LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 Onbeperkt 24uur / KPN nota's
Tele2 Onbeperkt 24uur / KPN nota's
Sinds 7 april ben ik door Tele2 geactiveerd voor onbeperkt bellen (Tele2 Onbeperkt 24uur). Ik krijg hiervoor ook abonnementsnota's van Tele2.
Wat is het probleem: naast het vastrecht krijg ik van KPN ook nog steeds nota's voor variabele gesprekskosten (ongeveer €15 per 2 maanden). Weg voordeel!
Het callcenter van zowel KPN als Tele2 kunnen mij niet vertellen wat er aan de hand is en wat ik moet doen.
Wie kent dit probleem?
Bij voorbaat bedankt,
SJW
Wat is het probleem: naast het vastrecht krijg ik van KPN ook nog steeds nota's voor variabele gesprekskosten (ongeveer €15 per 2 maanden). Weg voordeel!
Het callcenter van zowel KPN als Tele2 kunnen mij niet vertellen wat er aan de hand is en wat ik moet doen.
Wie kent dit probleem?
Bij voorbaat bedankt,
SJW
Re: Tele2 Onbeperkt 24uur / KPN nota's
tele2 huurt lijnen bij kpn...
als jij gaat bellen en de tele2 lijnen zijn bezet, wordt je automatischop kpn gezet, omdat je moet kunnen bellen ivm nood situaties...
zolang tele2 niet genoeg lijnen inhuurt, blijf je dit probleem houden...
goedkoop is duurkoopp blijkt wel weer eens..
als jij gaat bellen en de tele2 lijnen zijn bezet, wordt je automatischop kpn gezet, omdat je moet kunnen bellen ivm nood situaties...
zolang tele2 niet genoeg lijnen inhuurt, blijf je dit probleem houden...
goedkoop is duurkoopp blijkt wel weer eens..
Re: Tele2 Onbeperkt 24uur / KPN nota's
Dat meen je! Dus mijn contract bij Tele2 is een wassen neus...
Uiteraard geloof ik je, maar heb je voor mij misschien een link naar een website o.i.d. die ik richting Tele2 kan gebruiken?
Bij voorbaat bedankt
SJW
Uiteraard geloof ik je, maar heb je voor mij misschien een link naar een website o.i.d. die ik richting Tele2 kan gebruiken?
Bij voorbaat bedankt
SJW
Re: Tele2 Onbeperkt 24uur / KPN nota's
vraag het maar aan tele2...
zij hebben immers geen eigen netwerk en huren dus lijnen net als al die andere cps...
zij hebben immers geen eigen netwerk en huren dus lijnen net als al die andere cps...
Re: Tele2 Onbeperkt 24uur / KPN nota's
Dank je. De vraag ligt nu bij Tele2. Ik laat hun reactie weten...
mvg
SJW
mvg
SJW
Re: Tele2 Onbeperkt 24uur / KPN nota's
Absolute kul. Ik weet niet waar deze onzin vandaan komt, maar dit klopt voor geen meter.als jij gaat bellen en de tele2 lijnen zijn bezet, wordt je automatischop kpn gezet, omdat je moet kunnen bellen ivm nood situaties...
De kosten op de KPNfactuur, zijn dat kosten voor binnen de regio, buiten de regio, mobiel, buitenland of voor 0900nummers?
Bel eens met 0800-1273, staat daar alles op Tele2?
Als je hier antwoord op geeft, dan kan ik je het makkelijk uitleggen
Re: Tele2 Onbeperkt 24uur / KPN nota's
Het betreft hoofdzakelijk binnen de regio en buiten de regio. Sommige nummers komen zowel op de Tele2 factuur als de KPN factuur voor (waarschijnlijk niet dezelfde gesprekken). In het verleden had ik voordeelnummers bij KPN. Die heb ik inmiddels ook afgemeld i.v.m. slamming risico...
Als ik het nummer bel staan (alle 4) categorieen op Tele2.
SJ
P.S. Tele2 heeft vanochtend bevestigd dat er iets niet goed is en dat ik voor het verhalen van onterechte nota's bij KPN moet zijn. Het spel begint opnieuw, nu niet via het call center maar via e-mail. Ik zal - als we alle media gehad hebben - uiteindelijk wel bij de OPTA terecht komen...
Als ik het nummer bel staan (alle 4) categorieen op Tele2.
SJ
P.S. Tele2 heeft vanochtend bevestigd dat er iets niet goed is en dat ik voor het verhalen van onterechte nota's bij KPN moet zijn. Het spel begint opnieuw, nu niet via het call center maar via e-mail. Ik zal - als we alle media gehad hebben - uiteindelijk wel bij de OPTA terecht komen...
Re: Tele2 Onbeperkt 24uur / KPN nota's
Heb je een ISDNlijn?
Zo ja, zijn alle nummers via Tele2?
Zo nee, dan is er iets mis met Preselect. Dit is altijd de verantwoordelijkheid van KPN en nooit van de Carrier.
Zo ja, zijn alle nummers via Tele2?
Zo nee, dan is er iets mis met Preselect. Dit is altijd de verantwoordelijkheid van KPN en nooit van de Carrier.
Re: Tele2 Onbeperkt 24uur / KPN nota's
Ik heb een analoge lijn.
Alle nummers staan ingesteld op Tele2, al vanaf april 2005.
Alle nummers staan ingesteld op Tele2, al vanaf april 2005.
Re: Tele2 Onbeperkt 24uur / KPN nota's
In dat geval zul je -helaas- bij KPN moeten zijn en zij zullen er alles aan doen om je niet te helpen heb ik gemerkt toen vrienden van me hetzelfde probleem hadden
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 mar 2006 00:28
Re: Tele2 Onbeperkt 24uur / KPN nota's
Fuifduif heeft helemaal gelijk. Indien je preselectinstellingen op T2 staan en er verlopen toch gesprekken via KPN moet je bij KPN zijn. Het preselectiesysteem (0800-1273) is van de KPN. Je kunt het wel aankaarten bij T2 en zij gaan het dan, namens jou, doorsturen naar KPN en die moetem het dan oplossen. Alleen voor een vergoeding moet je echt bij KPN zijn. tele2 heeft immers niets verkeerd gedaan
Tele2 huurt idd lijnen van de KPN maar het is niet zo dat je bij comgestie (drukte op de lijn) ineens via KPN gaat belle.
Tele2 huurt idd lijnen van de KPN maar het is niet zo dat je bij comgestie (drukte op de lijn) ineens via KPN gaat belle.
Re: Tele2 Onbeperkt 24uur / KPN nota's
je wordt wel degelijk bij drukte overgezet naar kpn, dit is van boven opgelegd, stel er zou nood zijn en bij tele2 zijn de lijnen bezet dan zou de verbinding verbroken worden, vergeet die vergoeding maar, want je hebt gewoon gesprekken gevoerd, je betaald voor wat je gebruikt, vraag maar een specificatie op je zal zien dat e gewoon gebelt hebt, het is een tekortkoming van tele2, ze hebben te weinig capaciteit ingekocht...!
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: Tele2 Onbeperkt 24uur / KPN nota's
Al diegene die de vraagsteller als antwoord geven dat hij zich moet wenden tot de KPN zijn fout!
Immers, de vraagsteller heeft een overeenkomst met Tele2 en daarom is Tele2 verantwoordelijk als zij niet datgene aan de klant geeft wat is overeengekomen. In dit geval gratis bellen.
Als ook KPN rekeningen stuurt dan zal Tele2 deze moeten betalen volgens deze overeenkomst.
Dit van het kastje naar de muur sturen is een taktiek om de zaak nodeloos ingewikkelder te maken.
Je vind het ook vaak bij winkels; produkt gaat kapot en de winkel stuurt de klant door naar de groothandel of producent.
Dit is net zo fout als het verwijzen naar KPN.
Standaard is in dit soort gevallen; niet blijven bellen naar de klantendienst/helpdesk, 1 of twee telefoontjes is genoeg.
Wanneer een redelijke termijn overschreden wordt of bot wordt gereageerd door de tegenpartij dan een aangetekende brief met bericht van ontvangst (in dit geval copieën meesturen van de extra kosten die KPN in rekening heeft gebracht)
De tegenpartij in gebreke stellen en alle kosten die u moet maken om deze zaak op te lossen zijn voor deze tegenpartij.
Als de tegenpartij niet genegen is om een en ander op te lossen of dit niet binnen de termijn heeft gedaan die redelijkerwijze verwacht wordt dat kunt u deze overeenkomst als nietig beschouwen.
Ongetwijfeld vind u voorbeeldbrieven wel ergens bij Tros-Radar.
Denkt deze Vrije Vogel
Immers, de vraagsteller heeft een overeenkomst met Tele2 en daarom is Tele2 verantwoordelijk als zij niet datgene aan de klant geeft wat is overeengekomen. In dit geval gratis bellen.
Als ook KPN rekeningen stuurt dan zal Tele2 deze moeten betalen volgens deze overeenkomst.
Dit van het kastje naar de muur sturen is een taktiek om de zaak nodeloos ingewikkelder te maken.
Je vind het ook vaak bij winkels; produkt gaat kapot en de winkel stuurt de klant door naar de groothandel of producent.
Dit is net zo fout als het verwijzen naar KPN.
Standaard is in dit soort gevallen; niet blijven bellen naar de klantendienst/helpdesk, 1 of twee telefoontjes is genoeg.
Wanneer een redelijke termijn overschreden wordt of bot wordt gereageerd door de tegenpartij dan een aangetekende brief met bericht van ontvangst (in dit geval copieën meesturen van de extra kosten die KPN in rekening heeft gebracht)
De tegenpartij in gebreke stellen en alle kosten die u moet maken om deze zaak op te lossen zijn voor deze tegenpartij.
Als de tegenpartij niet genegen is om een en ander op te lossen of dit niet binnen de termijn heeft gedaan die redelijkerwijze verwacht wordt dat kunt u deze overeenkomst als nietig beschouwen.
Ongetwijfeld vind u voorbeeldbrieven wel ergens bij Tros-Radar.
Denkt deze Vrije Vogel
Re: Tele2 Onbeperkt 24uur / KPN nota's
En de vrije vogel heeft het wederom mis. De overeenkomst is dat alle gesprekken *die via Tele2 worden gevoerd* niet in rekening worden gebracht. Als er dan ergens een gesprek NIET via Tele2 wordt gevoerd, wordt die dus wel door de carrier die dat gesprek afhandelt gefactureert. Daar heeft Tele2 werkelijk geen moer mee te maken. Het is immers altijd mogelijk om preselectie te omzeilen door een carriercode voor het gesprek in te voeren. Daarmee bel je niet meer via Tele2 maar via een ander (KPN, Scarlet, etc).
Voor de rest is het wel raadzaam om simultaan een brief naar zowel Tele2 als KPN te sturen. Dit zodat tele2 weet wat er speelt en KPN in kan grijpen.
Voor de rest is het wel raadzaam om simultaan een brief naar zowel Tele2 als KPN te sturen. Dit zodat tele2 weet wat er speelt en KPN in kan grijpen.
Re: Tele2 Onbeperkt 24uur / KPN nota's
Heeft Tele2 toen zij Versatel overnamen niet de beschikking gekregen
over een eigen netwerk?
Ze bieden nu toch Tele2 Compleet aan voor 29,95 bellen en internetten, waarbij ze jouw abonnement bij KPN opzeggen.
Waarom zou dan het te weinig capaciteit inkopen bij KPN hier een
rol kunnen spelen?
Overigens wilde ik Tele2Compleet bestellen, totdat ik alle narigheid
met Tele2 op dit forum las.
Laat daarom alles maar even bij het oude d.w.z.
vaste telefoon bij Tele2
mobiel bij Tele2
ADSL bij Versatel (Tele2)
abonnement bij KPN, waar ik alleen de 0900 nummers berekend kreeg,
maar dit gaat Tele2 nu overnemen, na gevraagd te hebben of ik
daarmee akkoord ga.
Dus van KPN alleen het abonnement.
Overigens heb ik niets te klagen over Tele2.
Een vriendin van mij wel, die kon in het Zuiden van Italië niet mobiel naar Nederland bellen, iemand die KPN had wel.
over een eigen netwerk?
Ze bieden nu toch Tele2 Compleet aan voor 29,95 bellen en internetten, waarbij ze jouw abonnement bij KPN opzeggen.
Waarom zou dan het te weinig capaciteit inkopen bij KPN hier een
rol kunnen spelen?
Overigens wilde ik Tele2Compleet bestellen, totdat ik alle narigheid
met Tele2 op dit forum las.
Laat daarom alles maar even bij het oude d.w.z.
vaste telefoon bij Tele2
mobiel bij Tele2
ADSL bij Versatel (Tele2)
abonnement bij KPN, waar ik alleen de 0900 nummers berekend kreeg,
maar dit gaat Tele2 nu overnemen, na gevraagd te hebben of ik
daarmee akkoord ga.
Dus van KPN alleen het abonnement.
Overigens heb ik niets te klagen over Tele2.
Een vriendin van mij wel, die kon in het Zuiden van Italië niet mobiel naar Nederland bellen, iemand die KPN had wel.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 feb 2007 18:39
Re: Tele2 Onbeperkt 24uur / KPN nota's
je kan je ook bij ons in schrijven
want wij kunnen het beter als kpn en tele 2
vriendelijke groet
want wij kunnen het beter als kpn en tele 2
vriendelijke groet
Re: Tele2 Onbeperkt 24uur / KPN nota's
maar wie zijn wij?Geplaatst op 18 Feb 2007 18:43 door edwinabeket
je kan je ook bij ons in schrijven
want wij kunnen het beter als kpn en tele 2
vriendelijke groet