Dit is de desbetreffende topic: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=589174
Ik zal mijn bericht hier ook nog even plaatsen:
___
Bij mij is de maat vol wat betreft Hardwaretotaal.nl!
Ik had mijn verhaal al geplaatst op de hierboven genoemde "tweakers.net shop survey" link ( http://tweakers.net/shopsurvey/6728 ), maar ik zal het voor het gemak even herhalen hier.
Ik had vervolgens maar eens contact op genomen met mijn rechtsbijstandsverzekering. Die vertelde me dat ze eigenlijk weinig kunnen doen als het maar om zo'n klein bedrag gaat, maar hadden me wel een voorbeeldbrief gestuurd, die ik kon aanpassen en opsturen. Dit heb ik aangetekend (kostte me weer 7 euro) gedaan 3 weken terug, met in de brief het verzoek om binnen 10 dagen een werkend product terug te sturen of het geld te retourneren. Maar, uiteraard... geen enkele reactie!Geheugenmodule (1gig Kingston SODIMM) bleek de oorzaak van een een systeem dat al een aantal maanden instabiel was.
- 04-10-2006: Op de 'online berichten' site RMA aangevraagd.
- Binnen een dag bericht terug: ik zou het met de fabrikant moeten oplossen, dit zou sneller zijn.
- Los van het feit dat ik me over het algemeen erger aan verkopers die mij 'naar de fabrikant' sturen, blijkt dat Kingston alleen direct RMA's aanneemt in de VS.
- Ik kon de module alsnog richting Hardwaretotaal sturen. Ik had daarbij nadrukkelijk een aantekening gemaakt dat ik mijn laptop zonder de module niet kan gebruiken en hoopte op een snelle verwerking. Eventueel een directe omruil, aangezien er toch levenslange garantie op het geheugen zit.
- Na een verzending via TNT die pas een maand (!) later (probleem zou bij TNT liggen...dat zou natuurlijk kunnen, dus geen probleem hier) bij Hardwaretotaal aan was gekomen werd ik geinformeerd dat "de RMA was aangemeld bij Kingston"
- Na 2 weken navraag gedaan over de status
- De afwikkelingsperiode zou maximaal 3 weken zijn
- 10 dagen daarna nog niks gehoord, dus maar weer een 'online bericht' geplaatst met de vraag of er al iets duidelijk was. Hierbij ook meteen aangegeven dat ik meen dat zij als verkoper aansprakelijk zijn voor de afhandeling met mij en niet alles op 'de trage verwerking van Kingston' kunnen afschuiven. Ik gaf aan dat ik het 'een gebrek aan service' vind.
- Enige reactie die ik kreeg op mijn vrij geirriteerde bericht was: "Dank u voor u bericht. We melden u RMA nogmaals aan bij Kingston" (meer niet, geen excuses of iets in die geest) Dit bericht is van 07-12-2006.
- Na bijna een maand(!) nog steeds niks vernomen te hebben, maar weer een "online bericht" geplaatst op 04-01-2007 met daarin dat ik dit alles toch echt betreur en dat ik nu toch echt hoop dat ze met een passende oplossing komen. Ik stelde voor om mij binnen een week een nieuwe module op te sturen of het aankoopbedrag te retourneren. Daarbij haalde ik anders helaas juridische stappen zou ondernemen, maar dat me dat wel erg overdreven leek voor een geheugenmodule van 100 euro.
- De reactie kwam pas vandaag 22-01-2007 (18 dagen later!!). Daarin stond dat ALS ze nog zon module op voorraad hadden gehad het WELLICHT een oplossing was geweest om me een nieuwe te sturen. Echter hadden ze er geen op voorraad, dus die optie zat er niet in. Daarnaast wordt verteld dat "Kingston altijd een kleine voorraad achterhoud voor vervangingen van defecte producten". Verder wordt er niets geschreven. Een "passende oplossing" kan ik het niet noemen... aangezien mijn laptop nog steeds geheugenloos is.
Daar komt bij dat ze geen telefoonische klantenservice hebben, maar alleen een 0900-bestelnummer a 50cent per minuut.... Daarheen bellen zou me dus per 2 minuten 1% van de waarde van mijn bestelling kosten... Wilde het vandaag toch maar proberen, maar de "sales afdeling" is er alleen vanaf dinsdag...
Hopelijk krijg ik morgen iemand aan de telefoon die het probleem per direct oplost. Ik wil gewoon mn geld terug, want iedereen snapt natuurlijk dat ik inmiddels (ergens anders) een nieuwe RAM-module gehaald heb, omdat ik anders mn laptop maanden langs niet had kunnen gebruiken...
Ik ben het er mee eens dat dit bedrijf in het tv-programma van radar prima zou passen! Als ik de reacties in op de tweakers-site bekijk, valt het me op dat het bijna in alle gevallen om bedragen tussen de 100 en de 400 euro gaat. Bedragen waarvoor de meeste mensen geen rechtshulp kunnen of willen inschakelen. Hiervan maken ze bij hardwaretotaal.nl overduidelijk misbruik. Ze negeren je als klant gewoon VOLLEDIG als het om aftersales gaat!
Zijn er meer mensen met deze problemen? Laat het weten!
En wat kan ik verder eigenlijk nog doen als een bedrijf gewoon niet reageerd op een aangetekende brief?
Ik denk dat ik ook aangifte ga doen. Niet dat daardoor me geld terug komt...