LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waerde levensverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
petrav
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 feb 2006 18:24

waerde levensverzekering

Ongelezen bericht door petrav »

Hallo, ik heb een vraag omtrent mijn waerde levensverzekering van fortis, mischien dat iemand hier er evaring mee heeft.
Wij hebben een ander huis gekocht en gaan dus onze oude hypo in een keer aflossen en willen (vanzelfsprekend) ook van onze oude waerde verzekering af, er is hier zo'n 12.000 euro in gespaart volgens het fortis overzicht.
mijn vraag, wat is de standaart boete hier van bij stopzeting en opvragen van het geld.
Fortis is nogal traag dus vandaar dat ik het hier maar even vraag.
een indicatie is prima.
Hopelijk heeft iemad hier evaring mee. thanks

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: waerde levensverzekering

Ongelezen bericht door particulier »

Petra,

Een dergelijke levensverzekering laat je doorgaans niet uitkeren. Als je bij verhuizen een nieuwe hypotheek nodig hebt, dan heb je je huidige hypotheek in de nieuwe hypotheek als een apart hypotheekdeel staan. Dit deel los je af met de uitkering uit de levensverzekering.

Als je de levensverzekering zou stoppen, dan ben je alle kosten kwijt die in de eerste jaren aan de verzekering zijn ontrokken. Dit gaat al gauw om enkele duizenden euro's. Als je dan weer een nieuwe verzekering gaat afsluiten, betaal je die kosten weer opnieuw.

Dus: Bij nieuwe hypotheek levensverzekering meenemen.

Patr.
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2007 14:41

Re: waerde levensverzekering

Ongelezen bericht door Patr. »

Petra,

Let op bij het Waerdye-product. Het jaarlijkse overzicht waar jij naar verwijst betreft een opgebouwd kapitaal op de einddatum van de verzekering en niet de huidige waarde. De afkoopwaarde zal dus 'tegenvallen' als je ong. € 12.000,- zou verwachten.

Gesloten