LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN internetplusbellen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ikbenik

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wel eens van consumentenbescherming gehoord?
Met alle respect, maar wat me gewoon opvalt is dat de consument nu opeens totaal hun verstand kwijt zijn en niet meer in staat zijn om verstandig na te denken.

De consumentenbescherming betekent dus niet dat de consument maar doen kan waar hij zin in heeft en dat hij toch wel door de wet beschermd is.
Dat is dus niet het geval.

Tuurlijk is de consument beschermt, maar ook weer niet overdreven.

Een beetje mens die weet als de electriciteit uitvalt in huis, dat de modem niet werkt.
Een beetje mens weet ook als de electiciteit uitvalt, dat de DECT-telefoons ook niet werken.

Als je dit niet kan begrijpen, dan is het wel heel zielig met je gesteld.

En dat is mijn boodschap.


IPB=VOIP.
Geen electiciteit=geen telefoonverbinding via VOIP.

Gebruik je verstand!!!!!!!!!!


Ik hoop niet dat je je eigen klanten ook zo benaderd op de wijze van mevrouw u bent compleet uw verstand kwijt en daar heb ik een bloedhekel aan.

Dat is toch ook zo!

Als mensen niet willen inzien dat als de modem niet meer werkt dat je dan ook geen verbinding hebt, dan zijn we inderdaad uitgepraat.

jarirussell
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:23

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door jarirussell »

Tja ik lees nogal wat problemen in reacties op dit forum, nou die van mij ook dan maar.

sinds dec 2006 heb ik IBP van KPN/Planet. en sinds die tijd heb ik geen wireless internet en stelselmatig geen telefoonverbinding om gek van te worden.

het ergste zijn de helpdeskmedewerkers die van het niveau randdebiel zijn, als je ze al te spreken krijgt want het storingsnummer rept nu al vanaf zaterdag dat er een landelijke storing is in IPB, als je dan toch contact krijgt met de storingsdienst weet men dat geen eens.

Ik had ADSL wireless geen probleem circa 4 jaar totdat mijn modem stuk ging vorig jaar dec, dus IPB krijg ik de experiabox niet aan de praat omdat de WPA sleutel niet omgezet kan worden naar een WEP sleutel want kpn ondersteunt dit niet als je geen centrino chip hebt of een adapterset van alcatel of siemens. dat vertellen ze niet van tevoren ondaks dat ik hier expliciet navraag naar heb gedaan. kun je wel een usbstick aanschaffen die wel de wpa sleutel ondersteunt, wat denk je die zijn uit de handel genomen, neem dan maar een gigaset van siemens je weet wel met een zender en draad van circa 2 meter ik wil toch echt wireless vanaf mijn laptop die het altijd deed.

en nu dus al 4 dagen niet kunnen bellen of gebeld worden, heb de storingsdienst maar eens lekker de huid volgescholden vandaag luchte wel op maar nog steeds niet kunnen bellen, zal wel op een zwarte lijst komen.

schandelijk dit daar moeten we nog maar eens aandacht aan gaan schenken op de TV.

ikbenik

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik had ADSL wireless geen probleem circa 4 jaar totdat mijn modem stuk ging vorig jaar dec, dus IPB krijg ik de experiabox niet aan de praat omdat de WPA sleutel niet omgezet kan worden naar een WEP sleutel want kpn ondersteunt dit niet als je geen centrino chip hebt of een adapterset van alcatel of siemens. dat vertellen ze niet van tevoren ondaks dat ik hier expliciet navraag naar heb gedaan. kun je wel een usbstick aanschaffen die wel de wpa sleutel ondersteunt,
Doe eens ff rustig aub.

De reden dat je tegen problemen aanloopt heeft met het feit te maken dat WPA-PSK veel beter te beveiligen is als WEP.

WEP heeft een 8 karakter sleutel
De PSK-sleutel ligt tussen de 8 en de 63 karakters.
En 63 karakters heeft nu eenmaal de voorkeur.

Jouw wifi-netwerkkaart ondersteund dus niet de WPA-protocol.

Dat KPN totaal is overgestapt op WPA is logisch.

Daarnaast is er ook iets anders aan de hand.
Jouw wifi-netwerkkaart zal wel alleen de 802.11b standaard ondersteunen, terwijl men is overgestapt op het 802.11G standaard.

Dus met alleen de 802.11b zul je dus géén verbinding met de experiabox krijgen.
Met de nieuwste notebooks gaan dat zonder problemen. En je kunt ook een USB-wifikaart kopen waarmee je zonder problemen verbinding kunt krijgen.
schandelijk dit daar moeten we nog maar eens aandacht aan gaan schenken op de TV.
Weet je wat schandelijk is?
Consumenten die bij een technisch probleem niet het probleem willen oplossen, maar gelijk gaan zeuren en gaan roepen hoe slecht een bedrijf wel niet is en dat de helpdesk echt k*t is!

De situatie is wel even heel anders!

Ik heb zelf ook een notebook van bijna 3 jaar en die ondersteund ook alleen de 802.11b standaard.
Dus met mijn notebook kan ik ook geen verbinding krijgen met de Experiabox.

Moet ik dan ook gelijk zoals jij de KPN verrot schelden?

NEE!

bertuss
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 feb 2007 10:11

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door bertuss »

Hier werkt IPB ook voor geen ene meter. Internet is slakken-traag, de ontvangst voor het draadloos internet is bagger en de helpdesk komt haar afspraken niet na. Ik krijg nu eindelijk een nieuwe experia-box toegestuurd. WAAR-DE-LOOS!

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door lanse017 »

Ik ben het zeer met DeerHunter eens.

Het gaat er niet om of de klant ergens in een hoekje van het internet kan vinden dat IPB en alarm niet samengaan, het gaat erom dat een verkoper van bijvoorbeeld een Primafoonwinkel zijn klanten daarover kan informeren en dat ook doet.

Wij zijn (helaas) driemaal in de Primafoonwinkel geweest voor IPB en geen van de verkopers heeft ons gewezen op de problemen die met het alarm zouden kunnen ontstaan. Dat moest de monteur van KPN doen. We hebben IPB ter plekke geannuleerd.

Maar daarna begonnen de problemen pas echt. Terug naar ADSL dat ging niet binnen drie maanden, onze email en website gingen uit de lucht, we stonden op een gegeven moment zelf niet eens meer in het telefoonboek. Het leek wel alsof we gestraft moesten worden omdat we IPB geannuleerd hadden.

Wat ik uit bedrijfsmatig oogpunt niet begrijp van KPN is hoe men deze problemen zo lang kan laten slepen, want de eerste keer dat je ontdekt dat hier een alarmprobleem opduikt dan zou je toch per direct al je verkoopmedewerkers moeten informeren/instrueren en de eerste keer dat je tegen een bestaande klant die terug wil naar zijn oude ADSL 'nee' moet verkopen, dan moet je toch alle zeilen bijzetten om die te helpen?

Scheepbouwer meldde dezer dagen vol trots dat KPN even ophoudt met adverteren voor IPB, omdat KPN dreigde te bezwijken onder zijn eigen succes.
Knappe vent, die Scheepbouwer, dat hij deze drol met een strikje erom verkocht krijgt. Zo'n vent verdient veel meer dan een miljoen aan bonussen.
De waarheid is echter een andere: KPN jaagt te veel vaste klanten tegen zich in het harnas om zo te kunnen doorgaan.

ikbenik

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het gaat er niet om of de klant ergens in een hoekje van het internet kan vinden dat IPB en alarm niet samengaan, het gaat erom dat een verkoper van bijvoorbeeld een Primafoonwinkel zijn klanten daarover kan informeren en dat ook doet.

Aan de ene kant heb je compleet gelijk.

Aan de andere kant willen ze zoveel mogelijk verkopen.

Ik ben zelf van mening dat als iets niet werkt dat je dat gewoon aan de klant moet vertellen.

Dus wat ik dan zeg:

Ik wil je het wel verkopen, maar ik doe het niet omdat.....


Maar er zijn helaas ook verkopers die je met een smile dingen beloven die ze niet na kunnen komen.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Mickey D »

Maar er zijn helaas ook verkopers die je met een smile dingen beloven die ze niet na kunnen komen
En juist daarom bestaat de wettelijk geregelde consumentenbescherming! Je mag als klant nog steeds vertrouwen hebben in een verkoper die beweert dat het allemaal goed zal gaan. Die verkoper mag je namelijk wettelijk niet verkeerd voorlichten. Je onderzoeksplicht als consument is al voldoende als je de vragen stelt aan de verkoper, waarbij die het allemaal een ietsje rooskleuriger mag voorspiegelen, maar de rechtstreekse vraag 'kan dit samen met mijn alarm' mag nooit fout beantwoord worden.
Ik heb zelf het alarm-probleem niet gehad, maar koos dus wel voor IPB toen ik zowel een neiuwe telefoonaansluiting als internetverbinding wilde hebben. Ik heb specifiek gevraagd naar de storingsgevoeiligheid t.o.v. gewone telefonie. Het beteof een heel stabiel systeem, zeiden ze bij de Primafoon. Gevraagd naar de algemene voorwaarden, kreeg ik de 'algemene' algemene voorwaarden te zien, die voor de analoge telefonie dus. In die van IPB wordt gewaarschuwd voor storingen en aanloopproblemen, maar die kreeg ik dus niet te zien...
Dom van mij? Ik heb er toch specifiek naar gevraagd, maar ben dus voorgelogen. En daar hoef je als consument dus niet vanuit te gaan, je mag mensen nog steeds vertrouwen.
Inmiddels is dat dus anders: alle KPN mederwerks worden sinds enige tijd door mij gewantrouwd tot het tegendeel bewezen is! Een houding die me regelmatig niet in dank afgenomen wordt.

ikbenik

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb zelf het alarm-probleem niet gehad, maar koos dus wel voor IPB toen ik zowel een neiuwe telefoonaansluiting als internetverbinding wilde hebben. Ik heb specifiek gevraagd naar de storingsgevoeiligheid t.o.v. gewone telefonie. Het beteof een heel stabiel systeem, zeiden ze bij de Primafoon. Gevraagd naar de algemene voorwaarden, kreeg ik de 'algemene' algemene voorwaarden te zien, die voor de analoge telefonie dus. In die van IPB wordt gewaarschuwd voor storingen en aanloopproblemen, maar die kreeg ik dus niet te zien...
Het grote nadeel van het alarm via VOIP te laten lopen is dat als bij inbraak de electriciteit door de inbrekers wordt uitgeschakeld, zal het alarmsysteem wel een alarmsignaal gaan afgeven (door de interne accu), maar omdat de IPB niet zonder electriciteit werkt, wordt het alarmsignaal niet door de modem doorgegeven.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Anastasia »

Ook bij Int + bellen kan het goed gaan,
het is naast de afhankelijkheid van de betrouwbare of wegvallende verbinding ook nog eens welk systeem je hebt,

Er zijn er dus die wel en die niet op dit telefoon systeem werken,
dus sommige doen het nooit, en andere indien je verbinding er is!

Er zijn nu alternativen via mobieltjes, en hoewel de kosten per oproep duurder, kun je dan toch besparen op telefoon kosten, en ook tijdens vakantie ben je dan berijkbaar als je dit adres doorgeeft, maar helaas bieden nog maar enkele dit aan, maar het is er dus wel!

Dus ook op vakantie in Nederland gewoon melden waar je zit, en via mobiel toch berijkbaar!

Dus naast de Voip verbinding ( zo heet bellen via internet) is ook de alarmgever belangrijk!

Helaas zijn er teveel verschillende, maar het kan soms wel, soms niet, en afhankelijk welke firma bij jou thuis het systeem aanbied, die bepaalde of het kan!

Veel succes, en vraag dus tijdig info aan de aanbieder van het alarmerings systeem!

Er zijn zelfs systemen waarmee je een camera kunt activeren, en zo zowel inbraak in winkels als gevallen personen via internet kunt doorgeven, dus webcam beveiliging waarbij telefoon totaal overbodig is!

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Mickey D »

(reactie op ikbenik)
Weet ik, ik heb IPB 'durven' nemen omdat ik bij stroomuitval m'n mobiel heb die bij een electrische storing in een klein gebied (dbij de zendmast moet wel elektra zijn) nog zijn werk kan doen in noodgevallen. Mijn boodschap is meer dat de KPN nog altijd wel verplicht is je de waarheid te vertellen als je een gerichte vraag stelt, maar de KPN trekt zich daar niets van aan en liegt en bedriegt als hen dat zo uitkomt. En daartegen is de wettelijke consumentenbescherming gericht. Dus zal de KPN met een oplossing moeten komen voor die klanten die zich (bij de verkoper of elders) wel hebben laten informeren.
Ik heb de KPN verschillende keren specifiek gevraagd naar wat er bij het afbreken van het IPB abonnement met mijn mailbox zou gebeuren. Die zou blijven bestaan tot ik hem zelf op zou heffen. Bovendien zou ik een ADSL modem krijgen, waarmee ik met 'het restje' IPB signaal nog zou kunnen internetten en dus de mail binnenhalen. Toch is mijn email nu gewist, terwijl de belofte van het modem ook al niet was nagekomen en ik dus online bij anderen wat mail heb kunnen lezen, die de KPN nu heeft weggegooid. Niets aan te doen, mevrouw, dat doen we nou eenmaal zo!
Hoe had ik daar nou wat aan kunnen doen als consument? De KPN stelt zich gewoon op als onbetrouwbare partner (ik heb meerdere voorbeelden!), ook al zal ik dat vast niet mogen zeggen...

ikbenik

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Weet ik, ik heb IPB 'durven' nemen omdat ik bij stroomuitval m'n mobiel heb die bij een electrische storing in een klein gebied (dbij de zendmast moet wel elektra zijn) nog zijn werk kan doen in noodgevallen.
Als je niet thuis bent en er wordt ingebroken en ze schakelen de electriciteit uit, heb je aan je mobiele telefoon niets, omdat het alarmsignaal niet wordt doorgegeven.


De tweede klacht die je hebt is dat KPN inderdaad verplicht is om je hiervan op de hoogte te brengen. Wat ze ook gedaan hebben.

Echter in de Primafoonwinkel hebben ze je verkeerd voorgelicht.
Bij hun ligt de eerste verantwoordelijkheid.


Over de e-mail box het volgende:

Zorg er altijd voor dat je via een e-mail programma werkt.
Dan worden alle e-mailtjes netjes op jouw computer gezet.
Dus als in zo'n situatie de boel gewist wordt, heb je al je mailtjes nog.

Voor jouw is dit mosterd na de maaltijd, maar daarvoor is op dit moment géén oplossing.
Dus zal de KPN met een oplossing moeten komen voor die klanten die zich (bij de verkoper of elders) wel hebben laten informeren.


Die oplossing is simpel:
Terug gaan naar de analoge telefoonlijn met ADSL.
Dus weg met die IPB!

De KPN stelt zich gewoon op als onbetrouwbare partner (ik heb meerdere voorbeelden!), ook al zal ik dat vast niet mogen zeggen...
Heus wel! :lol:

Over 3 jaar wilt KPN de analoge telefoonlijn opdoeken en iedereen over laten schakelen op IPB!

Dat gaat een hoop heibel geven!

VOIP is IN en VOIP is een hype!
Waarom moeten we overschakelen op dat systeem, en het zo betrouwbare telefoonnetwerk opdoeken?

Ik heb altijd geleerd en ook mijn mening is:

Als iets goed werkt, blijf er dan met je poten er vanaf!
Als iets goed werkt, ga er dan niet aan zitten prutsen!


Nu kan ik ook gaan overschakelen op UPC.
Maar dat is ook VOIP.
Dus schieten we daar niets mee op.

:cry: :cry:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Henri42 »

ikbenikniet !!!

Goede zaken gedaan vandaag?. Aan het aantal inzendingen te zien, heb je nogal wat tijd over, UPC is vergane glorie, stap over naar Home of KPN

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door queenfan »

Quote:
Ik heb zelf het alarm-probleem niet gehad, maar koos dus wel voor IPB toen ik zowel een neiuwe telefoonaansluiting als internetverbinding wilde hebben. Ik heb specifiek gevraagd naar de storingsgevoeiligheid t.o.v. gewone telefonie. Het beteof een heel stabiel systeem, zeiden ze bij de Primafoon. Gevraagd naar de algemene voorwaarden, kreeg ik de 'algemene' algemene voorwaarden te zien, die voor de analoge telefonie dus. In die van IPB wordt gewaarschuwd voor storingen en aanloopproblemen, maar die kreeg ik dus niet te zien...


Het grote nadeel van het alarm via VOIP te laten lopen is dat als bij inbraak de electriciteit door de inbrekers wordt uitgeschakeld, zal het alarmsysteem wel een alarmsignaal gaan afgeven (door de interne accu), maar omdat de IPB niet zonder electriciteit werkt, wordt het alarmsignaal niet door de modem doorgegeven.
Naar boven
Alarm via IPB is niet handig en mag volgens mijn niet eens van de verzekering.

ikbenik

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

ikbenikniet !!!

Goede zaken gedaan vandaag?. Aan het aantal inzendingen te zien, heb je nogal wat tijd over, UPC is vergane glorie, stap over naar Home of KPN
Ignore

ikbenik

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

@Henri42

Volgens mij kun jij niet uitstaan dat ik reageer.

En daar komt ook nog bij dat ik mezelf niet tegenover jouw hoef te verantwoorden!

Ik mag net zo veel reageren als ik dat wil.

En of ik het druk heb of niet:

Dat gaat je helemaal geen moer aan.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Henri42 »

IKbenikniet, Jij hebt helemaal gelijk : muv dat je onzin verkoopt

ikbenik

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

muv dat je onzin verkoopt
Verklaar je nader!


En onzin verkoop ik niet.


En als jij van mening bent dat je zonder bonnetje bij de winkelier garantie mag claimen, dan heb je het wel mis, om bijvoorbeeld iets op te noemen.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Mickey D »

Over de e-mail box het volgende:

Zorg er altijd voor dat je via een e-mail programma werkt.
Dan worden alle e-mailtjes netjes op jouw computer gezet.
Dus als in zo'n situatie de boel gewist wordt, heb je al je mailtjes nog.
Dat deed ik dus oo, totdat de KPN mijn experiabox kwam weghalen. Ze zouden hem vervangen door een adsl modem, maar dat ging op nog steeds onduidelijke redenen niet door. De monteur had hem niet bij zich, maar waarom er daarna niets aan gedaan is, is iets dat de KPN nog niet kan verklaren. Op deze manier kun je dus nog wel je mail als webmail inzien, maar downlaoden op je computer lukt niet bij gebrek aan verbinding. Omdat ik mijn box zelf zou moeten opheffen leek ik dus alleen maar m'n mail wat later te kunnen ophalen, niet zo;n heel grote ramp. Maar nu is alles weg: ge-emailde foto's en dat soort prive dingen die in die tijd zijn toegestuurd. Reactie KPN: jammer dan, pech gehad...
Die oplossing is simpel:
Terug gaan naar de analoge telefoonlijn met ADSL.
Dus weg met die IPB!
Dat was nou juist de oorzaak van het wissen.... Bovendien zit iknu al vanaf half januari zonder internet en omdat de KPN m'n nieuwe provider nog niet erg terwille is, zal dat nog wel een maandje gaan duren, mijn telefoonlijn moet eerst nog geschikt gemaakt worden voor ADSL en dat kon niet beginnen voordat het IPB-ADSL signaal eraf was. Beide duurt langer dan aangekondigd, dus blijkbaar langer dan nodig. Ook hierin toont de KPN zich onbetrouwbaar en klantonvriendelijk... naar mij toe, want mij was een vlotte overgang beloofd, als compensatie voor alle IPB ellende.
Voorlopig krijg ik de rekening niet (naar die gewiste mailbox verstuurd na het opheffen, op papier nasturen kan niet), maar die is wel afgeschreven met een nieuwe maand abonnement in plaats van compensatie voor de halve, niet gekregen maand.

Nogmaals, het alarmprobleem speelt niet bij mij, ik heb geen alarm!

glabbeek3
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2007 14:00

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door glabbeek3 »

Ik ben ook zeer ontevreden over de voorlichting.
Ik had een abonnement aangevraagd in de wprimafoonwinkelel.
Daar zijn mij zaken verteld die achtraf niet klopten.
Vervolgens heb ik binnen 7 dagen opgezegd per email alleen werd dat afgekeurd omdat dat zo niet kon werd gezegd.
Uiteindelijk tóch geannuleerd waarna ik twee maanden later ineens werd geconfronteerd met een adsl go abonnement waarom ik niet had gevraagd.

Kortom KPN: "de koude douche"

feyenoordpikkie12
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2007 21:20

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door feyenoordpikkie12 »

Ik waardeer de mensen die bij IPB op het callcenter alle reactie's moeten aanhoren.
Maar KPN gaat slecht met de problemen om want ik heb zelf ervaren dat je na beloftes niet wordt terug gebeld.
Ik heb sinds kort (22-2) geen abbonnement meer op IPB maar wat krijg ik> Ja een email van een klacht met de vermelding dat er enige stagnatie is bij KPN. Sorry hoor de klacht was van 16 december 2006!!!!!!!!!! :?
Deze ervaring heb ik vanaf begin November want daarvoor als je belde of een email stuurde kreeg je redelijk snel een reactie, daarna was het knudde......
Kpn (maar ook andere providers) denk aan je klanten en speel open kaart. Als er problemen zijn laat het tijdig aan je klanten horen dan zal het respect er zeker zijn.
Maar niet reageren dan is het respect snel weg.....

Succes KPN

Gesloten