Met verbazing constateerde ik dat mijn provider Vodafone naast de bekende kosten van een 0900 nummer ook nog eens extra telefoonkosten in rekening bracht voor het gesprek zelf.
Door het gebrek van een "vaste" telefoonlijn was ik hiertoe helaas gedwongen.
Dit, ondanks dat ik een Vodafone abonnement heb en mijn "bundel" nog niet had verbruikt.
De extra in rekening gebrachte kosten bedroegen E 0,205 p.m., schandalig.
Ik vind dat het gebruik van 0900 nummers door bedrijven om zg. "service" zeer Kunden unfreundlig en dubieus is.
Ben je nog geen klant dan mag je bellen met 0800 maar zodra je klant bent dan MOET je bellen met 0900 en dan nog lang wachten wegens een gebrek aan medewerkers. De kostenteller loopt dan reeds !
Inmiddels heb ik Vodafone uitgezwaaid voor een betere provider.
Wie geeft zijn ervaringen en/of meningen over Vodafone en/of 0900 nummers.
Consumenten organisaties kunnen best hierbij het voortouw nemen !
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 0900 terreur en telefoonkosten via je mobiele telefoon[/b
Re: 0900 terreur en telefoonkosten via je mobiele telefoon[/b
Het bellen van een 0900 nummer via een mobiel is altijd duurder. Als je begint te bellen krijg je altijd de mededeling "Dit nummer kost xx cent per minuut, plus de kosten van uw mobiele telefoon. Dit heeft niets met de provider te maken dat is overal zo.
Verder is het logisch dat je als klant met een 0900 nummer moet bellen. In het verleden was dat niet zo en toen werden providers maar ook andere helpdesken gek van de telefoontjes met problemen die echt heel simpel op te lossen waren door de handleiding te lezen of gewoon eens goed na te denken. Om over de spooktelefoontjes en de grappige bellers maar te zwijgen.
Het gebruik van een dergelijk nummer is dus absoluut niet onvriendelijk of dubieus, maar gewoon bittere noodzaak. Over de prijzen die er aan vast hangen kun je praten, maar het feit dat ze er zijn niet.
Verder is het logisch dat je als klant met een 0900 nummer moet bellen. In het verleden was dat niet zo en toen werden providers maar ook andere helpdesken gek van de telefoontjes met problemen die echt heel simpel op te lossen waren door de handleiding te lezen of gewoon eens goed na te denken. Om over de spooktelefoontjes en de grappige bellers maar te zwijgen.
Het gebruik van een dergelijk nummer is dus absoluut niet onvriendelijk of dubieus, maar gewoon bittere noodzaak. Over de prijzen die er aan vast hangen kun je praten, maar het feit dat ze er zijn niet.
Hey! Voor alternatieven voor 0900 nummers kun je kijken op www.vraagalex.nl/0900.
-
Rolandroland
Hallo,
U maakt wel erg veel reclame van uw site. Trouwens heeft u dankbaar gebruik mogen maken van mijn topic?
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... ht=normale
Helaas heb ik er geen octrooi op aangevraagd!
U maakt wel erg veel reclame van uw site. Trouwens heeft u dankbaar gebruik mogen maken van mijn topic?
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... ht=normale
Helaas heb ik er geen octrooi op aangevraagd!
Inderdaad belachelijk die 0900 terreur... om de @home helpdesk te spreken ben ik meer dan 2 Euro per minuut kwijt.... pure oplichting noem ik 't.
-
Rolandroland
Als ik problemen heb met een organisatie en ik kom er na 3 brieven nog steeds niet uit dan stuur ik de post naar hun antwoordnummer met leuke cadeau's er bij. Dan wordt je wel snel geholpen.