LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koude douche voor Philips...

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
sjaalom
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 nov 2006 19:51

Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door sjaalom »

Opgevoed met het principe eigen product eerst (nouja)... heb ik voor mijn (bejaarde) ouders een Philips lcd tv gekocht. Bij uitpakken bleek er geen nederlandstalige handleiding te zijn bijgesloten. Wel 2x een grieks(en anders)talige en 1x fins en 1x aziatisch. De enige met NL/EN/DU/FR die enigszins te begrijpen zijn, dus helemaal niet. Duidelijk een fout in het proces bij philips.

Via Philips klantenservice werd gewezen naar een pdf online, maar dat is natuurlijk niet wat je verwacht als je een product van 1500 aanschaft. De winkel waar het is aangeschaft wil ook niet meewerken en stuurt ons terug naar philips. Philips komt uiteindelijk met een oplossing: de originele handleiding doen ze niet verzenden (want dat hebben ze niet... jaja), wel een printje van de pdf tegen eigen kosten op te sturen. Na over en weer gemail uiteindelijk alsnog kostenloos.

Hoe goedkoop komen ze hier mee weg... Koop je een product van ze, krijg je zulk service terug. Nu maar hopen dat mijn ouders er geen last van hebben want ik houd mijn hart vast als ik voor een groter probleem bij philips aanklop...

Een ijskoude douche voor Philips van een zeer ontevreden klant.
Dat maakt geen 'sense' en de ellenlange mailcorrespondenties was zeker geen 'simplicity'...

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Waar heb je dit toestel gekocht? Is de winkel niet verantwoordelijk hiervoor?

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door hharteman »

Wat doe je moeilijk.
Je hebt een pc en internet dus downloaden en printen was een fluitje van een cent geweest.
Tegenwoordig is er heel veel parallelimport.
Daar zitten geen NL manuals meer bij of heel slechte vertalingen.
Ik zie het probleem niet zo.
Als de service/garantie verder goed is lijkt me dit een futiliteit.
Heel veel apparatuur heeft geen NL handleiding meer.
Om hier nu een koude douche voor te reserveren lijkt me wat ver gaan.

Just my 2 cents

Toolboy

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik sluit mij graag bij de opmerking van harteman aan

mvdbosch
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 okt 2006 20:54

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door mvdbosch »

Bij veel produkten word reeds een CD bijgeleverd met daarop de handleiding in 100 verschillende talen. FF uitprinten, klaar... Tsjah, het moet immers allemaal goedkoop tegenwoordig van de consument.

sjaalom
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 nov 2006 19:51

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door sjaalom »

Als ik 1500 euro's besteed aan een tv van nederlandse makelij, mag ik aannemen dat ze bij de productie ook de eigen taal meeleveren. Ook al is de tv in frankrijk gemaakt. Wat ik heb begrepen moet dit er bij zitten:
- westerse talen (nl/fr/du/en)
- skandinavie (no/zw/fi/dk)
- oost-euro e.d. (gr/tr/ho/ro/ enz)
- aziatisch (jap/ch/ enz)

Als er dan wel een skandinavisch, aziatisch en TWEE oost-europese bij zitten, dan is toch duidelijk te conclueren dat het een foutje bij het samenstellen vh pakket betreft?

Sorry hoor, doe ik moeilijk? Ik doe normaal, je hoeft niet alles te slikken. Philips doet moeilijk om het versturen van een hardcopy van hun niet compleet geleverde tv. En inderdaad, de tussenpersoon (winkel) zou dit moeten oplossen. Die wil niet tegemoetkomen en stuurt door naar leverancier en die doet precies hetzelfde.

Een printout op A4 formaat is onhandig en verdwijnt snel in de prullenbak. Een boekwerk kun je beter bewaren en hoort er gewoon bij. Wie wil 2x grieks+fins+jap ruilen voor een met westerse talen? Ik doe wel lollig maar vind het absurd dat Philips voor zoiets 'futiels' (ach het is zo subjectief he) zo moeilijk doet.

Oh en de koude douche is meer hoe men met de consument om gaat, niet om de handleiding. En ver vind ik het zeker niet gaan... als je ziet waarvoor warme of koude douches worden gegeven, past dit er mooi bij.

Mijn laatste woorden hierover. Philips, ga wat aan je manieren doen.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door hharteman »

Achter Philips schuilt nog wel een Nederlandsche naam maar de producten wat betreft tv/lcd worden al zolang ik me kan heugen niet meer in Nederland gebouwd.
U doet ingewikkeld voor een kleinigheid.
Die gebruiksaanwijzing wordt over het algemeen 1x gebruikt bij de installatie van het apparaat en verdwijnt dan meestal ergens waar de zon niet schijnt.
Of dat nu op een A4 staat of op een cd, dat maakt weinig meer uit.

Nou zijn die apparaten tegenwoordig zo ontworpen dat de menu's in het on screen display de weg vanzelf al wijzen.
Om het nog handiger te maken zouden de fabrikanten de gebruiksaanwijzing in alle talen ook in de software kunnen inbouwen zodat je het van het scherm af kan lezen :idea:
Dan heeft niemand meer wat te zeuren en hoeft er geen extra papier of cd meer bijgeleverd te worden.

Wel vind ik dat de leverancier de gebruiksaanwijzing had moeten regelen voor u, of heeft u hem soms bij de Macro of zo gekocht?

Just my 2 cents

ikbenik

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wel vind ik dat de leverancier de gebruiksaanwijzing had moeten regelen voor u, of heeft u hem soms bij de Macro of zo gekocht?


Bij de Macro heb je geen recht op consumentenbescherming.

Dus de wetsregels die voor de consumentenkoop gelden, gelden niet bij de Macro.

Het is maar dat je het weet. :lol:

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door hharteman »

En zoiets zal het dan ook wel geweest zijn want als ik een apparaat van €1500.- verkocht ging ik hem persoonlijk afleveren en installeren.
Kregen ze gratis evt. 2 uur uitleg en kwam ik nog terug als het niet helemaal duidelijk was.
Dat was een stukje service en klantenbinding.
Ik kan me niet voorstellen dat de verkoper u niet tegemoet heeft getreden in het regelen van een gebruiksaanwijzing.
Waar heeft u dat ding gekocht?
Weten we in ieder geval waar we niet moeten zijn voor zo'n aankoop.

ikbenik

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door ikbenik »

En zoiets zal het dan ook wel geweest zijn want als ik een apparaat van €1500.- verkocht ging ik hem persoonlijk afleveren en installeren.
Kregen ze gratis evt. 2 uur uitleg en kwam ik nog terug als het niet helemaal duidelijk was.
Hierin herken ik mezelf terug. :lol:

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door skippy »

maar ja van een gezonde marge voor de detailist is allang geen sprake meer m.a.w vroeger kon je nog veel meer doen: de boel netjes installeren,instellen ,uitleg geven en als er iets niet duideijk was nog een keer terug komen. dit doen we nog steeds het app werkend plaatsen en aansluiten is nog steeds gratis maar wil de klant meer dan moet dat betaald worden.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door hharteman »

Tja wat is tegenwoordig een gezonde marge?
In de goede tijd zat dat op 1.5 en daar kon je best wat voor doen.
De laatste jaren dat ik erin zat was dat 10tjes werk geworden, waarbij de dozenschuiver het apparaat voor mijn inkoopsprijs verkocht.
Hoe kun je als kleine ondernemer dan nog competatief zijn.
Alleen door dat stukje service en dat het je door je vaste klanten gegund word.

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door henkgeluk »

sjaloom 100 procent gelijk.

het is schandalig wat philips doet.

je moet altijd een duidelijke handleiding hebben waarmee
je rustig de instellingen door kunt lopen.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Mensen, mensen!!!!!

Waarom krijgt Philips hier de zwarte piet toegespeeld terwijl het de WINKELIER is die koos voor paralelle import???

Welke winkelier dat is, wordt nergens vermeld, dus daar ben ik erg benieuwd naar!

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door VanTels »

Philips is inderdaad geen partij in deze.
Het is de verkopende partij waar u over moet klagen!

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik ben nog steeds benieuwd welke winkel het is geweest!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door hharteman »

En toen werd het stil in dit topic.
De douche kan uit.

philipschick
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2007 16:25

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door philipschick »

Het is de verantwoording van de handelaar om de concument een compleet product te leveren.

Handleidingen zijn in alle talen te verkrijgen online, en wat is er mis met een PDF, het gaat tog om de info die er in staat??

ikbenik

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het is de verantwoording van de handelaar om de concument een compleet product te leveren.
ligt eraan:

Als de fabrikant het product totaal compleet levert, dan wel.

Maar als de fabrikant het product zonder handleidingen levert, dan niet.


Bij ons in de branche kennen we dit verschil wel degelijk:

- Bulk of OEM. Dit zijn producten zonder software, handleidingen, accessoires, e.d. erbij. Als handelaar hoef ik dit dan niet aan te vullen.
Deze zijn dan in prijs vaak goedkoper.

- Retail.
Dit zijn producten met software, handleidingen, accessoires, e.d. erbij.
Als handelaar moet ik dan het compleet pakket aan de klant overhandigen.
Deze zijn dan ook vaak wat duurder.



Met die tv kan het zijn dat die via andere wegen ingekocht is. Dus bijvoorbeeld een grote partij uit Duitsland bijvoorbeeld.
Dan zitten er wel handleidingen bij, maar dan niet in het Nederlands.

Als dit van te voren is aangegeven en dat hierdoor ook de prijs lager is, heb je als consument geen recht om hierover te klagen.

Als dit van te voren niet is aangegeven, dan heb je als consument wel degelijk het recht om erover te klagen.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Koude douche voor Philips...

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

En toen werd het stil in dit topic.
De douche kan uit.
Tsja

Met die tv kan het zijn dat die via andere wegen ingekocht is. Dus bijvoorbeeld een grote partij uit Duitsland bijvoorbeeld.
Dan zitten er wel handleidingen bij, maar dan niet in het Nederlands.

Als dit van te voren is aangegeven en dat hierdoor ook de prijs lager is, heb je als consument geen recht om hierover te klagen.

Dat ding komt gewoon van een shabby webwinkel of een of andere malle toko. Daarom vind ik het een beetje zuur om Philips af te schilderen als onwillige idioten, terwijl meneer (A) de winkelier moet aanspreken en (B) hij voor een dubbeltje op de eerste rang had willen zitten.

Want je kan mij niet wijsmaken dat deze LCD TV bij Mediamarkt of Harense Smid vandaan komt... :roll:

Gesloten