LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waar koop ik een laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
sandra45
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2007 02:12

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door sandra45 »

En hoe zit het met de cd-rom voor mijn wanadoo kabelmodem? Herkent Vista dit ook gewoon? Ik heb er geen router tussen zitten. Herkent de nieuwe computer het modem meteen of moet ik toch eerst die cd-rom draaien?

Erkie
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:15

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door Erkie »

Hoi Meghan, Een laptop kopen is een keus die je al gemaakt hebt en de afweging of het geen desktop moet worden ook la. Goed e service is terecht via Aldi en Lidl en natuurlijk Asus. Hier is genoeg over gezegd. Heb je al eens gekeken naar een webwinkel? laptops4u.nl is er zo één. Dan weet je wat het prijsverschil is tussen internet en de gewone winkel. En, besef dat service zich terugbetaalt! Goedkoop wil niet altijd zeggen dat er service bij de koop zit. Garantie hebben en garantie krijgen is ook zo'n veschil. Houd daar rekening mee.
Succes! Erkie

markvanloo
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:59

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door markvanloo »

Dat is moeilijk aan te geven, maar ik voorzie geen problemen. De modem wordt niet echt geinstalleerd. (omdat de netwerkkabel in de computer steken voldoende is) Dat is wel het geval bij USB modems (of andere USB apparatuur), omdat daarbij handmatig ingebeld moet worden.

Als je een Livebox hebt kan je wel problemen krijgen, las ik net op de site van Wanadoo/Orange.

sandra45
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2007 02:12

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door sandra45 »

Ongeveer twee jaar geleden is het modem dat had ik toen had (een COM met 2 cijfers meen ik me te herinneren) door Casema omgeruild (zonder dat ik daar om gevraagd had) voor een motorola modem. Het werd per koerier aangeboden. Ik moest de internetverbinding met een cd-rom installeren. Vandaar mijn vraag.

markvanloo
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:59

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door markvanloo »

Dat heeft waarschijnlijk te maken met een installatieprogramma dat dan windows instelt, maar dit kun je veelal handmatig doen.

sandra45
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2007 02:12

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door sandra45 »

Dus jij verwacht geen problemen? Is het trouwens handig c.q. verstandig om meteen de UTP kabel in de nieuwe laptop te doen, m.a.w. om voordat ik de laptop voor de eerste keer aanzet, de UTP kabel er al in te hebben zitten (nadeel is wel dat er dan nog geen virusscanner geinstalleerd is, maar alla).

markvanloo
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:59

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door markvanloo »

In principe niet nee. Je kunt anders voor de zekerheid altijd nog met Wanadoo/Orange bellen of op hun site kijken voor Vista ondersteuning.

Het voordeel van het aansluiten op interne is dat je bij het eerste gebruik/installatie meteen de updates van het net haalt. Een virusscanner zit er waarschijnlijk wel op trouwens, zo'n tijdelijke versie. Als die verloopt zou ik NOD32 erop zetten. Voordelig, snel en heel goed!

Tipje op de zondag, haha.

sandra45
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2007 02:12

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door sandra45 »

Bedankt voor het tipje :wink: Zelf dacht ik aan Panda. Kost meen ik maar 29,95, in ieder geval bij aanschaf van een nieuwe pc. In welke winkels is NOD32 verkrijgbaar? Geen internetwinkels s.v.p. Ik heb er nog nooit van gehoord.

markvanloo
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:59

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door markvanloo »

Klopt, Panda is niet zo duur. En werkt iig op Vista, haha. NOD32 is idd niet zo bekend. Kijk maar eens op nod32.nl. Onder de computerfreaks aardig gemeengoed. Voor studenten 9.50, en te gebruiken tot 2009, vandaar :).

Ohja vond nog een site, www.vistainfo.nl! Veel info en ervaringen!

sandra45
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2007 02:12

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door sandra45 »

Met "iig" bedoel je niet goed?

markvanloo
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:59

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door markvanloo »

Sorry voor m'n taalgebruik. Iig= in ieder geval.

sandra45
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2007 02:12

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door sandra45 »

O, haha, dat is ff wat anders.
Die Vistainfo site is erg interessant.

giezee
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2007 19:19

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door giezee »

Laten we vooral niet vergeten dat wáár iemand iets koopt toch altijd een persoonlijk iets blijft!! Niet iedereen is gecharmeerd van de Mediamarkt, zo ook geldt dat voor de Expert of bijvoorbeeld voor de Dixons of Vroom en dreesman. Je moet in ieder geval zo veel mogelijk info halen van het Internet. Via www.kieskeurig.nl kun je de nodig info vinden over een product. En er zijn veel keurmerken voor winkels die er toe doen.

Een combinatie van die twee zou ik dan ook echt aanraden.
Laatst gewijzigd door giezee op 20 feb 2007 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.

LG
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2007 08:50

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door LG »

Kijk eens bij www.takeitnow.nl/ deze heeft ook de laagste prijs garantie.

markvanloo
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:59

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door markvanloo »

@Sandra Vond nog een site met drivers voor Vista, altijd handig mocht het nodig zijn: http://www.radarsync.com/vista/

sandra45
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 feb 2007 02:12

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door sandra45 »

dank je wel, Mark

ucsdcom
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2005 10:28

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door ucsdcom »

Heb zelf nu mijn 2e Acer laptop. Bij de eerste trad binnen het eerste jaar een defect op. Even gebeld en de volgende dag stond een koerier op de stoep die hem gratis ophaalde. 4 dagen later stond hij er weer met mijn perfect gerepareerde laptop.

De opvolger is dus ook weer van Acer geworden en daarbij meteen voor 3 jaar snelle service en garantie bijgekocht. Dat kost niet zoveel en zorgt er voor dat je niet 5 weken hoeft te wachten. Je reparatie sluit namelijk vooraan in de rij aan en niet achteraan. Die paar tientjes wegen er dus wel tegenop.

Verder vind ik de winkel eigenlijk weinig uitmaken. In geval van garantie wordt de reparatie meestal toch direct door de fabrikant afgehandeld. Ga je naar een winkel, dan duurt de garantieafhandeling al snel 2 tot 3 weken langer dan als je het zelf regelt.

Tenslotte: die Aldi en Lidl laptops zijn mooi maar de modellen die ik heb gezien zijn eerder PC vervangers voor thuis dan echt voor onderweg bedoeld. Laatst woog een model volgens een test zelfs 6 KG, dat is haast niet mee te slepen. Een goedkope laptop in de 500-700 euro klasse weegt meestal slechts zo'n 3,5 KG en als je dat een dag mee neemt dan is dat wel genoeg.

Zou ik weer een laptop kopen dan zou ik voor een model van zo'n 1,6 KG kiezen, het liefst nog wat lichter. Opvallend op de Dell website vond ik dat er bij de ultra mobiele laptops niet eens het gewicht vermeld stond. Raar, onderweg is het toch erg belangrijk om uithoudingsvermogen te hebben en lichtgewicht te reizen. Trouwens: niet alle treinreizigers met een laptop willen showen: ik zit lang in de trein voor mijn werkzaamheden. Zodoende begint mijn werkdag zodra ik instap. Die tijdwinst neemt niemand mij af! Anders moest ik die computer taken nog doen als ik op het werk of thuis aan kom. Nu heb ik ze al af.

mvdbosch
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 okt 2006 20:54

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door mvdbosch »

80% van de laptops word nooit verplaatst. Desktop replacement zoals dat tegenwoordig heet, vandaar dat die laptops van 5kg of meer ook gewoon als warme broodjes over de toonbank gaan. Wil je daadwerkelijk mobiel zijn neem dan in godsnaam een normaal 15" modelletje van 2-3kg maximaal, anders sjouw je je inderdaad een breuk.

mcat
Berichten: 34
Lid geworden op: 08 jan 2007 20:25

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door mcat »

gisteren heb ik mijn defecte HP laptop, waarvan de garantie al 8 maanden verlopen was, weer opgehaald.
Nieuw LCD scherm, en nieuwe LCD inverter (wat dit is weet ik niet)
kosten: GRATIS VOOR NIKS.

Is dit service of niet
Prima service, zeg, hadden wij onze HP maar bij de Mediamarkt gekocht. Onze HP laptop (14 maanden oud, 2 maanden uit de garantie) heeft dezelfde reparatie gehad, maar kostte ons ruim 200 euro (= de helft van de oorspronkelijke reperatiekosten). En dat na ruim 2 maanden onderhandelen met MyCom Utrecht, die na het verstrijken van de garantie totaal geen service meer geeft. MyCom heeft zelf niet eens naar de laptop gekeken, die zou direct naar HP gestuurd worden. Hoezo eigen reperatiedienst!

En wat denk dat je van mensen die tot 2x een nieuwe offerte voor hun computer hebben gekregen en na betaling te horen krijgen dat MyCom de PC niet volgens offerte kan leveren en dat ze wel een andere hebben voor een x bedrag meer?

Voor ons geen MyCom meer en ook geen HP.

Overigens doet de Toshiba Satellite het na 4 jaar nog steeds zonder problemen.........

adres
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2007 23:55

Re: waar koop ik een laptop

Ongelezen bericht door adres »

Goedkoopst is een laptop via internet met telefoonabbo.Heb er een van tochiba met een abbo van orange 25.-voor 2jr(zonder nieuwe mobiel)Extra
bijbetaald incl.verz.kosten 340.-(nieuwwaarde winkel op dat moment 799,-)
Vaak zijn div.laptops leverbaar tot soms apple notebooks.Succes met zoeken

Gesloten