LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 0900 terreur en telefoonkosten via je mobiele telefoon[/b

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
berkh284
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2005 17:29

0900 terreur en telefoonkosten via je mobiele telefoon[/b

Ongelezen bericht door berkh284 »

Met verbazing constateerde ik dat mijn provider Vodafone naast de bekende kosten van een 0900 nummer ook nog eens extra telefoonkosten in rekening bracht voor het gesprek zelf.
Door het gebrek van een "vaste" telefoonlijn was ik hiertoe helaas gedwongen.
Dit, ondanks dat ik een Vodafone abonnement heb en mijn "bundel" nog niet had verbruikt.
De extra in rekening gebrachte kosten bedroegen E 0,205 p.m., schandalig.
Ik vind dat het gebruik van 0900 nummers door bedrijven om zg. "service" zeer Kunden unfreundlig en dubieus is.
Ben je nog geen klant dan mag je bellen met 0800 maar zodra je klant bent dan MOET je bellen met 0900 en dan nog lang wachten wegens een gebrek aan medewerkers. De kostenteller loopt dan reeds !
Inmiddels heb ik Vodafone uitgezwaaid voor een betere provider.
Wie geeft zijn ervaringen en/of meningen over Vodafone en/of 0900 nummers.
Consumenten organisaties kunnen best hierbij het voortouw nemen !

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: 0900 terreur en telefoonkosten via je mobiele telefoon[/b

Ongelezen bericht door Kika29 »

pff..........

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: 0900 terreur en telefoonkosten via je mobiele telefoon[/b

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het bellen van een 0900 nummer via een mobiel is altijd duurder. Als je begint te bellen krijg je altijd de mededeling "Dit nummer kost xx cent per minuut, plus de kosten van uw mobiele telefoon. Dit heeft niets met de provider te maken dat is overal zo.

Verder is het logisch dat je als klant met een 0900 nummer moet bellen. In het verleden was dat niet zo en toen werden providers maar ook andere helpdesken gek van de telefoontjes met problemen die echt heel simpel op te lossen waren door de handleiding te lezen of gewoon eens goed na te denken. Om over de spooktelefoontjes en de grappige bellers maar te zwijgen.

Het gebruik van een dergelijk nummer is dus absoluut niet onvriendelijk of dubieus, maar gewoon bittere noodzaak. Over de prijzen die er aan vast hangen kun je praten, maar het feit dat ze er zijn niet.

avandijl
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:50

Re: 0900 terreur en telefoonkosten via je mobiele telefoon[/b

Ongelezen bericht door avandijl »

Hey! Voor alternatieven voor 0900 nummers kun je kijken op www.vraagalex.nl/0900.

Rolandroland

Re: 0900 terreur en telefoonkosten via je mobiele telefoon[/b

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Hallo,

U maakt wel erg veel reclame van uw site. Trouwens heeft u dankbaar gebruik mogen maken van mijn topic?
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... ht=normale

Helaas heb ik er geen octrooi op aangevraagd!

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: 0900 terreur en telefoonkosten via je mobiele telefoon[/b

Ongelezen bericht door Prikker »

Inderdaad belachelijk die 0900 terreur... om de @home helpdesk te spreken ben ik meer dan 2 Euro per minuut kwijt.... pure oplichting noem ik 't.

Rolandroland

Re: 0900 terreur en telefoonkosten via je mobiele telefoon[/b

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Als ik problemen heb met een organisatie en ik kom er na 3 brieven nog steeds niet uit dan stuur ik de post naar hun antwoordnummer met leuke cadeau's er bij. Dan wordt je wel snel geholpen.

Gesloten