LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Otto: amateurs

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Otto: amateurs

Ongelezen bericht door Consumentt »

Ik heb al heel wat via diverse webshops besteld. Dat is steeds tot voldoende tot goede tevredenheid verlopen.
Maar bij Otto, het bedrijf dat al jaren ervaring heeft met postorders, zo slecht heb ik het gelukkig nog nooit meegemaakt.
Otto presteert slechter dan een willekeurige webshop die vanuit de bijkeuken of garage werkt!

Hoe mijn bestelling verlopen is:

1 Bij plaatsen bestelling (vrijdagavond) werkt de webshop niet, de volgende 2 dagen ook niet. Pas op maandag is het probleem opgelost en kan ik de bestelling afrionden
2 Ik geef aan dat ik bij een servicepunt wil laten bezorgen, volgens de webshop is dit mogelijk (kleine artikelen < 20kg) -> ze sturen een mailtje dat dit niet kan bij dit artikel
3 Vervolgens vraag ik of het dan op een bepaalde dag kan worden bezorgd (dit kan ook volgens de webshop) -> mailtje dat dit toch niet kan, ik zal worden gebeld als er bezorgd wordt
4 In de bevestiging van de bestelling staat dat het artikel niet in voorraad is en dat de levertijd 1 week is
5 Na 3 weken nog niks -> ik stuur ze een mailtje met de vraag hoe lang het nog duurt

Het antwoord: het artikel is uitverkocht (het staat inmiddels ook niet meer in de webshop)
Toch fijn dat ik er zelf om moet vragen om erachter te komen dat ik voor tevergeefs zit te wachten.

Op alle punten is Otto een slechte leverancier bij deze bestelling. Gezien de perikelen met de LCD TV onlangs zal het wel geen incident zijn dat het bij mij niks is geworden.

Dit was in ieder geval de eerste en laatste keer dat ik bij Otto iets besteld hebt, stelletje amateurs :x

bboopz
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 okt 2006 19:29

Re: Otto: amateurs

Ongelezen bericht door bboopz »

daar ben ik het helemaal mee eens.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Otto: amateurs

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

De perikelen met de LCD tv was een welberekende reclamestunt. En een geslaagde ook want iedereen heeft het erover. Otto heeft zichzelf met een "vergissinkje" :wink: op de internetkaart gezet.

Nog zonder risico ook want geen enkele rechter zal hun verplichten die tv te leveren voor EUR 99,00.

elsh
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:27

Re: Otto: amateurs

Ongelezen bericht door elsh »

Ik bestel nooit meer iets, aanbiedingen op de site kloppen niet, een microsetje in januari gekocht, in februari omgeruild, in nov weer kapot, kon alleen een kopen van 2 keer zo duur, heb 4 maanden moeten zeiekn om mijn geld terug te krijgen, sturen ze je van het kastje naar de muur, want je bent VIPklant, nou, geen klant meer dus.

Smurfin
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2006 10:51

Re: Otto: amateurs

Ongelezen bericht door Smurfin »

Otto sucks.
't Is een ballentent eerste klas.
Wij hebben er ook niets dan gezeik mee gehad en onze problemen zijn nooit opgelost.

elsh
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:27

Re: Otto: amateurs

Ongelezen bericht door elsh »

Gewoon vol blijven houden, blijven zeuren, bij mij is toch alles afgehandeld, al duurde het erg lang

elynasedai
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21

Re: Otto: amateurs

Ongelezen bericht door elynasedai »

Ik heb er ooit een sprei besteld, die ik nooit heb gekregen (ik denk dat mijn toenmalige buurvrouw het pakketje had aangenomen en de sprei heeft ingepikt, ze nam wel vaker pakjes aan).

Na één belletje kreeg ik een retourenformulier toegestuurd. Die heb ik ingevuld en opgestuurd en daarna kreeg ik redelijk snel per brief bericht dat de bestelling zo afgedaan/geannuleerd was. Ik had nog niks betaald, dus hoefde ook niets terug te vragen.

Gesloten