Een tijd geleden, om precies te zijn 21 december 2005, heb ik een Sony VAIO VGN-FS 315 M gekocht bij Media Markt. Nadat ze bij MM 512 MB extra geheugen erin hadden geprikt was alles klaar en liep ie als een zonnetje. Tot zover.
Afgelopen donderdag, 25 januari 2007, sluit ik mijn laptop op mij werk af en neem 'm mee naar huis. Daar aangekomen start er helemaal niets meer op! Het lampje van de adapter brand gewoon, verder brand er helemaal niets op de laptop.
Als eerste heb ik de Sony hulplijn gebeld en voor hen een aantal handelingen met de laptop uitgevoerd (opstarten met enkel adapter, enkel batterij, 12 sec power knop indrukken etc.). Hun conclusie; de zekering op het moederboard was doorgebrand en dus moest het hele moederboard worden vervangen. De heer aan de telefoon was onverbiddelijk, de garantie was verstreken (slechts 1 maand!!!). Ik moest daarom 800 euro vooruit betalen voor ze aan de reparatie zouden beginnen. Is dit normaal?
Ik vond dit schandalig voor een laptop die net iets meer als een jaar oud is en ben vervolgens naar MM gegaan om te kijken wat daar kon worden gedaan. Ze hadden nog nooit van het verhaal van Sony gehoord en hebben de laptop aangenomen. Op de reparatie bon staat vermeld dat enige coulance gewenst is m.b.t. de verlopen garantie en de mogelijke kosten maar ze kon niets beloven. De laptop ben ik sowieso kwijt, wat erg onhandig is aangezien ik 'm dagelijks gebruik voor mijn werk.
Het valt mij zwaar tegen dat mijn laptop na iets meer als een jaar al zo'n zware reparatie nodig heeft. Ik had juist iets meer geïnvesteerd in deze laptop om ten minste een jaar of drie mee te gaan. Is dit redelijk?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sony VAIO problemen
Re: Sony VAIO problemen
800 euro als starttarief lijkt me niet redelijk nee, maar het is Sony.
Voor 800 tot 900 euro heb je al een nieuwe Vaio.
Voor 800 tot 900 euro heb je al een nieuwe Vaio.
Re: Sony VAIO problemen
Het is binnen de Europese Unie verplicht voor fabrikanten om minimaal 2 jaar garantie op een computer te geven. Sony geeft maar één jaar. (Apple trouwens ook).
Sony is een Japans bedrijf, dus ik weet niet of het op hun van toepassing is, maar misschien wel aangezien ze ook in de EU handelen.
P.s. Mijn sony vaio computer (gekocht in sept 2006) is 2 á 3 maanden weggeweest voor reparatie, gelukkig was alles kostenloos, omdat het binnen de garantieperiode was, maar die 3 maanden dat de computer weg is geweest gaan wel af van mijn garantie periode![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Sony is een Japans bedrijf, dus ik weet niet of het op hun van toepassing is, maar misschien wel aangezien ze ook in de EU handelen.
P.s. Mijn sony vaio computer (gekocht in sept 2006) is 2 á 3 maanden weggeweest voor reparatie, gelukkig was alles kostenloos, omdat het binnen de garantieperiode was, maar die 3 maanden dat de computer weg is geweest gaan wel af van mijn garantie periode
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Re: Sony VAIO problemen
Soortgelijke (slechte) ervaring. Mijn Sony was ineens volkomen dood na 2 1/2 jaar. Reperatie zou iets van Euro 989,61 moeten gaan kosten (nieuw moederbord, MBX-71). Sony vervangt alleen maar. terwijl wellicht het onderdeel een paar Eiuro zou kunnen kosten. Vreemd genoeg kun je zo'n moederbord voor pakweg $ 220,- bestellen (google). Zelfs voor het verschil kun je een nieuw kopen. En dan de manier waarop er gecommuniceerd wordt. Op een klachtenbrief reageren ze met het verzoek om maar te bellen naar de Viao service lijn (die Belgen). "Viao" is geen onderdeel van Sony nederland. Nooit, echt nooit meer Sony...
Re: Sony VAIO problemen
In Nederland is die 2 jaar handelsgarantie niet van toepassing.Het is binnen de Europese Unie verplicht voor fabrikanten om minimaal 2 jaar garantie op een computer te geven. Sony geeft maar één jaar. (Apple trouwens ook).
Re: Sony VAIO problemen
SONY VAIO (VGN-TZ31XN) top?
Ik heb 7 maart 2008 deze laptop gekocht voor thuis, tw 2500 EUR (Excl software, toepassingen, etc). Gedurende deze twee jaar (binnen de garantie) is deze laptop al 3 a 4 keer naar het reparatie centrum gegaan, wegens problemen met de stroom, hardware / cd-rom, beeldscherm, etc.
Bij de laatste reparatie is ook iets aan mijn beeldscherm gedaan, alleen twee weken later (jan 2010) laat mijn complete scherm los van het frame (zie foto). Waarbij ik bij SONY/VAIO service heb aangegeven dat ik nu genoeg ellende met dit product heb meegemaakt, en niet meer open sta voor een reparatie waarbij ik mijn computer weer helemaal leeg terug krijg, en na twee weken weer kan bellen.. maar dat ik compensatie wil, iig een reëel voorstel.
Na meerdere keren en uitgebreidt telefonisch contact, krijg ik een kort emailtje, dat management de schade niet zal repareren (zonder argumentatie), en daarbij, maar aarzel vooral niet om te bellen met een telefooniste..
De energie om weer weer weer bij alle lijnen van SONY mijn verhaal te doen en meerdere malen te worden doorgestuurd etc is op, en ik vind dat ik terecht recht heb op compensatie. Wat moet je hiermee doen?
Ik heb 7 maart 2008 deze laptop gekocht voor thuis, tw 2500 EUR (Excl software, toepassingen, etc). Gedurende deze twee jaar (binnen de garantie) is deze laptop al 3 a 4 keer naar het reparatie centrum gegaan, wegens problemen met de stroom, hardware / cd-rom, beeldscherm, etc.
Bij de laatste reparatie is ook iets aan mijn beeldscherm gedaan, alleen twee weken later (jan 2010) laat mijn complete scherm los van het frame (zie foto). Waarbij ik bij SONY/VAIO service heb aangegeven dat ik nu genoeg ellende met dit product heb meegemaakt, en niet meer open sta voor een reparatie waarbij ik mijn computer weer helemaal leeg terug krijg, en na twee weken weer kan bellen.. maar dat ik compensatie wil, iig een reëel voorstel.
Na meerdere keren en uitgebreidt telefonisch contact, krijg ik een kort emailtje, dat management de schade niet zal repareren (zonder argumentatie), en daarbij, maar aarzel vooral niet om te bellen met een telefooniste..
De energie om weer weer weer bij alle lijnen van SONY mijn verhaal te doen en meerdere malen te worden doorgestuurd etc is op, en ik vind dat ik terecht recht heb op compensatie. Wat moet je hiermee doen?
Re: Sony VAIO problemen
Moet je hier nu echt een topic van 2 jaar oud voor omhoog trappen. Je hebt namelijk al een apart topic gemaakt.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 37&t=79604
Niet echt nodig om het 2 keer te meldden.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 37&t=79604
Niet echt nodig om het 2 keer te meldden.