LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNTpost : helemaal gestoord

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Die postzegels van 2 cent zijn bedoeld om het verschil tussen 27 en 29 cent te compenseren. De decemberzegels hebben een of twee jaar lang 27 cent gekost en daarna 29.

Maar ze zijn nog wel te gebruiken. Of je de 2-cent-zegels nog vaak aantreft: ik weet het niet, maar het is zeker te proberen.

Volgende kerstperiode zullen de kerstzegels ook wel aardig in prijs stijgen, vrees ik.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door Jan9 »

Er zijn postzegels van 2, 3 en 5 eurocent.
Kijk even wat het handigste voor je is.
Als je een oude postzegel hebt van 80 cent kan je 8 eurocent bijplakken en deze gebruiken voor een brief. Of 5 cent extra plakken voor de postzegels van 39 cent van vorig jaar.

sandramuys
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2007 08:44

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door sandramuys »

Ik heb vandaag postzegels van 3 cent kunnen kopen. Volgens de winkel waar ik ze kochte (een TNTPost Servicepunt) is dit het kleinste bedrag van een postzegel die te koop is.
Dit betekend dat mijn geboortekaartjes die ik straks naar het buiten Europa gaat sturen krijgen:
44 cent geboorte zegel + 44 cent gewoon zegel + 3 cent postzegel = 91 cent ipv de 89 cent dat het mij eigenlijk zouden kosten.
En dit na de hele ellende die ik op mijn webpagina hebben moeten meemaken met de TNTPost klantenservice afdeling. (http://www.geocities.com/muys.rm/tntpost.html)

Trouwens, weet iemand of er ergens op de website van de TNTPost een lijst is van de postzegels die echt nu te koop zijn?

Groetjes,

Sandra

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Kijk eens hier: http://www.tntpost.nl/voorthuis/

Doorklikken naar Postzegels en daarna naar Internationaal.
Daar staan postzegels van € 0,89 op.

Geniet van je zwangerschap en een fijne bevalling!

Lieske

sandramuys
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2007 08:44

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door sandramuys »

Op de website van TNTPost kan je in de online winkel, bepalde postzegels bestellen. De kleine bedragen, zoals de 3 en 5 cent zegels zijn er niet te koop. Ik weet wel dat je die van 89 cent inmiddels (sinds mijn brief aan TNTPost van 5 januari) te koop zijn.
Nergens op de website van TNTPost kan ik een lijst vinden van welke zegels nu te koop zijn (online of in de servicepunten of bij de TNTPost zelf).

Sandra

oomhenk
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 dec 2004 13:26

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door oomhenk »

wat de bezorging betreft,
bij mij in straat (in amsterdam) zie je altijd als de postbode is geweest (en ja het is die van de ptt/tpg/tnt) in zijn spoor mensen naar buiten komen en post in andere huizen stoppen omdat het verkeerd bezorgd is. dit komt bijna dagelijks voor. ik stop de verkeerd bezorgde post netjes bij de buren in de bus maar niet iedereen doet dit gezien het aantal verdwenen poststukken waar ik mee te kampen heb.
en dit betreft dan juist geadresseerde maar in de verkeerde bus gestopte post.
als je er over klaagt zeggen ze dat het vast de bezorger van een concurent is, alsof ik de postbode niet aan zijn kleding cq karretje zou herkennen.
sinds ze met part time postbodes werken is het een zooitje. het wordt tijd dat de postmarkt ook voor particuliere post opengaat.

Deborah82
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 feb 2007 16:45

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door Deborah82 »

Oja breek me de bek niet open. Bij ons komt ook heel vaak de post van mensen die in een hele andere straat wonen, alleen hetzelfde nummer hebben en visa versa. We hebben regelmatig gebeld hierover en worden constant verwezen naar dan weer dit postkantoor en dan weer dat postkantoor. We hebben nu gewoon met elkaar afgesproken dat belangrijk uitziende post (bijv bank) even in de brievnbus te gooien en de rest weer z.s.m op de post.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Zoals eerder opgemerkt: het is het juiste adres dat bepalend is. De naam van de geadresseerde speelt geen enkele rol.
Alleen geloof ik dat je tegenwoordig niet zo gemakkelijk meer kunt bellen, of alleen tegen hoge kosten.
retour afzender, en in de TNT-bus volstaat.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door kiz »

Zoals eerder opgemerkt: het is het juiste adres dat bepalend is. De naam van de geadresseerde speelt geen enkele rol.
Da's prachtig, bodejosm43... Maar wat doe ik als ik ineens poststukken mis die ik normaal gesproken periodiek ontvang? Ik bel netjes de afzender om te melden dat ik al enige tijd niks heb ontvangen, controleer samen met de afzender of de adresgegevens nog kloppen, en meld vervolgens bij tnt (of hoe ze tegenwoordig ook mogen heten) dat ik poststukken mis en al bij diverse afzenders geverifieerd heb of en wanneer e.e.a. verzonden is en of de adresgegevens juist zijn. Reactie van tnt (of hoe ze tegenwoordig ook mogen heten) medewerker: "denkt u dat we hier een map met zoekgeraakte post hebben??"
Ik ben van nature vredelievend... maar volgaarne bereid dit "even" terzijde te schuiven bij zo'n onnozel antwoord :twisted:
Want, hoewel het "risico" t.a.v. postverzending bij de verzender ligt en NIET bij de ontvanger, draai ik (als ontvanger) wél op voor b.v. herinnerings- of aanmaningskosten in het geval het om een te betalen rekening gaat die ik niet ontving. Want hoe bewijs ik dat ik de originele nota (bekeuring, belastingaanslag, ik noem maar wat) niet heb ontvangen??

fimi
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:41

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door fimi »

Het zijn gewoon een stelletje blinde sukkels!
* LP gekocht in de USA: Staat vet op: FRAGILE!!!! Glas logootjes en alles: postbode denkt (? kan dat?) "uuuhhh....past niet! Dan maar dubbelvouwen! Ja dat is een goed idee! Past Wel!"....
Reactie TNT: De postbode hoeft de opdrukken op de verpakking NIET te lezen....

* Ander pakket: ben neit thuis, krijg je normaal een berichtje in de bus (als je mazzel hebt....!), maar deze postbode heeft waarschijnlijkk de lagere school niet volmaakt of hij is extreem lui want we doen maar geen briefje maar vouwen het geheel samen (met veel kracht!) en stop het in de groene ton....... Tja, dat kan ook!

Klacht indienen: verzend risico ligt bij de afzender... NOu, dit is puur vandalisme daar meneer het moedwillig en opzettelijk kapot gemakt heeft....

Moest wel lachen eind 2006: post van TPG: "Alleen onze naam verandert, maar we blijven doen wat we altijd al deden!" Nou daar ben je mooi klaar mee.

Wat een K..bedrijf. Dat dit soort bedrijven nog het recht hebben te mogen bestaan.... Opheffen, verkopen, weggeven. Iedereen ontslaan en wel gemotiveerde gasten aannemen.

gbuve
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2007 21:05

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door gbuve »

er zijn stikkers met de tekst Alléén Huisadres!!!
en Breekbaar. Gratis te bestellen via tnt site.
Bezorgers mogen dan niet op ander adres afleveren,
of e zending in een plastic zak a/d deurknopbij de buren hangen.

Als dit wel het geval is, laat het weten via dit forum.
TNT stuurt je van het kastj enaar de muur als je een klacht indient.

jeannet_4
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2007 13:58

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door jeannet_4 »

Grappig is dit. Vanmiddag door mijn man een pakket laten wegbrengen, waarop ik dus zo'n sticker had geplakt
"Alleen huisadres". Toen het pakket werd afgegeven zij de medewerkster: omdat die sticker er op geplakt is, kan het alleen maar verzekerd verzonden worden. Ik was echt van mening dat dit ook was bedoeld voor standaard pakketten. Blijkbaar rekenen ze overal extra voor. Als je toevallig iets breekbaars wilt versturen, is verzekerd verzenden (7,95) ook al niet meer genoeg. Tenminste, als je nog een vergoeding verwacht bij breuk. Dat krijg je dus NIET! Je krijgt een verzonden object alleen maar vergoedt als je verstuurd via
Verzekerd verzenden met Waardeaangifte à 8,45. Maar ja, dàt staat in hun voorwaarden..... Dus, maar wat tijd uittrekken om al die pagina's door te worstelen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik weet van mezelf dat ik slechts zelden post verkeerd bezorg. Als ik post op een bestaand en op het poststuk vermeld adres bezorg, dan heb ik mijn werk correct gedaan. IK ben niet verantwoordelijk voor foute namen, dat is de verzender.

En dan nog krijgt de bezorger vaak verwensingen naar zijn hoofd, zoals: hee schele, waarom draag jij een bril, die mensen wonen hier al 2 jaar niet meer. Alsof het dragen van een bril iets met scheel zijn te maken heeft, en alsof IK verantwoordelijk ben voor de verhuizing van die andere bewoners. Dan hebben ze vaak ook niet eens een naambordje (wat overigens helemaal niet verplicht is).

Ik heb ook nergens gezegd dat ik bij de TNT werk. Maar ik geef aan dat dit de standaard werkwijze is (behoort te zijn): bezorgen op het aangegeven adres. Hoe dat adres is aangebracht op het poststuk, dat is de verantwoordelijkheid van de verzender, en niet van de bezorger.

gbuve
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2007 21:05

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door gbuve »

RE: jeannet_4

Hoi,

verzenden van pakketjes heeft wat voeten in aarde:
hoe zwaar is het pakket, wat is de waarde, en voor ons als (mijn) bedrijf nog belangrijker: wat is de kans dat een zending kwijt raakt t.o.v. de schade die je dan hebt. Maw wat is voordeliger: de duurste verzendmethode met een max. verzekerd bedrag of de de goedkopere versie zonder verzekering. Daarbij komt nog dat niet in iedere plaats over een zgn. Business balie beschikt, dus dat je dan nog een eindje moet rijden. De ophaaldienst kost ook geld, en maakt je minder flexibel nar je klanten toe.

Wendy
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2003 16:38

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door Wendy »

ik werk sinds een paar maanden als postbezorger bij tnt. Heel leuk werk vind ik nog steeds. Ik werk er nog niet lang genoeg om TNT te gaan verdedigen, er zullen zeker fouten gemaakt worden. Helaas.

Als bezorger kom ik ook wel eens vervelende situaties tegen, (te) kleine brievenbussen, of met zo'n vervelende veer achter de klep waar mn vingers tussen klemmen, of van die handige anti-tocht borstels waar niets doorheen past.. om van de wilde katten en honden, kou storm en regen nog maar niet te spreken..... maar goed, dat hoort er bij.

Ik vind het toch wel jammer dat tnt nu zo negatief in de aandacht staat en hoop dat ze er gauw iets aan doen om de service en dienstverlening te verbeteren!

Tati
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2006 17:07

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door Tati »

Hallo,

Ook mijn pakketje was bij de buren afgegeven zonder dat ik daarvan een briefje in de brievenbus kreeg. Na het weekend (omdat de buren een weekendje weg waren) kreeg ik alsnog mijn pakket van hen.
Ik had inmiddels via de website geprobeerd een klacht in te dienen en om te bellen naar een nummer wat niet meer in gebruik was.
Uiteindelijk is er een onderzoek :) ingesteld en is er een medewerker van tnt persoonlijk langs geweest. Wat bleek nu ook? Er stond een handtekening van mij :!: (gewoon mijn naam met leuke krullen) zodat het leek op de uitleverlijst dat ik het had aangenomen. Ter plaatse bij de buren nagevraagd. En zij hebben uiteraard niet getekend. Zo raar..
Gelukkig had ik mijn pakket. Maar het kan ook goed fout gaan, kost de klant energie en heel veel tijd.

Ook vind ik dat bv strafport op een normale manier te plakken moet zijn. Geen rare bedragen die afgerond moeten worden naar boven.
Als iedereen braaf ipv 0.89 cent 0.90 cent betaald dan kan het voor de tnt nogal een winst opleveren. Het is daar nl een eenrichtingsverkeer.
Bij een normale winkel waar afgerond wordt qua geld betaal je evenredig veel naar boven als naar beneden.
En idd. ook buitenlandse velletjes van 5 zegels is belachelijk veel.

Het is klein leed en voor TNT zal het een soort muggenziften zijn denk ik .. maar toch.

Het zou beter zijn als er duidelijke bedragen zijn, die makkelijk te plakken en bij te plakken zijn. Niet teveel, niet te weinig.

Groeten.

robbieS
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2006 05:48

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door robbieS »

Het verhaaltje kwam me heel bekend voor.
Toen ik nog veel pakketjes verzond had ik thuis zelf zo'n mal gemaakt.
Zelfs een 2mm dunner dan de TNT mal.
Doordat de verpakking soms een beetje bol stond in het midden ging hij er op dat punt niet door het plastic malletje van hun.
Ik nam mijn houten mal mee naar het postkantoor en liet zien dat het pakketje er wel door ging met een heel klein beetje druk zoals een pakketje ook aan huis de brievenbus in wordt gedaan.
Het verschil was dat ik niet de mal tegen het pakketje drukte, maar het pakketje door mijn houten zelfgemaakte mal heen drukte.
Ik vroeg eens of als hij buiten door de rode brievenbus ging ook door de mal moest gaan, en dat bleek zo te zijn.
Maar als het pakketje met een klein beetje kracht door de buitenbrievenbus ging later in de mal bleef steken moest je euro's meer betalen omdat het dan pakketpost werd.

Je kreeg dan een discussie van hier tot ginder.
Het was gewoon een willekeur, de ene keer stond er iemand die gebruikte dat ding niet eens en de volgende keer gingen ze weer moeilijk doen.
2 weken geleden is er zelfs een aan mij verzonden pakketje helemaal niet meer aangekomen.
De status zou zijn "AANGEKOMEN" maar ik heb nooit iets ontvangen.

Ik krijg bij die TNT steeds meer een UPC gevoel

deheugden
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2007 11:42

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door deheugden »

tegenwoordig is het al zo erg,dat je - buiten het kopen van hele vellen zegels- zelfs niet meer een brief mag laten bij frankeren. Dus momenteel heb ik god weet hoeveel velletjes met zegels thuis liggen. Dus en je moete meer gaan betalen(44 cent) en je krijg nog eens minder service. leve de liberalisering

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Om discussie over brievenbusstuk of pakket aan de balie te vermijden kun je beter zelf frankeren en dan het poststuk - desnoods met kracht - door de brievenbus drukken. Vergeet niet dat postbodes dat bij het bezorgen zelf ook doen. Of het stuk nou als brievenbusstuk of pakket is gefrankeerd.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Post

Alleen een opmerking over frankeerzegels.

Bij het postkantoor zou je bepaalde frankeerwaarden niet kunnen kopen???
Waarom heeft mijn sigarenboer dan wel zo'n printer waarmee hij ALLE waarden kan uitprinten??

Zouden ze dan nog steeds dat ambtenarenbloed hebben?
Nou, dan maar bloedtransfusie's
Want het verschil tussen plein en straat en tussen 2 en 2A willen ze ook niet kennen!

Maor ag meit, kan mei et schele. Se doen maor.

Grootvader

Gesloten