LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziek door Sunparks

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Disneymail
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2007 10:56

Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door Disneymail »

Afgelopen week, van 16 t/m 23 februari 2007 zijn wij naar Sunparks De Haan geweest. We hadden een CasaGrande gehuurd met 10 volwassenen, 1 gehandicapt kind en een baby van 5 maanden.

Bij aankomst stonk het heel erg in het huisje. Na luchten, wat niet echt kon door de tocht, was de lucht beneden weg. Maar in de slaapkamers niet. Na 1 nacht werd mijn moeder al ziek. Onze baby hoestte heel erg. Wij hebben onze slaapkamer afgestaan aan mijn ouders en hebben zelf beneden geslapen.
Bij terugkomst in NL bleek mijn moeder een schimmel vergiftiging te hebben.

5 van de 12 zijn ook ziek, benauwd en goed verkouden door het luchten. Mijn dochter is ook goed verkouden.

Verder was er een hoop mis;
-Hond mocht niet mee in de CasaGrande, maar de honden van de buren liepen in onze tuin en deed daar ook hun behoefte.
-We hadden tegenover het huisje een bouwterrein.
-Modder rondom het huisje.
-4 gaspitten om te koken voor 12 personen
-1 openhaard was stuk en het huisje stond vol rook
-huisje was vies, veel spinnen
-ruiten van de douchecabine stonden los ect ect
-Bowling geboekt van 19 tot 20 en pas om 19:30 kunnen beginnen omdat er maar 1 personeelslid werkt
-Buffet was slecht, 3 man personeel, 1x drinken gekregen en lang wachten op het eten
-Na 20 minuten zwemmen al last van de ogen door de chloor

En bij weggaan verteld dat er een hoop mis was en werd er gezegd dat we eerder hadden moeten komen, dan hadden ze er iets aan kunnen doen.
Nu blijkt dat er veel klachten zijn over Sunparks (zoek Google). Maar dat Sunparks er niet veel aan doet. Ja, een kadobon geven voor een volgend bezoek, die niet in te wisselen is.
Maar wij willen er niet meer naar toe.
Kunnen we geld terug eisen?
We hebben al een klacht ingedient, maar is nog niet op gereageerd.

Groetjes Mo

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door Zarine »

Een vraag: als het nou echt zo erg gesteld was met het huisje, waarom klaagt u dan pas bij het weggaan? Ik snap dat dus echt niet. Ik begrijp dat u veel geld heeft betaald en het liefst niets te klagen heeft, maar mocht er dan toch iets mis zijn waarom geeft u dat dan niet direct aan? Liever eerst een week ongemakken (en zelfs blijkbaar een ziekte oplopen) en na een week pas de gang naar de receptie te maken?

Wat betreft hond van de buren: wat heeft Sunparks hier mee te maken?
Ook het chloor in het zwembad lijkt me een normale zaak.

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door armiva »

Ja, waarom niet gelijk een klacht bij de receptie?? Nu bent u er een week geweest en komt dan pas met de klachten. Als er iets mis is met de woning dan moet u gelijk naar de receptie gaan, dan kunnen ze er nog iets aan doen, nu niet meer. Als het echt zo erg was, dan snap ik niet dat u gelijk niet bent gaan klagen.

Geld terug eisen, lijkt mij niet. Dan moest u gelijk uw klachten kenbaar maken.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Door daar die week toch te blijven heeft u ahw aangegeven dat het nooit zo erg kon zijn zoals geschetst.

Had u gelijk die eerste dag geweigerd om daar een week te verblijven dan had u gewoon het wettelijke recht gehad om en de huursom + vergoeding van de reiskosten van Sunparks terug te vorderen.

Weliswaar heb ik wel begrip voor het feit dat u er gebleven bent maar het bleef zeer onverstandig!!!

Assertief!!

Grootvader

flowerpower
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 nov 2006 20:40

Re: Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door flowerpower »

Tuurlijk moet je eingelijk gelijk klagen. Echter gezien de lang lijst met klachten had men dan het hele verblijf bij de receptie gestaan.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door Henri42 »

Sunparks in De Haan?,

Daar is al veel overgeschreven in de voorbije maanden:Onderstaand een samenvatting:

Bouwterrein was toen een autosloopbedrijf met overlast van ratten.
Zwembad te veel chloor en smerig.
Restaurant half open en matige eetkwaliteit.
Huisjes slecht onderhouden met veel kapotte spullen voor buiten en binnen.
Toegangswegen vol met kuilen.
Parkeerterrein niet afgesloten.
Bezettingsgraad is minder dan 50 %.

Er zullen ook wel positieve zaken zijn , maar die worden niet geschreven, Sunparks is overgenomen.

Disneymail
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2007 10:56

Re: Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door Disneymail »

Hallo allemaal,

We hebben ter plekke geklaagd.
Er is een monteur geweest voor de openhaard, mochten hem niet gebruiken, hij zou gemaakt worden als we weer weg waren. Het cement zou toch niet droog zijn voordat we weg zouden gaan.

De stank kon zijn doordat het veel geregend had en het huisje al lange tijd niet verhuurd was. (Dat neem je dus ook aan)

De hond niet mogen meenemen was gewoon de regel. En of we het huis nummer van de hond die in onze tuin zijn behoefte deed wisten (nee dus) Dan konden ze er wat aan doen.

Weinig personeel, was de regel van Sunparks.

We moesten anders maar een klacht indienen als we weer thuis waren.
Gewoon afschruiven dus

De ziekte van de schimmel bij mijn moeder kwamen we pas achter toen we thuis waren. (We dachten eerst dat het griep was)
Trouwens, nu zijn 8 van de 12 goed ziek. 3 hebben er antibiotica voor gekregen. 5 zijn er ziek thuis van het werk.

Het is nu 6 dagen na de mail met de klacht, en nog steeds niets gehoord.

Tik voor de gein maar eens "klachten Sunparks"" in bij Google. Is gewoon triest.

Groetjes Mo
(ziek thuis met medicijnen) :cry:

morkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 feb 2007 22:26

Re: Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door morkie »

Beterschap disney,

Wij gaan al jaren niet meer op vakantie naar parken, mijn zoontje is asmatisch. je vraagt een huisje waar geen honden in gezeten hebben en dat tegen betaling extra word schoongemaakt, en toch word hij hartstikke ziek. Dezelfde nacht nog om de 3 uur puffen,

Onze buren hadden ook z'n huisje, die kregen visite met hond. Iedereen naar het zwembad, hond alleen achterlatend. Triest hoor, hoe mensen alleen aan zichzelf denken. We Kamperen nu vollop, voor ons geen parken meer.

Het ligt niet alleen aan de beheerders, maar ook aan de bezoekers

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door Henri42 »

Morky,

Een hond is gewend om alleen te zijn, met een hond in het chloorwater springen lijkt me niet ideaal voor het dier.

Al hoewel men het beest beter thuis kunt laten als je naar een park op visite gaat.

Parken is voor een groep mensen handiger voor een lang weekend dan een hotel. Greendal ed bieden betere parken aan dan Sunparcs.

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door armiva »

Henry,

En hond mag niet in een huisdier vrij huisje. ook niet van bezoekers.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door Henri42 »

Bij Sunparcs mag alles , lijkt me zo als ik alles lees.

Disneymail
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2007 10:56

Re: Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door Disneymail »

In de gewone huisjes en luxe villa's mochten wel honden.
Alleen niet in de CasaGrande, dat was gewoon de regel.
Roken konden we ook in het huisje.
Dus had niets te maken met diervrij.

Ze hebben inmiddels gebeld.
Ze hadden nog nooit gehoord dat iemand ziek was geworden op een van hun parken.
Nou, ik ben behoorlijk ziek nu. Verwees ze ook naar het internet vol met klachten.
Dat de hond niet mee mocht is de regel voor de CasaGrande huisjes. In andere huisjes mag het wel.
Weinig personeel is hun beleid.
Ik ben erg boos geworden aan de telefoon.
Ze praate zich er steeds uit en omheen.

Ik vertelde dat we tijdens het verblijf geklaagd hebben en dat er niets is aangeboden. Dat kon zo zijn zei de vrouw, het park was vol.
We krijgen kadobonnen opgestuurd en mogen dan beslissen of we het accepteren het aanbod.
Tenzij we een verslag van de dokter kunnen overleggen, dat gaan we nu proberen.

Ze zijn ook niet aangesloten bij een organisatie waar je kan klagen.

Tja, goed ziek en nog geen eens een sorry horen!

Groetjes Mo

bierpiet
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:00

Re: Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door bierpiet »

jermen kom er maar in, je moet weer even op de barricade voor sunparks, daar word je tenslotte voor betaald.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door eeliane »

:lol:

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

jermen kom er maar in, je moet weer even op de barricade voor sunparks, daar word je tenslotte voor betaald.
Nou ja zeg...dat is nogal kinderachtig vind je niet?
Jermen werkt net zo min voor Sunparks als ik.
Dat wij er positief over schrijven omdat wij alleen maar goeie ervaringen met het park hebben gehad, wil nog lang niet zeggen dat we er ook voor betaald worden, was dat maar waar :wink:

Wat Disneymail is overkomen is natuurlijk niet goed te praten, hier had gelijk actie tegen ondernomen moeten worden, zeker omdat er ook een baby bij betrokken was.
Wat ik ook niet begrijp, zoals eerder hier is geschreven, is dat jullie toch nog zolang zijn gebleven.
Ten eerste zou ik nooit in een huisje verblijven met een baby waar het tocht, dat is funest voor zo'n ukkie en ten tweede zou ik er gelijk een dokter bijhalen als ik het niet zou vertrouwen.
Ook dat is mogelijk bij Sunparks, heb er zelf ervaring mee en nee, niet vanwege slechte hygiene maar doordat mijn schouder uit de kom vloog :wink:

Maar goed, ik probeer dit verhaal zeker niet goed te praten maar ik blijf het vreemd vinden dat ze toch nog die hele week zijn gebleven daar.
Ik hoop voor hen dat alles weer helemaal goedkomt en het minste wat Sunparks kan doen is het hele bedrag terugbetalen of een compleet verzorgde vakantie aanbieden maar daar zal die familie niet op zitten te wachten denk ik.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door Henri42 »

Nicole, het is binnen dit forum inmiddels wel bekend welke status jij bij Sunparks geniet, kun jij niet voor bemiddeling zorgen ipv de plooien trachten glad te strijken, daar is de klager niet mee geholpen.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik geniet status bij Sunparks? Hmmm dan weet jij meer dan ik Henri ;)
Maar goed, zolang jij niet weet waar jij over praat zou ik me er maar eens buiten houden als ik jou was...afgaan op andermans verhalen is té makkelijk ;)
Daarbij moet jij eens goed leren lezen, ik heb gezegd dat ik het NIET goedpraat wat hier gebeurd is.
Desalniettemin ben ik wél heel erg blij dat ik nooit geen klachten heb binnen Sunparks.

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door jermen2 »

Hoi Nicole
Ach laat die henri maar hij weet niet beter joh

gr jermen

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Weet je Jermen? Je hebt nog gelijk ook :lol:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Ziek door Sunparks

Ongelezen bericht door Henri42 »

Nicole ben je er al uit met de lijfrentepolissen ?, Sunparks was toch een prive belegging van Nicole cs

Gesloten