LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service van Debitel is zeer slecht

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Slechteservicedebitel
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:02

Service van Debitel is zeer slecht

Ongelezen bericht door Slechteservicedebitel »

Ik heb in maart 2005 een abonnement geopend bij Debitel, er was een simonly actie van 3,50 permaand en het waren 150 belminuten. Ik ben niet zo'n beller dus ik dacht dat dat voor mij wel genoeg zou zijn, totdat ik mijn bankafschrift thuiskreeg waarbij ze iets van 400 euro automatisch hadden geincasseerd, dat was te gek voor woorden. Maar het leuke van alle was dat dat elke maand gebeurde..toen ik de klantenservice belde moest ik bijna een uur wachten totdat iemand mij te woord stond waarbij ik mijn probleem voorlegde. Ik vertelde dat ik nooit zoveel had gebeld en die mevrouw zei dat ik nar australie en polen belde. Ik wist niet wat ik hoorde en wat mijn relatie met die twee landen was. Ik heb toen gevraagd om met ingang van die dag mijn abonnement te sluiten, maar dat wouden ze niet, tien gaf ik aan om heel het jaarbedrag gelijk te betalen zodat ze die nummer konden sluiten wouden ze ook niet. Ik zat met een probleem en ik betaalde elke maand een bedrag aan hun van over de 10o euro, maar ik vroeg bij elke betaling bij de bank een terugboeking. Na dat jaar is eindelijk die nummer afgesloten, en toen begonnen ze met dreigementen, incassobureau's etc. Ik had een advocaat genomen en die stuurde hen een brief over hetgeen wat er was gebeurd, sinds die dag heb ik niets over hen gehoord tot afgelopen week waarbij ze weer een deurwaarder stuurden..maar ik stop niet totdat ik samen met DEBITEL voor de rechter verschijn!

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: Service van Debitel is zeer slecht

Ongelezen bericht door Mini »

Je spreekt wel over slechte service van debitel, maar jij bent nou ook niet bepaald de ideale klant geweest.
Je hebt extra verbruikskosten gemaakt, deze niet betaald, herinneringen/aanmaningen genegeerd, incassokosten niet voldaan...

Ook al wilde debitel je contract niet beëindigen met een slotota, dat ontslaat jou niet van de plicht om de rekeningen te voldoen. En tja, dan is een deurwaarder ook een logisch gevolg.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Service van Debitel is zeer slecht

Ongelezen bericht door Ron58 »

Je hebt extra verbruikskosten gemaakt, deze niet betaald, herinneringen/aanmaningen genegeerd, incassokosten niet voldaan...
Mini, neem me niet kwalijk, maar volgens mij lees jij niet goed.
Topicstarter heeft geen extra verbruikskosten gemaak, hij/zij heeft deze gesprekken niet gevoerd. (even van de waarheid hiervan uitgaand)

Een nummer moet onmiddelijk geblokkeerd kunnen worden om verdere kosten te voorkomen, hetgeen ook heel normaal is als je toestel gestolen wordt.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Service van Debitel is zeer slecht

Ongelezen bericht door Kika29 »

Een abo afkopen kan niet. Laten blokkeren kan wel. Mijn vraag is, is er expliciet gezegd dat de aansluiting niet geblokkeerd kon worden of is er aangegeven dat het contract niet zomaar beeindigd kan worden? Heeft u gevraagd of er een onderzoek ingesteld kon worden?

Waarom heeft u het een jaar laten slepen en bent u niet overgegaan tot nader onderzoek?

Mini
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:17

Re: Service van Debitel is zeer slecht

Ongelezen bericht door Mini »

Ter verduidelijking:
Er wordt voor maanden honderd(en) euro's gefactureerd voordat de TS naar de KS belt, en dan is zijn enige reactie:
Ik wist niet wat ik hoorde en wat mijn relatie met die twee landen was.

Ik vond het raar dat hij het daarbij liet zitten, terwijl de rekeningen zelfs na zijn gesprek met de KS zo hoog bleven.
Ik ging ervan uit dat de TS toch wel op de hoogte was van de gesprekken, aangezien hij verder ook nergens (expliciet) vermeld dat de kosten onterecht zijn, het feit dat hij zijn abonnement niet kon beëindigen leek uit het verhaal een groter probleem voor hem.
Vandaar dat ik dacht dat hij de gesprekken wel zelf gevoerd had. Zo niet, excuses.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Service van Debitel is zeer slecht

Ongelezen bericht door ehltech »

een paar vragen,als ze beweren dat je naar australie etc hebt gebeld ,vraag dan een specificatie wanneer dit exact is gebeurd en met welke imei nummer dit is gedaan,iedere gesprek word bewaard incl.de gebruikte toestelimeinr. hieruit kun je afleiden:

of het mogelijk is dat iemand met jouw toestel heeft gebeld zonder dat je het door had bv een huisgenoot
of het wellicht niet eens jouw toestel is geweest

succes

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Service van Debitel is zeer slecht

Ongelezen bericht door Kika29 »

@ ehltech...Het imeinummer van het toestel wat gebruikt wordt met topicstarters aansluitingkan nooit uitsluitsel geven. Je bent vrij omje simkaart in welk simlockvrije toestel dan ook te gebruiken. Ik heb 2 telefoons en de ene keer zit mijn kaartje in de ene en de andere keer in de andere foon. De info die je geeft klopt dus niet.

Simkaart nummers kunnen misschien meer vertellen?

Daarnaast topicstarter is wel erg laks geweest in het onderzoeken van dit geheel Zoals hij het optypt....

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Service van Debitel is zeer slecht

Ongelezen bericht door ?? »

En die laksheid gaat de topicstarter de kop kosten. Als er daadwerkelijk gesprekken zijn geregistreerd die nooit gevoerd zijn moet je daar direct op reageren (en let op: spookrekeningen komen zeer sporadisch voor, meestal is er wat anders aan de hand). Als je het x maanden laat slepen ben je te laat en kan / zal er niets meer aan gedaan worden.

Gesloten