LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Decom bouwteam, Goldewijk, Danilith, Livingstone
-
Decom bouwteam, Goldewijk, Danilith, Livingstone
LS
Wie heeft er ervaring met bovenstaande bedrijven bij het bouwen van een vrijstaand huis op een kavel.
alvast bedankt
Wie heeft er ervaring met bovenstaande bedrijven bij het bouwen van een vrijstaand huis op een kavel.
alvast bedankt
Re: Decom bouwteam, Goldewijk, Danilith, Livingstone
Hi
Decom; werkt met sommige goede aannemers, agressieve verkoop, let op meerwerken achteraf
Goldewijk; goede verkoop; goede afspraken maken over bouwperiode
Danilith; snelle bouw, concept maakt achteraf verbouwen erg lastig. snelle offertes
Decom; werkt met sommige goede aannemers, agressieve verkoop, let op meerwerken achteraf
Goldewijk; goede verkoop; goede afspraken maken over bouwperiode
Danilith; snelle bouw, concept maakt achteraf verbouwen erg lastig. snelle offertes
livingstone is volgens mij redelijk goed binnen hun standaard
Decom Bouwteam / Liket zou ik niet aan beginnen, maken er soms een potje van
Decom Bouwteam / Liket zou ik niet aan beginnen, maken er soms een potje van
Beste Ben,
Kijk ook eens op site VEH/forum/nieuwbouwhuis voor ervaringen van genoemde aannemers.
Groeten, Bert
Kijk ook eens op site VEH/forum/nieuwbouwhuis voor ervaringen van genoemde aannemers.
Groeten, Bert
Bouwen goldewijk ? We kunnen daarover heel kort zijn.
Nee! Maar waarom.
Onze woning wordt in Utrecht gebouwd, maar we zijn niet tevreden.
De verkoop, voorbereiding, planning en bouw zijn niet op elkaar afgestemd. Er wordt A gezegd en heel genuanceerd B opgeschreven, zonder je daarop te wijzen.
Zij maken fouten, vervolgens moet je er zelf achteraan zitten om het te laten corrigeren.
Zogenaamde GIW contract wijken af van de standaard contracten.
Uiteraard in het nadeel van de opdrachtgever.
Tijdens de voorbereiding en bouw komen er telkens kosten bij.
Kies voor een ander dan Goldewijk zou ik je adviseren.
Het wordt een frusterend, duur en tergend lang durend project.
De bouwwereld is niet klantgericht en Goldewijk, ondanks alle certificaten, ook niet.
Maar voor welke aannemer je ook kiest zorg er altijd voor dat alles schriftelijk wordt vastgelegd.
Let erop dat de bouwaansluiting en stookkosten,etc niet door jou worden betaald.
Hoe wordt het huis opgeleverd m.a.w. hoe wordtde afwerking?
Laat elk klein punt op elk gebied schrift stellen.
Neem een harde opleverdatum op ipv werkbare dagen en stel boeteclausules in.
Dat bespaart je een hoop ellende.
Misschien dat jij wel een fijn traject die wij en anderen niet hadden.
Met vriendelijke groet,
Ria.
Nee! Maar waarom.
Onze woning wordt in Utrecht gebouwd, maar we zijn niet tevreden.
De verkoop, voorbereiding, planning en bouw zijn niet op elkaar afgestemd. Er wordt A gezegd en heel genuanceerd B opgeschreven, zonder je daarop te wijzen.
Zij maken fouten, vervolgens moet je er zelf achteraan zitten om het te laten corrigeren.
Zogenaamde GIW contract wijken af van de standaard contracten.
Uiteraard in het nadeel van de opdrachtgever.
Tijdens de voorbereiding en bouw komen er telkens kosten bij.
Kies voor een ander dan Goldewijk zou ik je adviseren.
Het wordt een frusterend, duur en tergend lang durend project.
De bouwwereld is niet klantgericht en Goldewijk, ondanks alle certificaten, ook niet.
Maar voor welke aannemer je ook kiest zorg er altijd voor dat alles schriftelijk wordt vastgelegd.
Let erop dat de bouwaansluiting en stookkosten,etc niet door jou worden betaald.
Hoe wordt het huis opgeleverd m.a.w. hoe wordtde afwerking?
Laat elk klein punt op elk gebied schrift stellen.
Neem een harde opleverdatum op ipv werkbare dagen en stel boeteclausules in.
Dat bespaart je een hoop ellende.
Misschien dat jij wel een fijn traject die wij en anderen niet hadden.
Met vriendelijke groet,
Ria.
-
je moet ook eens met Rowecobouw gaan praten prima club en vooral goedkoop
hebben veel mooie ontwerpen en bouwen traditioneel geen prefab of systeem en zo
hebben veel mooie ontwerpen en bouwen traditioneel geen prefab of systeem en zo
Ik zou kiezen voor een aannemer die niet prefab bouwt.
Tuurlijk de bouwtijd is wat langer maar ik heb zelf ervaren dat
de kwaliteit hoger is van een traditionele bouwer.
Wij hebben onze woning laten bouwen door Lichtenberg uit Rijssen.
Hun begeleiding en manier van werken voelde vertrouwd aan.
Het eindresultaat was perfect!
Familie van ons heeft een huis gebouwd wat prefab is, maar die zijn veel
minder afgewerkt.
Dus aanrader: [Link verwijderd door de moderator]
Veel plezier
Veronique
Tuurlijk de bouwtijd is wat langer maar ik heb zelf ervaren dat
de kwaliteit hoger is van een traditionele bouwer.
Wij hebben onze woning laten bouwen door Lichtenberg uit Rijssen.
Hun begeleiding en manier van werken voelde vertrouwd aan.
Het eindresultaat was perfect!
Familie van ons heeft een huis gebouwd wat prefab is, maar die zijn veel
minder afgewerkt.
Dus aanrader: [Link verwijderd door de moderator]
Veel plezier
Veronique
-
Hallo
Mijn ervaring met Rowecobouw is meer dan positief.
Het is een eerlijk bedrijf wat nog voor schappelijke prijzen bouwt.
Vertrouwen is belangrijk en woord is woord ! Ook als dit niet duidelijk stond omschreven.
Dhr. Wensing luisterde goed naar onze wensen en kon dit ook daadwerkelijke realiseren.
Ook wist hij ons met mooie voorbeelden en een duidelijke uitleg te vertellen wat ze allemaal precies kunnen.
Je hoeft ze maar te bellen of te mailen en altijd de zelfde dag nog een reactie.
Echt iemand die duidelijk ze vak verstaat
Wij voelde ons al klant er erg prettig bij.
Ga zo door !
Mijn ervaring met Rowecobouw is meer dan positief.
Het is een eerlijk bedrijf wat nog voor schappelijke prijzen bouwt.
Vertrouwen is belangrijk en woord is woord ! Ook als dit niet duidelijk stond omschreven.
Dhr. Wensing luisterde goed naar onze wensen en kon dit ook daadwerkelijke realiseren.
Ook wist hij ons met mooie voorbeelden en een duidelijke uitleg te vertellen wat ze allemaal precies kunnen.
Je hoeft ze maar te bellen of te mailen en altijd de zelfde dag nog een reactie.
Echt iemand die duidelijk ze vak verstaat
Wij voelde ons al klant er erg prettig bij.
Ga zo door !
Laatst gewijzigd door gewoonviavia op 05 jan 2017 12:31, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Hallo,
Ook Danilith is niet aan te raden!! Wij hebben ons huis laten bouwen door Danilith en hebben nu 8 jaar verder scheurtjes in de buitenkant van de gevel. Waarschijnlijk door de werking van de materialen. Gebeld met dienst na verkoop en er wordt je gewoon gezegd dat omdat ze niet constructief van aard zijn dit buiten de garantie valt. Er wordt nog niet eens geprobeerd er met je uit te komen!
Mijn advies: Neem een (kleine) plaatselijke aannemer die een naam in zijn regio hoog te houden heeft.
gr. Jan Roggeveen
Ook Danilith is niet aan te raden!! Wij hebben ons huis laten bouwen door Danilith en hebben nu 8 jaar verder scheurtjes in de buitenkant van de gevel. Waarschijnlijk door de werking van de materialen. Gebeld met dienst na verkoop en er wordt je gewoon gezegd dat omdat ze niet constructief van aard zijn dit buiten de garantie valt. Er wordt nog niet eens geprobeerd er met je uit te komen!
Mijn advies: Neem een (kleine) plaatselijke aannemer die een naam in zijn regio hoog te houden heeft.
gr. Jan Roggeveen
Helemaal eens met Jan (zie onder). Wij hebben gebouwd met Danilith. In het begin ging alles prima totdat daadwerkelijk bouwfase inging en wij al een handtekening hadden gezet om samen te bouwen. De kosten gingen exponentieel stijgen (men was tijdens het ontwerp wat dingen vergeten) daarnaast waren de medewerkers erg onbeschoft.
Ook is de kwaliteit van het werk erg onder de maat. Slechte afwerking waarbij al heel snel werd gewezen naar het contract voornamelijk de kleine lettertjes. Dit was zo sluw dat de juristen zelfs weinig kans zagen om succes te behalen vanwege de dubieuze forumuleringen wat uiteindelijk nadelig zou zijn voor ons.
Wat wellicht ook te vermelden waard is dat men bij Danilith het niet fijn vind als andere niet bij hun aangesloten bedrijven werk komen verrichten. Bij ons werd de keukenleverancier erg dwars gezeten en werden de nutsbedrijven ook tegengewerkt. Ook werden verhaaltjes verzonnen die na controle bij de gemeente weer werden ingetrokken.
Het bedrijf is sluw, maar dat is ook te verwachten als de directeur Vos heet.
Kortom Danilith Dellmulle Bouw "NEE". Erg duur leergeld.
F. Ums
Ook is de kwaliteit van het werk erg onder de maat. Slechte afwerking waarbij al heel snel werd gewezen naar het contract voornamelijk de kleine lettertjes. Dit was zo sluw dat de juristen zelfs weinig kans zagen om succes te behalen vanwege de dubieuze forumuleringen wat uiteindelijk nadelig zou zijn voor ons.
Wat wellicht ook te vermelden waard is dat men bij Danilith het niet fijn vind als andere niet bij hun aangesloten bedrijven werk komen verrichten. Bij ons werd de keukenleverancier erg dwars gezeten en werden de nutsbedrijven ook tegengewerkt. Ook werden verhaaltjes verzonnen die na controle bij de gemeente weer werden ingetrokken.
Het bedrijf is sluw, maar dat is ook te verwachten als de directeur Vos heet.
Kortom Danilith Dellmulle Bouw "NEE". Erg duur leergeld.
F. Ums
Wij hebben met Livingstone in 2013 een woning ontworpen en door een van hun aannemers in de gemeente Woensdrecht laten bouwen. Aannemer is in tussen failliet verklaard . En tot op heden 1 jaar na de datum van oplevering nog steeds grote punten niet opgelost.Livingstone is voor ons een slechte ervaring geweest zowel financieel als kwalitatief en de opvolging van Livingstone naar de aannemer toe was kortom een ramp.Nadat we de definitieve handtekening met Livingstone hadden gezet was er niets meer mogelijk en waren er niet meer voor ons.Indien u exacte informatie over het bouwproject wilt hebben aarzel niet om met ons contact op te nemen.
Kortom een partij voor ons om nooit meer zaken mee te doen.
Vr groeten,
FJB
Kortom een partij voor ons om nooit meer zaken mee te doen.
Vr groeten,
FJB
Wij hebben in 2015 een huis laten bouwen door de firma Livingstone.
Ze beginnen met een verkoop praatje en wekken de indruk dat het huis compleet wordt opgeleverd.
Op basis van onze wensen gaven zij een indicatie af van Euro 700.000
Na de eerste tekening kregen wij pas het bestek dat "sleutel klaar heet". Wel nu niets is minder waar elke schroef kost geld en het is gewoon een web waar je in terecht komt. Op een gegeven moment zit je er zover in dat je er te veel geld in hebt zit om weg te lopen. (Zelfs het schilderwerk van de kozijnen aan de binnenzijde is niet opgenomen, dat noem ik nog eens sleutel klaar)
Uiteindelijk heeft ons huis Euro 1000.000 gekost en na de handtekening zie of hoor je Livingstone niet meer.
Mijn tip aan zelfbouwers. Laat ergens een tekening maken en ga hiermee gewoon diverse aannemers af.
Heb je er een gevonden leg alles zeer goed vast als je ook maar iets aan ruimte overlaat in het bestek of zaken niet vermeld krijg je gewoon het goedkoopste van het goedkoopste geleverd!
Ze beginnen met een verkoop praatje en wekken de indruk dat het huis compleet wordt opgeleverd.
Op basis van onze wensen gaven zij een indicatie af van Euro 700.000
Na de eerste tekening kregen wij pas het bestek dat "sleutel klaar heet". Wel nu niets is minder waar elke schroef kost geld en het is gewoon een web waar je in terecht komt. Op een gegeven moment zit je er zover in dat je er te veel geld in hebt zit om weg te lopen. (Zelfs het schilderwerk van de kozijnen aan de binnenzijde is niet opgenomen, dat noem ik nog eens sleutel klaar)
Uiteindelijk heeft ons huis Euro 1000.000 gekost en na de handtekening zie of hoor je Livingstone niet meer.
Mijn tip aan zelfbouwers. Laat ergens een tekening maken en ga hiermee gewoon diverse aannemers af.
Heb je er een gevonden leg alles zeer goed vast als je ook maar iets aan ruimte overlaat in het bestek of zaken niet vermeld krijg je gewoon het goedkoopste van het goedkoopste geleverd!
Beste mensen, onze ervaring met Rowecobouw is jammer genoeg niet zo positief als hier boven beschreven. De eigenaar is zeer rommelig en luistert slecht. Hij weet je wensen niet te vertalen in een duidelijke offerte. Of je dan maar even de offerte wilt tekenen. Zeer incompleet en daardoor heb je geen goed beeld van de werkelijke kosten. Als je vraagt naar extra opties dan wordt daar niet op geantwoord en dus niet in de offerte verwerkt. Door slordigheid was de aanvraag bij de gemeente al met een maand vertraagd. Dan was er toch een klein dreigement per mail waardoor we definitief besloten om met Rowecobouw niet in zee te gaan. Wat er daarna nog volgde zal ik hen besparen. Onredelijkheid! Let goed op met dit bedrijf. Wees alert als je toch door hen een huis wilt laten bouwen. En lees de voorwaarden bij aankoop heel goed door.
Beste ik van hier,
Graag wil ik reageren op uw verwijt met betrekking tot bovenstaande.
Allereerst zal ik me even voorstellen zodat u en de andere lezer ook weten wie ik ben.
Mijn naam is Tim en ben nu bijna 2 jaar werkzaam voor Rowecobouw als o.a. marketingmanager. Uw bericht nemen we zeer serieus en vinden het dan ook erg jammer dat we niets voor u kunnen betekenen. We hebben op meerdere manieren geprobeerd u te benaderen om de kijken waar het fout ging, echter reageert u nergens op. Vandaar nu dit bericht.
Gelukkig is dit pas na 30 jaar actief te zijn, en meer als 1000 woningen verder ons eerste kritiek puntje wat we uiteraard graag willen verbeteren. Als u verder op internet kijkt zijn er alleen maar positieve en tevreden klanten als het gaat over onze manier van werken. Onze klanten kiezen juist voor Rowecobouw omdat we een transparante en open manier van werken hebben. Alles wordt tot in detail besproken en per onderdeel gecalculeerd. Uw verwijt begrijpen wij dan ook helemaal niets van. Ik verzoek u en andere lezers ook eens te kijken naar de recensies van vooraf gaande klanten op google. https://www.google.nl/#q=rowecobouw&lrd ... e00ef67f,1,
Met vriendelijke groet,
Tim | Rowecobouw
[contactgegevens door Moderator verwijderd]
Graag wil ik reageren op uw verwijt met betrekking tot bovenstaande.
Allereerst zal ik me even voorstellen zodat u en de andere lezer ook weten wie ik ben.
Mijn naam is Tim en ben nu bijna 2 jaar werkzaam voor Rowecobouw als o.a. marketingmanager. Uw bericht nemen we zeer serieus en vinden het dan ook erg jammer dat we niets voor u kunnen betekenen. We hebben op meerdere manieren geprobeerd u te benaderen om de kijken waar het fout ging, echter reageert u nergens op. Vandaar nu dit bericht.
Gelukkig is dit pas na 30 jaar actief te zijn, en meer als 1000 woningen verder ons eerste kritiek puntje wat we uiteraard graag willen verbeteren. Als u verder op internet kijkt zijn er alleen maar positieve en tevreden klanten als het gaat over onze manier van werken. Onze klanten kiezen juist voor Rowecobouw omdat we een transparante en open manier van werken hebben. Alles wordt tot in detail besproken en per onderdeel gecalculeerd. Uw verwijt begrijpen wij dan ook helemaal niets van. Ik verzoek u en andere lezers ook eens te kijken naar de recensies van vooraf gaande klanten op google. https://www.google.nl/#q=rowecobouw&lrd ... e00ef67f,1,
Met vriendelijke groet,
Tim | Rowecobouw
[contactgegevens door Moderator verwijderd]