LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia: "419 opt-out verklaringen binnen"

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
mboerema

Dexia: "419 opt-out verklaringen binnen"

Ongelezen bericht door mboerema »

Het eerste aantal personen dat een opt-out verklaring naar de notaris in Den Haag heeft gestuurd is bekend, volgens Dexia waren dat er op 1 maart j.l. (dus ruim een maand na het verbindend verklaren van de Duisenberg regeling) 419.

Het lijkt mij waarschijnlijk dat het uiteindelijke aantal mensen dat niet akkoord gaat met de Duisenberg regeling zeker 2000-2500 personen zal bedragen. Ik vraag mij af of hier ook al klanten van Leaseproces, die aan Leaseproces een machtigingsformulier moesten terugsturen (wat dus langer duurt voordat het de notaris bereikt), bijzitten?

Ikwaseenbeetjedom

Re: Dexia: "419 opt-out verklaringen binnen"

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Na deze uitspraak
http://www.fd.nl/ShowRedactieNieuws.asp ... ntId=33300
waarbij dexia ook de inleg moet terugbetalen omdat de handtekening van de parner ontbreekt, zullen het er wel snel meer worden dan 419.

speculaasman

Ongelezen bericht door speculaasman »

Nee, die zitten er waarschijnlijk niet bij en ook niet die van www.leaseverlosser.nl waarschijnlijk.

Die 419 is uit de duim, of dexia hanteert een ander criterium voor 'opt outer'. Het kan best dat de notaris een bevestiging van ontvangst stuurt op een opt out brief maar dat dexia achteraf stelt dat de opt out mededeling niet conform de wet is. Het aantal volgens dexia gedane opt out mededelingen is dan 419, terwijl er bv 2500 of 15000 opt out mededelingen zijn gedaan en evenzo veel ontvangstbevestigingen zijn verzonden door de notaris.

Ernstig en Zuur...

Rasputin1

Ongelezen bericht door Rasputin1 »

Ik heb ook nog geen opt-out ingestuurd.
Ik wacht nog op Holla-Poelman zodat zij dat groepsgewijs kunnen opsturen

bromtol

Ongelezen bericht door bromtol »

Je kunt ook om tactische reden wachten. Veel Procederenden hebben het aanbod Duisenberg + advocaatkosten gehad.

Als nu de jurisprudentie van na de verbindendverklaring, maar vóór afloop termijn gunstiger is dan dat aanbod, dan komen er nog wel meer opt out brieven binnen. Is de jurisprudentie gelijk aan de Duisenbergregeling of ongunstiger, dan zullen die betrokkenen wel alsnog het aanbod accepteren en niet opt outen.

Het is voor veel mensen dus zinvol om niet te snel te opt outen en eerst even de ontwikkelingen af te wachten.

Nú heeft opt outen alleen zin als je zeker weet dat je niet slechter dan de Duisenbergregeling kan uitkomen (bijvoorbeeld als je op grond van de Duisenbergregeling geen uitkering krijgt omdat je positief geëindige contracten worden verrekend).

Ik neem aan dat de uitspraak van 1 maart van Hof Amsterdam wel weer wat mensen over de streep zal trekken, maar ik denk dat de meeste advocaten hun klanten zullen adviseren de opt out brief om tactische redenen nog uit te stellen.

Math

Ongelezen bericht door Math »

Bromtol, hetgeen je zegt over DR+ advocaatkosten terug dat was van voor de uitspraak WCAM, toen heeft Dexia een persoonlijke schikking gestuurd naar Eegaleasers zijnde DR+advocaatkosten maar die geldt nu niet meer.

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Dexia heeft gisteren onmiddellijk aangekondigd tegen dit arrest in cassatie te gaan bij de Hoge Raad, het hoogste rechtscollege van Nederland.
2 serieuze vragen:

Maakt Dexia een kans bij de Hoge Raad..?

Als de Hoge Raad dit vonnis overneemt, wat betekent dat dan voor de gedupeerden cq. rechtzaken...?

Groet,
Martin

mboerema

Beste Martin,

Maak je geen zorgen: de Hoge Raad kijkt alleen of het recht in deze zaak goed is toegepast. Volgens mij is deze zaak echter vrij simpel (partner heeft niet meegetekend en dus is de overeenkomst niet geldig - punt) en het zou me ook wel erg bevreemden als de Hoge Raad het eerdere vonnis / arrest alsnog afwijst. Dit is niets meer dan een wanhoopspoging van Dexia: zolang de zaak nog bij de rechters ligt kunnen ze blijven zeggen dat de Duisenberg regeling volstaat - wanneer ze niet in cassatie zouden gaan maken ze zichzelf en de Duisenberg regeling natuurlijk belachelijk. Iedere gedupeerde met een vergelijkbaar dossier zou dan direct een opt-out verklaring insturen en dat wil Dexia natuurlijk niet.

Een wanhoopspoging, meer is het niet. Ze gokken erop dat de Hoge Raad pas uitspraak doet na 31 juli.

Dit blijkt ook wel uit het feit dat Dexia maar liefst op 7 punten in hoger beroep is gegaan tegen het eerdere vonnis en dat AL DEZE PUNTEN door het gerechtshof zijn afgewezen!!

Wat mij betreft staat dit arrest dan ook als een huis.

mboerema

Het wachten is op de eerste uitspraak in hoger beroep van iemand die niet onder de eegaleasers valt, middelbaar is opgeleid en niet heeft erkend op de hoogte te zijn van het risico op het verlies van de inleg!

Dan weten we pas echt welke beoordelingscriteria het gerechtshof Amsterdam hanteert na de verbindendverklaring van de Duisenberg regeling!

Weet iemand wanneer de eerste uitspraak hierover verwacht wordt?

LindaLovelace

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

mboerema

Geplaatst op 02 Mrt 2007 11:22 door mboerema
Het eerste aantal personen dat een opt-out verklaring naar de notaris in Den Haag heeft gestuurd is bekend, volgens Dexia waren dat er op 1 maart j.l. (dus ruim een maand na het verbindend verklaren van de Duisenberg regeling) 419.

Het lijkt mij waarschijnlijk dat het uiteindelijke aantal mensen dat niet akkoord gaat met de Duisenberg regeling zeker 2000-2500 personen zal bedragen. Ik vraag mij af of hier ook al klanten van Leaseproces, die aan Leaseproces een machtigingsformulier moesten terugsturen (wat dus langer duurt voordat het de notaris bereikt), bijzitten?
Dan zijn er toch 997.500 mensen die de regeling hebben aangenomen. Volgens PAL zijn er namelijk 1 miljoen gedupeerden.

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Zoals verwacht is rekenen natuurlijk niet je sterkste kant, he lellebel...... 8)

Martinvdm

Een wanhoopspoging, meer is het niet. Ze gokken erop dat de Hoge Raad pas uitspraak doet na 31 juli.
Inderdaad...

Er zijn nog zat mensen die de kat uit de boom kijken en wachten tot het laatste moment met 'optouten'...
Hopelijk voor iedereen komt de hoge raad VOOR deze tijd met een uitspraak.

*

Ongelezen bericht door * »

Reken daar maar niet op.
Dexia weet ook wel dat dat weer minstens een jaar gaat duren.
Ondertussen probeerd Dexia de twijfelaars wijs te maken dat ze er zwak voor staan.
Dexia zegt niet voor niets "dit betreft slechts een individueele uitspraak, en heeft dus niet veel te betekenen".
Wat Dexia verzwijgt is dat dit een HogerBeroep-zaak is, uitgesproken in Amsterdam en dus met zéér grote jurisperentie gevolgen voor de Dexia-kamer ook te Amsterdam!
De opmerking ''individueel" past in de dexia-strategie. Dexia wou persé dat iedere gedupeerde afzondelijk naar de rechter stapt. Waarom is nu wel duidelijk. Dexia kan dan bij iedere negatieve uitspraak zeggen "ach het is slecht een individuele uitspraak". Dat dit kant noch wal raakt doet er voor Dexia kennelijk niet toe.
Dexia gokt er op dat er toch weer enkele gedupeerde zijn die door deze tactiek en het tijdtrekken nét iets meer twijfelen en maar van hun rechten afzien.
Voor de eegaleasers is de afloop wel duidelijk, het zal alleen nog ééééérg lang gaan duren, met onterechte BKR-rgistratie als extra kadootje van Dexia er bij.

LindaLovelace

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Ik wil mijn eerdere uitspraken terugnemen en mijn excuses aanbieden daarvoor.

Deze zaken gaan namelijk niet duren to 2010 maar eerder tot 2015.

Nogmaals excuses!

resp00196785

Ongelezen bericht door resp00196785 »

Lindalovelace,

Is er voor jou geen plaats in de GOUDEN KOOI?
Daar zitten nog meer van die lellebelle.

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

Inderdaad...

Er zijn nog zat mensen die de kat uit de boom kijken en wachten tot het laatste moment met 'optouten'...
Hopelijk voor iedereen komt de hoge raad VOOR deze tijd met een uitspraak.
Begrijp wel, al die mensen die volgens bovenstaand de kat uit de boom kijken , hebben het geluk dat ze tot nog toe, geen cent aan een advocaat hebben betaald .Ze hebben steeds meegelift op alle moeite van een klein aantal(invergelijk van het totaal aantal gedupeerden). Als zij uiteindelijk weten uit welke hoek de wind waait, dan beslissen zij wat men gaat doen, zo hebben zij de minste onkosten.en het meeste gewin. Immers, dexia moet nu iedereen aanschrijven, en zo iedereen in kennis stellen van de mogelijkheden. kosten voor die gedupeerde tot nog toe? nul komma nul.
Janny

Martinvdm

Men is snel geneigd, om achterover te hangen en te kijken wat de rechtspraak gaat doen, en pas op het laatste moment te beslissen..Zo zitten veel mensen in elkaar...

Maar ze zullen toch een keertje moeten beslissen wat ze willen en dat is voor iedereen zeker en de deadline is bekend: 31 juli 2007...

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Begrijp wel, al die mensen die volgens bovenstaand de kat uit de boom kijken , hebben het geluk dat ze tot nog toe, geen cent aan een advocaat hebben betaald .Ze hebben steeds meegelift op alle moeite van een klein aantal
Helemaal waar Janny.

Als deze afwachters en kat uit de boom kijkers niet op tijd durven beslissen is het echt.

Eigen schuld dikke bult. :!:

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Lindlovelace,

Jij moet niet wachten wachten tot het laatste moment met 'opzouten'...! :roll:

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Waar slaat dat op pluutje?

Gesloten