LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hardwaretotaal.nl - oplichterij!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
NickArts

Hardwaretotaal.nl - oplichterij!

Ongelezen bericht door NickArts »

Ik heb zojuist gereageerd in een topic die al over dit bedrijf gaat, maar omdat de topicstarter daarvan niet de website in de topic-titel gebruikt, denk ik dat veel mensen hier overheen zullen lezen. Vandaar deze nieuwe topic, om leden van die forum er op te wijzen dat ze hier echt niets moeten kopen!

Dit is de desbetreffende topic: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=589174

Ik zal mijn bericht hier ook nog even plaatsen:

___

Bij mij is de maat vol wat betreft Hardwaretotaal.nl!

Ik had mijn verhaal al geplaatst op de hierboven genoemde "tweakers.net shop survey" link ( http://tweakers.net/shopsurvey/6728 ), maar ik zal het voor het gemak even herhalen hier.
Geheugenmodule (1gig Kingston SODIMM) bleek de oorzaak van een een systeem dat al een aantal maanden instabiel was.

- 04-10-2006: Op de 'online berichten' site RMA aangevraagd.
- Binnen een dag bericht terug: ik zou het met de fabrikant moeten oplossen, dit zou sneller zijn.
- Los van het feit dat ik me over het algemeen erger aan verkopers die mij 'naar de fabrikant' sturen, blijkt dat Kingston alleen direct RMA's aanneemt in de VS.
- Ik kon de module alsnog richting Hardwaretotaal sturen. Ik had daarbij nadrukkelijk een aantekening gemaakt dat ik mijn laptop zonder de module niet kan gebruiken en hoopte op een snelle verwerking. Eventueel een directe omruil, aangezien er toch levenslange garantie op het geheugen zit.
- Na een verzending via TNT die pas een maand (!) later (probleem zou bij TNT liggen...dat zou natuurlijk kunnen, dus geen probleem hier) bij Hardwaretotaal aan was gekomen werd ik geinformeerd dat "de RMA was aangemeld bij Kingston"
- Na 2 weken navraag gedaan over de status
- De afwikkelingsperiode zou maximaal 3 weken zijn
- 10 dagen daarna nog niks gehoord, dus maar weer een 'online bericht' geplaatst met de vraag of er al iets duidelijk was. Hierbij ook meteen aangegeven dat ik meen dat zij als verkoper aansprakelijk zijn voor de afhandeling met mij en niet alles op 'de trage verwerking van Kingston' kunnen afschuiven. Ik gaf aan dat ik het 'een gebrek aan service' vind.
- Enige reactie die ik kreeg op mijn vrij geirriteerde bericht was: "Dank u voor u bericht. We melden u RMA nogmaals aan bij Kingston" (meer niet, geen excuses of iets in die geest) Dit bericht is van 07-12-2006.
- Na bijna een maand(!) nog steeds niks vernomen te hebben, maar weer een "online bericht" geplaatst op 04-01-2007 met daarin dat ik dit alles toch echt betreur en dat ik nu toch echt hoop dat ze met een passende oplossing komen. Ik stelde voor om mij binnen een week een nieuwe module op te sturen of het aankoopbedrag te retourneren. Daarbij haalde ik anders helaas juridische stappen zou ondernemen, maar dat me dat wel erg overdreven leek voor een geheugenmodule van 100 euro.
- De reactie kwam pas vandaag 22-01-2007 (18 dagen later!!). Daarin stond dat ALS ze nog zon module op voorraad hadden gehad het WELLICHT een oplossing was geweest om me een nieuwe te sturen. Echter hadden ze er geen op voorraad, dus die optie zat er niet in. Daarnaast wordt verteld dat "Kingston altijd een kleine voorraad achterhoud voor vervangingen van defecte producten". Verder wordt er niets geschreven. Een "passende oplossing" kan ik het niet noemen... aangezien mijn laptop nog steeds geheugenloos is.

Daar komt bij dat ze geen telefoonische klantenservice hebben, maar alleen een 0900-bestelnummer a 50cent per minuut.... Daarheen bellen zou me dus per 2 minuten 1% van de waarde van mijn bestelling kosten... Wilde het vandaag toch maar proberen, maar de "sales afdeling" is er alleen vanaf dinsdag...

Hopelijk krijg ik morgen iemand aan de telefoon die het probleem per direct oplost. Ik wil gewoon mn geld terug, want iedereen snapt natuurlijk dat ik inmiddels (ergens anders) een nieuwe RAM-module gehaald heb, omdat ik anders mn laptop maanden langs niet had kunnen gebruiken...
Ik had vervolgens maar eens contact op genomen met mijn rechtsbijstandsverzekering. Die vertelde me dat ze eigenlijk weinig kunnen doen als het maar om zo'n klein bedrag gaat, maar hadden me wel een voorbeeldbrief gestuurd, die ik kon aanpassen en opsturen. Dit heb ik aangetekend (kostte me weer 7 euro) gedaan 3 weken terug, met in de brief het verzoek om binnen 10 dagen een werkend product terug te sturen of het geld te retourneren. Maar, uiteraard... geen enkele reactie!

Ik ben het er mee eens dat dit bedrijf in het tv-programma van radar prima zou passen! Als ik de reacties in op de tweakers-site bekijk, valt het me op dat het bijna in alle gevallen om bedragen tussen de 100 en de 400 euro gaat. Bedragen waarvoor de meeste mensen geen rechtshulp kunnen of willen inschakelen. Hiervan maken ze bij hardwaretotaal.nl overduidelijk misbruik. Ze negeren je als klant gewoon VOLLEDIG als het om aftersales gaat!

Zijn er meer mensen met deze problemen? Laat het weten!

En wat kan ik verder eigenlijk nog doen als een bedrijf gewoon niet reageerd op een aangetekende brief?

Ik denk dat ik ook aangifte ga doen. Niet dat daardoor me geld terug komt...

blitz

Re: Hardwaretotaal.nl - oplichterij!

Ongelezen bericht door blitz »

In october had ik een videokaart gekocht, 9 maanden later in July ging deze kapot. Ik heb in Augustus hier is het volledige manuscript:

9 Augustus: Melding dat de videokaart stuk is

9 Augustus: Antwoord dat ik sapphire moet vragen of ze directe RMA doen.

11 Augustus: ANtwoord dat sapphire deze communicatie alleen via HWT kan doen

18: Augstus: stuur videokaart terug naar HWT binnen 10 dagen anders vervalt de garantie. (wettelijk mag dit niet)

20 Aug: Kaart opgestuurd vraag hoe lang de reparatie duurt

21 Aug: HWT weet niet hoe lang de reparatie duurt

22 Aug: Vraag of de kaart binnen is gekomen

22 AUG: De kaart is nog niet binnen gekomen

30 AUG: Vraag of de kaart al binnen is

13 September: De kaart is nog niet binnen zullen kijken of hij is binnengekomen

15 september: Kaart is nog steeds niet binnengekomen volgens HWT , vraagt om TT nummer (heb ik niet)

16 September : Leg uit hoe de kaart is verpakt en waar naartoe.

17 september: Moet TPG Bellen, natuurlijk kunnen die niets bel of er een oplossing is als de kaart echt weg is.

19 September: HWT Meld dat ze niets voor mij kunnen doen als de post het kwijt heeft gemaakt.

20 September: Dreig om een survey op tweakers.net te zetten. En dat ik dit jammer vind.

22 September: De kaart is "aangekomen"

25: September: Kaart is onderweg naar Sapphire volgens HWT

11 October: Vraag of dit nog 2-4 weken kan duren

11: October : HWT geeft aan dat Sapphire erg langzaam is net zoals Asus en dat ze in correspondentie gaan

23 October: Vraag om een status update, HWT geeft aan dat ze morgen zullen bellen.

30 October: Sapphire heeft gezegd dat ze het niet weten wanneer de RMA af is.

4 November: Ik geef aan dat we nu 2 maanden bezig zijn met dit verhaal Ik vraag om een oplossing en geef aan dat mijn tweede Pc nu al 2 maanden niet gebruikt wordt.

7 November: Ze kunnen niets doen hieraan ze zijn afhankelijk van apphire.

13 November: Vraag of er al iets vernomen:
14 November: ze zeggen dat de support afdeling hier moe van wordt en dat ze sapphire over een week bellen.

20 November: Vraag om een status update en zeg dat het al bijna 4 maanden door woekert. Het Antwoord is dat ze weer de RMA over een week bellen

28 November: Vraag ze al of er iets is gebeurd aan dit probleem en dat ik de hoop opgeef over dit verhaal

9 December: Vraag om een andere oplossing, een vervangende kaart want dit kan gewoon niet meer vind ik

15 December: vraag om een status update

18 December: bel ze aan de telefoon en geef mijn order nummer door das weer een euro kwijt.

19 December: Ze zullen deze week Sapphire weer bellen

21 December: Vraag of er al contact geweest met sapphire

23: December Zullen WEER Sapphire bellen

5 Januari: oIk vertel ze dat ik het beu ben, en dat ik de RMA nummer wil hebben om bij Saphire zelf te kunnen bellen.

15 Jan : Vraag om een antwoord op mijn post
18 Jan: Bel ze weer over de telefoon
19 Januari: ze zullen sapphire vragen om een vergoeding
29 jan vraag om een status update
6 febrari : Vraag om een status update en email sapphire met de REG/ Serial nummer van de Videokaart en post op Internetoplichting.nl en kopersbelangen.nl

Antwoord sapphire:
There are 2 sets of numbers on the card. The number given does not appeared to have been through the service centre yet. Anway istributors normally receive credit for faulty ones and replace customer\'s retrun from their own stock.

To post a response please go to the link below.

Ze zijn helaas erg veranderd de laaste jaren

NickArts

@ Blitz: waar op internetoplichting.nl heb je gepost? Ik wilde daar nl ook posten maar kon nog geen bestaand topic over hardwaretotaal.nl vinden.

C0sm0s

Ongelezen bericht door C0sm0s »

Heb er vorige week nog besteld. Kwam er jammer genoeg te laat achter dat deze winkel niet oke is.
Was andere webwinkels gewend en daar nooit problemen mee gehad.

In ieder geval.

Vorige week woensdag geld over gemaakt. Donderdag gemaild om te vragen of het ontvangen was. Maar niet ontvangen volgens hun.

Terwijl het rabobank-> rabobank transfer was en dus met internetbankieren altijd binnen 5min over is gemaakt.

Maar ze zouden het hun financiele mensen handmatig laten opzoeken.
Vrijdag nog maar eens gemaild. En ze hadden nog steeds niks binnen.
En weer zouden ze het handmatig in het systeem opzoeken.

Vandaag nog maar een keer berichtje gestuurd of het al was ontvangen.
Wacht nog op reactie.

Maar waar zit dit bedrijg nu?

Op hun site staat amersfoort en hilversum.
Maar als ik bij kvk en goudengids kijk krijg ik een adres in soest.

Ik hou jullie op de hoogte als ik nog antwoord krijg van dit bedrijf.

Update
Vanmorgen bevestiging gehad dat betaling is ontvangen.
Nu hopen dat ze het mij nog toesturen :)

NickArts

Kwa bestellen en leveren had ik ook geen problemen. Het is vooral de aftersales waar het bij bij helemaal mis is gegaan. Dus ik hoop dat het geen je hebt besteld, als het aankomt, nooit kapot gaat!

C0sm0s

Nadat ik de ontvangstbevestiging van de betaling heb gekregen de 19e heb ik nog berichtje verstuurd.
Maar krijg er nu geen reactie meer op. Kreeg bij eerdere berichten binnen 24uur reactie terug.
Kan toeval zijn maar het lijkt dat ze niet meer antwoorden.

NickArts

Klinkt bekend.. In het begin reageerden ze erg vlot op mijn berichten, maar toen ik eenmaal begon aan te geven dat het me echt te lang ging duren enzo, werden de reacties steeds trager en uiteindelijk bleven ze helemaal uit.

Ze hebben ook nooit op mijn aangetekende brief gereageerd, schandalig!

Ninja

Ongelezen bericht door Ninja »

Helaas zijn er zoveel problemen met dit bedrijf. Google maar eens op 'hardwaretotaal' en je komt veel fora tegen die vol staan met klachten. Ook ik heb problemen met dit bedrijf, ben al (nou je gezien hoelang anderen bezig zijn is t pas :wink: ) meer dan een maand bezig met het terugkrijgen van mijn geld, omdat ze niet geleverd hebben. Na veel berichten van mijn kant reageren ze steeds wel, maar aan de reactie heb je weinig. Vandaag hebben ze voor de 3e keer gezegd dat het geld overgemaakt is, maar ja gezien dat dit de eerste 2 keer ook niet gebeurd is geloof ik hier weinig van. Afwachten maar weer.

Ik heb zelf wel diverse consumentenprogramma's (Trosradar, Kassa, Trosopgelicht en de consumentenautoriteit) op de hoogte gesteld en als er veel mensen zijn die hetzelfde doen, dan is de kans groter dat hier ook wat mee gedaan wordt. Helaas komen er nog elke dag meer gedupeerden bij :(

Kijk ook eens hier: http://kopersbelangen.nl/viewtopic.php?t=4248 Dit forum heeft voor een aantal gedupeerden nu ook aangifte gedaan bij de politie. Ook zijn hier veel tips te vinden. Misschien dat andere gedupeerden hier nog wat aan hebben.

Ninja

Ongelezen bericht door Ninja »

HWT heeft inmiddels het geld echt teruggestort, ook dat dient dan gemeld te worden he. Hopelijk lossen ze nu alle problemen voor iedereen op.

fras

Ongelezen bericht door fras »

Ook ik word door die knakkers van ht inmiddels al twee weken aan het lijntje gehouden. Eerst was het geld er niet (overgemaakt via internetbankieren), toen klopte het overgemaakte bedrag niet, terwijl ht de gene was die de nota verhoogd had, zonder terugkoppeling. In mailtjes staan loze beloftes.Inmiddels wordt er op mailtjes via hun updat niet meer gereageerd. Bellen heeft ook geen zin, want je krijg alleen maar een bandje. Begin inmiddels aardig te wanhopen, het lijkt erop dat ik mijn zuur verdiende centen kwijt ben.

C0sm0s

Ook ik heb nog steeds mijn bestelling niet mogen ontvangen.
Ook al hebben ze gezegd dat ik hem binnen 2 werkdagen kon ontvangen enz.

Nu zag ik op Tweakers pricewatch het volgende staan bij hardwaretotaal:

BELANGRIJK!!!

Door de groei van HardwareTotaal.nl doen zich soms vervelende administratieve fouten voor waardoor sommige klanten wellicht benadeeld worden.

We lopen momenteel alle klanten na op zoek naar openstaande problemen.

Indien u iets aan ons door wenst te geven verzoek ik u mij te mailen:

[email protected] (vermeld a.u.b.: t.a.v. Mevr. A. van Dongen)

Wees a.u.b. duidelijk in de berichten en ik zal ze allen 100% beantwoorden.
Samen met mijn collega zullen we alles direct na ontvangst beoordelen en beantwoorden.

Vermeld ook a.u.b. een telefoonnummer waar u te bereiken bent.

Met vriendelijke groet,
Anja van Dongen

Misschien dat daar naartoe mailen het probleem oplost.
Ik wacht op een reactie via mailtje. En ook nog op een reactie in hun bercihtensysteem

fras

mailen via info@ etc heeft weinig opgeleverd. een cryptische reactie, waarvan ik de inhoud nog niet durf te vermelden. Ze hebben per slot van rekening nog zo'n 200,-- van mij. maar het kwam er op neer dat ze hun best deden, wat dat ook mogen zijn.

Wilster2

Ongelezen bericht door Wilster2 »

Ik heb ook het idee dat het een stel oplichters zijn. Ik wacht al meer dan 3 weken op mijn bestelling en ze blijven me aan het lijntje houden. Ik hoop dat ze in ieder geval gaan leveren anders kost het me een hoop geld.

fras

inmiddels wordt er al 6 dagen niet meer op mijn mailtjes naar ht gereageerd. bellen helpt ook niet. van die van dongen kreeg ik vorige week een mailtje met dat ze er alles aan zou doen om de boel op orde te krijgen. Gewoon dus om mij aan het lijntje te houden, blijkt achteraf. Ik vind het trouwens een slappe smoes dat ze het zo druk hebben met bestellingen te verwerken. Als er al bestellingen gedaan worden, dan kan het toch niet zo zijn dat je daar 2 weken voor nodig heb om dingen die op voorraad zijn in te pakken. Als je ziet met welk tempo sommige vakkenvullers in supermarkten werken en dan toch binnen een paar uur hun werk gedaan krijgen, lijkt mij dat het voor ht toch niet zo'n probleem moet zijn, tenzij er andere belangen spelen. Zoals geld ontvangen en daar niets tegenover stellen, dus gewoon inpikken. Je zal er maar je beroep van hebben gemaakt.
Ik weet eigenlijk niet wat ik met die mensen aanmoet. Dreigen zal niet het gewenste effect hebben, in tegendeel, ik zal dan echt naar mijn centen kunnen fluiten, gezien de ervaringen van andere mensen op de diverse forums. Ik heb het tot nu toe beleefd geprobeerd, maak kook inmiidels en schaam mij eigenlijk ook wel dat ik er met open ogen in getuind ben. Ik heb alleen maar bij ht besteld, omdat mijn vaste leverancier de spullen niet op voorraad had, en ik dringende deze onderdelen nodig heb. Natuurlijk dom om niet even verder te kijken. Omdat ze op tweakers stonden ging ik er vanuit dat dat gecontroleerde bedrijven zijn. Pas toen het geld zogenaamd niet aangekomen was, ben ik gaan kijken.
Ik ben bang dat ik nog een paar weken in spanning moet zitten, omdat dan pas de termijn van 30 dagen waarbinnen ze moeten leveren verstreken is.
Heeft er iemand nog tips?

PiotrP

Ongelezen bericht door PiotrP »

Ik heb ook problemen met dit bedrijf,

begin januari een order geplaats, de order en betaling werden vrijwel direct bevestigd. Maar drie weken later was er nog niks binnen. Hierop heb ik meerdere malen via de website om een geschatte leverdatum verzocht maar heb hier nog geen enkele reactie op gehad! Ik heb nu de bestelling geannuleerd (weer via het berichtsysteem op de website) en verzocht het geld terug te storten. Ik hoop dat ze hier wel gehoor aan geven (ik heb hier echter een slecht gevoel bij...)

De 30 dagen tijd voor het terugstorten zijn natuurlijk belachelijk, ookal zou dit wettelijk geregeld zijn (dit weet ik niet ben geen jurist) is het natuurlijk vreselijk onklantvriendelijk.

Ik zie op diverse fora vele mensen die problemen hebben met dit bedrijf, aangezien het vaak kleine bedragen betreft is het moeilijk om hier gerechtelijke stappen tegen te beginnen. Is het wellicht mogelijk dat we als velen gedupeerden gezamelijk een blok vormen en gezamenlijk iets ondernemen tegen hwt?

Wilster2

Tja bij mij gaat het niet eens om een klein bedrag tenminste als je 500 euro geen klein bedrag vind.
Ik heb afgelopen vrijdag gebeld met de servicelijn (55 ct p/m) en stond eerst 20 minuten in de wacht voor ik iemand aan de telefoon kreeg. Ik heb toen aan de medewerker uitgelegd dat ik het niet netjes vond en bezorgd geraakt was door de berichtgeving op Internet.
Hij verzekerde me dat dat incidenten waren. Binnen een uur kreeg ik de reactie dat ik binnen twee werkdagen mijn bestelling kon verwachten. Helaas zijn we inmiddels 5 werkdagen verder en nogsteeds geen producten ontvangen.

C0sm0s

Ja tegen mij hebben ze ook weleens gezegd 2 werkdagen. Maar nu ook al weer 4 dagen verder en nog steeds niks mogen ontvangen.

Op berichten via mail/berichtensysteem wordt ook niet meer gereageerd.

En toch zet dit bedrijf nog steeds nieuwe producten op hun website terwijl ze gewoon niks leveren. Echt schandalig gewoon. Pure oplichting.

fras

ik heb diverse toezeggingen gekregen van ht en die "mevrouw" van dongen dat ik een week geleden de spullen kon afhalen. Die miep stuurde 1 keer een mailtje met excuses en dat ze zelf alles in orde zou maken. Nou mooi dus niet. Ik heb diverse mails gestuurd, ook van andere emailadres dan die bij hun geregistreerd is, maar niets. Had zelf al bedacht dat ze mijn mailtjes in hun map met ongewenste mails zouden stoppen, vandaar dus. Ik zag vanmorgen dat het zogenaamde geruststel-mailtje van die van dongen van tweakers is verdwenen. Ook een beetje raar, als zou alles nu op orde zijn. Ook zo'n lekker kletsverhaaltje dat ze het te druk hebben voor de telefoon. Oerigens had ik een bericht willen achter laten op tweakers, maar dat is verwijderd omdat ik niet duidelijk aangaf hoe ik over de klant dacht en mijn ervaringen niet duidelijk weergaf. Dat terwijl die zogenaamde probleemoplosser wel haar klets verhaal op tweakers mocht zetten, terwijl inmiddels gebleken is dat het smoesjes waren. Waarschijnlijk om tijd te rekken en zo meer geld binnen te kunnen halen.
Ook heb ht inmiddels verzocht de bestelling te annuleren, maar tot nu toe geen reactie. Mijn vakantie is op deze manier lekker verpest.
Ik denk erover mijn rechtsbijstandverzekering in te schakelen over hoe te handelen. Ik heb ht wel een ultimatum gesteld voor het terugbetalen, wat vorige week al gebeurd zou zijn.
Heb ook gelezen op een forum dat aangifte doen weinig opleverd. Ik zie wel op tegen alle rompslomp.
wordt vervolg

PiotrP

Ongelezen bericht door PiotrP »

Tja bij mij gaat het niet eens om een klein bedrag tenminste als je 500 euro geen klein bedrag vind.
Voor 500 euro kan je misschien 3 uur een advocaat inhuren.

Wilster2

Daar heb ik mijn rechtsbijstandverzekering voor.

Gesloten