LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schimmelinfectie of ringworm....

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Schimmelinfectie of ringworm....

Ongelezen bericht door Anastasia »

Waarom begint de dierenarts met een consult van bijna E30,- en dan de medicijnen nog, terwijl ik weet wat we nodig hebben, er zijn meerdere katten die hier in de buurt hetzelfde hebben, maar waar kan ik zonder die extra kosten dit soort medicijnen voordelig kopen?

Het gaat dus om een hardnekkige schimmelinfectie, die met shampoo en medicijnen die door vettig eten gemengt moeten worden!

Gezien het aantal katten met dezelfde verschijnselen is elke kat een bezoek laten brengen gewoon te duur, het is dus die besmettelijke variant, maar om nu alle katten uit de buurt die E30 per dier te laten betalen vind ik onzin.

Wie weet ergens liefst in Noord Holland een adres?

Anastasia en haar 24 zwerfkatten...

shiva72
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 feb 2007 19:11

Re: Schimmelinfectie of ringworm....

Ongelezen bericht door shiva72 »

Ik kan je niet helpen met een adres waar je aan deze middelen kunt komen.
Misschien kun je eens proberen om diverse dierenartsen te bellen en de prijzen te vergelijken.
Sommige dierenartsen bieden een speciaal tarief voor mensen die zoveel dieren hebben / verzorgen.
Misschien kun je daar eens naar informeren?

Sterkte met de dieren.
Ik hoop dat ze er snel weer bovenop zijn.

Groetjes Suus,

kittekat
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 feb 2007 09:05

Re: Schimmelinfectie of ringworm....

Ongelezen bericht door kittekat »

Anastasia,
Je hebt gelijk wat betreft de langdurige discussie etc,vandaar dat ik in mijn laatste posting in het andere onderwerp zei dat we verder gingen op www.opgelicht.nl....maar of je ook gelijk hebt dat niemand het nog wilt weten betwijfel ik omdat er steeds meer gedupeerden bijkomen.
Ik heb je topic gelezen over schimmel en heb een aantal tips voor je gevonden.
Alhoewel het een hele kluif zal worden om ze te behandelen omdat ze steeds weer door elkaar herbesmet zullen worden.
Het goedkoopste wat je zou kunnen doen is
a) elke kat een vijfvoudige dosis geven van Program pillen om de 3 weken,het is een omstreden methode waar de een bij zweert en de andere niet in gelooft,op inet is er ontzettend veel over te vinden
b)misschien kun je via via aan een recept voor Trisporal komen dat bevat dezelfde werkzame stof als itrafungol en is veiliger dan grisuolvine,trisporal kun je ook bestellen maar is duur.
Post eens bij www.kattenpraat.nl en google op schimmel/kat
Ik denk dat je op kattenpraat veel meer nuttige info kunt vinden en krijgen dan hier.En misschien wel adressen van instanties of leden die je zouden willen sponsoren,wie weet!
Succes!

Evy
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:56

Re: Schimmelinfectie of ringworm....

Ongelezen bericht door Evy »

Als je al weet wat je nodig hebt hoef je toch alleen maar naar dierenarts om medicamenten te halen, hoeft poes toch niet mee!!! scheelt al weer 30 euro, en als je voor zoveel katten nodig hebt krijg je vast wel korting.
Ga voor mijn katten of honden ook wel eens voor medicijnen e.d. dan neem ik ze niet mee als ik weet wat ik moet hebben.
Weet of ken geen goedkope adressen voor je

kittekat
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 feb 2007 09:05

Re: Schimmelinfectie of ringworm....

Ongelezen bericht door kittekat »

Schoot me nog even te binnen;
kan het asiel of de dierenbescherming in je woonplaats je niet helpen/adviseren?

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Schimmelinfectie of ringworm....

Ongelezen bericht door Anastasia »

Bedankt alle maar...

1 Dierenasiel wil geen misbruik maken, de arts die hier werkt steriliseerde alle katten, en bij de praktijk is het duurder dan de E 50 die de asielkat koste....

2 ik moet alle katten behandelen, ook de gezonde preventief, dat begreep ik al... Maar de dierenartsen zijn net als mijn katten,
Ze dekken elkaar!

3 Als U een middel heeft, naast de merknaam graag de stoffen die erin zitten, de normale mensen apotheek is vaak goedkoper, maar de dosering en middellen moet je wel weten..

4 Waarom kan het elders in België en Duitsland online besteld worden, en hier niet?

5 In Rusland een goed middel gekocht, maar helaas tekort, dit koste maar R280,- en dit is omgerekend dus E 8,24
Per post is verboden, dus moet ik helaas hier verder, die 3 weken was dus tekort...

6 Ik heb alleen vuilnisbakken die duurder lijken dus de missers, halfbloedjes, en die zien er vaak uit als...
De Lynx is dus een grote kat, met oren als Lynx maar kleiner en wel agressief dus als waakkat, beter als veel honden, mooie dikke vachten en zeer populair, deze halfbloed tussen Pers en Lynx is helaas nog geen officieel ras, maar wel erg sterk en deze hebben de minste last!
Juist de andere soorten zijn dus zwak en ik weiger om financiele reden deze af te maken, iedereen heeft rechten, en ik probeer het financiël leuk te houden, maar kan helaas niet alles betalen...

7 Dierenarts rekende dus incl consult voor buren al totaal E134,70 en het is nu nog niet 100% en er zou dus nog kosten bij kunnen komen...
Omdat ik geen E3000,- ga betalen moet ik dus wel hier hulp vragen.

Omdat er meerdere in de buurt zitten die geen geld voor kat willen geven en liever een nieuwe nemen en de oude dumpen, moet ik wel voor deze besmettelijke plaag een oplossing vinden!
Katten varieren van gratis af te halen knuffels tot dure raskatten, en die laatste kijken niet naar kosten, maar niet iedereen kan dit, en voor mij is ieder dier gelijk!

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Schimmelinfectie of ringworm....

Ongelezen bericht door Anastasia »

OP www.kattenpraat.nl een goed forum gevonden, bedankt, en ik hoop daar meer succes te hebben, de middelen die elders te koop waren wil ik eerst de resultaten weten, heeft iemand al ervaring met Katvitaal, die 90 pillen voor E20,-?

bedankt Anastasi@...

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Schimmelinfectie of ringworm....

Ongelezen bericht door S. »

Probeer eens bij een veearts te vragen naar een middel voor schimmelinfecties. De kat krijgt dan een één of tweemalige injectie, gebaseerd op het gewicht van het diertje.
Veel goedkoper en katvriendelijker dan al die pillen, shampoo's en smeersels en je bent er na de injecties vanaf.
Ze krijgen het nooit weer.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Schimmelinfectie of ringworm....

Ongelezen bericht door Wubo »

er zijn wel een heleboel verschilende sorten schimmels.
die dus ook een andere werking en oorzaak en behandeling nodig hebben.
Dus je moet er wel voor de volle 100% zeker van zijn dat dit eenzelfde variant is en zo met hetzelfde medicijn bestreden kan worden, anders ben je medicijnen aan het geven aan een zooi katten terwijl de andere helft niet verbetert omdat die een totaal ander behandeling vergen

Gesloten