LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] speedlinq opzeggen niet makkelijk!!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
yaghmouri
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2007 09:27

speedlinq opzeggen niet makkelijk!!!

Ongelezen bericht door yaghmouri »

Herhaaldelijk heb ik Speedlinq gevraagd mijn abonnement stop te zetten. Na meerdere brieven te hebben verstuurd en een paar telefoontjes uiteraard tegen aanzienlijke kosten voor de aangetekende brieven en telefoon tikken voor maar liefst 70 cent per minuut exclusief gesprekskosten. Geen enkel antwoord van ze ontvangen.

Na 7 maanden krijg ik van een van hun waardeloze helpdesk te horen dat ik dat alleen in de maand januari mag opzeggen, dit is afhankelijk van wanneer het abonnement is gestart. Als ik in een andere maand opzeg dan telt t niet.

Dit heb ik bovenaan mijn agenda gezet met vette letters. Vorig maand heb ik dat uiteindelijk stop kunnen zetten wat ben ik blij dat ik van hun af ben.

yaghmouri
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 feb 2007 09:27

Re: speedlinq opzeggen niet makkelijk!!!

Ongelezen bericht door yaghmouri »

Nooit had ik problemen met internet verbinding, maar nadat ik mijn abonnement had opgezegd werd de toegang tot internet meteen geblokkeerd terwijl mijn abonnement nog zeker tot eind maart loopt.

Sinds meer dan een maand zit ik zonder internet. Voor mijn zusjes is dit een drama omdat ze huiswerk moeten maken, nu moeten ze elke keer naar de bibliotheek of internet winkel gaan. Ik heb een ander provider gevraagd dat ik bereid ben om dubbel te betalen als ik maar internet heb. Dus Speedlinq krijgt gewoon doorbetaald en het internet via een ander provider loopt. Speedlinq geeft geen antwoord.

Na meerdere keren te hebben gebeld en aangetekende brieven te hebben verstuurd krijg ik geen antwoord. Uiteindelijk krijg ik een lief helpdesk aan de lijn die alle mijn klachten heeft genoteerd, maar toen ik vroeg of ze mij een mail stuurt dat ik heb gebeld, antwoordde ze heel vriendelijk dat ze dat niet mag doen. Ze heeft me wel verteld dat ik mijn geld terug zou krijgen als ik geen internet verbinding heb. Toen zei ik oke dat is fijn, dan heb tenminste niet voor niks gebeld. NEE zei ze, daar moet je een ander keer voor moeten bellen want nu bel je voor iets anders. Om te weten dat het gesprek meer dan 20 euro heeft gekost en mijn maand abonnement 9,95 euro kost.


Iemand ervaring hiermee?
Wat is wijsheid? Nog twee maanden te gaan, gewoon betalen en klaar dan nooit meer Speedlinq of laat ze Incasso inschakelen en vervolgens naar de rechter stappen? (genoeg papier bewijs)

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: speedlinq opzeggen niet makkelijk!!!

Ongelezen bericht door mariska666 »

hoi,

als je genoeg bewijzen heb, en je staat volledig in je recht. Je kan ook via nationale ombudsman proberen, schrijf daar eens een brief heen met het hele verhaal, en doe de copieen erbij van je onderhandelingen met speedlinq.

hdis
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2006 13:59

Re: speedlinq opzeggen niet makkelijk!!!

Ongelezen bericht door hdis »

Waarschuwing voor als je over wilt stappen naar een andere provider:

GA NOOIT NAAR SPEEDLINQ.

Ik heb zowel ADLS alsmede VoIP telefoon. met beide veel problemen gehad. Oorzaak: defect modem. Het modem wordt wel vervangen maar je moet zelf een aantal keer bellen voordat men inziet dat de fout bij Speedlinq zit. Elk gesprek kost minimaal € 7,- maar meestal kom je makkelijk aan 20 tot 30 minuten en ben je € 14,- tot €21,- kwijt. Dat de helpdesk geld kost kan ik mij indenken maar je betaald altijf €0,70 per minuut ook als Speedlinq in de fout gaat. Zelfs het opzeggen van mijn abonnement geeft problemen. Na 10 minuten (€ 7,-) kreeg ik te horen dat dat pas na 6 maanden kan. Mag ik dus nog een keer bellen.
VoIP werkt aardig maar zeer regelmatig valt een gesprek uit of kan je soms uren niet bellen of gebeld worden (OOK GEEN 112!!!!).

Conclusie: wil je graag van je geld af en neem je genoegen met een matige kwaliteit, ga dan snel naar Speedlinq. Zo niet zoek dan nog eens goed verder.

astrid1
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2007 08:29

Re: speedlinq opzeggen niet makkelijk!!!

Ongelezen bericht door astrid1 »

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zich groen en geel ergert aan Speedlinq. Zelfs na bemiddeling met de Consumentenbond, blijven ze het presteren om onduidelijke bedragen van mijn rekening af te schrijven. En dat terwijl ik per 1 jan. 2007 opgezegd heb en hier een schriftelijke bevestiging van heb.
Ze schrijven dus nu weer voor mrt. 2007 een bedrag van mijn rekening voor 'killed voice toeslag'. Wat betekent dat nou weer?

1 advies: stap nooit bij Speedlnq in, want:

- opzeggen is zeer moeilijk!
- de helpdesk is duur (0.70 c/min) en je staat lang in de wacht
- e-mails worden pas na weken, vaag, beantwoord
- brieven schrijven heeft ook weinig zin, die worden ook niet beantwoord.

Kortom: Speedlinq niet aan beginnen!!! :evil:

henk925
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2007 10:42

Re: speedlinq opzeggen niet makkelijk!!!

Ongelezen bericht door henk925 »

Ik heb zelf ook zeer slechte ervaring met speedlinq DEZE PROVIDER is ABSOLUT met TOP een van de slechtste duure help desk/technische dienst maar wat wil je is ja va de knp en die krijgt zijn eigen dienst nog niet eens op orde als mijn contract is afgelopen dan gauw weg naar de kabel dan maar weer terug dan maar tussen 19 en 22 uur wat mindere snelheid maar stukken minder gedonder bij home groetjes en sterkte allemaal er mee ( zu leuk zijn als radar eens wat aandacht aan besteed en regelmatig negatief advies minder klanten minder inkomsten misschien hept dat dan ben er bang vor van niet (kpn)

olaf1979
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 feb 2007 12:47

Re: speedlinq opzeggen niet makkelijk!!!

Ongelezen bericht door olaf1979 »

ik heb sinds eind januari internet en bellen van speedlinq en ben het nu al zat. Al die kosten voor het bellen naar de helpdesk zij ntoch niet normaal meer! Het word tijd dat er een code komt voor kwalitijd of betalen naar prestatie. Het is toch ook van de zotte dat je gewoon moet betalen voor iets dat niet werkt. Misschien word het tijd dat radar een onderwerp start over de provider.

M<ocht iemand weten hoe ik van deze provider af kan komen laat het mij dan weten.

olaf

MJDKL
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2007 16:11

Re: speedlinq opzeggen niet makkelijk!!!

Ongelezen bericht door MJDKL »

Ook ik heb nu bijna een jaar Speedlinq. ADSL werkt goed alleen bellen is hopeloos, nu probeer ik van het abonnement af te komen, maar dat is niet zo makelijk. ADSL kun je pas 1 maand van te voren opzeggen. En heb je ook bellen erbij dan moet dit via de klantenservice en niet via de opzeglijn. Nu heb ik 2 feb gebeld om op te zeggen en heb tot op heden nog niets gehoord terwijl ze hadden gezegd dit per post en per mail op te sturen. Daar komt nog bij dat ze een verkeerde datum in het systeem hebben staan. Ik heb in april bellen geactiveerd,maar zij hebben staan dat ik het in juli heb geactiveerd!! Nou ik heb rekeningen om te bewijzen dat dit in april is gebeurd. In maart kan ik weer bellen om adsl af te zeggen.

Nu wil ik bij mn andere provider mn oude telefoon nummer mee nemen. Ik hoop dat ik dat voor elkaar krijg bij Sp.

Weinig hoop.

Gesloten