LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] namenrecht Annie MG Schmidt (firma Wombat uit Amsterdam)

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
tinne

Re: namenrecht Annie MG Schmidt (firma Wombat uit Amsterdam)

Ongelezen bericht door tinne »

eh... wat ik inmiddels meermaals via de radio en andere media heb meegekregen.......

ALLEEN de COMMERCIEELE bedrijven moeten betalen, de NIET commercieele (zoels peuterspeelzalen e.d. ) NIET.

sermo

Ongelezen bericht door sermo »

Ik sluit mij aan bij hetgeen wat Maarschalk op 17 Februari 2007 20:20 zegt.

Wat ik nog steeds mis in deze zaak is of de naam en/of de afbeeldingen van Annie MG Schmidt vast zijn gelegd als eigendom door Wombat B.V.

Een andere eigenschap van een onfatsoenlijke malafide dreig B.V. is dat ze ook weer snel op hun officiële ogende brieven terugkomen en mensen "opeens" niets meer hoeven te betalen... Pure schofterige blufpoker dus!

Ik ben benieuwd of mensen die wel betaald hebben, hun geld zullen terugkrijgen...

En voor Wombat B.V. Dit is slechts mijn mening! :)

giraf27

Ongelezen bericht door giraf27 »

Hallo,

ik heb gisteren ook zo'n brief gekregen, omdat mijn labrador-retriever "Jip" heet. Ook ik word verzocht EUR350,= over te maken via een acceptgiro die over twee weken komt. Ik dacht eerst dat het een grap was, maar zag tot mijn verbazing dat ik niet de enige ben die deze post heeft ontvangen.
Bezwaarschrift is mogelijk binnen 14 dagen en als ik kan aantonen dat Annie MG Schmidt mij toestemming heeft verleend om mijn hond, die 3 jaar na haar dood pas geboren is, Jip te kunnen noemen, dien ik het bewijs hiervan binnen 14 dagen naar firma Wombat te versturen.
ABSURD, dat is alles wat ik ervan kan zeggen en inderdaad, wat zijn onze kansen dit wettelijk gezien niet te hoeven betalen?

S.

Ongelezen bericht door S. »

Jip is gewoon een oud-Hollandse jongensnaam. Dus dan zou ik mijn kat ook geen Janneke mogen noemen? :D

giraf27

Opnieuw een brief van Wombat vandaag. Er wordt in eerste instantie gezegd dat ze uit 'betrouwbare bron'hebben vernomen dat ik tot de goedgelovige en eerlijke Nederlandse burgers behoor die onmiddelijk inziet verzuimd te hebben de licentie voor het oneigenlijke naamsgebruik van mijn hond te betalen. Dit waarderen ze zeer.
citaat: "ECHTER, waar we minder gecharmeerd van zijn, is het feit dat u zich geroepen voelde om u te laten registreren bij de Stichting RADAR. Daarmee geeft u aan dat u 'verzet' toont tegen een rechtsprocedurele vordering die wij tegen u in gang gezet hebben. U dient zich te realiseren dat dit kan leiden tot ernstige consequenties m.b.t. het behouden van uw hond. We zijn sinds 14 oktober 2006 gemachtigd uw hond per direct in beslag te nemen tot u het verschuldigde bedrag betaald hebt. De bijkomende kosten voor de logies en voeding voor uw hond zijn dan geheel voor eigen rekening. Bovendien bent u verplicht een boete van EUR 250,= per dag te betalen wegens het moedwillig schenden van de licentiewet. Wij geven u hierbij eenmaal de kans het verschudigde bedrag per omgaande over te maken op giro 4743847 t.n.v. firma Wombat B.V. Amsterdam. Indien het bedrag niet voor 10 maart 2007 door ons ontvangen is zullen wij overgaan tot maatregelen m.b.t. de inbeslagname van uw hond. Uiteraard gaan wij ervan uit dat u het niet zover zal laten komen.
Hoogachtend,
F.H. de Koning
Namens Firma Wombat B.V.
"
Graag jullie reactie op deze belachelijke dreigbrief, die nog dreigender is dan de eerste die ik kreeg.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik neem aan dat je een geintje maakt giraf27, andes is dit echt te ziek en zielig voor woorden.
Jip is ene oud Hoillandse naam. De Telegraaf heeft een journalist met de naam Jip Golstein, moet hij nu ook geld gaan betalen aan wombat?

Waar halen die mongolen (sorry een ander woord heb ik er niet voor) het recht vandaan om de wombat, een Australisch buideldier, zo door het slijk te halen met hun acties?

giraf27

Beste Masrschalk,

dit is helaas geen geintje. Ik zou niet eens de creativiteit hebben deze zieke gierigheid te bedenken. Ik weet alleen niet of ik nu echt bang moet worden, of dat ik een stevige poot heb om op te staan..??

Maarschalk

Ik vermoed dat zijn geen poot hebben om op te staan. Ga in elk geval naar een rechtswinkel ermee. En zoek de media op. Dit is echt schandalig.

giraf27

Ga ik zeker doen morgen! Wat een zieke geesten.

Maarschalk

Waar ze volgens mij nat gaan is dat je de naam Jip niet commercieel uitbuit. Je hebt gewoon een naam aan je hond gegeven.
Of beweren ze dat de naam Jip alleen maar gebruikt mag worden als zij er van te voren toestemming voor geven nadat je er voor betaald hebt.
Dit topic is zo langzamerhand beter op zijn plaats bij het programma "Opgelicht".

giraf27

Inderdaad, de tweede. Zij moeten toestemming geven d.m.v. een licentie t.w.v. 350 euro om je hond of kind te vernoemen naar Annie MG Schmidt haar boeken-namen. Zij weten misschien niet dat ik Jip een mooie naam vond 9 jaar geleden en nooit een associatie heb gemaakt met Jip en Janneke.

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Jip jip
janneke janeke
pluk pluk

zo firma wombat val DOOD

Maarschalk

Nu ken ik Annie MG Smidt naturrlijk niet, maar het lijkt me dat dit soort praktijken haar zouden doen omdraaien in haar graf.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

En weet u wat ik nu zo grappig vind????

Als ik in Google "Wombat" in toets dan vind ik vele namen waarvan ook die zeer waarschijnlijk geregistreerd zijn!

Heeft de stichting Wombat zich dat weleens gerealiseerd????
Dat ook zij hoogstwaarschijnlijk een naam hebben gekozen waar een ander rechten op zou kunnen doen gelden???

Kom nou!!

Dus ik zou een volgende hond of kind niet eens meer Jip, of Janneke, of Puk mogen noemen???

Graag nu eens UW reactie, nazaten van Annie!!
Durft u dit niet??
Zeer begrijpelijk omdat u in uw dommigheid niet eens wist wat u aanhaalde!!
De regel is immers om eerst dit eens goed uit te zoeken!!
En dat heeft u niet gedaan!!
Uw moeder zal zich in haar graf hebben omgedraaid als zij nog de mogelijkheid had gehad te weten wat u heeft veroorzaakt!!

Schandelijk!!!

Vind ook deze

Grootvader

S.

Ongelezen bericht door S. »

@ Maarschalk,

Lees ook even deze al eerder geplaatste link over de 'edele' motieven van de erven M.G. Schmidt.
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Erven/portretten.html
Zie flip van duijn.

Deze zet ik alvast klaar... \__/

Gesloten