LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keuken en apparatuur apart kopen
Re: Keuken en apparatuur apart kopen
Over de garantie maak ik me inderdaad weinig zorgen. Voordeel van het orienteren op het internet blijf ik overigens wel vinden dat je merkt dat bijvoorbeeld Miele-apparaten helemaal niet buiten je budget blijken te vallen. Dat zou na het "onderhandelen" met de keukenwinkel misschien ook wel het geval zijn, maar hier neem ik liever zelf de beslissingen.
Overigens is de radiator van auto vervangen: een keurige rekening met arbeidsloon, kosten van het onderdeel, btw, etc. Waarom bieden keukenwinkels nu toch "gratis" montage en verstoppen ze hun winst in de "bruto-netto-prijzen"? Nogmaal: voor service wil ik best betalen, maar dan het liefst op een transparante markt.
Overigens is de radiator van auto vervangen: een keurige rekening met arbeidsloon, kosten van het onderdeel, btw, etc. Waarom bieden keukenwinkels nu toch "gratis" montage en verstoppen ze hun winst in de "bruto-netto-prijzen"? Nogmaal: voor service wil ik best betalen, maar dan het liefst op een transparante markt.
Over de garantie hoef je je geen zorgen over te maken ipv dat de keukenleverancier belt bel jij gewoon naar de leverancier van de apparatuur, en ik kan een miele cva 4080 en een h 4082 allebei touch screen voor 3010 euro kopen dus gaan jullie maar lekker naar duitsland en maak die duitsers maar rijk........
Ook ik ben bezig geweest om apparatuur en keuken apart aan te schaffen.
Ik ben voor de apparatuur naar 123 keukenapparatuur in Veenendaal gereden.
Mijn eerste indruk was goed, mooie winkel.
We werden geholpen door de eigenaar Marco, vreselijk irritant mannetje moet ik zeggen.
Hij praat je van alles aan als je niet uitkijkt, en wilt uiteindelijk alleen maar je handtekening onder de offerte!
Ik moet wel zeggen dat hij alles afweet van de apparatuur.
Na alle uitleg zijn we akkoord gegaan met apparatuur en werkblad.
De apparatuur zou na 3 weken worden gemonteerd bij ons, en het blad zouden we zelf plaatsen.
De monteur van 123 keukenapparatuur (Rudy dacht ik) was een uiterst vriendelijke jongenman en melde zich keurig op tijd op de afgesproken dag. Alleen had hij niet alle apparatuur bij zich. Sommige apparaten waren nog niet binnen vertelde hij mij. Ook bleek dat de keukenboer de leidingen (stroom en water)niet op de aangegeven punten had aangelegd.
Dit moest 123 keukenapparatuur maar regelen. Dat was dus al een touwtrekkerij.
Dit heeft de monteur van 123keukenapparatuur mooi en vakkundig opgelost.
Koste hem en mij wel 2 uur extra ex. Materiaal kosten.
Na een dag van 6 uur is de monteur naar Veenendaal terug gereden.
Na 2 weken hoorde ik helemaal niets meer van de firma, en heb zelf maar gebeld
De apparatuur moest deze week binnen komen werd mij verteld
Al met al heb ik 6 weken moeten wachten op de apparatuur en de 4 weken die ze beloven op het graniet kunnen ze ook niet nakomen. Op het graniet heb ik 8 weken moeten wachten. Maar wel alvast 400,- euro aanbetaald op het graniet.
Na een defect apparaat te hebben gehad, ben ik er achter gekomen dat 123 keukenapparatuur de apparaten uit het buitenland haalt. Daar zit maar 1 jaar garantie op in Nederland. Maar het wordt verkocht voor 5 jaar garantie.
Mijn ervaring is dus: koop alles maar bij 1 winkel, dan ben je zeker van je zaak.
Ik had die 1500,- euro verschil nu graag uitgegeven aan de keukenboer!!
Dan had ik tenminste geen ellende gehad met dit alles en was mijn keuken op tijd klaar geweest.
Ik ben voor de apparatuur naar 123 keukenapparatuur in Veenendaal gereden.
Mijn eerste indruk was goed, mooie winkel.
We werden geholpen door de eigenaar Marco, vreselijk irritant mannetje moet ik zeggen.
Hij praat je van alles aan als je niet uitkijkt, en wilt uiteindelijk alleen maar je handtekening onder de offerte!
Ik moet wel zeggen dat hij alles afweet van de apparatuur.
Na alle uitleg zijn we akkoord gegaan met apparatuur en werkblad.
De apparatuur zou na 3 weken worden gemonteerd bij ons, en het blad zouden we zelf plaatsen.
De monteur van 123 keukenapparatuur (Rudy dacht ik) was een uiterst vriendelijke jongenman en melde zich keurig op tijd op de afgesproken dag. Alleen had hij niet alle apparatuur bij zich. Sommige apparaten waren nog niet binnen vertelde hij mij. Ook bleek dat de keukenboer de leidingen (stroom en water)niet op de aangegeven punten had aangelegd.
Dit moest 123 keukenapparatuur maar regelen. Dat was dus al een touwtrekkerij.
Dit heeft de monteur van 123keukenapparatuur mooi en vakkundig opgelost.
Koste hem en mij wel 2 uur extra ex. Materiaal kosten.
Na een dag van 6 uur is de monteur naar Veenendaal terug gereden.
Na 2 weken hoorde ik helemaal niets meer van de firma, en heb zelf maar gebeld
De apparatuur moest deze week binnen komen werd mij verteld
Al met al heb ik 6 weken moeten wachten op de apparatuur en de 4 weken die ze beloven op het graniet kunnen ze ook niet nakomen. Op het graniet heb ik 8 weken moeten wachten. Maar wel alvast 400,- euro aanbetaald op het graniet.
Na een defect apparaat te hebben gehad, ben ik er achter gekomen dat 123 keukenapparatuur de apparaten uit het buitenland haalt. Daar zit maar 1 jaar garantie op in Nederland. Maar het wordt verkocht voor 5 jaar garantie.
Mijn ervaring is dus: koop alles maar bij 1 winkel, dan ben je zeker van je zaak.
Ik had die 1500,- euro verschil nu graag uitgegeven aan de keukenboer!!
Dan had ik tenminste geen ellende gehad met dit alles en was mijn keuken op tijd klaar geweest.
-
Korting op apparatuur is inderdaad vaak meer dan 30%. Gemakshalve verwijs ik naar mijn stukje op het andere forum waar de korting op de apparatuur voor mij de doorslag gaf. De keuken was mooi en de apparatuur kon ik via internet hooguit 500 goedkoper krijgen via de internetwinkels. Nu heb ik alles in een + 5 jaar garantie op ALLE apparatuur en gratis pannen van ATAG.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=587654#587654
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=587654#587654
-
Die IT-BOEREN bedoel je?Grotere oplichters bestaand niet
Inmiddels is de kogel door de kerk en de keuken gekocht. Ik heb uiteindelijk toch besloten om alles bij één keukenwinkel aan te schaffen - inderdaad: het idee dat alles in één hand is, is ook wat waard. Wel nam de winkel alle internetprijzen over. Dat vond ik prettig, want zo kreeg ik de apparatuur die ik ook echt wilde. Natuurlijk ging er vervolgens wat minder af van de bruto-prijzen van de kasten, maar een winkel zal natuurlijk geen keuken zonder marge verkopen. En service mag best wat kosten, zo lang de prijs onder de streep maar reëel is. Alles goed uitzoeken op het internet heeft voor mij een groot voordeel gehad: je kent alle reële prijzen (behalve van de kasten), je kan alle apparatuur uitzoeken die je leuk vindt (het is immers minder duur dan de catalogusprijzen en dus neem je veel meer merken etc. in je overwegingen mee) en in de keukenzaak praat je gelijk over de reële prijzen: geen rare bruto-netto-verrassingen.
Bij welke zaak heb je je keuken nu gekocht?
-
wat een gezeur , een beetje keukenzaak doet niet moeilijk over apperaten die je al hebt of ergens anders gekocht.Tieleman in ieder geval niet.Alles wordt aangesloten enwe betalen daarvoor een redelijke prijs montagekosten.