LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VISTA Oplossing ALDI pc nov 2006
Re: VISTA Oplossing ALDI pc nov 2006
Principes heb je wanneer je iemand niet wilt vermoorden, of wanneer je iemand niet wilt verraden. Principes om geen credit card te nemen, daar zijn twee andere woorden voor bedacht; slap excuus.
Hoe het ook is: een creditkaart is geen betaalmiddeldie iedereen heeft en het is dan ook een raar iets als een winkelier deze betaalwijze kiest.
Het is makkelijker om te verkopen dan goede service te leveren.
Je ziet maar wat je doet.. maakt mij niet uit...maar de mijne gaat terug...
En ik hoop vele dan weten ze het
Slap excuus is als je loopt te zeuren terwijl je al een creditkaart hebt...Stel m dan beschikbaar als je zoveel baat bij hebt...

Slap excuus is als je loopt te zeuren terwijl je al een creditkaart hebt...Stel m dan beschikbaar als je zoveel baat bij hebt...
Met een creditcard betaal je eerst iets en dan wordt het product opgestuurd.Hoe het ook is: een creditkaart is geen betaalmiddeldie iedereen heeft en het is dan ook een raar iets als een winkelier deze betaalwijze kiest.
Dus dit is hetzelfde als je een bedrag naar een winkel via de bank betaald met een unieke code erbij.
Dus bij een bestelling moet je je persoonlijke gegevens invoeren met bijvoorbeeld een e-mail adres.
Er wordt dan naar jouw een e-mailtje gestuurd naar het e-mail adres die je opgegeven hebt.
Er wordt dan een bestelordernummer gestuurd en dan moet je een bepaald bedrag overmaken (op wat voor manier dan ook) naar een bankrekeningnummer die zij opgeven waarbij je als betalingskenmerk die bestelordernummer moet opgeven.
Als het bedrag bij hun binnen is, dan wordt de update verstuurd.
Als je doet internetbankieren is dit in binnen 5 minuten geregeld.
Ik verzin dit nu ter plekke en deze oplossing bedenk ik nu als winkelier zijnde.
It's so simpel!
Maarja, te gemakkelijk gedacht zeker.......
En dit even voor diegene die roepen dat er niet veel veranderd is in Vista.
http://www.techzine.nl/columns/23/3
http://www.techzine.nl/columns/23/4
Over dat creditkaart gezeur kunnen we ook wel een keer ophouden. Fijn als je er 1 hebt, Nergens voor nodig als je het niet wil.Nogmaals als een bedrijf dat uitsluitend als betaalmiddel zou nemen verloor het een zeer groot deel van de omzet. Dus om dit nu als moeilijkheid in te bouwen voor iets dat service zou moeten zijn is vreemd. Hun computers kan je toch ook gewoon met Alle betaalmiddelen aanschaffen.
http://www.techzine.nl/columns/23/3
http://www.techzine.nl/columns/23/4
Over dat creditkaart gezeur kunnen we ook wel een keer ophouden. Fijn als je er 1 hebt, Nergens voor nodig als je het niet wil.Nogmaals als een bedrijf dat uitsluitend als betaalmiddel zou nemen verloor het een zeer groot deel van de omzet. Dus om dit nu als moeilijkheid in te bouwen voor iets dat service zou moeten zijn is vreemd. Hun computers kan je toch ook gewoon met Alle betaalmiddelen aanschaffen.
Doe maar wat je niet laten kunt. Als je enkel met ad hominem argumenten blijft strooien heeft discussie met jou geen zin.Hoe het ook is: een creditkaart is geen betaalmiddeldie iedereen heeft en het is dan ook een raar iets als een winkelier deze betaalwijze kiest.
-
Hallo,
Fijn als ik de discussie hoor,wat zij wij Nderlanders toch samen horig.
Is het nu zo moeilijk mensen ,je kan VISTA alleen bestellen als je 1 van de twee creditcards heb,er is geen enkele manier mogelijk om anders te betalen.Ondanks de dommen reactie van ekelen.
WAAR HET OM GAAT IS DAT EEN ANTAL MENSEN EEN FLINK BEDRAG IN EUROS 795 BETAALD VOOR MEDION COMPUTER MET HET RECHT OP UPGRADE,Ja mensen RECHT en dat is naast PLICHT de belangerijste
voorwaarde voor een fatsoenlijke samelevening de befaamde,normen en waarden (waar zo ongeveer heeel nederland wat anders onder verstaat) niet ik ik ik ikke want dat is zoals het nu gaat.
In de VISTA discussie is maar ëén ding duidelijk de aldi heeft de boel geflest en wil mensen dwingen om te betalen zoals de aldi dat wil.Ze hebben het daN SLIM GESPEELD DOOR HET AFHANDELEN UIT TE BESTEDEN AAN BULH eeen duitse firma.Doet me ergen aan denken.
Afgelopen jaar is het aandeel van de ALDI in Nederland flink gedaald,ga zo door ALDI en onthoud 1 ding lang geleden hadden jullie het in Nederland voor het zeggen,maar dat zal nooit en nooit meer gebeuren.
Zal dan nog wel zorgen dat ik de VISTA krijg en dat is het laatste wat ik daar koop,gelukkig hebben we de LIDL no,die gaat wel goed met zijn personeel om,houd zich aan de cao en arbo,kortom ze werken zoals we in Nederland gewoon zijn.De twwe stokoude eigenaren van de ALDI leven
nog rond de veertiger jaren uber al.Gegroet Nederland en bedankt medelanders.
TROUWENS WAAR BLIJFT RADER DIE ER ANDERS ALS DE KIPPEN BIJ IS,ZIJN ZE BANG VAN DE GROOTMACHT.
Hoogendijk A.G.
Fijn als ik de discussie hoor,wat zij wij Nderlanders toch samen horig.
Is het nu zo moeilijk mensen ,je kan VISTA alleen bestellen als je 1 van de twee creditcards heb,er is geen enkele manier mogelijk om anders te betalen.Ondanks de dommen reactie van ekelen.
WAAR HET OM GAAT IS DAT EEN ANTAL MENSEN EEN FLINK BEDRAG IN EUROS 795 BETAALD VOOR MEDION COMPUTER MET HET RECHT OP UPGRADE,Ja mensen RECHT en dat is naast PLICHT de belangerijste
voorwaarde voor een fatsoenlijke samelevening de befaamde,normen en waarden (waar zo ongeveer heeel nederland wat anders onder verstaat) niet ik ik ik ikke want dat is zoals het nu gaat.
In de VISTA discussie is maar ëén ding duidelijk de aldi heeft de boel geflest en wil mensen dwingen om te betalen zoals de aldi dat wil.Ze hebben het daN SLIM GESPEELD DOOR HET AFHANDELEN UIT TE BESTEDEN AAN BULH eeen duitse firma.Doet me ergen aan denken.
Afgelopen jaar is het aandeel van de ALDI in Nederland flink gedaald,ga zo door ALDI en onthoud 1 ding lang geleden hadden jullie het in Nederland voor het zeggen,maar dat zal nooit en nooit meer gebeuren.
Zal dan nog wel zorgen dat ik de VISTA krijg en dat is het laatste wat ik daar koop,gelukkig hebben we de LIDL no,die gaat wel goed met zijn personeel om,houd zich aan de cao en arbo,kortom ze werken zoals we in Nederland gewoon zijn.De twwe stokoude eigenaren van de ALDI leven
nog rond de veertiger jaren uber al.Gegroet Nederland en bedankt medelanders.
TROUWENS WAAR BLIJFT RADER DIE ER ANDERS ALS DE KIPPEN BIJ IS,ZIJN ZE BANG VAN DE GROOTMACHT.
Hoogendijk A.G.
-
WAT MAGEL 752 AANGAAT IS SIMPEL,MAN JE SPOORT NIET.
Arie-gustaaf
Arie-gustaaf
-
Nog kleine aanvullig voor digene die zo goed weten wat betalings middelen zijn
ALLEEN DE EURO IS WETTIG BETAAL MIDDEL.
Al de rest zijn vormen van betalingen die geaccepteerd zijn als men het samen eens is.
Uiteraard mag iedere verkoper bepalen welke middelen hij de voorkeur heeft,hij moet dan wel heel duidelijk aangeven hoe en waarmee betaald mag moet worden.Op ieder site die spullen verkoopt staat duidlijk aangegeven de middelen waarmee men betalen kan en geloof mij daar is per bank of giro altijd bij.
Dus voor de slimmen Nederlanders ,lees eens een beetje de consumenten en betalings wetten dan reageren jullie ook niet zo Nederlands.
Arie Gustaaf
In voorgaande mail bedoelde ik WAAR BLIJFT RADAR????????
ALLEEN DE EURO IS WETTIG BETAAL MIDDEL.
Al de rest zijn vormen van betalingen die geaccepteerd zijn als men het samen eens is.
Uiteraard mag iedere verkoper bepalen welke middelen hij de voorkeur heeft,hij moet dan wel heel duidelijk aangeven hoe en waarmee betaald mag moet worden.Op ieder site die spullen verkoopt staat duidlijk aangegeven de middelen waarmee men betalen kan en geloof mij daar is per bank of giro altijd bij.
Dus voor de slimmen Nederlanders ,lees eens een beetje de consumenten en betalings wetten dan reageren jullie ook niet zo Nederlands.
Arie Gustaaf
In voorgaande mail bedoelde ik WAAR BLIJFT RADAR????????
Heel simpel:In voorgaande mail bedoelde ik WAAR BLIJFT RADAR????????
Als ze verstandig zijn dan doen ze niks!
Ik bedoel:
Als een bedrijf mediageil is en ook reclame gaat maken door negatieve dingen, want negatieve signalen is ook aandacht!
Dus als een bedrijf bewust negatieve dingen doet om zo de aandacht te krijgen moet je daar als consumentenorganisatie JUIST NIET op reageren.
Anders doe je precies wat hun willen!
Bekijk het eens van die kant.
Nogmaals:
Een computer haal je niet bij de supermarkt of de drogisterij!
Vooral niet Aldi!
Aldi zoekt de mazen in de wet op, om zodoende beter te worden.
Met dit is het een uitstekende bewijs dat het gewoon pet is.
En dan dat huichelachtige gedoe van ze dat ze nu als beste uit de bus komen met de beste service!
Wat hypocriet zeg.
Jaja, goede service, maar er wordt er wel bij gezegd dat de betrouwbaarheid niet is meegenomen!
Tuurlijk niet, want dan waren ze niet als beste uit de bus gekomen!
Wat heb je aan goede service als de kwaliteit en betrouwbaarheid kloten is?
En je ziet nu wel wat voor gekloot dat het is om de upgrades te krijgen!
Medion en Dell!
Allebei proberen ze in het nieuws te komen en aandacht te krijgen door negatieve aandacht.
Valt het je op dat bij de upgrades van de overige merken geen problemen zijn en ook met de zelfsamengestelde computers?
Valt op!
Heb je misschien al opgezocht wat "ad hominem" reaktie betekent?WAT MAGEL 752 AANGAAT IS SIMPEL,MAN JE SPOORT NIET.
Arie-gustaaf
Dat je reakties dom vind is één ding, maar maak dan zelf geen 2 spelfouten in de zin waarin je dat zegt. Bovendien tel ik vluchtig nog 22 spelfouten in de rest van je post, en een idiote verwijzing naar de 2de Wereld Oorlog. Sorry, maar dan ben je wel de laatste die mag oordelen over slim en dom.Ondanks de dommen reactie van ekelen.
Verder kun je denken wat je wilt, en grof en asociaal zijn wat je wilt, maar Aldi en elk ander bedrijf heeft nog steeds het RECHT om een betalingsvorm te kiezen zoals hun dat het beste uitkomt. Of het mij of een ander goed uitkomt is onze zaak. Al het getouwtrek vind ik best leuk, maar ik kan het onderbouwen met de wet en jullie niet.
Dell die geen Nederlandse updates heeft en bij Medion kun je alleen met creditcard betalen, waarvan zeker is dat 99% van de consumenten die kaart niet heeft.
En wat moet een gemiddelde consument met een creditcard doen?
En het is toch van de gekke dat een consument een creditcard moet aanvragen om alleen een update van Windows voor de computers van Medion moet aanvragen?
Zoals het nu eruit ziet heb je twee keuzes:
- Je vraagt een creditcard aan en betaald dan hiermee de update.
- Als je geen creditcard wilt aanvragen zit er niets anders op dan af te zien van de upgrade.
Een derde optie zou kunnen zijn dat we met z'n allen een klacht hiervoor indienen om Medion toch te dwingen om andere betaalmethodes toe te laten passen.
Alleen ben ik bang dat ik hierover behoorlijk negatief moet zijn.
Ik ben bang dat Medion hieraan geen gehoor aan zal geven. Uit mijn ervaring heeft Medion schijt aan de klant, ze zijn niet geïntereseerd in de klant, maar alleen om zo snel mogelijk geld te verdienen.
Dit blijkt ook uit hun manier van werken: de mazen in de wet opzoeken, i.p.v. zorg dragen voor hun producten en diensten.
Op dit moment kan ik niets positief bedenken over Medion.
Het spijt me.
En wat moet een gemiddelde consument met een creditcard doen?
En het is toch van de gekke dat een consument een creditcard moet aanvragen om alleen een update van Windows voor de computers van Medion moet aanvragen?
Zoals het nu eruit ziet heb je twee keuzes:
- Je vraagt een creditcard aan en betaald dan hiermee de update.
- Als je geen creditcard wilt aanvragen zit er niets anders op dan af te zien van de upgrade.
Een derde optie zou kunnen zijn dat we met z'n allen een klacht hiervoor indienen om Medion toch te dwingen om andere betaalmethodes toe te laten passen.
Alleen ben ik bang dat ik hierover behoorlijk negatief moet zijn.
Ik ben bang dat Medion hieraan geen gehoor aan zal geven. Uit mijn ervaring heeft Medion schijt aan de klant, ze zijn niet geïntereseerd in de klant, maar alleen om zo snel mogelijk geld te verdienen.
Dit blijkt ook uit hun manier van werken: de mazen in de wet opzoeken, i.p.v. zorg dragen voor hun producten en diensten.
Op dit moment kan ik niets positief bedenken over Medion.
Het spijt me.

@ikbenik
Ik ben het ermee eens dat je een pc niet bij de supermarkt haalt tussen het brood en de kant-en-klaar verpakte vleeswaren, maar het met credit card upgraden naar Vista kun je Aldi niet aanrekenen aangezien de upgrades via Medion besteld moeten worden. Je bent altijd voorstander van dat de fabrikant voor de produkten verantwoordelijk moet zijn en niet de winkelier. Dat gaat nu dan ook op.
Er is bovendien nog een andere oplossing:
Morgen naar de bank stappen en daar een gratis credit card aan te vragen. Daar betaal je de upgrade van en vervolgens zeg je je credit card weer op. Dan heb je én de upgrade en je hebt géén credit card. Het kost alleen wat energie om naar de bank te lopen/rijden, maar wat maken we er allemaal weer een probleem van wanneer het niet van achter de geraniums geregeld kan worden. Heeft iedereen angst om onder de mensen te komen o.i.d.?
Ik ben het ermee eens dat je een pc niet bij de supermarkt haalt tussen het brood en de kant-en-klaar verpakte vleeswaren, maar het met credit card upgraden naar Vista kun je Aldi niet aanrekenen aangezien de upgrades via Medion besteld moeten worden. Je bent altijd voorstander van dat de fabrikant voor de produkten verantwoordelijk moet zijn en niet de winkelier. Dat gaat nu dan ook op.
Er is bovendien nog een andere oplossing:
Morgen naar de bank stappen en daar een gratis credit card aan te vragen. Daar betaal je de upgrade van en vervolgens zeg je je credit card weer op. Dan heb je én de upgrade en je hebt géén credit card. Het kost alleen wat energie om naar de bank te lopen/rijden, maar wat maken we er allemaal weer een probleem van wanneer het niet van achter de geraniums geregeld kan worden. Heeft iedereen angst om onder de mensen te komen o.i.d.?
Klopt, alleen vind ik het vreemd dat ze een betalingsmethode hebben gekozen waarvan van te voren bekend was dat 99% van de klanten deze methode niet kunnen toepassen.Verder kun je denken wat je wilt, en grof en asociaal zijn wat je wilt, maar Aldi en elk ander bedrijf heeft nog steeds het RECHT om een betalingsvorm te kiezen zoals hun dat het beste uitkomt. Of het mij of een ander goed uitkomt is onze zaak.
Dit ruikt naar "oplichting".
Oftewel een methode bedenken waarvan van te voren duidelijk is dat ze hierdoor de drempel dermate hoog leggen, dat de klanten afzien van bestellen.
En hierdoor besparen ze mooi veel kosten!
Vergeet niet dat Medion zelf hun eigen OEM-versie van Windows mogen maken.
Dus voor de upgrade moeten ze kosten maken en speciale Upgrade Winodws Vista moeten maken.
Microsoft heeft een koers uitgestippeld, waar Dell en Medion niet blij mee zijn.
Oke, Microsoft heeft die updates mooi op tijd klaar, maar dit zijn geen updates voor de klanten van Medion en Dell.
HP en Acer mogen ook zelf Windows aanpassen en hebben deze updates ook.
Hoor de daar klachten over?
Ik niet.
-
magel725
Als u verder commentaar wilt leveren lees dan de wet eens,daar is geen onduidelijkheid over de verkoper is aansprakelijk en niet de fabrikant,de verkoper is diegene die de zaak hoort te regelen,hoop dat uw denkniveau op ander gebied toch van meeer verstand getuigd,nu komt u niet verder dan kroegepraat.
Nivo dronken kleuter!!!
En denkt u nou echt dat je bij een VOBIS of dergelijker beter af bent,ook daar weet u dus geen bal,stop met jezelf te kijk te stellen hou uw gesprek bij u kroegmaten daar maak je indruk op.
Leer gelijk eens discussies te voeren,nu is het gewauwel.
Arie-Gustaaf
Als u verder commentaar wilt leveren lees dan de wet eens,daar is geen onduidelijkheid over de verkoper is aansprakelijk en niet de fabrikant,de verkoper is diegene die de zaak hoort te regelen,hoop dat uw denkniveau op ander gebied toch van meeer verstand getuigd,nu komt u niet verder dan kroegepraat.
Nivo dronken kleuter!!!
En denkt u nou echt dat je bij een VOBIS of dergelijker beter af bent,ook daar weet u dus geen bal,stop met jezelf te kijk te stellen hou uw gesprek bij u kroegmaten daar maak je indruk op.
Arie-Gustaaf
Zoals ik al eerder zei: "Heb je misschien al opgezocht wat "ad hominem" reaktie betekent? "magel725
Nivo dronken kleuter!!!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem
Ik ga mezelf hiertegen niet verdedigen aangezien het duidelijk mag zijn dat ik ruim voldoende inhoudelijk reageer.
Je bent altijd voorstander van dat de fabrikant voor de produkten verantwoordelijk moet zijn en niet de winkelier. Dat gaat nu dan ook op.
Klopt, maar als winkelier heb je ook een verantwoordelijkheid.
Het feit is wel dat er naast Dell en Medion ook andere computermerken zijn:
Maxdata, Toshiba, Acer, Asus, HP (Compaq), Novita, MSI en vooral niet te vergeten de zelfbouwcomputers van de computerzaken zelf.
Hoor je daar negatieve signalen hier over?
Dus Maxdata, Toshiba, Acer, Asus en HP (Compaq) zijn ook grote OEM-builders die ook Windows mogen aanpassen.
En die hebben de zaken wel netjes voor elkaar.
Hoezo valt dat dan niet op?
Dat ik Dell, Medion en Packard-Hell zo vaak negatief bespreek, heeft helemaal niets met broodroof te maken (zoals sommige mij daarvan beschuldigen).
Het heeft puur te maken hoe zij hun producten maken, de kwaliteit van de producten en hoe zij service verlenen.
Het heeft puur te maken hoe zij hun producten maken, de kwaliteit van de producten en hoe zij service verlenen.
Die anderen hebben het inderdaad "netter" geregeld dan Dell en Medion. Ik vind het ook absoluut niet netjes van hun om het op deze manier te doen want je doet een groot aantal klanten tekort en ik had het zelf anders gedaan.
Ik vind echter wel dat het niet de schuld is van Aldi en dat het wettelijk is toegestaan. Daar werd op gehamerd dat dat niet zo is en dat is onjuist.
Ik vind echter wel dat het niet de schuld is van Aldi en dat het wettelijk is toegestaan. Daar werd op gehamerd dat dat niet zo is en dat is onjuist.
Zeker van wel!
Laat ik het zo zeggen:
Dat zelfbouwcomputers veel beter van kwaliteit zijn dan de merken Dell, Medion en Packard-Hell!
Daarbij geef ik service die deze merken totaal niet bieden!
Dat Aldi hierin geen schuld heeft, is duidelijk.Ik vind echter wel dat het niet de schuld is van Aldi en dat het wettelijk is toegestaan. Daar werd op gehamerd dat dat niet zo is en dat is onjuist.
Maar volgens het consumentenrecht is de winkelier verplicht om goede en duidelijke informatie te verschaffen omtrent het product en bij de Aldi kunnen ze dat niet.
Volgens het consumentenrecht is de winkelier bij problemen het aanspreekpunt.