LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] @home en slechte service

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
antrax
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2007 22:37

@home en slechte service

Ongelezen bericht door antrax »

Goed ik zal hier me uitgebreide verhaal doen.
Maar mijn eigenlijkse doel is om te weten hoeveel mensen dit ook al hebben
gehad.

Op 2e kerstdag deed onze internet het niet meer.
Dan ga je er vanuit ff bellen zo weer opgelost.
DUs de dag naar kerst belde ik erheen.
Men zou de boel bekijken daar.
Nou ja in totaal kwam het er op neer dan 241 minuten verder ik het zat was.
Heb 15 x gebeld erna toe.
Werd 2 x zo neergegooid.
Eerst zou het aan een kabeltje liggen.
TOen zou het aan de computers moeten liggen.
Daarna zou het aan een leas-server meoten liggen.
TOen lag het aan de modem.
Daarna kreeg de router de schuld.
DE computernaam kreeg nog de schuld.
En uiteindelijk zij er een dat de fout bij hun lag.
Nou ja , Die persoon zou kijken wat hij kon doen.
We zijn vandaag 8 januarie dat is 14 dagen geleden.
Op 28 jdecember hadden wij weer gebeld naar @home.
De Technisch Dienst van @home zou binnen 3 werkdagen contact met ons opnemen.
Tot op heden is dit echter nog niet gebeurd.
We hebben nog steeds geen internet.
TJa via de buren dus aan de computer ligt het niet.
@home wil de fout niet zien.
We hadden een brief van 3 pagna`s gestuurd inclusief wat we allemaal geprobeert
hadden.
Tot op heden hebben we daar ook nog geen reactie van.
Weet iemand wat we kunnen doen tegen @home?
WIj gaan wel over na een andere internet,Maar dat betekend nog niet dat ik klaar
ben met @home.
Is er ook maar iemand die tips heeft?
Of die het zelfde heeft mee gemaakt?
HOef geen namen te weten maar als ik kan zeggen van er zijn ongeveer zovel
mensen die het zelfde probleem hebben gehad kan ik @home al klem zetten.

Groetjes een @home hateres

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: @home en slechte service

Ongelezen bericht door pvd »

Lees de overige @home fora maar eens....U bent niet de enige als je de fora mag geloven, maar.......

Ik ben best tevreden met mijn @home basis 4000 verbinding. De beloofde snelheid haal ik eigenlijk altijd en de klantenservice heb ik nog maar 1 maal nodig gehad (bleek achteraf een lokale storing te zijn, maar mijn postcode vergeten in het systeem te zetten). Dat probleem was binnen enkele uren verholpen.

Ook ik kon gisteravond niet bellen (wel internetten), maar dit was op het gratis storingsnummer reeds bekend.

Waarom ik steeds dit verhaal plaats?

Ik vind dat de dingen die wel goed gaan ook vermeld mogen worden. Er staan bijna alleen maar negatieve dingen in de verschillende fora.

pvd

The_Grass
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2007 11:39

Re: @home en slechte service

Ongelezen bericht door The_Grass »

Ik weet er alles van en dan vanaf November tot heden ook hetzelfde beleeft en toch alles ook nog in rekening brengen , maar ik ben er klaar mee 13 april mijn laatste dag bij @home

gerjo
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2007 14:13

Re: @home en slechte service

Ongelezen bericht door gerjo »

Dit verhaal komt me maar al te bekend voor, mijn zwager heeft op 1-11-2006 internet gekregen via @home, tot op de dag van vandaag heeft hij nog geen verbinding, akties die wij hebben ondernomen zijn,
Div malen gebeld(zeker 20 x), comp laten controleren. bekabeling gecontrollert, monteur van @home laten komen(die zelfs met zijn eigen laptop er niet op komt) monteur van @home servicepunt alles laten nakijken(kan bij ons ook niets vinden)voorstellen om comp naam te veranderen(willen ze niet) 3 x een andere modem laten komen de 4e is nu onderweg.
Wat overblijft is geen verbinding, je wordt continu van het kastje naar de muur gestuurd het ene moment geven ze toe dat het bij hun ligt, een paar dagen later zeggen ze keihard dat de computer niet deugt van ons, deze is 3 maanden oud en bij mij zit hij er met 10 minuten op, als iemand nog iets weet wat ik nog meer kan doen hou ik mij aanbevolen, maar ik weet het niet meer gr gerjo

The_Grass
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2007 11:39

Re: @home en slechte service

Ongelezen bericht door The_Grass »

Ik heb gisteren een nieuw kabel modem gekregen een Webster en ze hebben mijn Arris meegenomen en nu loopt het perfekt Internet intensief 8000 en dat haal ik met gemak en hij is weer stabiel , dus na bijna 8 weken zeuren is het toch opgelost .

doubleyouk
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 sep 2005 22:15

Re: @home en slechte service

Ongelezen bericht door doubleyouk »

hallo gerjo, zeg eens weke regio je woont en ik kan je mischien persoonlijk helpen als dit een technisch probleem is.
email mij anders met wat meer persoonlijke info.
welke regio, of woonplaats. wat doet je modem? wel online, maar geen internet? ofline?
laat maar eens horen.

The_Grass
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2007 11:39

Re: @home en slechte service

Ongelezen bericht door The_Grass »

Het is weer als vanouds bij @Home alles ligt weer op z'n rug internet af en toe en telefoon die kraakt zo erg dat de scheuren in de kabel lopen .

Na een weekje alles 100 procent voor mekaar is het nu nog 10 procent voor mekaar.

En alles gewoon in rekening brengen...wat een lef ja maar U hebt toch verbinding , jazeker maar verder gaat het niet ?
Het kraakt het stikt van de foutmeldingen op het Kabelmodem.

Hier zouden ze nog wel een een leuke film over kunnen maken.

De truck van @home is @slome of zoiets :-)

JP1
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2007 14:15

Re: @home en slechte service

Ongelezen bericht door JP1 »

@home is een prut provider, bah, en nog eens bah
zolang je doorgifte krijgt is er nix aan de hand, maar krijg geen storingen, dan ben je een arme zak bij @home, ik geloof dat ik een sept vorig jaar wel 40 keer naar hun klantenservice heb gebeld, volgens hun ligt het alijd bij de klant, ten lange leste geven ze fout zelf toe en beloven ze een monteur, die nooit komt, ik was het op een gegeven moment het beu, heb opgezegt, wat ook nog niet zo makkelijk gaat, want diverse afdelingen werken langs elkaar heen, en nog steeds krijg ik post, van dat %$@ bedrijf, ook na de bank om de automatische betalingen stop te zetten, wat ik vertoue hun voor geen meter meer, nee, als een de koude douche moest krijgen dan was het toch wel dit bedrijf, bbbrrrrr.....

The_Grass
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2007 11:39

Re: @home en slechte service

Ongelezen bericht door The_Grass »

Weet je hoe goed @HOME is nou dat zal ik je vertellen :)

Eerst even dit "het is echt waar ".

Ik dacht het lukt me niet om ze telefonische of anders te bereiken dus ik rij even naar Sneek toe voor mij het dichste bij.

Kom ik daar staat alles leeg geen @home meer in Sneek :(
Maar ik had alles wel via hun site opgevraagd en kreeg een route beschijving in PDF Formaat keurig dus.

Maar ze zitten in Heerenveen , zouden ze zelf wel in de gaten hebben dat ze zijn verhuist.

Dus ik naar hun site toe en een vraag gesteld via een vragen formulier , dit volledig ingevuld en wil het verzenden , bestaat dat ook al niet.

Ik kan wel Janken ik vind het erg jammer dat de stichting Korrelatie er niet meer is .

Ze krijgen van mij een Monument...

jackdaw
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2007 21:13

Re: @home en slechte service

Ongelezen bericht door jackdaw »

Ik merk steeds vaker dat het er maar net aan ligt of je 'geluk' of 'pech' hebt. Iedere provider lijkt hier last van te hebben. De één wordt ziek van UPC, de ander nooit. Ik heb zelf sinds 5 jaar een internetverbinding via @home. Deze heeft er 3 keer een paar uur uitgelegen, maar na ieder telefoontje was het probleem altijd binnen een paar uur opgelost. Snelheid wordt altijd gehaald, kortom, niks dan plezier.
Waarom heeft dan iemand een dorp verderop wel constant problemen? Ik zou het niet weten, maar ik weet inmiddels wel dat iedere provider dit soort problemen kent.

Maar klagen mag, want het kan zo te horen voor een aantal klanten echt wel beter...

The_Grass
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2007 11:39

Re: @home en slechte service

Ongelezen bericht door The_Grass »

Zo ik ben van mijn telefonie met @home af dat is al wat.

Nu even het volgende ze hebben bij mijn storing er toch wel heel wat aan gedaan namelijk , ze hebben een nieuwe C9 kabel van mijn huis naar het kastje in de straat getrokken en dat is ongeveer 60 meter klasse vind ik dat :)
1 hele dag graaf werkzaamheden gehad.

Maar mijn internet blijft labiel veel fouten op het Kabelmodem dus weer een trage verbinding. ect ect.

Nog 5 weken en dan is het klaar want ik ga naar een andere provider nou hoop ik 1 ding dat ik niet van de regen in de drup kom :)

Groetend een bijna exgebruiker van @Home.

jkpater
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2007 14:34

Re: @home en slechte service

Ongelezen bericht door jkpater »

Ik heb heel weinig problemen met internet en telefoon van @home af en toe is er een storing en die is binnen een zeer korte tijd opgelost
snelheid word idd gehaald. Ik ben uiterst tevreden over @home
ik hoor meerdere klachten in mijn omgeving over scarlet,en KPN IPB( internet plus bellen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: @home en slechte service

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik vind dat de dingen die wel goed gaan ook vermeld mogen worden. Er staan bijna alleen maar negatieve dingen in de verschillende fora.


Helaas voor u is dit een forum voor consumentenproblemen.
:wink:

U bent tevreden omdat het in uw geval toevallig allemaal goed gaat.
Het gaat er m.i. ook niet zo zeer om dat er wel eens iets fout gaat, maar meer hoe bedrijven het oplossen als dit onverhoopt gebeurt.
Zelf al zou er heel veel fout gaan, dan zou het misschien nog niet in dit forum komen als men het snel en vakkundig opgelost zou hebben.

Bij mijn internetprovider is ook een paar keer iets aan de hand geweest wat elke keer met 1 telefoontje (tegen normaal tarief) binnen een kwartier opgelost werd, resultaat: ik kan iedereen xs4all aanraden.
Bij KPN ging evenveel keer iets fout en zij konden niets oplossen, resultaat: KPN raadt ik iedereen af.

Fouten of technische mankementen zijn niet altijd te voorkomen, ook bij de goede bedrijven, deze noem je echter een goed bedrijf omdat ze ze op kunnen lossen.

The_Grass
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2007 11:39

Re: @home en slechte service

Ongelezen bericht door The_Grass »

Maar , je wilt niet weten hoe doof ze bij @home zijn !

Nu kreeg ik een man ,ja persoonlijk van Essent te spreken bij mij in de straat die vroeg mij wat voor problemen er bij mij waren .

Ik legde hem uit over de Telefonie van @home dat ik door mijn storing als ik gebeld werd de andere kant niet goed kon verstaan veel echo en gekraak .
De reactie van deze man was heel simpel dat kon niet dat was technisch onmogelijk , toen vroeg ik hem op mijn beurt weer hoelang hij op de helpdesk gewerkt had , dat vond deze man beslist niet leuk , nou ik wel heb inwendig erg genoten van hun technische knowhow tegen mijn ervaringen met mijn oor daar kan dus nog geen techniek tegen op.

Toen schaamde hij zich een beetje ja een beetje maar hoor.
@HOME zit bij het personeel erg diep ingewortleld zal wel een cursus voor geweest zijn meer downloaden dan uploaden , meer horen dan zeggen dus.

Wat een Arrogant bedrijf is dat , begrijpend luisteren word hopelijk de nieuwe cursus.

Bij VARA.KASSA werden toezeggingen gedaan op TV nou daar merk je verder niets meer van als klant zijnde , dit beteknt zeker als je in de uitzending was kwam het goed en voor de rest geen problemen.

privo
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:26

Re: @home en slechte service

Ongelezen bericht door privo »

Chapeau @Home regio oost.
Combipakket afgehaald bij S&F op 15/02/2007 aldaar terplaatse keurig aangemeld door S&F medewerker. Overeenkomst Combikeuze met prijsinformatie en voorwaarden ontvangen. Pakket voor zelfinstallatie meegekregen en Dig TV zelfde middag aangesloten eea perfect. Aansluitend de volgende dag kabeldoos en modem gemonteerd (arris modem niet aangesloten conform instructie handleiding). Op 19/02 welkomsbrief ontvangen van @Home met gebruikersnaam, wachtwoord etc, mededeling dat v.a. 26/02 internetten mogelijk is, op die datum software geladen en modem aangesloten. Handleiding is foutief voor W-Me gebruikers (versie 1.0 Jan 2006, pag 7, computernaam is te vinden bij Netwerk en niet bij Systeem) overigens wordt deze door de meegeleverde CD wel goed ingebracht. Een correcte werkwijze is te vinden op de help-online van @Home, uiteraard is daar wel een werkende i-net verbinding voor nodig.
Het modem gaat niet on-line 27/02 helpdesk 0900 gebeld (wachttijd ca 3 minuten) probleem voorgelegd, afspraak voor 28/02 monteur s'morgens om 09.00 uur, aan de deur heeft in buitenkast "iets" moeten vrijgeven, controle modem deze is online, controle i-net het werkt met uitzondering van e-mail.
Poging tot inloggen op homepage met het verstrekte wachtwoord in de welkomsbrief lukt niet, gebeld met helpdesk 0900 (wachttijd ca 1 minuten) probleem is duidelijk en komt vaker voor (Wachtwoorden hebben een beperkte gebruiksduur) eea wordt rechtgezet en nieuw ww vrijgegeven.
Inloggen en wijzigen van wachtwoord op de homepage van @Home gaat nu wel, e-mail adressen aanmaken ook. Het e-mail account op de PC verwijderd en nieuw aangemaakt met correct wachtwoord. 01/03/2007 alles werkt voorlopig perfect.
De volgende fase wordt de telefonie (peildatum 20 maart), bevestiging reeds ontvangen mbt opzegging vaste telecomlijn en behoud tel-nummer.
Conclusie het werkt binnen de gestelde termijnen, de probleempjes waren door @Home te voorkomen geweest ( vooraf vrijschakelen van de verbindingen, gebruikstermijn van initiele wachtwoorden verlengen en erratum op handleiding).

Overigens BEL de helpdesk s'morgen vroeg of kort na de middag.

Tenslotte de monteur heeft een kopje koffie meegedronken aan onze ontbijttafel een warme douche had hij al gehad. U hoort van mij.

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: @home en slechte service

Ongelezen bericht door karinknol »

Sinds woensdag het totaal pakket van @home in huis, alles geinstalleerd, maar niet op internet kunnen komen via de nieuwe modem. Gebeld en alles lag aan mij, of aan de kabel, of dat ik het modem niet lang genoeg van de stroom had gehad. Ook werd er een storing op mijn kabel vastgesteld. Maar dat ik liet blijken dat ik niet blond was, gaven ze toe dat de modem zocht naar de host. Oké onthoud, ik ben niet blond, dus ik heb mijn oude modem ingestoken, nieuwe comp naam ingevoerd en wallah, ik was meteen online. Op een Belgische site, gevonden via Google, staat beschreven dat je als klant de modem moet aanmelden met je gebruikersnaam en je wachtwoord, heb ik het over de modem van Arris. @home kan dan dure dingen verzinnen, maar zolang de modem niet is aangemeld bij Arris, werkt het domweg niet. Mijn modem kwam dicht gesealed binnen, dus naar ik aanneem, zonder instellingen en dan gedraagt deze modem zich net zo als een router, geeft wel aan dat je online bent, maar je bent het niet, want hij gaat op zoek naar een provider die niet is ingesteld. Daarom werkt de telefoon ook niet, ik krijg zo'n vaag vermoeden dat @home dit wel weet, maar hier niets aan doet.

Tipje voor nieuwe aanmelders, het duurt gemiddeld zes weken om de telefoon over te zetten naar een andere provider, neem die tijd in acht, zodat je niet mobiel moet gaan bellen.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: @home en slechte service

Ongelezen bericht door pvd »

Op een Belgische site, gevonden via Google, staat beschreven dat je als klant de modem moet aanmelden met je gebruikersnaam en je wachtwoord, heb ik het over de modem van Arris. @home kan dan dure dingen verzinnen, maar zolang de modem niet is aangemeld bij Arris, werkt het domweg niet. Mijn modem kwam dicht gesealed binnen, dus naar ik aanneem, zonder instellingen en dan gedraagt deze modem zich net zo als een router, geeft wel aan dat je online bent, maar je bent het niet, want hij gaat op zoek naar een provider die niet is ingesteld.
Hoe leg je dan uit dat het bij mij wel allemaal werkt, terwijl ik mijn arris touchstone telephony modem ook gesealed heb gekregen?


p.s. Kun je je bron prijsgeven? Dan kan ik dat ook eens lezen.

pvd

svaneeken
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2007 19:02

Re: @home en slechte service

Ongelezen bericht door svaneeken »

ik zit per 15 januari bij @home.
ik heb telefonie en internet.
in begin kon ik niet bellen.
ik hun opbellen ze legen je alles uit.
ik kan bellen en interneten
ze zijn vriendelijk en staan je te woord.
ik kan er niet bij dat een ander last heeft
ik heb geen problemen met @home

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: @home en slechte service

Ongelezen bericht door karinknol »

via google kotnet zoeken. Daar vind je de bron.
Ga anders spitten op de website van Arris, kan je het ook terug vinden.
Ik kan geen uitleg geven waarom het bij de één wel werkt en bij de ander niet. Kan daar ook geen oordeel over vellen, wel weet ik wat Vobis mij over de router zei, die moet ingesteld worden en dat las ik ook terug in dit bericht over dit modem.

Let wel, ik klaag niet, ik hoop dat ik een oplossing heb gevonden voor de problemen

Nini83
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2007 14:07

Re: @home en slechte service

Ongelezen bericht door Nini83 »

Tijdens het gebruik van @Home heb ik nauwelijks problemen gehad. Maar toen ik ging verhuizen snapten ze het niet meer!
Direct na het tekenen van het nieuwe huurcontract heb ik een adreswijziging doorgegeven aan @home via internet. Ik kreeg een mail terug dat ik geen TV Basis abonnement had, en dat ik zonder TV Basis mijn internet niet mee kon nemen. Prima, dat wilde ik toch nog hebben.
Dus @Home gebeld, TV Basis aangevraagd op het nieuwe adres, verder hoefde ik niets te doen, ik zou binnen een maand TV en internet hebben op het nieuwe adres. TV is nooit een probleem geweest, maar op de dag van aansluiting van internet kreeg ik geen signaal, dus heb ik @Home gebeld om te vragen hoe het zat. Er was niets bekend over mijn verhuizing!
Ik kon de verhuizing nog een keer doorgeven (en een maand wachten op internet door een fout van hun kant!). Ook konden ze van mn verhuizing een spoedverhuizing maken. En hoe lang denk je dat het zou duren voordat ik dan weer internet had gehad? Ja.. een maand!
Dit hele verhaal heb ik in een mijn opzeggingsbrief gezet. Maar ook dat komt niet goed aan, want eergister is er weer abonnementsgeld afgeschreven.. dat van februari heb ik meteen vorige maand laten terugboeken, en nu is er een dubbel bedrag afgeschreven.. van zowel februari als maart! Ik heb het meteen weer terug laten boeken.
Na die brief heb ik overigens niets meer van @Home gehoord. Tenzij het op mijn vorige adres is, maarja, ik ben verhuisd...
:shock:
Ik wacht nu overigens ook alweer enige tijd op KPN internet, die denkt dat wij de vorige bewoners zijn waardoor we langer dan een maand moeten wachten op internet. Maargoed, dat hoort bij een ander topic!

Gesloten