LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] internetplusbellen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
graskoen
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2007 09:16

internetplusbellen

Ongelezen bericht door graskoen »

Sinds vorig jaar maart heb ik intenetplusbellen.Het komt vaak voor dat een telefoongesprek eenzijdig wordt afgebroken.een zijdig wil zeggen:wij horen de andere kant wel maar zij ons niet.Het is aangelegd door een monteur van de KPN.ik heb een e-mail gestuurd naarPlanet (mijn provider) en na enkele dagen kreeg ik een langr e-mail terug met allerlei aanbevelingen,die ik grotendeels kon nalopen.Van een aantal dingen heb ik aangenomen dat de instellingen goed waren,omdat de KPN monteur dit gedaan heeft.Niettegenstaande alles,bleef het probleem bestaan.Heb daarop weer een mail gestuurd naar Planet,verwijzend naar hun mail en heb in mijn mail de punten genoemd die ik nagelopen had.Na enkele dagen ontving ik weer een mail van Planet met exacte inhoud als ik al had.Daarop heb ik gebeld met de helpdesk en kreeg van KPN een zeer aardige man,die ik mijn klacht mededeelde.Ik gaf aan wat ik doorgelopen had.Hij beleefde mij dat ik teruggebeld zou worden voor een afspraak mat een monteur.Dat was enkele weken geleden,maar tot nu toe niets vernomen.Er zijn nog veel meer dingen die door het ipb veranderd zijn en als ik dat allemaal geweten had,was ik er niet aan begonnen.Mijn reactie daarop is nu:"Alles is anders behalve de prijs",want zoveel goedkoper is het ook weer niet ten opzichte van een ADSL- en telefoonabonnement los van elkaar.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: internetplusbellen

Ongelezen bericht door queenfan »

Als het "verbreken" van het gesprek na 13 minuten is dan is dit een bekend probleem.

Volgens KPN komt er in maart een update van de Experiabox die dit moet verhelpen.

ikbenik

Re: internetplusbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Sinds vorig jaar maart heb ik intenetplusbellen.Het komt vaak voor dat een telefoongesprek eenzijdig wordt afgebroken.een zijdig wil zeggen:wij horen de andere kant wel maar zij ons niet.
Dit zijn typische problemen van VOIP!

VOIP is geen analoge telefoonverbinding en je hebt met VOIP niet een rechtstreekse telefoonvebinding.

Wil je via VOIP bellen?

Neem dan de ongemakken van VOIP voor lief en ga ergens anders zitter mekkeren dat je VOIP problemen hebt.

Wil je de ongemakken van VOIP absoluut niet hebben?
Gooi dan VOIP de deur uit en neem weer de analoge telefoonlijn.

Dr.O
Berichten: 74
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:32

Re: internetplusbellen

Ongelezen bericht door Dr.O »

Neem een belbudget-abonnement van KPN voor de inkomende gesprekken en bel en internet via:

http://www.bbned.nl/telefonie/faq.shtml

Kijk zelf eens op deze site welke provider je kiest :lol: Gegarandeerd dat je geen enkel probleem meer hebt :wink:

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: internetplusbellen

Ongelezen bericht door skippy »

ik heb al ruim 5 jaar adsl via bbned nog nooit 1 storing gehad,dus echt wel een aanbeveling

ikbenik

Re: internetplusbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb zelf telefonie van KPN en ADSL van Planet.

Ook nooit geen storing gehad.

En ik bel VOIP via VOIPBUSTER, dus via de computer zelf.

Daar kom ik wel een paar ongemakken tegen.

Maar dat hoort nu eenmaal bij VOIP.


Dus wil je niet de ongemakken van VOIP, neem dan geen VOIPtelefonie, maar blijf dan lekker bij de analoge telefoon.


Wat me opvalt is dat mensen niet de ongemakken van VOIP willen, toch VOIP nemen en steen en been klagen over de ongemakken van VOIP!

En dat begrijp ik dus niet.


Dat is hetzelfde als je een auto koopt waarvan bekend is dat ie verre van zuinig is en veel benzine zuipt, dat je toch die auto gaat kopen en dan steen en been gaat klagen dat je een draaikolk in de benzinetank hebt!

Dat soort mensen begrijp ik dus totaal niet!
Misschien kan iemand mij dat dan uitleggen?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: internetplusbellen

Ongelezen bericht door queenfan »

dat is vaak het probleem ikbenik, het is een algemeen probleem dat er heel veel storingen zijn met VoIP en toch massaal nemen.

Lekker goedkoop zeggen ze maar ik wacht nog wel een aantal jaren.

Dutchoutlaw
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:38

Re: internetplusbellen

Ongelezen bericht door Dutchoutlaw »

ik heb gehooord dat, als je naar een andere aanbieder gaat en je bij KPN laat afsluiten, dat € 75 kost.
Klopt dat en is dat niet naar verhouding van handelingen extreem duur?
Mag dat?

Harry Boerman

ikbenik

Re: internetplusbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

dat is vaak het probleem ikbenik, het is een algemeen probleem dat er heel veel storingen zijn met VoIP en toch massaal nemen.
De grootste experts op het gebied van VOIP zeggen precies hetzelfde wat ik de hele tijd zeg.


VOIP is een mooie techniek voor erbij, niet als vervanger!


Maarja, als de consumentenorganisaties anders zeggen......

Naar de vakmensen wordt al een hele tijd niet meer geluisterd, maar wel naar die organisaties die er nog de ballen verstand van hebben.
Het enige wat die zeggen is wat je als consument mag verwachten en eisen, al is dat tegenstrijdig met de praktijk.


Ik weet dat ik in deze discussies van VOIP behoorlijk negatief overkom.

Maar vergeet niet dat ik zelf al een tijd met VOIP bel, telefoon heb van KPN en ook ADSL heb van Planet.

Ik heb veel met telefonie te maken, ik installeer computernetwerken, telefoonlijnen, ADSL, ISDN en tegenwoordig ook VOIP.

Wat ik de hele tijd zeg is uit pure ervaring.


Door de verschillende organisaties wordt steeds gezegd dat de consument de technieken bepalen en alles bepalen.

Ik ga er tegenin en dat wordt dus niet gewaardeerd.

Iemand heeft al eens tegen mij gezegd dat de vakmensen totaal niet weten waar ze het over hebben. De enige die betrouwbare antwoorden kan geven en die ook geven zijn de consumentenorganisaties.


En daar gaat het mis.


Dus ik heb het als vakman en iemand uit de praktijk totaal geen kennis van zaken, maar wel de degene die vanachter het bureau even een blik op de zaken werpt, bepaald dus hoe het werkelijk moet?


Neem nu de problemen bij KPN. Die zijn echt serieus.
Maar wat doet de consumentenbond?

Die stellen zich heel agressief en heel vijandig op tegenover KPN, in plaats van met KPN om de tafel te gaan zitten en proberen om het maximale voor de consumenten uit te halen.

EN DAT SOORT ACTIES KOTS IK ECHT VAN!

En wat doen de consumenten?

Lopen als manke schaapjes die gehypnotiseerd zijn achter die idiote organisaties aan.

Wordt Wakker!!!!!

allroundchauffeur
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2007 22:35

Re: internetplusbellen

Ongelezen bericht door allroundchauffeur »

Het is een zooitje bij KPN en aanverwante bedrijven, ook hier zeg ik niet bellen maar een brief te schrijven met je klachten want een telefoongesprek kan makkelijk worden weggewuifd, terugbellen is vaak geen sprake, e-mails zijn 'zomaar' foetsie. Maak kopieën wat je hun toezend, het verplicht hun ertoe je ook per post te antwoorden. Mocht ondanks je briefwisseling niets oplossen, dan kun je ze altijd nog onder ogen brengen van Radar, zodat je iets hard kunt maken.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: internetplusbellen

Ongelezen bericht door queenfan »

@ ikbenik, ik bedoel precies hetzelfde benhet helemaal met jouw eens.

@ dutchoutlaw, in zo vere ikhet weet heeft KPN geen afsluitkosten alleen aansluitkosten.
BBNED heeft wel weer afsluitkosten maar weer geen aansluitkosten.

ikbenik

Re: internetplusbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

@ allroundchauffeur

Ten eerste:
Laat die link uit je posts weg!

Dit is niet toegestaan!

Ten tweede:

Je bent echt doof!

KPN heeft grote problemen met hun nieuwe administratie systeem!

Dus wat jij zegt klopt niet.

Maarja, het lijkt wel of je alleen maar wilt klagen.

Het enige wat je nu doet is een bedrijf zwart maken.

En dat is niet de bedoeling![quote]

melanie1983
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2007 16:48

Re: internetplusbellen

Ongelezen bericht door melanie1983 »

queenfan


Geplaatst op 10 Feb 2007 10:45 door queenfan


--------------------------------------------------------------------------------

Als het "verbreken" van het gesprek na 13 minuten is dan is dit een bekend probleem.

Volgens KPN komt er in maart een update van de Experiabox die dit moet verhelpen.

Naar boven

ik heb het weekeinde zelfde probleem gehad met die *** telefoon zeg
zat 1 uur te bellen waarvan 3 keer om de 10 a 17 min eruit gegooit werd

als je download proggie gebruik dan slippen de poorten binnen schijnt bittorn te zijn en nog een aantal

ikbenik

Re: internetplusbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Klopt ook helemaal!

Als je bittorent gebruikt, dan neemt die de totale bandbreedte in beslag.

Een internetpagina openen duurt dan al lang, en bellen via VOIP kun je dan al helemaal vergeten!


Maarja, zolang mensen niet beseffen dat IPB gewoon VOIP is en ook vergeten dat je telefoon samen met jouw computer het internetverbinding deelt, kun je zulke dingen verwachten.

Als je een dure internetverbinding hebt met hoge snelheden heb je daar minder snel last van als van de trage goedkopere verbindingen.


Het is wel iets om rekening mee te houden.

melanie1983
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2007 16:48

Re: internetplusbellen

Ongelezen bericht door melanie1983 »

zijn er dan programmas die wel kunnen werken samen met dat ibp ofzo

Gesloten