LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spam

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Molly66
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 feb 2007 21:15

Re: Spam

Ongelezen bericht door Molly66 »

Ik heb zelf SpamFighter Pro gekocht. Ik heb deze eerst 30 dagen uitgeprobeerd, en ik moet zeggen, hij haalt er voor 99% spam uit. Ik heb gemiddeld 65 spam per dag in mijn spambox. Heel af en toe zit er wel eens mail tussen, die hier niet in thuis hoort, maar dat is met een simpele toets weer goed. Je hebt ook de eenvoudige versie van SpamFighter die gratis is. De pro versie kost je 25.00 per jaar. Ik probeer nu van deze organisatie VirusFighter en hier ben ik ook heel erg tevreden mee, deze herkent tenminste virussen die Orange niet als virus herkend.

w.zigterman
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2007 01:25

Re: Spam

Ongelezen bericht door w.zigterman »

van www.spamexperts.com is voor prive-gebruikers gratis een progamma te downloaden dat deels zelflerend is. berichten staan in drie rubrieken:
1. geen spam 2. onzeker 3. spam.
als gebruiker is het mogelijk berichten uit 2. onzeker te selecteren naar 1. of 3. enig nadeel is dat het opstarten van de computer iets langer duurt.

de spamkiller van mc-affee classificeert nieuwsbrieven, die aan veel adressen tegelijk worden verstuurd, vaak als spam.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Spam

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het zou goed zijn wanneer outlook en dergelijke programma's alleen mail verwerken van adressen die vooraf zijn toegevoegd aan het adresboek. Wanneer jij jouw meiladres doorgeeft aan iemand dan is het invoeren daarvan simpel.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Spam

Ongelezen bericht door Cesar »

@Chanmaster,
Lees hetgeen ik heb geschreven en stel Outlook zo in. Ben je overal vanaf. Ik had ook 100 mailtjes op een dag en nu geen.

GdM
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 sep 2005 12:13

Re: Spam

Ongelezen bericht door GdM »

Ik vond het heel raar dat die man in de uitzending een half uur bezig was, om zijn spam weg te klikken. Terwijl op internet, genoeg antispamsites zijn die info geven, beetje naïef, hoor!
En helemaal geen reactie van Antoinette over andere betere emailprogramma's dan Outlook. Alsof je spam alleen kunt bestrijden met de spamfilters van je eigen server.
Gewoon overstappen op Thunderbird, (bekijk de eerste reakties) die heeft niet alleen een zelflerend ongewenste mailfilter, maar is ook nog es beter beveiligd dan outlook.
Geen aparte software downloaden of betaalde software kopen, maar gewoon outlook eruit knikkeren. Ik gebruik ook niet de spamfilters van mijn server (athome) want ik wil wel graag weten of er niet toevallig een goede mail wordt verwijderd.

basics
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2007 19:05

Re: Spam

Ongelezen bericht door basics »

Dé tip om spam te voorkomen is eentje waar ik nooit eimand over hoor:
Die 'grappige'' doorstuurmails in groepen niet via AAN of CC maar BCC zenden.
Ik wordt er keer op keer zo moe van als ik mijn adres weer tussen tientallen andere adressen zie staan. Ik spreek mijn email vriendjes hier ook op aan. Meestal weet men dit gewoon niet.

Voor de duidelijkheid: Via BCC regel adressen invullen betekent dat de adressen door anderen niet zichtbaar zijn, dus jantje kan niet zien dat aan pietje is gestuurd en kan ook zijn adres niet achterhalen
Dus kan een spammer dat ook niet als hij die mail in handen krijgt...

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Spam

Ongelezen bericht door Anastasia »

@ Cesar,

Ik kan die tapblad met ongewenste mail en voorkeuren niet vinden

Welke versie gebruik je, want zo lukt het niet, ik wil ook graag zonder filters dit proberen, want al die extra anti spam programma's maken de pc wel erg traag, net als norton, werkte redelijk meer die pc word hier traag van.

Wat doe ik fout, ben wel blond, en ...???
Anastasia...

pruvato
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:43

Re: Spam

Ongelezen bericht door pruvato »

Zelfs door outlook goed in te stellen kreeg ik nog spam. Weliswaar minder maar toch. Ook had ik een spamfilter draaien op mijn pc, die werkte maar matig. Regelmatig sloop er toch nog spam doorheen. Toch wel heel irriterend.Heb die er dus uitgegooid. Ik ben onlangs een nieuwe spamfilter tegengekomen (stopmijnspam.nl).Daar heb ik me op geabonneerd. Het leuke is dat de eerste maad gratis is, dus je kunt eerst kijken of het werkt. Ik heb het drie weken geleden gedaan, en heb geen spam meer binnen gekregen.
Voorzover ik het begrijp is het een filter die voor de abonnees spam weg filtert. Het voordeel, volgens de jongens van die site is dat de zelflerende functie door de grote aantallen emails die ze verwerken veel beter werkt, en bovendien wordt de filter constant aangepast aan de laatste ontwikkelingen. Tot nu toe ben ik er zeer tevreden over. Weg irritatie en daar gaat het toch om, nietwaar?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Spam

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het zou verboden moeten worden.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Spam

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Gewoon KIS 6.0 gebruiken en zorgen dat je bij een goeie provider terecht komt, en dan heb je nergens last van.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Spam

Ongelezen bericht door G7 »

Dat denk ik ook NijMeGen. Ik zit al een tijdje bij xs4all en heb echt nergens last van. Nu moet ik er wel bij zeggen, dat ik de ballen verstand niet heb, van hoe precies een PC werkt, want mijn buurman zet altijd alles voor me erop. Dus zal er ook wel anti weet ik wat, op zitten. Persoonlijk vind ik antivirus het belangrijkste en let daar wel goed op, of het goed werkt.

Heb ik problemen... even een belletje of mailtje naar de buurman en voila.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Spam

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

xs4all is zeker zeer goed alleen de prijzen zijn absurd voor wat je er voor terug krijgt.
Ik ben zelf afkomstig van Demon (waar ik ook absoluut geen last van spam had) maar toen dat naar xs4all ging ben ik er mooi op tijd weggegaan.
Zit nu al een tijd bij een kleine provider en betaal voor een flinke snelheid een schijntje tegenover xs4all, en heb dus ook nu totaal geen last van spam.
Mischien is KIS en de provider een goeie combi omtrend spam.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Spam

Ongelezen bericht door G7 »

Hoezo absurde prijzen bij xs? Ik betaal totaal € 29,95. Dat is toch niet zooo duur? Ik betaalde bij UPC toen veel meer voor hetzelfde.

Trouwens bij UPC had ik ook geen last met /van spam.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Spam

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

29.95 euro voor (1500 down / 256 up) is absurd, voor dat zelfde bedrag heb ik (12000 down / 1024 up).

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Spam

Ongelezen bericht door Henri42 »

Alfi.

hoeveel tijd ben je dan kwijt???, neem een spamfilterende provider ipv de low costs providers

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Spam

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb nooit spam op mijn standaard Email adresssen .
Gewoon omdat ik deze alleen maar aan bekende geeft.


Voor de rest gebruik ik GMail. als Email .Heeft zelf een goede spamfilter.
Kan je bij elke provider met je outlook verzenden en ontvangen.
Bijkomende voordeel je hebt ook nog een online Backup van je mail ,mocht je PC crashen .

En helaas nog steeds zijn er van die dombo`s die zelfs op die troep nog reageren.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Spam

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Henri43 Hoeveel tijd ik kwijt ben, ik zou het niet weten omdat ik geen spam heb, dat bedoel ik dus met een fatsoenlijke provider.
Mischien komt het ook door KIS, tja gewoon zorgen dat je beveiliging goed is he, maar je zei het zelf al he neem gewoon degelijk spul ipv de low costs troep.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Spam

Ongelezen bericht door G7 »

Ja en niet teveel namen van 1 account op een forum zetten Henri. :roll: Heb je ook weinig of geen last van spam. :wink:

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Spam

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Precies G7

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Spam

Ongelezen bericht door Henri42 »

Helemaal mee eens !!!! :)

Gesloten