Geplaatst op: 25 Feb 2007 09:45 Onderwerp:
Ik kan maar terugkijken tot 28 december dus het bericht waarin jij genoemd wordt kan ik niet lezen. Misschien sta ik dan te snel met een oordeel klaar (al zeg ik: waar jij waarschijnlijk onder valt) maar doe jij andersom niet precies hetzelfde? Je eerste mail was behoorlijk aanvallend en roept misschien een verkeerd beeld over jou bij mij op. Jij gaat er daar ook net zo klakkeloos vanuit dat mensen die hun zin niet krijgen callcentermedewerkers in de **** gaan nemen. Daar wil ik ook niet onder genoemd worden. Je geeft aan dat jij niet onder de liegende en respectloze agents valt, ten eerste wat is er dan zo erg als je naam genoemd wordt, dat is toch alleen maar positief? Dan wordt er iets positiefs gezegd over een medewerker en is het ook niet goed. Ten tweede geef je met je uitspraak al aan dat er dus ook liegende en respectloze agents zijn! De uitspraak die je doet dat mensen de callcenter medewerkers met rust moeten laten kun je dus niet zomaar in het algemeen doen, want dat zou betekenen dat mensen met problemen die de verkeerde medewerker te spreken krijgt alles maar over zich heen moeten laten komen.En dit soort opmerkingen en vooroordelen bedoel ik nou.
Quote:
waar jij waarschijnlijk onder valt gezien je naam hier dus in het forum genoemd wordt
Nou als je kijkt waarom mijn naam genoemd wordt, (vorige pagina 7 dec, bericht van niek nijhuis, zul je zien dat ik dhr nijhuis goed te woord heb gestaan, alle informatie gegeven die ik kon en volledig met respect behandeld.
En wat jij zegt is dus de reden dat ik mijn naam verwijderd wil hebben, klakkeloos zonder ook maar na te denken zeggen dat ik waarschijnlijk onder de liegende en respectloze agents val.
Ik kan me wel voorstellen dat de goeden onder de kwaden moeten lijden en ook dat dat voor de mensen die de klanten wel met respect behandelen soms vervelend is. Maar jij hebt het over de grootste ergernis bij de callcentermedewerkers. Volgens mij is dat een beetje omgedraaide wereld. Jullie kiezen ervoor dit werk te doen en ook ik heb in mijn werk soms te maken met lastige klanten en ik begrijp ook dat je je niet alles hoeft te laten zeggen. Maar ik denk dat het niet helemaal terecht is om over jullie grootste ergernis te praten, want jullie hebben voor dit werk gekozen, maar de mensen die steeds maar problemen hebben met tele2 dus niet voor die problemen.
Ik moet me een voorstelling maken van iemand die verhuist en door een fout van jullie kant minimaal 2 weken zonder tv, radio en telefoon zit. Daarbij moet ik me dus in jullie verplaatsten, jullie geven netjes antwoord en de klant accepteert dat niet. Nou sorry, maar ik kan me in dit geval veel beter in de klant verplaatsen en als ik voor mijn werk iemand aan de telefoon heb die terecht boos is, dan geeft mij dat geen grote ergernis, maar heb ik daar begrip voor.
Ik onthou zelf nooit wie ik aan de telefoon heb, maar in anderhalf jaar gedoe met tele2 waarin fout op fout gemaakt wordt, zelfs nu ik er uit ben met ze, want nu worden er weer fouten gemaakt met het afhandelen en het terugbetalen van het geld waar ik recht op heb, heb ik veel gemaild en geschreven en laatst maar 1 keer gebeld. Ik ben toen een aantal malen doorverbonden en de eerste jongen die ik aan de telefoon kreeg, maakte ook meteen al een fout, maar was heel vriendelijk en begripvol. Dit werd steeds minder, degene die ik het laatst aan de telefoon kreeg had de helft nog niet gehoord en stond meteen al met zijn oordeel klaar en gaf me echt hele domme en onbeleefde antwoorden. Ik zal zelf nooit de eerste jongen respectloos behandelen of afzeiken om in jouw termen te praten, dus ik wens net zoals jij dat niet wenst niet onder de noemer te vallen van de mensen die callcentermedewerkers met rust moeten laten en rot behandelen. Tegen de laatste ben ik echter wel (beleefd) van leer getrokken en die vroeg daar ook om.
Wij kunnen dus jullie niet allemaal onder één noemer scharen, maar jij de klanten dus ook niet. En de liegende en respectvolle agents die soms ook nog eens zulke domme of onbeleefde antwoorden geven dat je denkt waarom zit jij hier, mogen volgens mij helemaal terecht naar hun manager of een meerdere gevraagd worden. Geeneens om het feit dat de situatie zal veranderen, maar wel om aan te geven dat men niet gediend is van hun gedrag of om hopenlijk wel een normaal antwoord te krijgen.
Ten slotte worden in ieder bedrijf fouten gemaakt en dat is heel menselijk, maar met tele2 loopt dat de spuigaten wel een beetje uit en dan kun je verwachten dat mensen het op den duur spuugzat zijn.