LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belbundel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ria1961
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 feb 2006 20:56

belbundel

Ongelezen bericht door ria1961 »

hallo,ik heb via mobiel.nl eenabonnement afgesloten bij debitel:150 belminuten voor 2,95.Ik heb het contract getekend en wat blijkt nu ze hebben er ook een smsbundel bij gedaan voor 4,00€ p.m.Deze staat i.d.d ook op het contract vermeld,maar heel onopvallend linksonderin.Wij hebben dit niet gezien/geweten anders hadden we dit niet genomen.Mag dit zomaar?

Ik heb hierover al geemaild met debitel maar tot op heden geen reactie ontvangen.


gr.ria

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: belbundel

Ongelezen bericht door Mini »

Als je ervoor getekend hebt, dan is het logisch dat het opgevoerd wordt.
Wanneer je de bestelprocedure online doorloopt, kan je in het eerste scherm aangeven of je een smsbundel wilt. Waarschijnlijk stond het bij jou (standaard / per ongeluk door jouzelf) op sms 40 en ben je verder gegaan met de bestelprocedure, heb je dit vervolgens ook uitgeprint en dus ondertekend. Dat jij dit niet wilde (daar ga ik vanuit), is achteraf lastig om aan te tonen.
Als je GEEN sms'jes hebt verzonden, kan je een klachtenbrief sturen en aangeven dat je het nr alleen gebruikt om mee te bellen, dat dat ook te zien is in je verbruikshistorie, en dat het een fout is geweest dat de sms 40 is opgevoerd. Uit coulance KAN debitel dan besluiten de kosten kwijt te schelden. Heb je echter wel in die periode ge'smst, dan wordt het ongeloofwaardiger (let op, ik zeg niet dat je liegt!! het gebeurt echter te vaak dat klanten smoesjes bedenken om zo de kosten van bv een smsbundel niet te betalen. daarnaast heb je ervoor getekend, en dat is toch wel sterk in jouw nadeel).

Je kan de klantenservice bellen om de smsbundel stop te zetten (na minimaal 3 maanden) maar ik kan nu alvast voorspellen dat ze je niet kunnen helpen met het teruggeven van de kosten (als je dat van plan was).

ria1961
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 feb 2006 20:56

Re: belbundel

Ongelezen bericht door ria1961 »

bedankt voor je reactie,het is niet mijn bedoeling om geld terug te krijgen maar ik zou wel graag de smsbundel willen annuleren.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: belbundel

Ongelezen bericht door boebele »

Ik denk dat er weinig aan te doen is. Ze zullen zeggen dat u het contract nou eenmaal heeft getekend.
Wellicht zit u nog binnen de 7-werkdagentermijn, dan kunt u er nog vanaf.

succes!

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: belbundel

Ongelezen bericht door Mini »

In dat geval kan je bellen om de smsbundel stop te zetten. Een smsbundel heeft wel een minimale termijn van 3 maanden, ik weet niet hoe lang je contract al loopt?

ria1961
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 feb 2006 20:56

Re: belbundel

Ongelezen bericht door ria1961 »

loopt nu een week of 6

Gesloten