LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Puinhoop bij Casema administratie, actie vereist
Puinhoop bij Casema administratie, actie vereist
Ik ben door Casema al ruim 1 week geleden (onaangekondigd!) afgesloten van radio en tv ontvangst. De reden zou een betalingsachterstand zijn. maar ik heb de afgelopen 8 jaar aantoonbaar 32 kwartaalbedragen trouw voldaan. Casema heeft echter in 2005 5 keer, eveneens eenvoudig aantoonbaar, een kwartaalnota verstuurd, iets wat zij zelf afsoluut niet geloven en zeggen te kunnen nakijken. Hun redenatie is dus, er is een betalingsachterstand, dus sluiten we onaangekondigd af. Aansluiten, tegen een betaling van € 27,50, doen zij pas weer als de vermeende en onterechte achterstand is voldaan, Nou doe dat maar, anders kan je echt nooit meer TV zien. Ik heb dezelfde dag nog de betalingsoverzichten gefaxt en de 'openstaande' rekening (overigens noem ik dat afpersing, en ik denk erover na om er aangifte van te doen) voldaan. Ik rekende erop dat zij hun eigen algemene voorwaarden zouden respecteren en binnen 4 werkdagen weer aansluiten, nou, vergeet het maar. De fax met betalingsoverzichten is nog niet ontvangen en de betaling niet verwerkt. De frustatie om al meer dan een week tegen een zwart scherm aan te koekeloeren is niet te beschrijven, vooral als je weet dat je al mee dan 8 jaar een van de meest trouwe betalers bent.
Ik voel er heel erg veel voor om Casema met gelijke munt terug te betalen, en dat kan door bijv. het rovershol van Casema af te sluiten voor binnenkomend en uitgaand verkeer, de positie van dit rovershol is daarvoor ideaal. Ik kan dat niet alleen, wie voelt er voor om mee te doen? Suggesties zijn welkom op het adres [email protected]
Ik voel er heel erg veel voor om Casema met gelijke munt terug te betalen, en dat kan door bijv. het rovershol van Casema af te sluiten voor binnenkomend en uitgaand verkeer, de positie van dit rovershol is daarvoor ideaal. Ik kan dat niet alleen, wie voelt er voor om mee te doen? Suggesties zijn welkom op het adres [email protected]
Re: Puinhoop bij Casema administratie, actie vereist
Ik heb al ruim een half jaar (na een verhuizing natuurlijk...dan snappen ze het daar niet meer) een oorlog aan de gang met Casema...en ik ben niet van plan het onderspit te gaan delven!
Ik ben ook door Casema op 14 februari onaangekondigd afgesloten van tv. Vorige week kreeg ik daar een factuur voor van 27,50. Ik heb toen gebeld naar ze omdat ik de de 23 ste nog steeds tv had dus helemaal niet was afgesloten. Ik heb ook mijn betalingen gecontroleerd en merkte op dat er 1 x in 2006 niet betaald was maar voor 2007 de termijnen al we weer betaald waren. Een misser van mij dus maar eenmalig zoals zij ook kunnen zien. De klantenservice was ronduit onbeschoft aan de telefoon en zeiden dat ik `mazzel` had dat ik nu nog tv had en dat ik maar met spoed moest betalen maar vanmiddag echt de stekker er uit zou liggen van tv en nu inmiddels 27 feb heb ik nog steeds tv dus ben ik zogenaamd al 13 dagen afgesloten maar toch ook weer niet. aan de telefoon zei de klantenservice dat dit dan misschien een fout was van hun maar ze wel die 27,50 zullen incasseren voor iets wat ze niet doen, dat is makkelijk geld verdienen!!!! Ik weet in ieder geval zeker dat ik overstap naar een andere aanbieder want dit is gewoon het in de **** nemen van je klanten.
We zijn intussen 14 dagen verder, en ik heb nog steeds geen antwoord op mijn gestuurde faxen. Enige reactie van de help-desk: Meneer, we hebben de afgelopen week duizenden (!) mensen afgesloten, dus kan het wel een paar maanden duren voor uw fax gevonden is...
Daarna kreeg ik een mailtje als antwoord op mijn uitgebreide klacht:
"U heeft nu signaal op radio en televisie.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geüniformeerd te hebben."
Let op de spelfouten, deze zijn niet van mij, wat een niveau zeg...
Uiteraard een nieuwe klacht ingediend, en als antwoord daarop werd er, zonder dat ik ooit een incassomachtiging heb afgegeven, dus gewoon € 27,50 van mijn girorekening gestolen. Dat zijn dus 2 strafbare feiten: afpersing en diefstal, genoeg om aangifte te doen...
En het mooiste is dus, dit kan echt iedereen zomaar gebeuren!
Wordt vervolgt..
Daarna kreeg ik een mailtje als antwoord op mijn uitgebreide klacht:
"U heeft nu signaal op radio en televisie.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geüniformeerd te hebben."
Let op de spelfouten, deze zijn niet van mij, wat een niveau zeg...
Uiteraard een nieuwe klacht ingediend, en als antwoord daarop werd er, zonder dat ik ooit een incassomachtiging heb afgegeven, dus gewoon € 27,50 van mijn girorekening gestolen. Dat zijn dus 2 strafbare feiten: afpersing en diefstal, genoeg om aangifte te doen...
En het mooiste is dus, dit kan echt iedereen zomaar gebeuren!
Wordt vervolgt..
Ik heb vorig jaar december een ontvanger gekocht voor digitale televisie. Daarbij direct de aanvraag naar casema verstuurd.
Na ruim een maand nog steeds reactie. Aangezien beeld gescrambled werd ben ik gaan bellen en heb ik voor de tweede maal aanvraag gedaan voor een digitale televisie pakket. Mijn beloning voor tweede maal een dienst aanvragen is helemaal geen beeld meer via digitale kastje. Echter ik kreeg wel een dag later bericht binnen dat de wijziging verwerkt was met daarbij het duurdere abbonement voor de plus pakketen.
Naar aanleiding daarvan een klacht verstuurd waar na een week nog steeds reactie is en ik nog steeds geen beeld heb maar wel een rekening krijg.
Mijn lontje wordt met zo' n behandeling wel bijzonder kort. Als dit nog heel even duurt ga ik voor zowel internet als televisie overstappen op alternatieven(adsl, schotel).
Na ruim een maand nog steeds reactie. Aangezien beeld gescrambled werd ben ik gaan bellen en heb ik voor de tweede maal aanvraag gedaan voor een digitale televisie pakket. Mijn beloning voor tweede maal een dienst aanvragen is helemaal geen beeld meer via digitale kastje. Echter ik kreeg wel een dag later bericht binnen dat de wijziging verwerkt was met daarbij het duurdere abbonement voor de plus pakketen.
Naar aanleiding daarvan een klacht verstuurd waar na een week nog steeds reactie is en ik nog steeds geen beeld heb maar wel een rekening krijg.
Mijn lontje wordt met zo' n behandeling wel bijzonder kort. Als dit nog heel even duurt ga ik voor zowel internet als televisie overstappen op alternatieven(adsl, schotel).
Ook ik ben eind januari afgesloten, zowel van telefoon en internet.
Bij de klantenservice wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. op serviceaanvragen, brieven en faxen wordt niet gereageerd.
uiteindelijk probeer ik nu onder mijn contract uit te komrn, echter ook daar reageren ze niet op. althans ze hebben nu ook de radio/tv afgeloten. dus al met al inderdaad een zooitje bij casema.
Bij de klantenservice wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. op serviceaanvragen, brieven en faxen wordt niet gereageerd.
uiteindelijk probeer ik nu onder mijn contract uit te komrn, echter ook daar reageren ze niet op. althans ze hebben nu ook de radio/tv afgeloten. dus al met al inderdaad een zooitje bij casema.
Ik zit al vanaf 2005 ruzie te maken met Casema. Op een gegeven moment hadden ze drie klantnummers voor mij. Meerdere keren getracht om alles duidelijk uit te leggen. Ik heb aangetekende brieven verstuurd, en telefoneren kost ook geld. De klantenservice is drama, soms wacht je drie kwartier en word er gewoon opgehangen, als ze zeggen je door te verbinden. Uiteindelijk heb ik een brief gekregen waarbij wordt aangegeven dat alles in orde is gemaakt. 28 feb is het dubbele klantnummer beeindigd. Kijk ik op mijn acceptgiro is er 32 euro afgeschreven op het klantnummer dat niet van mij is.
Ik word er gek van...en je kan er zo weinig tegen doen want ze sluiten je gewoon af.
Ik word er gek van...en je kan er zo weinig tegen doen want ze sluiten je gewoon af.
-
Mijn ervaring is dat er mensen 'werken' die de Nederlandse taal niet of nauwelijks begrijpen. Ik heb maanden dubbel betaald, dit aangegeven toen ik erachter kwam. Daarna werd ik opeens afgesloten. Na bellen zeiden ze dat ik niet betaald had! Kunnen gewoon niet lezen die sukkels!
Ben daarna overgestapt op een andere leverancier.
Ben daarna overgestapt op een andere leverancier.
De hoogste tijd, dat de clienten van Casema dat bedrijf afsluiten. Zeg op en ga lekker naar de digitenne van KPN. Is nog stukken goedkoper ook. Ik heb Casema er per 1e jan. 2005 uitgeflikkerd. De kwartaalnota ten opzichte van het laatste kwartaal 2004 was zonder aankondiging ruim 16% gestegen. Daaaaaaaaaaaggggggggggg CASEMA.
Inmiddels maand verder en 3-4 telefoontjes verder.
Resultaat:
Elke keer als ik me ontvanger aanzet moet ik 1-2 minuten wachten, omdat er preview periode verlopen melding staan.
Casema teveel geld afgeschreven heeft voor een aanbieding die het eerste jaar GRATIS is. Daar had ik al over gebeld VOORDAT er afgeschreven werd(ruim een week). Het bedrag zou terug gestort worden. Het is denk ik al te raden, wel teveel afgeschreven maar geen geld terug gestoord.
Ik wacht nog even maandag af of het geld er ineens op staan, want anders ga ik dinsdag ochtend casema weer is bellen en weer is telefoonkosten maken.
Het wordt dan de 9e keer dat ik contact opneem met casema voor een f*** standaard aanvraag. Hierin is zeer duidelijk merkbaar dat er geen controle is op de kabel-monopolisten.
Digitenne is overigens geen optie, de bandbreedte door de ether is ten allen tijde inferieur aan wat je over de kabel kan sturen. Alleen satelliet ontvangst komt zeer dicht in de buurt van wat via de kabel mogelijk is. Maar satelliet heeft als voordeel dat je er meerdere kunt ontvangen, waardoor je daarmee uiteindelijk toch meer zenders kunt krijgen.
Resultaat:
Elke keer als ik me ontvanger aanzet moet ik 1-2 minuten wachten, omdat er preview periode verlopen melding staan.
Casema teveel geld afgeschreven heeft voor een aanbieding die het eerste jaar GRATIS is. Daar had ik al over gebeld VOORDAT er afgeschreven werd(ruim een week). Het bedrag zou terug gestort worden. Het is denk ik al te raden, wel teveel afgeschreven maar geen geld terug gestoord.
Ik wacht nog even maandag af of het geld er ineens op staan, want anders ga ik dinsdag ochtend casema weer is bellen en weer is telefoonkosten maken.
Het wordt dan de 9e keer dat ik contact opneem met casema voor een f*** standaard aanvraag. Hierin is zeer duidelijk merkbaar dat er geen controle is op de kabel-monopolisten.
Digitenne is overigens geen optie, de bandbreedte door de ether is ten allen tijde inferieur aan wat je over de kabel kan sturen. Alleen satelliet ontvangst komt zeer dicht in de buurt van wat via de kabel mogelijk is. Maar satelliet heeft als voordeel dat je er meerdere kunt ontvangen, waardoor je daarmee uiteindelijk toch meer zenders kunt krijgen.
Jawel, eindelijk succes !! Het toverwoord? Eigenlijk 2.. Huisbezoek en webblog. Een half dagje vrij nemen, en naar Den Haag om het hoofdkantoor met een bezoekje te vereren. Daar zitten medewerkers die gewoon een computerscherm kunnen lezen, en echt binnen 3 minuten was het klip en klaar, ja hoor, ik had gewoon betaald, alleen was 1 betaling op een tussenrekening terechtgekomen. Nu wist ik dit allang, alleen bleek het niet mogelijk om dat op een begrijpelijke manier aan de dislecten van de telefonische helpdesk uit te leggen, zo bleek dus. Aan de balie van het hoofdkantoor bleek dat dus niet zo moeilijk te zijn. Ik heb nog wel een tijdje vergeefs gewacht aldaar tot ook de excuses kwamen, maar misschien was dat te veel gevraagd in 1 keer. Deze kwamen pas nadat een lid van het Casema Webcare Team de webblogs hadden nageplozen en o.a. de reactie hierboven hadden gezien. Ik ontving een mailtje of ik wilde reageren, en dat wilde ik natuurlijk wel. Reeds een dag later werd ik teruggebeld, honderdduizend excuses, nee, wat de helpdesk deed, dat kon natuurlijk niet, enz.enz. Een kleine financiele genoegdoening werd aangeboden (1 kwartaal gratis abbo op tv) maar ik had al een factuur gemaakt, die ditzelfde abbo tot 1 januari 2009 zou dekken. Nou, zoveel kon dus niet, maar ik heb nu een gratis decoder en passcard voor digi-tv, en gezien de houding van de telefonische helpdesk was dit natuurlijk een giga overwinning. Het dekt weliswaar nog lang niet de gemaakte kosten, en zeker niet het immateriele ongemak, maar ja, een eind aan het gezeik is natuurlijk ook wat waard...Kortom, bezoek het hoofdkantoor en vooral veel tamtam op Internet maken loont dus. Het is jammer dat het nodig blijkt te zijn, maar bij de concullega's is het niet veel beter, dus voorlopig ben ik blij dat ik gewoon TV kan kijken, zelfs naar Garuda TV met Maleise ondertiteling, Al Jahzeera en maar liefst 6 Turkse TV zenders, Baby TV en noem maar op. Ik stop nu, want op Marocco 1 begint een buikdansshow..
Doeii!
Doeii!