LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Ongelezen bericht door Gregoris »

Krijg zojuist bericht van de Postbank:
ALS IK MIJN EIGEN GELD WIL OPNEMEN MOET IK DAARVOOR GAAN BETALEN! :twisted:
Neem ik de betaalpas A 10,95 PER JAAR! niet dan kan ik mijn eigen zuur verdiende geld niet opnemen!
Het is toch van de GEKKE! :twisted:

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Ongelezen bericht door Jan1 »

Gregoris


Geplaatst op 11 Dec 2006 13:53 door Gregoris
Wij moeten nu 10,95 PER JAAR gaan betalen voor de (voorheen) gratis betaalpas.
Betaalpakketten van 18,= en 11,= worden afgeschaft en hiervoor in de plaats mogen wij nu allemaal meebetalen voor die mensen die B.V. in het buitenland willen pinnen e.d.
vroeger werden wij gelokt om een rekening te openen (met rente)
toen werd de rente afgeschaft en nu word er machtsmisbruik gemaakt van hun positie om iedereen 10,95 PER JAAR te laten betalen.
JE MOET TOCH GRATIS BIJ JE EIGEN GELD KUNNEN KOMEN???????
Dan maar GEEN pas maar ik moet wel gratis mijn geld op kunnen nemen wanneer ik daar behoefte aan heb!!!!!
Wat is er sinds 11 december 2006 veranderd? Of heb je een black out gehad, en weet je niet meer wat je al veel eerder hebt gepost.

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Ongelezen bericht door Gregoris »

Toendertijd werd het bekend en nu heb ik bericht gehad!
en ik kan mij er zo druk om maken dat ik het nog wel vaker in de publiciteit zal brengen! :evil:

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Ongelezen bericht door Anastasia »

Mag ik de postbank bedanken voor de uitstekende actie!

Bij Argenta is het sinds deze stunt nog nooit zo druk geweest,
daar kan geen reclame tegenop!

Postbank bedankt, we gaan naar België met de Argenta pasjes en hogere rente, en zonder die gekke voorwaarden,

Ook zonder rente punten, leuk bedacht, maar leverde meer negatieve dan positive reactie's op!

Welke fouten gaan ze straks maken?

Jaensj
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 feb 2006 10:51

Re: T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Ongelezen bericht door Jaensj »

Gregoris


Geplaatst op 20 Feb 2007 17:28 door Gregoris

dat ik het nog wel vaker in de publiciteit zal brengen!

Een navolger van Toon Stiphout dus, man maak jezelf het leven toch niet zo zuur, stel een daad, en zeg je rekening bij de Postbank op, en open een rekening bij een bank met dezelfde voorwaarden die geen of minder geld vraagt. Mogelijk kun je genoegen nemen met een uitgeklede bankrekening. Aan jou de keus.

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Ongelezen bericht door Gregoris »

Tja, je hebt altijd weer van die mensen die graag voor alles willen betalen. Het niet door hebben dat zij bedonderd worden.
Om kritiek te hebben hoef je nog niet zuur te wezen.
Het zure levert balkenende wel.

bosg
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2007 20:32

Re: T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Ongelezen bericht door bosg »

Beste mensen,
Ik ben het helamaal eens met jullie reacties wat betreft de bankpas.
We worden eerst gepusht om de pas te gebruiken. Gebruiken veel mensen de pas, moet je er ineens voor betalen. Terwijl het pinnen de banken al veel kosten scheelt.
Wat mij hier verder aan stoort is het feit dat je zonder pas geen geld van je rekening kunt halen.
Ik ben verder bang dat bij andere banken dit niet veel anders zal zijn.
Ik ben van plan een brief te sturen naar de postbank. Wie doet ermee???
We moeten laten weten dat we dit maarzo pikken.
Ik ben benieuwd naar de reacties en dan vooral van de postbank, mochten zij dit lezen. Laten ze mij eens uitleggen hoe dit zit.
Gerrit

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Ongelezen bericht door particulier »

@bosg,

Ik denk dat je je de moeite kunt besparen door een brief te schrijven naar de Postbank. Heeft toch weinig zin. Zelfs de politiek heeft zich de wenkbrauwen al laten fronsen door de actie van de Postbank. Ze zullen dus echt niks van je brief aantrekken.

Het enige wat nog wel uit zou kunnen maken is als er een flink deel van hun klantenbestand zou vertrekken. Maar dit zie ik niet gebeuren.

Er zijn inderdaad bijna geen banken die nog gratis een pas verstrekken. Ik geloof dat Argenta nog de enige is in Nederland. Als je je paslimiet verhoogt van 1250 naar 3000 en je er een internetspaarrekening bij neemt, dan mag je volgens mij ook rood staan op de rekening tegen 9 % rente. Verder moet je alles via internet afhandelen en heb je bijvoorbeeld geen creditcard. Deze kun je wel los krijgen bij een of andere club voor 10 euro als je geluk hebt.

Een andere bank die een gratis europas biedt is de DSB bank. Ik betwijfel echter of je met deze 'cowboy' wel in zee moet gaan, gezien de hoeveelheid reacties op dit forum.

Andere mogelijkheid is Triodos bank. Zij bieden een goedkope groene betaalrekening. De pas echter kost wel 12,50 per jaar.

bosg
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2007 20:32

Re: T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Ongelezen bericht door bosg »

Hallo particulier,
Waarschijnlijk heb je wel gelijk. Maar wanneer we dit met (ik noem maar een getal) 10000 mensen doen. Misschien dat ze meer gaan nadenken.
Of dat we een een andere actie voeren. Spontaan idee allemaal een rekening open met 1 euro erop.
Ik merk dat het mij erg irriteert dat in dit geval de postbank over MIJN geld mag beschikken en wanneer ik het op wil nemen ik een pas moet kopen.
Ik stop ermaar verder mee, want anders wind ik mij alleen maar meer op.
Groeten, Gerrit

henkru
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 dec 2005 20:02

Re: T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Ongelezen bericht door henkru »

Ik kan iedereen de argenta aanbevelen, zit er vanaf half december 2006 bij en bevalt mij uitstekend. :D
Direct telefonisch contact geen gezeur met een blikke telefoonstem :evil:
En ook nog eens een hoge rente op de spaarrekening en zelfs op de bankrekening zelf ook.
www.argenta.nl

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Ongelezen bericht door particulier »

De Postbank heeft 7 miljoen rekeninghouders, niet allemaal uniek natuurlijk, sommige mensen hebben meer rekeningen. Maar stel dat 10.000 brieven worden verstuurd of beter, 10.000 rekeningen worden opgezegd. Dat is 0,14 % van het totaal. Dus peanuts. Bovendien denk ik niet dat veel mensen zullen overstappen. De Postbank is nog een van de goedkoopste onder de grootbanken.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Ongelezen bericht door Noble »

bovenstaande berekening klopt... ;)

maar wát nu als:

die 10.000 laag is ingeschat...


en ál die overstappers (net als henkru en ik en vele andere..)

ERG tevreden zijn en in de komende maanden/jaren dit via mond/mond reklame dit aantal GESTAAG laten groeien??

Is een TEVREDEN en BLIJE klant niet de BESTE reklame ?? die je als bedrijf / BANK kan wensen ??

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Ongelezen bericht door Gregoris »

Weet je waar ik bang voor ben,
als ik dat hele gedoe van overstappen achter de rug heb,
dat de Postbank/ING de Argenta gaat overnemen en weer de betaalpas gaat invoeren en heb je al het gedoe voor niets gedaan.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Ongelezen bericht door particulier »

Zeker weten! Een goed produkt verkoopt zichzelf.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Ongelezen bericht door Noble »

kíjk gregoris.... áls ze dat doen (en dat is natuurlijk altijd mogelijk..) dan gaat ze dat ERG veel geld kosten.... en dat vinden ze NIET leuk....

maar ondertussen zit jíj al wel lekker lang bij een FIJNE en gratis bank..


óók blijft er voor de overname partij de vraag:
áls we de gratis-passen wéér gaan afschaffen... gaan de klanten dan wéér weg... en moeten we wéér diep in de buidel tasten voor de bank waar ze dán weer naar toe gaan ??

IK... denk NIET dat ze dat risico zullen aangaan... :lol:

Hoe MÉÉR mensen ... NIET bij de pakken neerzitten... hoe SNELLER en BETER die banken-kluit doorkrijgt dat VÉÉL mensen NIET met zich laten sollen.. en ze beter kunnen L U I S T E R E N naar hun klanten... dan ze te "BESTELEN"

-geef ze van katoen het is nu 1:0 voor hun...
gaan we dit wijzigen?? :twisted: :twisted:

en het "hele gedoe" wat je terecht zegt, weegt NIET op tegen het gevoel dat je na overstappen overhoud .... uit eigen ervaring Gregoris... :wink:


kom je bij óns team??? :P :P :P

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Ongelezen bericht door Gregoris »

Hallo Noble, ik zie dat jij nét zo gepikeerd bent als ik,
(dat ze je eerst vragen om je loon via de bank te ontvangen
want dan krijg je lekker rente,
en nu krijg je niets meer en moet je zelfs gaan betalen om over je eigen geld te kunnen beschikken).
maar volgens mij is de Argenta de enige bank die géén vergoeding
vraagt om bij je eigen geld te kunnen en als die eventueel wordt overgenomen kun je niet meer ergens anders heen. (helaas)

burton4
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jun 2005 16:02

Re: T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Ongelezen bericht door burton4 »

als de postbank zoveel klanten heeft als jullie zeggen, dan moeten we constateren dat maar erg weinig mensen zich hier druk maken over die eigen bijdrage.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Ongelezen bericht door particulier »

Inderdaad Burton. Ze mogen dan een bijdrage invoeren, ze zijn nog steeds 1 van de goedkoopste grootbanken.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: T IS TOCH VAN DE GEKKE(POSTBANK)

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Eigen bijdrage is niet meer dan normaal. Mensen die nog steeds denken dat alles gratis is in de wereld moeten eens wakker worden.

Argenta is misschien nu nog gratis, maar denk je echt dat dat zo blijft? Ik geef het nog 2 jaar, dan moet je ook daar betalen net zoals bij ieder ander. En terecht....

Gesloten