Op 22 december 2006 stelt de Postbank mij de vraag of ik de Giropasbasis, die ik op een en/of rekening heb, wil omzetten naar een 'normale' Giropas.
Omdat het hier een en/of rekening betreft en de tweede pas al een 'normale' Giropas is, geef ik op de antwoordcoupon aan dat ik de Giropasbasis niet wil omzetten naar een 'normale' Giropas en dus geen tweede Giropas blief. Vervolgens stuur ik de antwoordcoupon op.
Vandaag, 20 februari 2007 krijg ik weer een brief van de Postbank over hetzelfde onderwerp. De eerste alinea van deze brief eindigt met de zin: "Omdat wij nog niets van u hebben gehoord, ontvangt u van ons deze herinnering".
Mijn eerste reactie was: goh, wat goed van de Postbank, nog niets ontvangen dus even een herinnering sturen. Maar uit mijn administratie blijkt toch echt dat ik al op 6 januari 2007 de Postbank heb laten weten geen interesse te hebben in die tweede pas.
Dus de Postbank maar eens gebeld om ze het dan maar telefonisch door te geven; want wie zegt me dat ze het voor de tweede keer niet ontvangen.
Een medewerkster geeft aan dat de aanhef in die tweede brief verkeerd is! Ze hebben het wel ontvangen, maar een heleboel mensen hebben het waarschijnlijk niet goed ingevuld vertelde ze mij. Ik denk het niet, zei ik nog... tegen dovemansoren. Natuurlijk willen heleboel mensen geen € 10.95 betalen in het geval je twee passen hebt.
De antwoordcoupon is inderdaad gewijzigd: nu heb je alleen nog de mogelijkheid om te kiezen dat je geen Giropasbasis meer wilt....
Eens kijken of dat nu wel goed gaat .....
Misschien sturen ze nog wel een mailing uit om je nog een keer te vragen of je het zeker weet....
Nee, we houden het lekker goedkoop bij de Postbank: twee keer portokosten is toch ook al gauw een Euro
