LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afzuigkap naar buiten of toch niet?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
steph1500
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2006 22:11

afzuigkap naar buiten of toch niet?

Ongelezen bericht door steph1500 »

Ik twijfel of het handiger is de afzuigkap naar buiten te laten plaatsen (met motor) of toch op het centrale systeem.
Wie weet de voor en nadelen en wat zijn de beste afzuigkappen?
Ik wil ook patat kunnen bakken zonder dat je dat in het gehele huis ruikt....

djenie
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:19

Re: afzuigkap naar buiten of toch niet?

Ongelezen bericht door djenie »

hai,
je geeft eigenlijk zelf al het antwoord, aansluiten op je mechanische ventilatie is niet zo'n beste optie, als je naar buiten kan met je afvoer, altijd doen. Ten eerste is de mechanische ventilatie voor de ventilatie in de ruimtes waar de ventielen geplaatst zijn, als je een afzuigkap daarop aansluit gaat dit ten koste van de ventilatie. De lucht gaat naar de unit, die meestal op zolder zit en de buizen worden vet van alle vette luchten die je afzuigt, bij ondeskundig reinigen kan het zo zijn dat na 5 jaar het apparaat aan vervanging toe is oftewel hij doet weinig meer. De buizen reinigen is geen fijne klus. Een motorloze afzuigkap is naar mijn mening waardeloos, zuigt veel minder af dan een gewone afzuigkap dus..... Een gat in je gevel hoeft niet meer te kosten dan 100 euro, het gemak is veel meer waard. succes ermee

Jannekee
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2006 13:25

Re: afzuigkap naar buiten of toch niet?

Ongelezen bericht door Jannekee »

Ik weet niet hoe je woont, maar overleg wel eventjes van te voren met je buren als je de afzuigunit naar buiten doet. Mijn buren hebben het ook op die manier gedaan, en altijd wanneer ik thuiskom zit ik in hun etenslucht. Het trekt namelijk naar binnen via onze luchtroosters. En dat terwijl onze woningen ruim zijn opgezet. En op die luchtjes in huis van een ander, daar zit je als buren niet echt op te wachten om eerlijk te zijn.

Voor jezelf is het wel de beste optie. Je hebt zelf de minste luchtjes in huis. Heb zelf een afzuigkap met koolstoffilters. Had het niet verwacht, maar dat ding zuigt echt heel goed af. Heb nooit luchtjes in huis. Heb geen frituurpan, dus weet niet hoe het daarbij werkt met afzuigen.

fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Re: afzuigkap naar buiten of toch niet?

Ongelezen bericht door fj »

heb altijd de etenslucht van de buren in huis

heb zelf met koolstof filter heb nooit luchtjes in huis.

hmmm wat klopt hier niet
:roll:

Jannekee
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2006 13:25

Re: afzuigkap naar buiten of toch niet?

Ongelezen bericht door Jannekee »

Geen luchtjes van mezelf, wel van anderen.
Dat is wat ik bedoel.
Dus het klopt wel 8)

Gesloten