LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voipbuster! Vergeet Skype en de rest maar ..
Re: Voipbuster! Vergeet Skype en de rest maar ..
Je kunt alleen met VOIPBUSTER via de PC bellen.
VOIPBUSTER is gewoon een programma.
VOIPBUSTER is gewoon een programma.
@ikbenik: met de nieuwste versie kun je ook je eigen vaste nummer opgeven. Vervolgens kun je ervoor kiezen dat eerst je eigen telefoon overgaat, die neem je op en vervolgens wordt degene gebeld die je wilde bellen, vervolgens kun je met je analoge toestel een gesprek via VOIPBUSTER voeren!
Ik weet wat je bedoelt.
Maar de vraag was of je met de telefoon die op de modem is aangesloten of je via die telefoon via VOIPBUSTER kunt gebruiken.
En dat is dus niet het geval.
Maar de vraag was of je met de telefoon die op de modem is aangesloten of je via die telefoon via VOIPBUSTER kunt gebruiken.
En dat is dus niet het geval.
je kunt wel de voipbuster-servergegevens instellen op je modem, waarna je wel bereikbaar bent via voipbuster op het analoge toestel dat op het modem is aangesloten
ikbenik heeft de klok ook weer eens horen luiden maar weet nog niet echt waar de klepel hangt.
" je kunt alleen met VOIPBUSTER via de PC bellen.
VOIPBUSTER is gewoon een programma."
Blijkbaar nog nooit gehoord van een "Analog telephone adapter" (ATA). Dit soort kastjes bestaan al een poosje en goed ingesteld werken ze prima. Kan je gewoon met je normale toestelen met de pc uit bellen en als je Voipbuster hebt ook gewoon gebeld worden. Ook zijn er modems beschikbaar waarin je de SIP gegevens van bv Voipbuster in kan stellen. Werk het zelfde als een ATA
" je kunt alleen met VOIPBUSTER via de PC bellen.
VOIPBUSTER is gewoon een programma."
Blijkbaar nog nooit gehoord van een "Analog telephone adapter" (ATA). Dit soort kastjes bestaan al een poosje en goed ingesteld werken ze prima. Kan je gewoon met je normale toestelen met de pc uit bellen en als je Voipbuster hebt ook gewoon gebeld worden. Ook zijn er modems beschikbaar waarin je de SIP gegevens van bv Voipbuster in kan stellen. Werk het zelfde als een ATA
Tegenwoordig heb je ook speciale usb telefoons. Werken zelfs draadloos (DECT).Blijkbaar nog nooit gehoord van een "Analog telephone adapter" (ATA). Dit soort kastjes bestaan al een poosje en goed ingesteld werken ze prima. Kan je gewoon met je normale toestelen met de pc uit bellen en als je Voipbuster hebt ook gewoon gebeld worden.
En dit wist ik niet. Weer wat bijgeleerd.Ook zijn er modems beschikbaar waarin je de SIP gegevens van bv Voipbuster in kan stellen. Werk het zelfde als een ATA
Ik bel veel met voipbuster, maar de laatste tijd is het niet veel soeps. Ik val om de haverklap weg of soms wordt de verbinding helemaal verbroken.
Erg vervelend, maarja, het is nou eenmaal niet duur.
Wellicht ligt het aan het kastje dat ik gebruik? Daarmee bel ik met mijn vaste telefoon.
Erg vervelend, maarja, het is nou eenmaal niet duur.
Wellicht ligt het aan het kastje dat ik gebruik? Daarmee bel ik met mijn vaste telefoon.
Ik bel ook heel veel met VOIPBUSTER, en inderdaad wordt soms het gesprek "bevroren".Ik bel veel met voipbuster, maar de laatste tijd is het niet veel soeps. Ik val om de haverklap weg of soms wordt de verbinding helemaal verbroken.
Dit varieerd van 1 seconde tot 10 seconden.
Best irritant!
Sinds kort belde ik via skype omdat ik steeds naar Indonesie moet bellen en de kosten hoog oplopen. Ik was best tevreden over skype, maar iemand raadde mij aan op voipbuster over te stappen. Nu dat heb ik geweten mijn eerste vrije testgesprek was zo helder en direct verbonden dus ik kocht mijn eerste tegoed voor 11.90 euro. Nog geen 10 minuten later gebeld naar het zelfde nummer en dit was direct het meest slechte resultaat van mijn voip gesprekken. Na 3 minuten meestal onhoorbaar te zijn geweest en s.o.s achtige woorden te hebben gehoord stopte ik het gesprek in de hoop dan beter resultaat te mogen verwachten. Dus weer bijna 4 minuten aanrommelen totdat de verbinding verbroken werd door voipbuster. met nog 8.49 euro tegoed de volgende dag weer eens geprobeerd. Ik werd wel verbonden maar er was geen geluid!. Toen maar weer skype geprobeerd en direct een normale verbinding met een redelijke kwaliteit. Gisteren weer een poging gedaan. zelfde resultaat. Ik probeer mijn klacht te plaatsen maar daar hebben ze bij voipbuster goed over nagedacht e-mailen kan niet en de telefoon en faxnummers zijn fake. M.a.w. weggegooid geld.
een teleurgestelde klant.
een teleurgestelde klant.
Ik bel al bijna 1 jaar via Voipbuster, eerst gewoon via de PC - doorgeschakeld naar mijn gewone telefoon (0,05 per gesprek) en sinds vorig jaar juli via een voip router, waarop ik mijn huiscentrale heb aangesloten. Aangezien mijn familie over de hele wereld verspreid zit, bel ik voor een habbekrats of zelfs gratis! De kwaliteit is tot nu toe altijd perfect geweest. Een bijkomend voordeel is dat mijn dochter, die in de VS studeert, gratis of voor 0,05 per gesprek met haar familie en vrienden in de VS en Europa belt. Omdat ik een extra telefoontoestel op de telefooningang van de voiprouter heb aangesloten, kan ik zelfs binnenkomende gesprekken ontvangen als iemand van mijn gezin naar buiten aan bellen is. Al deze voordelen heb ik bij skype niet gezien
skype is duurder,maar daar krijg je wel support. Als je problemen ondervindt met VOIPBUSTER dan heb je een probleem,want je kunt niemand bereiken. het forum hebben ze afgesloten.
Heb geld gestort,maar kan gewoon niet bellen. Diverse keren de helpdesk gemailt,maar die laat niets van zich horen.
Voor sommige dus een oplossing,maar als je problemen krijgt met het programma is er niemand van VOIP die wilt helpen.
Heb geld gestort,maar kan gewoon niet bellen. Diverse keren de helpdesk gemailt,maar die laat niets van zich horen.
Voor sommige dus een oplossing,maar als je problemen krijgt met het programma is er niemand van VOIP die wilt helpen.
Hallo Solleila,
Ik heb zojuist op het forum gekeken en het is nog steeds aktief, Zelfs vandaag zijn er nog posts geplaatst. Misschien dat je daar aanwijzingen vindt om je probleem op te lossen
Kijk voor de zekerheid ook even, of je firewall niet per ongeluk je toegang blokkeerd. Veel sukses
Ik heb zojuist op het forum gekeken en het is nog steeds aktief, Zelfs vandaag zijn er nog posts geplaatst. Misschien dat je daar aanwijzingen vindt om je probleem op te lossen
Kijk voor de zekerheid ook even, of je firewall niet per ongeluk je toegang blokkeerd. Veel sukses
Na de reactie van een enthousiste gebruiker heb ik weer de stoute schoenen aangetrokken om met Voipbuster te bellen ( via PC )
Ik moet terugkomen op de kwaliteit en de mogelijkheden van Voipbuster want hierna heb ik geen problemen meer gehad. Maar ook nooit een reactie van Betamax / Voipbuster. Voordel t.o.v Skype:
Nu ik heb gelezen dat je via 010 744 8686 ook met je vaste of mobiele telefoon van de lage tarieven gebruik kan maken (en van je beltegoed)
Dit heb ik nog niet geprobeerd, Wie heeft daar goede ervaringen mee?
bedankt voor de reacties
Gropaly
Ik moet terugkomen op de kwaliteit en de mogelijkheden van Voipbuster want hierna heb ik geen problemen meer gehad. Maar ook nooit een reactie van Betamax / Voipbuster. Voordel t.o.v Skype:
Nu ik heb gelezen dat je via 010 744 8686 ook met je vaste of mobiele telefoon van de lage tarieven gebruik kan maken (en van je beltegoed)
Dit heb ik nog niet geprobeerd, Wie heeft daar goede ervaringen mee?
bedankt voor de reacties
Gropaly
Als Xs4all klant heb ik ook de stoute schoenen maar is aangetrokken en een VOIP nummer aangevraagd.
Even een ATA kastje in hongkong besteld voor weinig, want mijn oude Alcatel modem ondersteund e.e.a niet zo best en het werkt hier super met mijn DECT set op de ATA.
Goed Dial plan in elkaar gejast en ik merk bijna geen verschil.
Ook X4all-only aangevraagd en de KPN lijn kan er uit volgende maand.
Je kunt practisch alles bellen en Xs stuurt gewoon de rekening voor ADSL en gebruikte minuten.
Niks vooruit storten en dat soort gedoe.
Ze zullen er niet de goedkoopste mee zijn maar gaat mij aardig besparen.
Nu nog even een router met QOS (Quality of service) opduiken.
Die moet namelijk mijn telefoonverkeer voorang gaan geven op het up/downloaden, waardoor je ook geen haperingen meer hebt.
We gaan het avonturen.
Even een ATA kastje in hongkong besteld voor weinig, want mijn oude Alcatel modem ondersteund e.e.a niet zo best en het werkt hier super met mijn DECT set op de ATA.
Goed Dial plan in elkaar gejast en ik merk bijna geen verschil.
Ook X4all-only aangevraagd en de KPN lijn kan er uit volgende maand.
Je kunt practisch alles bellen en Xs stuurt gewoon de rekening voor ADSL en gebruikte minuten.
Niks vooruit storten en dat soort gedoe.
Ze zullen er niet de goedkoopste mee zijn maar gaat mij aardig besparen.
Nu nog even een router met QOS (Quality of service) opduiken.
Die moet namelijk mijn telefoonverkeer voorang gaan geven op het up/downloaden, waardoor je ook geen haperingen meer hebt.
We gaan het avonturen.
-
Wat nog leuker is, om via xs4all only te gaan bellen, met een nummer van xs4all en een ata. Sluit je normale (draadloze / dect) telefoon aan, alle inkomende gesprekken binnen laten komen via je xs4all nummer (die kun je tot 2 stuks gratis aanvragen) en wegbellen met voipbuster. Voor €33,00 per maand snel internet en 5 uur per week bellen, (fair use policy van voipbuster). Hoezo xs 4all duur?
Nop!Is het nu WEL of NIET mogelijk, om met je mobiel, via voipbusters, via 0900-1535 voor 1 cent/minuut naar Roemenie (of ander land) te bellen?
Wat ik wel heb geprobeerd is via 010 744 8686 een mobiel nummer in Indonesie te bellen. Resultaat je hoort de telefoon overgaan, maar niemand neemt op. Bel ik direct daarna ( zonder Voipbuster ) dan lukt dit gelijk.
Het zelfde gedaan via 010 744 8686 naar een vaste aansluiting in Indonesie met voipbuster en: ja hoor dit lukt wel.
Heeft iemand hetzelfde ervaren?
Het zelfde gedaan via 010 744 8686 naar een vaste aansluiting in Indonesie met voipbuster en: ja hoor dit lukt wel.
Heeft iemand hetzelfde ervaren?
Ik ben een klant bij Demon, dat door het veel te dure Acces4all overgenomen wordt. Met angst en beven ga ik toch de gok maar wagen om met Speedlinq in zee te gaan. Met een actietarief van slechts €5,- voor een 2Mb/1Mb -abo lijkt me dat er wel iets mag mis gaan..
Volgende week wordt het signaal overgenomen via een telco-telco overname, ik heb dit telefonisch gecheckt, maar lijkt goed gepland. Ik blijf het afkloppen, maar tot nog toe gaat alles dus wel goed..
Goed bedoelde tip van mijn kant: doe NOOIT afstand van je KPN-telefonie abo, maar breng het terug naar belbudget en houd in ieder geval een betrouwbare lifeline achter de hand de €10,- die je dit per maand kost, ben je immers toch kwijt aan de kaal koper kosten.
Zelf heb ik een Lidl Targa telefoon die de vaste lijn én een Voip-abonnement via bijvoorbeeld Voipbuster kan bedienen. Daarbij bel ik uit met mijn oude KPN-nummer voor zo goed als NOP.. Geen enkel ISP-telefonie abo kan zó gunstig zijn en tegelijk zó betrouwbaar..
Volgende week wordt het signaal overgenomen via een telco-telco overname, ik heb dit telefonisch gecheckt, maar lijkt goed gepland. Ik blijf het afkloppen, maar tot nog toe gaat alles dus wel goed..
Goed bedoelde tip van mijn kant: doe NOOIT afstand van je KPN-telefonie abo, maar breng het terug naar belbudget en houd in ieder geval een betrouwbare lifeline achter de hand de €10,- die je dit per maand kost, ben je immers toch kwijt aan de kaal koper kosten.
Zelf heb ik een Lidl Targa telefoon die de vaste lijn én een Voip-abonnement via bijvoorbeeld Voipbuster kan bedienen. Daarbij bel ik uit met mijn oude KPN-nummer voor zo goed als NOP.. Geen enkel ISP-telefonie abo kan zó gunstig zijn en tegelijk zó betrouwbaar..