LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] roetschade aan fietsen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Katomp

roetschade aan fietsen

Ongelezen bericht door Katomp »

Wij hebben brand gehad en onze vrij nieuwe fietsen zijn behoorlijk beroet. Heeft iemand hier veel verstand van? We hebben al begrepen dat roet inwerkt op het metaal en zo versneld gaat roesten; ik neem aan dat dit dus zeker geld voor de ketting en tandwielen.
Wie heeft goede adviezen voor ons m.n. met betrekking tot het overleg met de verzekeringsagent?

Katomp

Re: roetschade aan fietsen

Helemaal niemand die hier ervaring mee heeft of er wat van af weet?

Anastasia

Ongelezen bericht door Anastasia »

De verzekering tussenpersoon kan een bedrijf noemen voor alle schoonmaak en hoe je het oplost, lak direct afspoelen en autowas, maar dat metaal vermoedelijk met velgen schoonmaak product,
Ketting invetten, je zal wel waarde vermindering hebben, ook de fietsenmaker heeft soms goede tips, er zijn teveel materialen, van alluminium, chroom, plastic, lak en roestvrijstaal, en de rubber banden,
dus je hebt veel nodig, vaak is een professioneel schoonmaakbedrijf die de roet en water schade opruimt betaald door de goede verzekeringen, en dus niet alleen het herstel.

Vraag eerst Uw verzekering, want bij professioneel schoonmaken heb je nog garantie, als dit niet mee verzekerd is dan pas zelf...

Afspoelen dat het niet verder invreet is wel goed.

Dat niet alle vragen beantwoord worden, soms komen er zoveel, en het systeem van Kassa is beter, maar helaas, het is niet anders, maar reageren op je eigen vraag is een goede truc.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

meestal regelt de brandverzekering dit soort zaken, of zij hebben in ieder geval adresjes om de schade te beperken, is namelijk zeer zeker in hun belang. Dit is gevolgschade van de brand.En anders is het voor de inboedelverzekering. is het bedrijfsmatig op particulier?

Katomp

De fietsen staan al bij een professioneel schoonmaakbedrijf (geregeld door de verzekering); het schoonmaakbedrijf geeft aan dat de kosten van het schoonmaken duurder zijn dan de verzekering dagwaarde laten uitbetalen.
Ik wil graag goed voorbereid de verzekeringsagent spreken vandaar mijn vraag.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Roet op zich is een onschadelijk product en mits zuiver (koolstof) zelfs goed als smeermiddel.
Maar het zijn de andere stoffen die bij een brand mee kunnen komen zoals zwavel(verbindingen) zoutzuren, ed die inderdaad schade kunnen toebrengen.

Maar dat is toch simpel af te spoelen met water???
Even een sopje, een spons+ emmer.
Hup, aan de slag!
Daar hoeft die verzekeringsman mi niet eens voor te komen.

En na dat schoonmaken kunt u de fietsen gewoon weer gebruiken.

Grootvader

Katomp

Zo simpel werkt het dus niet; ik heb inmiddels een goede fietsenmaker gebeld en door verbranding van o.a. kunststoffen ontstaat er een zuur in het roet, wat alle metalen delen aantast; dit kan ook nog later aan het licht komen, b.v dat je na een jaar nieuwe schade ziet. ik ben inmiddels elders ook mijn info op gaan doen.
En natuurlijk ga ik mijn fietys reinigen; maar zo simpel is dat niet; alles meot uit elkaar (zeker de tandwielen en w.s. moeten die ook vervangen worden).

Gesloten