| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overgang Postbank Zakelijk naar Mijn Postbank .nl
Overgang Postbank Zakelijk naar Mijn Postbank .nl
Ben zojuist met mijn zakelijke girorekeningen overgegaan van Postbank Zakelijk naar MijnPostbank.nl. In het begeleidende boekje wordt aangegeven hoe ik mijn Prive gironummer weer kan toevoegen.
Maar het gestelde in het boekje is (toegegeven door de Postbank) niet waar. Verder gebruik van de helpdesks en telefoonnummers leidde tot werkelijk uren bellen en heen en weer ping pongen tussen Postbanl.nL en Girotel Zakelijk mensen. Die erlkaar tegen spreken en niet weten wat er nou precies moet.
Vandaag opnieuw geprobeerd via de website mijn prive nr toe te voegen maar dat lijdt tot stagnerende procedures en de aanvraag van een extra gironummer???? Waarbij ik alle gegevens die al jaren hebben als Sofi nummers en kopieën van ID's willen hebben.
Ik moet dus uren werk verrichten en nog eens dagen wachten om weer van mijn eigen gironummer (al 50 jaar + in gebruik) gebruik te kunnen maken.
Maar het gestelde in het boekje is (toegegeven door de Postbank) niet waar. Verder gebruik van de helpdesks en telefoonnummers leidde tot werkelijk uren bellen en heen en weer ping pongen tussen Postbanl.nL en Girotel Zakelijk mensen. Die erlkaar tegen spreken en niet weten wat er nou precies moet.
Vandaag opnieuw geprobeerd via de website mijn prive nr toe te voegen maar dat lijdt tot stagnerende procedures en de aanvraag van een extra gironummer???? Waarbij ik alle gegevens die al jaren hebben als Sofi nummers en kopieën van ID's willen hebben.
Ik moet dus uren werk verrichten en nog eens dagen wachten om weer van mijn eigen gironummer (al 50 jaar + in gebruik) gebruik te kunnen maken.
Re: Overgang Postbank Zakelijk naar Mijn Postbank .nl
Overzetten Prive Rekening naar de Zakelijke Postbank.nl rekeningen
Mevr. Hanneke van der Steen, medewerkster van de Helpdesk Postbank.nl was vandaag de eerste die met de opplossing kwam.
Complimenten voor deze mevrouw. Die wist zich te herinneren dat (in mijn geval) in 2003 al codes waren aangemaakt voor een actie naar de klanten van de Girotel Zakelijk klanten. Mails, nietszeggend, die je gewoon weggooit. Hallo,
4 jaar later kom je de gevolgen tegen.
Ik was natuurlijk niet bekend met deze actie en het bestaan van de codes. Vandaar dat steeds de verkeerde route op de website werd gekozen.
Blijft het stom en onzorgvuldig van het Postbank management om de overgang zo slecht te regelen en dat de instructies naar de medewerkers en van Girotel Zakelijk en van Postbank.nl heel slecht waren. hetgeen een aantal keren heen en weer jojo-en tussen deze afdeling uren en uren aan de telefoon heeft gekost.
Slechte beurt Postbank.
Mevr. Hanneke van der Steen, medewerkster van de Helpdesk Postbank.nl was vandaag de eerste die met de opplossing kwam.
Complimenten voor deze mevrouw. Die wist zich te herinneren dat (in mijn geval) in 2003 al codes waren aangemaakt voor een actie naar de klanten van de Girotel Zakelijk klanten. Mails, nietszeggend, die je gewoon weggooit. Hallo,
Ik was natuurlijk niet bekend met deze actie en het bestaan van de codes. Vandaar dat steeds de verkeerde route op de website werd gekozen.
Blijft het stom en onzorgvuldig van het Postbank management om de overgang zo slecht te regelen en dat de instructies naar de medewerkers en van Girotel Zakelijk en van Postbank.nl heel slecht waren. hetgeen een aantal keren heen en weer jojo-en tussen deze afdeling uren en uren aan de telefoon heeft gekost.
Slechte beurt Postbank.
Re: Overgang Postbank Zakelijk naar Mijn Postbank .nl
Het proces blijkt wel heel ingewikkelt te zijn. Na codes te hebben ontvangen kan ik nog steeds mijn prive rekening niet toevoegen.
Nu moet ik weer een betaalfunctie aanvragen, weer vijf dagen wachten weer naar het postkantoor. Wie weet wat voor verassingen me nog wachten.
Het is alles bij elkaar een onduidelijke vol van fouten opgezette overgang van A naar B met veel werk voor de klant.
Maar blijkbaar ben ik de enige die hier een probleem mee heeft.
Nu moet ik weer een betaalfunctie aanvragen, weer vijf dagen wachten weer naar het postkantoor. Wie weet wat voor verassingen me nog wachten.
Het is alles bij elkaar een onduidelijke vol van fouten opgezette overgang van A naar B met veel werk voor de klant.
Maar blijkbaar ben ik de enige die hier een probleem mee heeft.
-
bazinnetje
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06 mar 2007 16:40
Re: Overgang Postbank Zakelijk naar Mijn Postbank .nl
pfff... wat een doffe ellende inderdaad.
Hier komt mijn verhaal (en ik vergeef het u als u afhaakt hoor!)
December 2006:
op de Postbank zakelijk website wordt aan gekondigd dat Girotel vervangen wordt door mijnpostbank.nl. Ik was daar heeel erg gelukkig mee, omdat ik girotel online maar niets vond: achterlopende overzichten, je kunt er geen buitenlandse betalingen mee doen etc. Als eigenaar van een webwinkel (Eenmanszaak) is het voor mij erg belangrijk dat ik zo snel mogelijk de binnengekomen betalingen zie.
Wat staat er letterlijk op de site:
“Wilt u zakelijk internetbankieren met Mijn Postbank.nl nu al aanvragen? ... Wilt u niet voor beide diensten betalen, dan dient u Girotel Zakelijk na ontvangst van uw toegangscodes Mijn Postbank.nl, alsnog zelf op te zeggen.”
Geen probleem, ik download het opzegformulier; hier staat heeeeel duidelijk boven "Opzeggen Girotel". Intussen heb ik ook Mijnpostbank.nl aangevraagd en in 2 weken was dat voor elkaar, inclusief TAN-codes en het toevoegen van de privérekeningen. Dus: het opzegformulier voor Girotel opgestuurd.
eind januari 2007:
Er komen 2 brieven binnen:
1. Girotel zakelijk wordt opgezegd per 31 januari 2007
2. Mijn Postbank.nl wordt per 31 januari 2007 opgezegd
Nummer 2 is nooit de bedoeling geweest en dat is dus een fout van de Postbank. Enfin, bedrijven hebben nog nooit moeilijk gedaan over een klant die z'n opzegging wilde intrekken, dus ik denk "even bellen en het is opgelost". Maar nee, ik kan hoog of laag springen, maar de opzegging van Mijn Postbank is niet meer ongedaan te maken. Ik MOET het opnieuw aanvragen. Maar, wordt mij verzekerd, Girotel zal het gegarandeerd blijven doen tot 31 maart, zodat ik gewoon kan blijven betalen. Dus: direct een aanvraagformulier toegstuurd, met klachtenbrief.
begin februari
Ik ontvang een brief met dank voor het aanvragen van Mijnpostbank.nl. Gebruikersnaam zal mij binnen een week toegezonden worden. Geluk bij een ongeluk: ik kan nog steeds gebruik maken van MijnPostbank.nl
Eind februari
Paniek! Mijn postbank.nl accepteert mijn gebruikersnaam niet meer. En, tegen de garanties in, doet ook Girotel het niet meer. En de brief met nieuwe gegevens is ook nog niet binnen. Tijd om te gaan bellen dus. Zo'n 2 uur aan de telefoon gehangen, steeds doorverbonden. pffff.. Een nieuwe gebruikersnaam en tan-lijst voor zowel de zakelijke als privérekening worden toegestuurd.
"U kunt niet nakijken van wie de betalingen afkomstig zijn? Nou dat is dan pech voor u". Lekker, vooral met een internetwinkel.
Betalingen doen is nu ook onmogelijk.
28 februari
Eindelijk, de nieuwe gebruikersnamen zijn binnen! Meteen naar het postkantoor en ingelogd. De TAN-lijst zal nu wel snel komen.
6 maart
Nog steeds geen TAN-lijst. Ik zit nu al 3 weken zonder mogelijkheid om te betalen, zowel privé als zakelijk. Mijn punthoofd rijst tot ongekende hoogten, dus ik ga maar weer eens bellen. Ik ben kennelijk niet de enige met problemen, de wachttijd is ruim een half uur. Na een half uur krijg ik een medewerkster aan de lijn: bij de eerste 3 woorden van kritiek zegt ze geërgerd "Nou bedankt!"en hangt op. (u voelt hier met mij mee
). Ik heb zelf ook op een callcenter gewerkt en heb 1 keer de telefoon neergelegd toen een klant mij persoonlijk ging uitschelden. Bij klachten over de Postbank ga je niet de hoorn neerleggen... lijkt me.
ik heb ook nog gepoogd mijn privé-mijnpostbank.nl te koppelen aan de zakelijke... Guess what: ik krijg een melding dat ik eerst de betaalfunctie moet aanvragen op mijn prive mijnpostbank.nl. Terwijl daar staat dat ik gebruik maak van de papieren tan-lijst (die ik niet heb ointvangen).
Weer gebeld. En wat blijkt: de tan-codes hadden ongeveer gelijk met de brief met de gebruikersnaam moeten komen. Beide tan-lijsten zijn dus gewoon niet aangekomen! Net als de eerste keer. Ik leg uit dat deze hele onzin voortkomt uit fouten van de postbank en ik het ronduit belachelijk vind dat er geen andere optie is om geld over te maken. Wederom kan ik weer hoog en laag springen, maar nee: ÍK moet op mijnpostbank.nl (zowel zakelijk als privé) mijn huidige tan-lijst -die ik nooit gekregen heb- blokkeren en hopen dat de nieuwe komt binnen de 5 beloofde werkdagen. Het feit dat ik naar een andere bank ga bij zo'n non-oplossing zal de callcenter-medewerker een worst wezen.
Zo dat voelt lekker, even van je afschrijven! En: geen reactie gehad op mijn klachtenbrief. Ik heb er een hard hoofd in en ga eens kijken naar de zakelijke pakketten van andere banken.
Hier komt mijn verhaal (en ik vergeef het u als u afhaakt hoor!)
December 2006:
op de Postbank zakelijk website wordt aan gekondigd dat Girotel vervangen wordt door mijnpostbank.nl. Ik was daar heeel erg gelukkig mee, omdat ik girotel online maar niets vond: achterlopende overzichten, je kunt er geen buitenlandse betalingen mee doen etc. Als eigenaar van een webwinkel (Eenmanszaak) is het voor mij erg belangrijk dat ik zo snel mogelijk de binnengekomen betalingen zie.
Wat staat er letterlijk op de site:
“Wilt u zakelijk internetbankieren met Mijn Postbank.nl nu al aanvragen? ... Wilt u niet voor beide diensten betalen, dan dient u Girotel Zakelijk na ontvangst van uw toegangscodes Mijn Postbank.nl, alsnog zelf op te zeggen.”
Geen probleem, ik download het opzegformulier; hier staat heeeeel duidelijk boven "Opzeggen Girotel". Intussen heb ik ook Mijnpostbank.nl aangevraagd en in 2 weken was dat voor elkaar, inclusief TAN-codes en het toevoegen van de privérekeningen. Dus: het opzegformulier voor Girotel opgestuurd.
eind januari 2007:
Er komen 2 brieven binnen:
1. Girotel zakelijk wordt opgezegd per 31 januari 2007
2. Mijn Postbank.nl wordt per 31 januari 2007 opgezegd
Nummer 2 is nooit de bedoeling geweest en dat is dus een fout van de Postbank. Enfin, bedrijven hebben nog nooit moeilijk gedaan over een klant die z'n opzegging wilde intrekken, dus ik denk "even bellen en het is opgelost". Maar nee, ik kan hoog of laag springen, maar de opzegging van Mijn Postbank is niet meer ongedaan te maken. Ik MOET het opnieuw aanvragen. Maar, wordt mij verzekerd, Girotel zal het gegarandeerd blijven doen tot 31 maart, zodat ik gewoon kan blijven betalen. Dus: direct een aanvraagformulier toegstuurd, met klachtenbrief.
begin februari
Ik ontvang een brief met dank voor het aanvragen van Mijnpostbank.nl. Gebruikersnaam zal mij binnen een week toegezonden worden. Geluk bij een ongeluk: ik kan nog steeds gebruik maken van MijnPostbank.nl
Eind februari
Paniek! Mijn postbank.nl accepteert mijn gebruikersnaam niet meer. En, tegen de garanties in, doet ook Girotel het niet meer. En de brief met nieuwe gegevens is ook nog niet binnen. Tijd om te gaan bellen dus. Zo'n 2 uur aan de telefoon gehangen, steeds doorverbonden. pffff.. Een nieuwe gebruikersnaam en tan-lijst voor zowel de zakelijke als privérekening worden toegestuurd.
"U kunt niet nakijken van wie de betalingen afkomstig zijn? Nou dat is dan pech voor u". Lekker, vooral met een internetwinkel.
28 februari
Eindelijk, de nieuwe gebruikersnamen zijn binnen! Meteen naar het postkantoor en ingelogd. De TAN-lijst zal nu wel snel komen.
6 maart
Nog steeds geen TAN-lijst. Ik zit nu al 3 weken zonder mogelijkheid om te betalen, zowel privé als zakelijk. Mijn punthoofd rijst tot ongekende hoogten, dus ik ga maar weer eens bellen. Ik ben kennelijk niet de enige met problemen, de wachttijd is ruim een half uur. Na een half uur krijg ik een medewerkster aan de lijn: bij de eerste 3 woorden van kritiek zegt ze geërgerd "Nou bedankt!"en hangt op. (u voelt hier met mij mee
ik heb ook nog gepoogd mijn privé-mijnpostbank.nl te koppelen aan de zakelijke... Guess what: ik krijg een melding dat ik eerst de betaalfunctie moet aanvragen op mijn prive mijnpostbank.nl. Terwijl daar staat dat ik gebruik maak van de papieren tan-lijst (die ik niet heb ointvangen).
Weer gebeld. En wat blijkt: de tan-codes hadden ongeveer gelijk met de brief met de gebruikersnaam moeten komen. Beide tan-lijsten zijn dus gewoon niet aangekomen! Net als de eerste keer. Ik leg uit dat deze hele onzin voortkomt uit fouten van de postbank en ik het ronduit belachelijk vind dat er geen andere optie is om geld over te maken. Wederom kan ik weer hoog en laag springen, maar nee: ÍK moet op mijnpostbank.nl (zowel zakelijk als privé) mijn huidige tan-lijst -die ik nooit gekregen heb- blokkeren en hopen dat de nieuwe komt binnen de 5 beloofde werkdagen. Het feit dat ik naar een andere bank ga bij zo'n non-oplossing zal de callcenter-medewerker een worst wezen.
Zo dat voelt lekker, even van je afschrijven! En: geen reactie gehad op mijn klachtenbrief. Ik heb er een hard hoofd in en ga eens kijken naar de zakelijke pakketten van andere banken.
-
Maarten1234
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: Overgang Postbank Zakelijk naar Mijn Postbank .nl
Ik ben al jaren lid van postbank en heb al jaren Girotel welke nu tegenwoordig Mijn Postbank.nl heet. Ik heb in al die jaren slechts 2 keer kleine problemen gehad en meer niet.
Het niet kunnen betalen via deze site kan duiden op het feit dat je geen Tan lijst hebt gekregen, maar dat je deze ontvangt via je mobile telefoon dmv een sms. Dit moet je apart aanmelden.
Het duurt ongeveer een week voordat je je eerste code krijgt en nog een paar dagen later krijg je de laatste code. Dan kun je je aanmelden. Wanneer dat niet is gebeurd, bel je ze gewoon op en dan zoeken hun uit wat er aan de hand is.
Betalen kan altijd, Je zult alleen langs de bank moeten gaan of betalen via je acceptgiro's of overschrijvingskaarten.
Succes.
Het feit is dat het meer aan de klant legt dan aan de bank zelf. Dat is de indruk welke ik altijd nog heb gehad. De fouten onstaan veelal doordat de aanvrager een fout maakt en niet de bank. Het is natuurlijk erg makkelijk om de bank de schuld te geven.
Het niet kunnen betalen via deze site kan duiden op het feit dat je geen Tan lijst hebt gekregen, maar dat je deze ontvangt via je mobile telefoon dmv een sms. Dit moet je apart aanmelden.
Het duurt ongeveer een week voordat je je eerste code krijgt en nog een paar dagen later krijg je de laatste code. Dan kun je je aanmelden. Wanneer dat niet is gebeurd, bel je ze gewoon op en dan zoeken hun uit wat er aan de hand is.
Betalen kan altijd, Je zult alleen langs de bank moeten gaan of betalen via je acceptgiro's of overschrijvingskaarten.
Succes.
Het feit is dat het meer aan de klant legt dan aan de bank zelf. Dat is de indruk welke ik altijd nog heb gehad. De fouten onstaan veelal doordat de aanvrager een fout maakt en niet de bank. Het is natuurlijk erg makkelijk om de bank de schuld te geven.
-
bazinnetje
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06 mar 2007 16:40
Re: Overgang Postbank Zakelijk naar Mijn Postbank .nl
Ik ben mijn hele leven tevreden klant geweest van de postbank en maakte al lange tijd gebruik van mijnpostbank.nl (privé) zonder problemen. Ik ben echt niet een geval van 'ach, het is de pauperbank, dus het zal wel fout gaan'. Nee, ze hadden bij mij een goed imago. Tot deze ellende begon.
Overigens is de postbank geen vereniging waar je 'lid' van bent. Ik ben klant en wil ook behandeld worden als klant.
Feit: ik stuur een opzegging voor girotel op. De postbank zet zowel girotel als mijnpostbank.nl stop. Dat ligt aan de postbank, niet aan mij als klant. Dus ik geef de Postbank de schuld, al vind je dat misschien niet zo leuk.
Feit: op 6 februari krijg ik een brief dat mijn gebruikersnaam er binnen een week aankomt. Gebeurt niet, evenals tan-codes: waren niet gekomen. Dat ligt toch echt niet aan mij: de Postbank moet er hier immers voor zorgen dat de spullen uitgeprint en verstuurd worden.
Feit: bij het bellen over het feit dat de gebruikersnaam en tan-codes er nog steeds niet zijn, wordt de gebruikersnaam wel opgestuurd, maar geen tan-codes. Ligt ook echt niet aan mij.
Ik ben overigens niet de enige die last heeft van het niet opgestuurd krijgen van de nieuwe mijnpostbank gegevens.
't Is heel simpel als ik product A opzeg middels een formulier dat op e website wordt aangeboeden waar met koeienletters boven staat "opzegging product A", en de postbank zegt product A en product B op: ja, dan is dat de schuld van de bank.
Goed lezen is ook een vak....
Overigens is de postbank geen vereniging waar je 'lid' van bent. Ik ben klant en wil ook behandeld worden als klant.
Heb je net een andere tekst zitten lezen dan mijn bericht?!Het feit is dat het meer aan de klant legt dan aan de bank zelf.
Feit: ik stuur een opzegging voor girotel op. De postbank zet zowel girotel als mijnpostbank.nl stop. Dat ligt aan de postbank, niet aan mij als klant. Dus ik geef de Postbank de schuld, al vind je dat misschien niet zo leuk.
Feit: op 6 februari krijg ik een brief dat mijn gebruikersnaam er binnen een week aankomt. Gebeurt niet, evenals tan-codes: waren niet gekomen. Dat ligt toch echt niet aan mij: de Postbank moet er hier immers voor zorgen dat de spullen uitgeprint en verstuurd worden.
Feit: bij het bellen over het feit dat de gebruikersnaam en tan-codes er nog steeds niet zijn, wordt de gebruikersnaam wel opgestuurd, maar geen tan-codes. Ligt ook echt niet aan mij.
Ik ben overigens niet de enige die last heeft van het niet opgestuurd krijgen van de nieuwe mijnpostbank gegevens.
ik zit me hier verwoed af te vragen welke fout ik heb gemaakt.De fouten onstaan veelal doordat de aanvrager een fout maakt en niet de bank. Het is natuurlijk erg makkelijk om de bank de schuld te geven.
't Is heel simpel als ik product A opzeg middels een formulier dat op e website wordt aangeboeden waar met koeienletters boven staat "opzegging product A", en de postbank zegt product A en product B op: ja, dan is dat de schuld van de bank.
Goed lezen is ook een vak....
Inderdaad: ik heb geen tan-lijst gekregen. oals ik al 2 keer typte. Op mijnposbank.nl zie je staan welke methode je gebruikt: er staat "papieren tan-lijst" als je de papieren tan-lijst gebruikt. Als je TAN via sms wilt gaan ontvangen, vul je je telefoonnummer in en moet je een tan-code van je papieren lijst invullen voordat het mogelijk t wordt via sms (bij instellingen -> beveiliging op mijnpostbank.nl) Dit ter info, voordat andere postbank-klanten op het verkeerde been gezet worden.Het niet kunnen betalen via deze site kan duiden op het feit dat je geen Tan lijst hebt gekregen, maar dat je deze ontvangt via je mobile telefoon dmv een sms. Dit moet je apart aanmelden.
Re: Overgang Postbank Zakelijk naar Mijn Postbank .nl
Als ik zo deze berichten lees dan kan ik maar 1 ding concluderen.
Als er hier continu geschreeuwd wordt dat het de bank zijn schuld is
ga ik mij toch even achter de oren kriebelen ...
Waarom maar de bank de schuld geven, begin eerst eens bij jezelf!
En het aantal reacties te zien zijn er maar een paar mensen die
een heel mini probleem hebben, zo te zien dus ook zelf veroorzaakt!
Als er hier continu geschreeuwd wordt dat het de bank zijn schuld is
ga ik mij toch even achter de oren kriebelen ...
Waarom maar de bank de schuld geven, begin eerst eens bij jezelf!
En het aantal reacties te zien zijn er maar een paar mensen die
een heel mini probleem hebben, zo te zien dus ook zelf veroorzaakt!
Re: Overgang Postbank Zakelijk naar Mijn Postbank .nl
Een TAN lijst wordt apart verstuurd, en als die niet in het bezit is kun je zo een nieuwe aanvragen.
Ik zie nog steeds het probleem niet?!
Ik zie nog steeds het probleem niet?!
-
bazinnetje
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06 mar 2007 16:40
Re: Overgang Postbank Zakelijk naar Mijn Postbank .nl
Wat het probleem is, lees je in mijn eerste bericht. De postbank zegt iets op zonder dat ik daarom heb gevraagd en weet het niet zelf ongedaan te maken. Ik heb zeker in totaal zo'n 7 uur getelefoneerd omdat de Postbank fouten hebben gemaakt. Met het uiteindelijke gevolg dat ik een week lang niet de gegevens bij binnekomende betalingen kon zien en bijna 3 weken geen betalingen heb kunnen doen. Als particulier misschien geen probleem maar op het moment dat je een internetwinkel hebt, wordt het knap vervelend als je niet kunt zien van wie de binnenkomende betalingen zijn.
Vandaag reactie gekregen van de Postbank:
Vandaag reactie gekregen van de Postbank:
Schreeuwen is niet mijn bedoeling, maar ik snap niet zo goed waarom er hier reacties komen in de trant van 'het zal wel aan jezelf liggen' en 'wat raar dat de bank de schuld krijgt'. Als je mijn bericht leest snapi ik niet hoe je dat nog kunt denken. Maar ik denk dat bij het lezen het probleem zit.Geachte mevrouw,
Het spijt me dat er het een en ander is fout gegaan met de aanvraag van Mijnpostbank.nl/zakelijk.
Het is een menselijke fout geweest die ten grondslag lag aan de opheffing van uw abonnement. Hiervoor mijn excuses.
nou, vertel maar hoe ik dit heb veroorzaakt; ik werk namelijk niet bij de Postbank. Ik kan hier eigenlijk alleen maar om lachenzo te zien dus ook zelf veroorzaakt
Re: Overgang Postbank Zakelijk naar Mijn Postbank .nl
Waarschijnlijk zijn de door jou ingevulde gegevens niet duidelijk genoeg geweest. Ik kan daar verder niet over oordelen maar er zal zeker niet zomaar wat opgeheven worden.
trouwens netjes dat er sowieso wordt gesuggereerd dat het aan de PB zelf zou liggen.
maar toch. ook al zou er een fout gemaakt zijn, er zijn overschrijvingskaarten, girotel is er nog ... dus zo'n ramp is er nou ook weer niet toch?!
Even dat aanvraagformuliertje weer op de bus met een klachtenbriefje erbij ... en voila
trouwens netjes dat er sowieso wordt gesuggereerd dat het aan de PB zelf zou liggen.
maar toch. ook al zou er een fout gemaakt zijn, er zijn overschrijvingskaarten, girotel is er nog ... dus zo'n ramp is er nou ook weer niet toch?!
Even dat aanvraagformuliertje weer op de bus met een klachtenbriefje erbij ... en voila
-
bazinnetje
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06 mar 2007 16:40
Re: Overgang Postbank Zakelijk naar Mijn Postbank .nl
De de door mij opgegeven zaken waren megaduidelijk. De postbank heeft 2 formulieren voor het opzeggen van het online bankier gebeuren:
1. een opzegformulier met de tekst erboven "Opzeggen girotel"
2. een opzegformulier met de tekst erboven: "Opzeggen Mijnpostbank.nl".
Nr. 1 heb ik ingestuurd en zowel mijnpostbank.nl als girotel werden beëindigd. Als je nr 1 instuurt, moet Girotel opgezegd worden. Als je nr2 instuurt, moet mijnpostbank.nl opgezegd worden. Simpeler kan het niet lijkt me. En ook bij de postbank werken mensen, en die mensen kunnen fouten maken. En ja, opok ik kan fouten maken. Alleen was dit niet het geval met het opzeggen van girotel. Dat heb ik precies gedaan zoals op de website van de postbank werd vermeld.
1. een opzegformulier met de tekst erboven "Opzeggen girotel"
2. een opzegformulier met de tekst erboven: "Opzeggen Mijnpostbank.nl".
Nr. 1 heb ik ingestuurd en zowel mijnpostbank.nl als girotel werden beëindigd. Als je nr 1 instuurt, moet Girotel opgezegd worden. Als je nr2 instuurt, moet mijnpostbank.nl opgezegd worden. Simpeler kan het niet lijkt me. En ook bij de postbank werken mensen, en die mensen kunnen fouten maken. En ja, opok ik kan fouten maken. Alleen was dit niet het geval met het opzeggen van girotel. Dat heb ik precies gedaan zoals op de website van de postbank werd vermeld.
als je mijn voorgaande berichten goed hebt gelezen, had je geweten dat ze beide op dezelfde dag niet meer werkten.girotel is er nog
Als je mijn voorgaande berichten had gelezen, had je gezien dat ik de zakelijke rekening voor mijn webwinkel gebruik. Als je een week lang niet kunt zien van wie de betalingen komen heb je wel degelijk een probleem met je klanten. Voor mijn privérekening was het geen drama.dus zo'n ramp is er nou ook weer niet toch?!
Re: Overgang Postbank Zakelijk naar Mijn Postbank .nl
ja okej dan ist inderdaad lastig. Is het ondertussen al op gelost?!
-
bazinnetje
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06 mar 2007 16:40
Re: Overgang Postbank Zakelijk naar Mijn Postbank .nl
ja, gelukkig wel, maar het hele gedoe heeft mij er wel toe bewogen een rekening te openen bij een andere bank. Als er een probleem is met 1 van de 2 kan ik met de ander altijd nog betalingen overmaken. Schrale troost, maar ach,ik voel me er iets geruster op
Re: Overgang Postbank Zakelijk naar Mijn Postbank .nl
Nou beste mensen, als ondernemer ben ik er klaar mee. Dan weer geen inlogcodes (ja, 2 van de 3.. heb je dus niks aan) en als je belt met het verzoek even te controleren wat de mutaties zijn geweest, langer dan een maand geleden, moet je gaan zitten wachten op een vervangend exemplaar op papier! Hier heeft een ondernemer toch helemaal geen zin in.
Actie: Ik heb al mijn girorekeningen opgeheven, ik ben er klaar mee. Zo ga je niet met zakelijke (en ook prive trouwens) klanten om.
Deze meneer gooit de handoek in de ring en gaat lekker bankieren bij een bank op de hoek van de straat die mij persoonlijk kennen, betere betaalsystemen hebben en qua kosten echt niet veel duurder zijn. Tel alle kosten voor bankpassen, vervangende exemplaren en girotelkosten maar bij elkaar op.. wordt je ook niet vrolijk van.
Actie: Ik heb al mijn girorekeningen opgeheven, ik ben er klaar mee. Zo ga je niet met zakelijke (en ook prive trouwens) klanten om.
Deze meneer gooit de handoek in de ring en gaat lekker bankieren bij een bank op de hoek van de straat die mij persoonlijk kennen, betere betaalsystemen hebben en qua kosten echt niet veel duurder zijn. Tel alle kosten voor bankpassen, vervangende exemplaren en girotelkosten maar bij elkaar op.. wordt je ook niet vrolijk van.
Re: Overgang Postbank Zakelijk naar Mijn Postbank .nl
Postgiro is bezig zijn eigen graf te graven.
Hun service is uitsluitend per mail te ontvangen, telefonisch overleg bestaat niet meer.
Hun service is uitsluitend per mail te ontvangen, telefonisch overleg bestaat niet meer.
Re: Overgang Postbank Zakelijk naar Mijn Postbank .nl
Dit kan echt niet een mail zijn geweest van de postbank ....het spijt me en hiervoor mijn excuses.....zo persoonlijk zijn ze daar nou ook wel weer nietGeachte mevrouw,
Het spijt me dat er het een en ander is fout gegaan met de aanvraag van Mijnpostbank.nl/zakelijk.
Het is een menselijke fout geweest die ten grondslag lag aan de opheffing van uw abonnement. Hiervoor mijn excuses.
