LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows Home Server vs AirPort Extreme

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Windows Home Server vs AirPort Extreme

Ongelezen bericht door NONO »

Ben niet zo bekend met de serverwereld dat ik hier een gedegen oordeel over kan geven.

Vandaar mijn vraag, zijn deze conclusies overdreven en bezijden de waarheid of geeft het goed onderbouwd de werkelijkheid weer?
http://www.roughlydrafted.com/RD/RDM.Te ... 88997.html

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Windows Home Server vs AirPort Extreme

Ongelezen bericht door queenfan »

In zovere ik het kan lezen vergelijken ze een server met een draadloze router (Airport extreme).

Lijkt kij Apples :D met peren vergelijken, maar moet het nog even goed lezen.

alfatrion
Berichten: 22036
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Windows Home Server vs AirPort Extreme

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat idee heb ik ook. Routers hebben vaak server achtige componenten, zoals een webserver, waar mee deze zijn te configureren. Daar lijkt het in de Apple variant om te gaan.

bjorn_s
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2007 00:59

Re: Windows Home Server vs AirPort Extreme

Ongelezen bericht door bjorn_s »

Het gaat om een HOME server. Een server waarme je dus:

* Met alle pc's muziek en andere media af kan spelen.
* Met alle pc's bestanden kan delen.
* Netwerken tussen alle pc's in huis.
* Enzovoorts.

Je moet de home server denk ik niet vergelijken met bijv. een internet server waarop je websites kan hosten, al zou dat vast wel kunnen.

Met airport kun je bijv. muziek streamen naar een bepaald station in je woning. Als je in de woonkamer zit kan je dus muziek op de zolder laten afspelen enz. enz. Als je bijv. 3 Apple computers hebt met een airport kaart dan kunnen alle drie die Mac's draadloos op het airport basis station gekoppeld worden.

Met die windows home server ben ik niet goed bekend maar het komt wel een beetje op het bovenstaande neer...

Gesloten