik heb liever een GeForce7950GT 512MB, Gebeld, Geen probleem de 6600 gaat terug en word op €10.- na afgetrokken van de kosten van de 7950GT.Overzetten kan gelijk en is gratis doch ik kan het zelf, dus gewoon omruilen.Probeer dat maar eens bij Dell/PB/HP enz.

Jor.

ronniem
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:21

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ronniem »

Januari dit jaar ook een desktop pc online bij Dell gekocht..

Dat er geen upgrade komt voor de NL versie is iets wat niet van te voren is gecommuniceerd, en tijdens het bestellen ook helemaal niet zichtbaar is geweest. Dat zijn toch wel minpunten lijkt me zo...

Na meerdere malen contact te hebben gehad met de klantenservice, was de conclusie:

U had moeten bellen toen u de bestelling geplaatst had en door moeten geven dat u een engelse versie van windows xp zodat die geupgrade kon worden..

Dit vind ik te gek voor woorden, als dit op de website gestaan had dan was het duidelijk geweest, maar ze hebben er totaal geen aandacht aan besteed en schuiven de gebruikers van een nederlandse xp versie gewoon aan de kant omdat ze geen afspraken met Microsoft kunnen maken om een upgrade voor de nederlandse markt te maken.

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

omdat ze geen afspraken met Microsoft kunnen maken om een upgrade voor de nederlandse markt te maken.
Dat zie je toch verkeerd.

Microsoft heeft de Nederlandse Upgrade wel degelijk gemaakt.

Ik ben een geregistreerde partner van Microsoft.

Als OEM-systeem bouwer mag ik de OEM-software met de systemen meeleveren.

Echter mag ik de software niet aanpassen.

DELL, Medion, HP, Packard-Hell, Acer, enz. zijn grote OEM-builders.
Aangezien zij zoveel producten van Microsoft afnemen mogen zij de software aanpassen.


De reden dat Vista eind januari leverbaar was en niet in november heeft te maken dat de detailhandel aan Microsoft heeft gevraagd om voor de consumenten Vista eind januari te lanceren, i.v.m. de feestdagen.

Dus daarom is Microsoft met een actie gekomen dat de mensen die voor en met de feestdagen een nieuwe computer kopen, dat die mensen dan niets voor upgradelicentie hoeven te betalen.

En nu komt het:

De grote OEM-builders moesten dus een speciale versie zelf maken.
Omdat Dell maar weinig systemen in Nederland verkocht heeft, heeft Dell dus besloten om die Nederlandse Upgrade dus niet te maken.
Puur uit kostenbesparing.


Als ik zie hoeveel problemen er zijn met Dell, Packard-hell en Medion en dat deze merken de mensen gewoon voor de gek houden, vind ik het vreemd dat mensen deze merken blijven kopen.

Tja, de Nederlander wilt nu eenmaal opgelicht worden.

Voor deze groep mensen heb ik dus totaal géén medelijden.


De mensen zijn zo vaak gewaarschuwd:
Dus wie niet luisteren wilt, moet maar voelen.

ronniem
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:21

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ronniem »

ik zeg ook niet dat MS de nederlandse upgrade niet maakt,alleen dat DELL niet wil betalen voor een een NL vista upgrade.

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

alleen dat DELL niet wil betalen voor een een NL vista upgrade.

Klopt helemaal.

En Medion ook niet.

Gesloten