Hoi,
Sinds 4 jaar heb ik een Ford Focus. De benzinemeter bleef vanaf het begin altijd de stand aangeven, ook al was het contact uit. De meter zakte dus niet terug naar nul. Ik dacht dat hoorde.
Nu sinds een paar maanden zakt de meter wel terug naar nul wanneer ik de motor uitzet. Helaas zakt hij ook wel naar nul tijdens het rijden. Pas na opnieuw starten gaat de meter weer de correcte stand aanwijzen. Als de meter naar nul zakt dan is de computer qua verbruik en max. afstand op hol en geeft streepjes. De storing lijkt voornamelijk te komen na het tanken. Bij de laatste APK beurt heb ik dit aangegeven bij de ford dealer, deze had geen idee wat er aan de hand kon zijn.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Voor mijn idee is de meter al die jaren niet correct geweest en heb ik nu het probleem.
Bij de beurten is het de medewerkers nooit opgevallen dat de meter een stand bleef aangeven
Alvast bedankt voor de reacties
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ford Focus Wagon
Re: Ford Focus Wagon
Losse draden of geoxideerde , dus dat kan duur zoekwerk worden.
Bij de tank zit een aansluiting bovenop, stekkers loshalen en vastmaken soms voldoende....
Komt bij meerdere merken voor, en gebruik voortaan de dagteller, zodat U niet leeg komt te staan, dus tijdig vullen....
Voor de APK is dit niet belangrijk, dus hoeft niet, mits het geen kortsluiting dus brandgevaar geeft.
Verder kunt U op www.problemcar.nl kijken of het een ford probleem is, vaak kunt U daar de monteurs lezen met de bijbehorende oplossing, dus daar heeft U de professionele antwoorden!
Bij de tank zit een aansluiting bovenop, stekkers loshalen en vastmaken soms voldoende....
Komt bij meerdere merken voor, en gebruik voortaan de dagteller, zodat U niet leeg komt te staan, dus tijdig vullen....
Voor de APK is dit niet belangrijk, dus hoeft niet, mits het geen kortsluiting dus brandgevaar geeft.
Verder kunt U op www.problemcar.nl kijken of het een ford probleem is, vaak kunt U daar de monteurs lezen met de bijbehorende oplossing, dus daar heeft U de professionele antwoorden!