LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boerka

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Moet de Boerka kunnen of niet

Peiling eindigde op 09 mar 2007 12:50

Nee, weg ermee
17
65%
Ja, mij maakt het niet uit
8
31%
Geen mening
1
4%

Totaal aantal stemmen: 26

Maarten1234

Boerka

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

DEN HAAG (ANP) - De Tweede Kamerleden Mirjam Sterk en Wim van de Camp willen opheldering van minister Ella Vogelaar (Wonen, Wijken, Intergatie) over uitlatingen die ze donderdagavond deed over het dragen van een boerka.

Voor de NOS-camera zei de nieuwe minister dat gezichtsbedekkende kleding onwenselijk is in openbare functies of banen waarbij menselijk contact belangrijk is. Maar met het dragen van een boerka op straat heeft Vogelaar minder problemen.

Sterk en Van de Camp willen van haar weten welke stappen Vogelaar gaat nemen om het dragen van gezichtsbedekkende kleding in ongewenste situaties tegen te gaan. In de vorige kabinetsperiode steunde het CDA een motie om het dragen van boerka‘s in het openbaar te verbieden. In het regeerakkoord is echter van dit verbod afgezien.

Wederom idioterie en blijk dat wij Nederlanders ons maar moeten aanpassen. Er wordt misbruik gemaakt van de Vrijheid van Godsdienstuiting en ook een niet nader te noemen wetgeving dat het verboden is om het gelaat onherkenbaar te vermommen dmv kleding of masker. Deze regels en wetten, die lange tijd nog voor dat deze mensen hier naar toe kwamen, al stonden, worden dalijk zogenaamd op grond van godsdienst toegestaan.

In eigen land is het zelfs verboden om hiermee rond te lopen en hier laten wij het weer toe. Laten wij in die landen eens een kerk uit de grond komen, moet je eens kijken hoe snel dat van de hand gewezen wordt, want dat is in strijd met hun wetten en leefregels.

Ditzelfde geldt voor die lappen om hun haren te bedekken. Ook grote onzin. Dit mogen zij zelf bepalen en word hen niet opgelegd vanuit enig godsdienst of Koran. Dat is allang bekend. Ik moet zeggen dat ik met hoofddoekjes veel minder moeite heb dan die boerka's, maar beide mogen niet gebruikt worden in publieke sectoren.

Anastasia

Re: Boerka

Ongelezen bericht door Anastasia »

Met Carnaval, en zo hoef je niet de laatste mode te kopen, kun je zonder make up, en op klompen, dus toch Hollands genoeg...

Als ik naar sommige vreemde figuren kijk, liever een nette Boerka, dan sommige domme mode poppen!

mariska666

Ongelezen bericht door mariska666 »

Nou ik zie dat niet graag hoor, een zwarte doek over iemands hoofd.
Maarja ik hou ook niet van bivak mutsen. Hoe moeten deze mensen die een boerka dragen zich eigen legitimeren? Mogen ze die boerka dan afdoen?

Maarten1234

Caruso die laatste opmerking sloeg totaal nergens op. Je kan er mensen grof mee in het hart steken. Ik geef toe, Anastasia komt met rara opmerkingen, maar om er nu deze opmerking: ''Groeten aan je dooie vader'' bij te zetten vind ik een beetje ver gaan.

Mariska666, ik ben het op het punt van legitimeren met je eens. Hoe moeten deze mensen gelegimiteerd worden, want je kan niet zien wie er onder zit en zo op de foto voor een legitimatiebewijs mag niet. Veelal hebben zij er niet eens 1. Een politiefunctionaris of ander bevoegd opsporingsambtenaar wordt daar zijn werk bijzonder lastig gemaakt. Ook als zij bij mij op de bus komen, weet ik niet op die persoon op de stamkaart wel die persoon is die onder het doekje zit. 9 van de 10 keer stempelen zij toch wel, maar je kan er niets mee.

Het is niet op basis van geloof dat zij dit dragen. Het moet veelal van hun man die extreem Moslim is. Ik wil graag zien wie ik help, Moslim of niet dat maakt mij niet uit, maar ik vind het zien van een gezicht veel vriendelijker dan enkelt een doek. Dit is Nederland en geen Moslimland. Die mensen moeten zich maar eens gaan aanpassen. Wij tolereren hier veel te veel in dit landje en waarom: Puur en alleen omdat wij bang zijn te discrimineren. Deze regel wordt er bij de integratieburger maar al te hard ingepompt en daarnaast hebben zij alle maatschappelijke hulp waar wij nog niet eens recht op hebben. Het wordt betaald van onze belastingcenten en zij doen er veelal niet voor terug. Ze weigeren vaak Nederlands te kunnen spreken, omdat zij het gewoonweg niet willen. Wel de lusten, maar niet de lasten. Er is op hun gewoonweg geen controle. Ze kunnen gewoon hun gang gaan, maar owee als wij iets doen dan worden wij meteen gekruisigd. Wat heet discriminatie.

Nu zit er weer een nieuw kabinet met een zielig zacht figuurtje wat al meteen niet de Moslimwereld over zich heen wilt krijgen. Waarschijnlijk is zij bang dat zij dan terreur tegen zich krijgt vanuit het buitenland en dat wilt zij niet, omdat zij bang is. Wat doe je dan in hemelsnaam in een stoel in de 2e Kamer. Dan moet je daar helemaal niet gaan zitten, want als je daar zit dan zit je daar uit landsbelang en niet voor eigenbelang. Helaas komt het steeds vaker voor dat ze daar voor eigenbelang zitten. Ze durven geen beslissingen te maken waar Moslims het dupe van worden, omdat ze bang zijn voor een terroristische aanslag. Om maar te voorkomen dat de moslimwereld meteen over het verbod van de Boerka valt, zegt ze dat het maar moet kunnen. Het gros van de Nederlanders is het daarmee oneens. Die dingen moeten niet op het straatbeeld. Als zij ze persee willen, dragen blijven zij maar binnen in huis. Verstompen zij nog verder van de buitenwereld. Verder dan ze nu al zijn verstompt. Ik weiger in alle toonaarden te spreken met zo'n verkleedpop en dat strekt zover dat ik het op mijn werk ook doe.

Ik vind het erg typisch dat dit soort eerder gemaakte afspraken, bij het komen van een nieuw kabinet, meteen verdwijnen uit het regeerakkoord. Afspraken over hoe de burger verder zijn of haar vrijheid in te perken, geld af te nemen, het leven moeilijker maken, het weer herzien van de Europese Grondwet, etc etc, blijven wel overeind.

eksoj

Ongelezen bericht door eksoj »

In een winkel stond eens een vrouw of man ( want het is niet te zien ) in Boerka plots naast mij, ik schrok, het geeft een naargeestig gevoel, iemand zo helemaal in zwart gehuld en geen gezicht kunnen zien. Iemand die kwaad in de zin heeft kan ook een Boerka aan doen, niet herkenbaar dan.
Daarbij zijn wij toch aardig geemancipeert hier in Nederland en moeten we niet terug naar af gaan.

mariska666

Ongelezen bericht door mariska666 »

Ja, het staat idd niet vriendelijk en wat je zegt, mensen die kwaad in de zin hebben trekken zo een doek over hun hoofd en kunnen de gang gaan. Een hoofddoekje tot daar aan toe, maar om je hele gelaat te bedekken gaat wel erg ver hier in Nederland. En met discriminatie heeft dit toch niet te maken?? Wij moeten ons eigen ook kunnen legitimeren als erom gevraagd wordt, dus waarom de boerka dragers niet? Je lacht je rot om hoe je nou op de foto moet voor je paspoort of id kaart. En dat mag gewoon!!!

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Het maakt me niet uit. Al zou je in je blote pik of in Hitlerkostuum over straat willen, dat is je eigen zaak. Als de dames dus graag bij 30 graden er als ingepakte pinguins bij willen lopen.... best.

Anastasia

Ongelezen bericht door Anastasia »

Iemand, Nederlander, met brandwonden over gehele lichaam wil graag ook zo lopen, anders kijken ze teveel, en als ik haar in Bikini zie, dan begrijp je het probleem.

Groetjes uit Volendam van een vriendinnetje...

Anastasia.

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

Ik zie hier rare antwoorden/reacties maar óók heel zinnige...

Legitimatie: ja een goed punt van Maarten1234,
het zou dus zo kunnen zijn dat terroristen, "legaal" zich kompleet verhullen in "kleding" onder het mom geloof...

Dat dit op straat gevolgen heeft...oké het zij zo.. kleding is naar smaak én fatsoen geregeld.

Dat bepaalde funties KLEDING eisen met zich meebrengen vind ik normaal....

ooit een priester in tanga gezien?? als het warm is in de kerk??

of een kinderarts in Hell's Angels outfit???

Die eisen moeten bljven, mocht in het jaar 2121 dat niet meer "actueel zijn" kunnen ze het alsnog aanpassen..

kortom:
Ja, mag van mij op straat
NEE, bij bepaalde fucties.
(stratenmaakster met ?? geen probleem)

ps: ik kan dus géén stem uitbrengen.. staat er niet bij...

Maarten1234

Mariska bij een foto voor je ID mag je gelaat niet onherkenbaar bedekt zijn. Met andere woorden hun moeten hun gelaat voor de foto tonen. Om dan bij het legitimeren het gezicht te verifiëren dan dient het gelaat toonbaar gemaakt te worden en dat mag niet wegens geloofsovertuiging. Gezien het feit dat indentificeren dan onmogelijk wordt gemaakt dan is er een groot juridisch probleem.

Ook_Handelaar

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

Iemand, Nederlander, met brandwonden over gehele lichaam wil graag ook zo lopen, anders kijken ze teveel, en als ik haar in Bikini zie, dan begrijp je het probleem.

Groetjes uit Volendam van een vriendinnetje...

Anastasia.
Geen reden om je te verstoppen want ik ga er van uit dat de meeste mensen volwassen kunnen denken maar toch...

Ontnuchterend en heel erg confronterend... Ontzettend goed verwoord.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Anastasia,

Ik weet dat jou vriendin dit als Nederlander doet als ze buiten Volendam komt!

Ook ik keek, na die journaals, ik wist het maar toch kon ook ik niet mijn
ogen van haar af houden, en ik was niet de enige, vrijwel iedereen deet hetzelfde, en daarom zag ik het ook, dus dit mag!

Legitimatie, ik moest voor foto paspoort oren tonen, en dus dan moet het.....

cossie300

Ongelezen bericht door cossie300 »

Absoluut verbieden!
Wat moet een gemiddelde pompbediende denken wanneer er een zwart onherkenbaar spook haar of zijn shop betreedt ?
Ik kan ook nog wat verzinnen wat betreft geloofsovertuiging.

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Een Moslima met zo'n vaatdoek over d'r oren mag op een pasfoto!
Ik moet m'n oren laten zien anders wordt de foto afgekeurd!
Ik mag niet met een bivakmuts over straat!
En dan zou een boerka wel mogen????
Ik ben tegen discriminatie.
Dus ook tegen discriminatie van Nederlanders.
Positieve discriminatie om bepaalde doelgroepen te helpen is ook discriminatie en keur ik dus ook af.
In Moslimlanden zoals Turkije mogen Moslima's op scholen en bij overheidsinstanties geen hoofddoek dragen (dus ook geen boerka).
Die zelfde Moslima's eisen hier het recht om een hoofddoek te dragen?
Wat ben ik blij dat ik Atheist ben... 8)

Maarten1234

Ben je niet de enige. 8)

Rita Verdonk was samen met Wilder op de goede weg en nu staat Wilders er alleen voor. Rita had een wetsvoorstel in de maak en die is meteen bij het aantreden van een nieuwe minister verworpen. Volgens haar valt de criminaliteit onder de Antilianen en Marokanen mee. Kijk de gevangenissen eens en lees eens in de kranten wanneer er een misdrijf is gepleegd. 7 van de 10 keer zijn er van deze groepen mensen bij betrokken of hebben zij het gepleegd.

Het vorige kabinet wilde 25% minder criminaliteit. Wanneer zij nu eens 25% van deze probleem groepen uitzetten dan heb je dat zo bereikt.

Nee men is bang om te discrimineren en om zelfde situtaties te creëren als wat er in de Oostbloklanden gebeurd. Dat laatste kan ik mij enigzins voorstellen, maar ook op deze manier wek je het op.

Gesloten