LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aan huren hou je niks over.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door SJZ »

Toch lijkt het mij persoonlijk niet leuk om noodgedwongen je huis te moeten verkopen om welke reden dan ook!,
Nee, dus koop je maar nooit een huis zodat je het nooit hoeft te verkopen?

Overigens hoef je je huis niet te verkopen als je in de bijstand komt hoor.
Een "kale kip" heeft toch niets te verliezen en wordt aan alle kanten geholpen!, iemand die een mooie huis heeft opgebouwd door jarenlang werken en komt in een situatie terecht dat alles voor niets geweest is,
Er zijn voor bijstandsgerechtigden met een eigen huis ook regelingen voor bijdrage in de woonlasten, dus ik zou liever in de bijstand zitten met een eigen huis dan zonder.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door eeliane »

Het wordt wel nijpend als je de hypotheek niet meer kunt betalen en de bank je geregeld brieven stuurt. Ze verkopen nu het huis en gaan huren van de overwaarde, best veel en ze huren dan een huis dat qua woonruimte niet onderdoet voor het oude huis dus... 4 kleine kinderen dan heb je toch wat ruimte nodig.
Maar het blijft wel jammer

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het kopen van een woning gaat voor steeds minder mensen op. Een alleenstaande kan al geen appartement meer kopen vanwege de gebakken lucht ook wel overwaarde genaamd.
De banken trappen er niet meer in.

Aan een huurwoning hou je niet alleen niets over maar reken de huurprijsverhogingen maar eens uit over dertig jaren.
Uw voordeel dus!! :)

kielfi
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2007 23:45

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door kielfi »

Ik kwam in dit huurhuistoen ik net weg was bij mijn ex. Na een half jaartje kwam er een aanbieding dat ik dit huis kon kopen, ik kon voor dat bedrag een hypotheek krijgen, maar omdat de scheiding er niet door was zou deze woning als tweede huis gezien worden en dus geen renteaftrek, ik kon dan de maandelijkse termijnen niet betalen. Toen een paar maanden later mijn scheiding wel geregeld was en ik zelfs een redelijk bedrag had uit de overwaarde van het gedeelde huis met mijn ex, kon ik dit huis niet meer kopen omdat de koopprijs ineens met bijna 60.000 euro gestegen was. Wat ik nu nog kan kopen is een flatje ergens achteraf, terwijl ik nu woon in een redelijk groot rijtjeshuis. Toch maar wachten op weer een betere aanbieding??!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door tiptoo »

:mrgreen: laat mij maar lekker huren dan maar niks over ken het toch niet meenemen, je dak en al dat soort dingen worden gemaakt dus nee vind het wel prima zo :mrgreen:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door SJZ »

ken het toch niet meenemen,
Niet meenemen (je graf in), maar je kunt het wel lekker uitgeven. Ook leuk.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door tiptoo »

SJZ schreef:
maar je kunt het wel lekker uitgeven. Ook leuk.
das waar maar ach geld is ook niet alles :mrgreen:

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Beste mensen.
Of men nu een huurwoning heeft of dat men een woning heeft gekocht maakt per saldo geen verschil omdat het financiele stelsel in Nederland zodanig in elkaar steekt dat u er geen cent beter van wordt. Het financieel economisch stelsel zit namelijk zodanig in elkaar dat indien u vanwege een hypotheek-vrije woning extra wordt aangeslagen door de belastingdienst dus een vernieuwde hypotheek moet aanvragen om daaraan te ontkomen. Zodra de regering ziet dat een bepaalde categorie der bevolking geld over houdt vanwege een vrije of bijna vrije woning, ik verwacht dat men de renteaftrek van de vervolghypotheek zal schrappen, stel men de heffingen bij. U mag er niet beter van worden laat dat duidelijk zijn.

lazy-lois
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 aug 2010 01:26

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door lazy-lois »

Of men nu een huurwoning heeft of dat men een woning heeft gekocht maakt per saldo geen verschil omdat het financiele stelsel in Nederland zodanig in elkaar steekt dat u er geen cent beter van wordt.
Een familielid is onlangs 65 geworden krijgt alleen AOW en geen pensioen. Is altijd ZZP'er geweest. Heeft zijn huis afbetaald en onlangs verkocht voor
€ 475.000,00 krijgt bij zijn bank 4% rente per jaar.

Is dus € 19.000,00 per jaar betaalt daar natuurlijk wel belasting over maar neemt € 25.000,00 per jaar op van zijn kapitaal en huurt een penthouse van
€ 1350,00 per maand.

Heeft een prachtig leventje en geniet 100% van zijn vrijheid dus loont een eigen huis wel degelijk :)

Ook hier kletst troubleshooter uit zijn nek :D

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door SJZ »

vanwege een hypotheek-vrije woning extra wordt aangeslagen door de belastingdienst
Juist niet. Als je geld op een spaarrekening zet betaal je belasting over dat vermogen, als je geld in een afgeloste woning zit betaal je daarover geen belasting toch?

lazy-lois
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 aug 2010 01:26

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door lazy-lois »

Zo is dat precies SJZ.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

lazy-lois schreef:
Of men nu een huurwoning heeft of dat men een woning heeft gekocht maakt per saldo geen verschil omdat het financiele stelsel in Nederland zodanig in elkaar steekt dat u er geen cent beter van wordt.
Een familielid is onlangs 65 geworden krijgt alleen AOW en geen pensioen. Is altijd ZZP'er geweest. Heeft zijn huis afbetaald en onlangs verkocht voor
€ 475.000,00 krijgt bij zijn bank 4% rente per jaar.

Is dus € 19.000,00 per jaar betaalt daar natuurlijk wel belasting over maar neemt € 25.000,00 per jaar op van zijn kapitaal en huurt een penthouse van
€ 1350,00 per maand.

Heeft een prachtig leventje en geniet 100% van zijn vrijheid dus loont een eigen huis wel degelijk :)

Ook hier kletst troubleshooter uit zijn nek :D
als je een huis van 5 ton vrij hebt, heb je sowieso niet slecht geboerd. Als je genoeg verdient is kopen idd goedkoper.

lazy-lois
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 aug 2010 01:26

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door lazy-lois »

Eigen vermogen opbouwen, is altijd beter dan afhankelijk zijn van een pensioentje waarvoor je een levenlang betaalt en kijk nu wat er gaat gebeuren met de pensioenen. Nu ben je verplicht deel te nemen aan een pensioenfonds als je in loondienst bent.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Deze laatste opmerking is deels waarheid. Vermogen opbouwen is echter niet rendabel wanneer dit vermogen niet zelfgenererend is waarmee ik nadrukkelijk wil zeggen dat geld nooit meer waard is dan op het moment waarop u het ontvangt. Wil vermogen zelf genererend zijn dan zal het goed belegd moeten worden al is het alleen om de inflatie te compenseren.

ils
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2006 15:26

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door ils »

Eigen vermogen bouw je in principe ook met een eigen woning op, al zit het dan in stenen.
Zodra je met pensioen gaat heb je of geen hyp.lasten meer of een lage hypotheek met heel weinig mnd.lasten.
Bij een huurwoning stijgt jaarlijks de huur en dat gaat maar door, dat moet eerst nog van je besteedbare inkomen af.

Als je de mogelijkheid hebt is kopen wel degelijk goedkoper op termijn dan huren.
Er zit nu nog veel lucht in de koopwoningen, maar er is zeer scherp te handelen bij een koopwoning die al geruime tijd te koop staat.

Gesloten