LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DVD Recorders

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Tevreden of Ontevreden? (ouder dan 2 a 3 jaar)

Tevreden
22
39%
Ontevreden
35
61%
 
Totaal aantal stemmen: 57

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

@vdW Je bent bij deze aangesteld om de gedupeerde te vertegenwoordigen in de uitzending. Ik heb nog niks gehoord van radar. Hou me op de hoogte vdW bytheway: Had jij 2 jaar garantie dan?

Het valt me wel op dat mensen niet meer echt lezen waar dit topic over gaat. We hebben het ondertussen over hd recorders en hun mankementen. Jammer. Maar niet erg. horen er ook bij. En het valt ook op dat steeds als er een "ontevreden" stem komt, er meteen ook een "tevreden" stem bij komt. volgens mij loopt iemand de boel te verzieken. Een Philips medewerker misschien? hehe. Maar de ontevreden mensen zijn voor het eerst in de meerderheid nu. Hoewel ik het vermoeden heb tot dat zometeen weer rechtgetrokken word door een fanatiekeling.

@jantje Bedankt voor de tip, maar ik denk dat de meeste eigenaren niet zo technisch zijn om het ding uitmekaar te gaan schroeven. En jou probleem is voor de hd recorders. Het ging hier hoofdzakelijk om de slechte gewone recorders met laser problemen. Maar in ieder geval bedankt.

Wat ook wel triest is, als je op marktplaats kijkt zie je over de 500 dvd recorders te koop staan. De meeste ervan Philips vanzelfsprekend. En dan smoesjes van: klein defect. schijnt kwestie van schoonmaken te zijn etc. Maar veel mensen zijn gelukkig op de hoogte volgens mij want er worden biedingen gedaan van 10 a 20 euro. Nog teveel eigelijk. maar toch. Ik zou nog geen nieuwe philips meer kopen laat staan 2e hands. Maja mensen willen toch nog iets terug van hun miskoop denk ik. Kunt het altijd proberen natuurlijk.

I'll be back

ruben13
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2007 23:33

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door ruben13 »

Hi mboerema:

Je aankoop van Philips DVD HDR3300 is dus net een generatie voor die van mij [R3330H]. Vervelen dat je zoveel pech hebt, zeer slechte service van Philips om de mensen in de steek te laten.
Dit doet me denken aan de vroegere video 2000 systeem van Philips. Technisch was dit systeem beter dan de Betamax en VHS. Ik kon me nog goed herrineren dat deze bakken veelvuldig in de TD terug kwamen, slechte kontakten van de printplaten waren merendeels het probleem. Ook hier liet Philips hun klanten in de steek.
En toch ben ik van overtuigd dat Philips qua technologie heel hoog staat. Bv hun KTV's zaten rechttoe rechtaan logisch in elkaar, duitse en japanse merken zitten warrig in elkaar. Het lijkt erop dat ze net te gehaast zijn om tot de laatste puntje de apparaten goed uit te werken. Met software zie je eigenlijk ook hetzelfde. Ik vind het jammer van Philips, de potentie is zeer wel aanwezig, helaas,op deze manier gaan we wel verder shoppen.

robkeuss
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2007 11:18

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door robkeuss »

Ook ik wil u graag op de hoogte brengen van het disfunctioneren van mijn DVDrecorder van Philips type DVDR3300H19.
Na een half jaar begonnen de problemen, ik zit nu reeds 3 maanden zonder apparaat.
Vier maal kreeg ik een ander apparaat aangeboden, gebruikt en gerepareerd, vier maal werkte deze niet naar behoren.
De laatste was volgens mij een kermisding; uitzetten ging alleen maar door de stekker uit het stopcontact te halen, afspelen duurde hooguit een minuut, opnemen op de HDD deed het apparaat zelfs 2 programma’s tegelijk op dezelfde tijd (dit is technisch niet eens mogelijk!!).
Nu voor de 5e keer opgestuurd en aan Philips restitutie gevraagd, ben benieuwd wat zij gaan voorstellen.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Erikvr:
Je schreef:
"Als je een apparaat van de eerste generatie hebt kun je verwachten dat er nog wat bugs inzitten. Als je geen risico wilt lopen dan wacht je toch een jaartje of wat? Je oude videorecorder blijft het nog wel even doen hoor (als het een Philips is tenminste)"

Mijn videorecorder een vrij dure Philips (!)VHS montage recorder type VR 833 (f 1600) gaf in 2003 spontaan de geest. Dat ding weigerde alle diensten en reageerde niet meer alleen op de commando's van de AB
maar ook niet op de bedieningsknoppen van het apparaat zelf. Prachtig apparaat, stevig geconstrueerd, prima beeld etc. Maar de reparateur zei dat de reparatie erg duur zou worden omdat het "brein" dat alles regelt de geest gegeven had. Dat zou op ongeveer f 500 gekomen zijn. Rond die tijd werden de eerste DVDRs gelanceerd. Ik las de testen en besloot in 2003 de Philips DVDR 990 te kopen voor "slechts" 1000 euro! Philips...goed dus...Matchline...top of the Philips bill. Idd, een goed apparaat gedurende 18 maanden! Toen begon de ellende. Lees mijn verslagen hierover maar. Nog steeds geen fatsoenlijke coulance regeling van Philips gezien. Ja, er kunnen bugs in nieuwe apparaten zitten maar dan dient een fabrikant als Philips ook de konsekwenties hiervan te aanvaarden. Philips heeft niet eens reserve laserunits voor die DVDR 990 meer voor een 2de reparatie! Daar zit je dan als consument! DVDR van 1000 euro, laserunit is een drama en ik ben 1 van de velen met dit zelfde probleem! Ik ga tot het gaatje! Ik pik dit gewoon niet! Ik voel mij ontzettend belazerd en in de steek gelaten door die "grote" firma Philips.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ South 75:
Ja, omdat het een Matchline was van 1000 euro zat daar 2 jaar garantie op. Dat werd er niet bijverteld maar moest dit via via horen! Pas bij navraag bleek dit juist te zijn. Ik vind dat op dit soort dure( meer dan 500 euro) apparatuur 3 jaar garantie behoort te zitten en als blijkt dat er idd "bugs"inzitten zoals die crummy laserunit in de DVDR990 van mij, dan behoort de fabrikant dat adequaat op te lossen of een geheel nieuwe recorder te geven. Dit soort apparatuur behoort min. 7 jaar naar behoren te werken. Het was toch geen Kruidvat DVDR voor 100 euro!!! Als het echter na 18 maanden al naar de knoppen is dan is het toch duidelijk dat er iets fundamenteels mis is met het ontwerp! Ik las overal dezelfde problemen betr. dit type DVDR en ook de reparateur is op de hoogte van die laserunit die na 1 a 2 jaar de geest geeft.
Ik hou je op de hoogte van mijn verdere bevindingen ! Mijn reparateur is nog steeds bezig met Philips om hiervoor een passende oplossing te vinden!

@ Ruben 13:

Je schreef:
"En toch ben ik van overtuigd dat Philips qua technologie heel hoog staat. Bv hun KTV's zaten rechttoe rechtaan logisch in elkaar, duitse en japanse merken zitten warrig in elkaar. Het lijkt erop dat ze net te gehaast zijn om tot de laatste puntje de apparaten goed uit te werken. Met software zie je eigenlijk ook hetzelfde. Ik vind het jammer van Philips, de potentie is zeer wel aanwezig, helaas,op deze manier gaan we wel verder shoppen."

Je eerste zin had moeten luiden dat Philips qua technologie heel hoog STOND! Er waren ooit echte uitvinders bij Philips. Neem de cassetterecorder, de CD (met Sony) en SACD. Maar wat bakt Philips er met de fabrikage nu van? Iedere uitvinding werd door Japanse fabrikanten 10 x zo goed gemaakt. Cassetterecorders? Akai destijds! Er was geen Philips cassetterecorder meer die kon tippen aan de geluidskwaliteit van Japanse merken. Zo ging en gaat het ook met de CD spelers! De betere (SA)CD spelers komen uit de UK, USA, Japan en een paar Duitse , Zweedse, Deense HiFi fabrikanten. Philips kan hier zelfs niet aan tippen!
Met KTVs ligt het iets anders maar ook hier zijn de Philips LCD/plasma TVs echt niet beter dan andere gerenommeerde merken zoals Pioneer, Loewe,Panasonic etc.

We gaan inderdaad wel ergens anders shoppen. Ik ben altijd een Philips adept geweest maar dat is nu over en uit!

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Robkeuss:
Kreeg zojuist een reklamefolder van Mediamarkt in de bus. Philips DVDR 3380 voor euro 129 ! Dat is minder dan de gemiddelde reparatiekosten ! :shock:
Ik hoef dat ding nog niet voor 70 euro te hebben hoor, maar je ziet hoeveel ze waard worden! Kruidvat prijsjes. :lol:

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door tonvanheel »

Als mijn geheugen me niet in de steek laat ging de uitzending van Radar over de harddiskrecorder HDRW720/00 (althans die was steeds in beeld).
Laten we ons op dit forum dan ook beperken tot aan- of opmerkingen omtrent dit type.
Ik stel voor een nieuw forum te starten overe andere Philips producten, we dwalen nu al af naar VHS recorders en KTV's.
Het zal voor Radar ook simpeler zijn klachten per type te registreren en eventueel publiekelijk aan de kaak te stellen.

Terugkomend op de HDRW720/00, ook ik had problemen met deze recorder, slechte reactie AB, vastlopers die alleen te verhelpen waren door de stekker er uit te trekken, trage reactietijden etc. etc.
Na implementatie van nieuwe software van Internet behoren al deze problemen tot het verleden.
:D

Even voor de duidelijkheid: Ik heb geen enkele binding met Philips en heb wel degelijk problemen met andere Philips producten zoals de "Jackrabbit"en de SLa 5520 streamium.
Maar nogmaals, laten we daar aparte forums voor aanmaken

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Ton van Heel:

Ton, als je aan het begin van het forum kijkt zal je zien dat er staat:

Tevreden of Ontevreden? (ouder dan 2 a 3 jaar)
Dit betreft Philips DVDRs. Welk type dan ook. Zo begrijp ik dat tenminste.

Pas recent is die uitzending van RADAR over een bepaald type DVDR er bij gekomen. Begin daar dan een apart forum over. Dat er toevallig wat wordt gezegd over VHS e.d. heeft te maken met losse opmerkingen en die zijn niet het onderwerp van discussie.
Mvg, vdW

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Als mijn geheugen me niet in de steek laat ging de uitzending van Radar over de harddiskrecorder HDRW720/00 (althans die was steeds in beeld).
Laten we ons op dit forum dan ook beperken tot aan- of opmerkingen omtrent dit type.
Daar hebben we het dus juist niet over Ton. Dit topic was er al voor de uitzending. We hebben het hier over de recorders van Philips in het algemeen. Oorspronkelijk die zonder hd waarbij waarschijnlijk nog veel meer gedupeerde zijn. Na de uitzending werd aangenomen dat we het over de hd's hadden. Maar die zijn ook welkom. Nu zijn we volgens mij Philips in het algemeen erdoor aan het halen maar dat mag ook voor mij. hehe.

Ik weet niet hoe andere erover denken, maar voor mij hoeft een nieuw topic niet. Hoe meer mensen hoe meer vreugde. En radar is al via Email doorverwezen naar dit topic een aantal dagen geleden. Als je nog een topic gaat beginnen word het pas echt onoverzichtelijk denk ik. We streven een beetje naar een oproep in radar over het aantal gedupeerde die er in Nederland zijn. Want buiten dat type wat jij zegt, waren er tig andere type's met veel problemen die te duur waren om te repareren, of geen onderdelen meer van waren, en naar 1.5 jaar de schroothoop opkonden.

Juist voor deze type's is dit topic officeel. Maar nogmaals de hd's horen er ook bij. Voor deze is dan ook een coulance regeling nu. Maar over de gewone recorders werd niet gesproken. Ze hebben het topje van de ijsberg behandeld bij Radar. En Philips meent er goed vanaf te komen, Dus niet!

@vdW
Ik kreeg een folder waar je je Philips recorder in 6 jaar kan afbetalen! whehe kan je 4,5 jaar betalen voor iets wat je niet meer hebt.

Mijn vader was even bij de media markt en die recorder van 129 waar je het over hebt, gingen als warme broodjes over de toonbank. Binnekort nog drukker in dit topic dus. Of we krijgen weer allemaal van die stemmen van trotse mensen die denken dat ze na 3 dagen kunnen weten dat hun recorder degelijk is en hem zogenaamd al langer hebben. dat zou minder zijn
:roll:

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Ow meneer vdW was me al voor :D

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door tonvanheel »

@ VdW
Tevreden of Ontevreden? (ouder dan 2 a 3 jaar)
Dit betreft Philips DVDRs. Welk type dan ook. Zo begrijp ik dat tenminste
Mijn excuses,

Ik zit pas in dit forum sinds de uitzending van Radar.
Ken dus de voorgeschiedenis niet.
Als ik naar dit forum kijk kan ik maar een beperkt aantal pagina's zien.
Hoe kom ik bij het begin ?
Overigens ik heb geen behoefte aan een apart forum voor de HDRW720/00 want ik heb geen klachten meer

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Geen probleem Ton, Zijn er meer mensen die pagina's missen?? :?

may bee
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2007 17:08

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door may bee »

N.a.v. de uitzending van afgelopen maandag en de informatie daarover op deze website heb ik contact gezocht met Philips. Ik heb namelijk een Philips DVD recorder met harddisk van het type 725H van 17 maanden oud. Het apparaat is binnen de garantie al een keer gerepareerd maar vertoond nog steeds kuren.

Op de radar website staat te lezen dat Philips voor speciale types een coulance regeling heeft opgezet bij disfunctioneren. Volgens die regels zou ik recht hebben op een nieuw vervangend apparaat met bijbetaling van 70 tot 90 euro.

Philips heeft aangegeven dat mijn apparaat (725H) onder te 'speciale types' valt maar dat bovenstaande aangepaste regeling niet klopt, niet bestaat. Wel hebben ze een extra jaar garantie voor deze types gegeven. Onder deze garantie zou het apparaat dus weer gerepareerd (en daarna weer, en daarna weer) worden. Pas wanneer er niet te repareren valt wordt een vervangend apparaat aangeboden.

Het lijkt er dus op dat, of de info die radar verstrekt heeft niet juist is, of dat Philips zich bedacht heeft.

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Beste wat je nu kunt doen is een Email met je bevindingen naar Radar sturen.(of bellen) Er zijn er al een aantal gestuurd zodat ze er daarlijk niet onderuit komen om er nog eens aandacht aan te besteden. Gewoon doen. Samen staan we sterk.

Heb je al gestemd trouwens? :wink:

Bvd, Will

egielen
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2007 08:53

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door egielen »

Ik kocht in december 2004 een DVDR725H harddisk-recorder. Die was binnen twee weken kaduuk, en is in het jaar 2005 nog twee keer naar de reparatiedienst moeten gaan. In 2006 diverse kleine probleempjes gehad, maar daar leer je mee leven buiten de garantie. Toen ik in december 2006 na lange tijd weer wat dvd's wilde branden, kreeg ik de gewraakte "blocked" melding. Apparaat weer kapot dus.

Gisteren de uitzending van Radar gezien, en had weer hoop. Vanochtend meteen met de Philips klantenservice gebeld, maar daar wist de meneer van niets en kon hij me alleen aanbieden om de recorder op te halen, te repareren en ik mocht gewoon de rekening betalen. Van een aangepaste serviceregeling was geen sprake, en er was ook geen lijst met typenummers. De onvriendelijke medewerker wilde er ook geen tijd in steken om het voor me uit te zoeken. Het was take it or leave it. Ik ga eind deze week nog eens bellen om te kijken of er nog iets uit te slepen is, maar het lijkt erop dat Philips voor de media leuke beloften doet, maar ze aan de klanten (heb nota bene 700 euro betaald voor dit stuk schroot) niet gestand doet.

UPDATE:
De regeling die Radar hier publiceert wordt inderdaad niet door Philips gestand gedaan. Ik heb nu de tweede keer gebeld met de klantenservice en na een half uur zeuren (mijn recorder is nu 26 maanden oud en kapot) hebben ze beloofd mijn gegevens door te sturen naar de marketingmensen, die binnen een paar dagen contact met me opnemen om te kijken of er iets te regelen valt. Maar tot nu toe is er alleen een reparatie aangeboden die maximaal 200(!) euro gaat kosten. Daar voel ik natuurlijk niets voor, want dat zou de derde zijn in twee jaar.

Mijn 725H is steeds kapot gegaan nadat ik een DVDtje heb proberen te branden. Stom stom stom stom! Had natuurlijk de derde keer beter moeten weten om zoiets roekeloos te ondernemen met een harddisk - DVD-recorder!. Zelf schuld dus zou ik zeggen...

RADAR: check nog ff bij Philips wat er nu waar is van de toezeggingen. Er wordt namelijk aan de telefoon gedaan of hun neus bloedt...

egielen
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2007 08:53

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door egielen »

Ik kocht in december 2004 een DVDR725H harddisk-recorder. Die was binnen twee weken kaduuk, en is in het jaar 2005 nog twee keer naar de reparatiedienst moeten gaan. In 2006 diverse kleine probleempjes gehad, maar daar leer je mee leven buiten de garantie. Toen ik in december 2006 na lange tijd weer wat dvd's wilde branden, kreeg ik de gewraakte "blocked" melding. Apparaat weer kapot dus.

Gisteren de uitzending van Radar gezien, en had weer hoop. Vanochtend meteen met de Philips klantenservice gebeld, maar daar wist de meneer van niets en kon hij me alleen aanbieden om de recorder op te halen, te repareren en ik mocht gewoon de rekening betalen. Van een aangepaste serviceregeling was geen sprake, en er was ook geen lijst met typenummers. De onvriendelijke medewerker wilde er ook geen tijd in steken om het voor me uit te zoeken. Het was take it or leave it. Ik ga eind deze week nog eens bellen om te kijken of er nog iets uit te slepen is, maar het lijkt erop dat Philips voor de media leuke beloften doet, maar ze aan de klanten (heb nota bene 700 euro betaald voor dit stuk schroot) niet gestand doet.

UPDATE:
De regeling die Radar hier publiceert wordt inderdaad niet door Philips gestand gedaan. Ik heb nu de tweede keer gebeld met de klantenservice en na een half uur zeuren (mijn recorder is nu 26 maanden oud en kapot) hebben ze beloofd mijn gegevens door te sturen naar de marketingmensen, die binnen een paar dagen contact met me opnemen om te kijken of er iets te regelen valt. Maar tot nu toe is er alleen een reparatie aangeboden die maximaal 200(!) euro gaat kosten. Daar voel ik natuurlijk niets voor, want dat zou de derde zijn in twee jaar.

Mijn 725H is steeds kapot gegaan nadat ik een DVDtje heb proberen te branden. Stom stom stom stom! Had natuurlijk de derde keer beter moeten weten om zoiets roekeloos te ondernemen met een harddisk - DVD-recorder!. Zelf schuld dus zou ik zeggen...

RADAR: check nog ff bij Philips wat er nu waar is van de toezeggingen. Er wordt namelijk aan de telefoon gedaan of hun neus bloedt...

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Ook voor jou: Stuur aub een Email met je bevindingen naar Radar. Of je kan ook bellen natuurlijk. Je bent niet de eerste met deze bevindingen. Ik heb Rader doorverwezen naar dit topic maar het is een beetje een boekwerk geworden daarom ben ik bang dat ze het niet, of niet alles zullen lezen. Er zijn al meerdere Emails gestuurd ondertussen dus met een beetje geluk komen ze er nog op terug.

En even stemmen he :wink:

Bvd, Will

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

heb nu nog steeds een Philips DVDR70 zonder problemen, must be lucky :D

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ TonvanHeel:
[quote] Als ik naar dit forum kijk kan ik maar een beperkt aantal pagina's zien.
Hoe kom ik bij het begin ? [quote]

Als je geheel onderaan naar pag. 1 gaat kom je vanzelf bij het begin Ton.Even klikken op pag.1 dus.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ South75:
Ik kreeg een folder waar je je Philips recorder in 6 jaar kan afbetalen! whehe kan je 4,5 jaar betalen voor iets wat je niet meer hebt.

Mijn vader was even bij de media markt en die recorder van 129 waar je het over hebt, gingen als warme broodjes over de toonbank. Binnekort nog drukker in dit topic dus. Of we krijgen weer allemaal van die stemmen van trotse mensen die denken dat ze na 3 dagen kunnen weten dat hun recorder degelijk is en hem zogenaamd al langer hebben. dat zou minder zijn
Ja, leuk als je zoals ik geen recorder meer hebt en je mag wel maandelijks afbetalen! :x

Die Philips DVDR 3380 heb ik bij Kieskeurig even opgezocht en de commentaren van enkele kopers gelezen. Voor mijn verdriet behoef ik zo'n DVDR miskraam van Philips niet te hebben. Ook gratis niet! Die geef ik dan kado aan iemand die ik niet mag! Zie:

http://www.kieskeurig.nl/review/6BA72A4 ... 4F1050.htm

Het wordt toch wel droevig als je leest welke prut Philips produceert. Mijn volgende recorder wordt een Panasonic. Nieuwe modellen komen in mei volgens Panasonic NL. Volgens mij deugt er weinig van die Philips recorders. Is het nu zo moeilijk om een GOEDE betrouwbare harddisk erin te bouwen? Ik betaal liever iets meer voor een DVDR met met goede en betrouwbare onderdelen maar dat kan Philips, getuige mijn miskleun van 1000 euro , ook al niet. :(

Gesloten