LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon terreur tele2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
indraf
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2006 18:07

Telefoon terreur tele2

Ongelezen bericht door indraf »

Ik word ongeveer 1 maal per week gebeld door een Tele2 marketeer. Vandaag zelfs 2 maal. Zelfs na het invullen van infofilter (een paar maanden terug), blijven ze bellen.

Ooit was ik klant van Tele2, verkerende in de illusie dat ik het goedkoopst uit zou zijn. Sindsdien wordt ik bestookt door Tele2 marketeers die mij extra diensten, of na opzegging, de oorspronkelijk diensten willen aansmeren. Ze gaan hierbij agressief te werk.

Vandaag is een mooi voorbeeld: Ik wordt om 17:45 gebeld door een anoniem nummer en ik neem op en hoor dat het Tele2 betreft. Ik stel meteen dat ik er erg moe van word en verzoek niet meer gebeld te worden. Hierna hang ik op. Een uur later wordt ik weer gebeld door tele2. "Schikt het", vraagt de man. "neen", antwoord ik. "Wanneer wel?" vraag de man. "Nooit als u mij iets wil verkopen", zeg ik. "Ik wil u niets verkopen", zegt de man en hij steekt van wal (dat het niet uit komt, blijkt niet belangrijk, hij heeft "beet"). Al gauw blijkt hij mij wel een dienst te willen verkopen, al ontkent hij dat (oversluiten van een account is niet verkopen, gelooft hij heilig in). Ik zie dit als op listige wijze toch een gesprek aan willen knopen, op grond van een leugen. Uiteraard wordt ik kwaad en zeg hem al ruim 30 maal doorgegeven te hebben niet voor marketing doeleinden gebeld te willen worden en dat ik het nu zat ben. Hij gooit snel de hoorn erop.

Ik heb vervolgens de klantenservice van Tele2 gebeld, en na vele lastige menu's, krijg ik een dam aan de lijn die intern gaat doorgeven dat ik niet meer gebeld wil worden. Ze kan me echter niets garanderen.

Aangezien ik er echt vanaf wil, maar wel anonieme nummers moet kunnen beantwoorden (mijn moeder ligt op sterfbed in een gebied waar geen nummerherkenning is), ben ik maar gaan antwoordnummer spammen. Ik zit nu op brief 10 van 5000. Ben benieuwd wanneer dit schrijven wel in de Tele2 organisatie landt, want eerdere berichtgevingen mijner zijde duidelijk niet.

De kern van dit vertoog is het begin van mijn Tele2 ellende: Neem geen diensten af van Tele2. Wordt nooit klant van ze! Immers, u komt in hun marketing database waar u moeilijk of nooit meer uit komt. Tevens verdenk ik ze ervan dat ze die bestanden ook nog eens verkopen aanderden, maar dat kan ik niet bewijzen. Bovendien komt u bedrogen uit als u denkt dat zij welkelijk de goedkoopste zijn.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Telefoon terreur tele2

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Indrukwekkend verhaal. Maar ik snap 1 ding niet:

er zijn geen gebieden (althans niet in Nederland) waar geen nummerherkenning is. Dat wordt ingesteld in de dichtstbijzijnde telefooncentrale. En dat heeft dus landelijke dekking.


Tenzij je met ''gebied'' natuurlijk het buitenland bedoelt.........

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Telefoon terreur tele2

Ongelezen bericht door RobbieP »

je moet helemaal niet met die lui in discussie gaan, gewoon gelijk ophangen

Gesloten