LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HabboHotel

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Anti=Habbo
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2007 13:03

HabboHotel

Ongelezen bericht door Anti=Habbo »

Hello,

Ik ben zelf een ex-habbo, en ben er mee gestopt omdat alles mis ging. Mijn punten op school zakten, en dat nog wel in een examenjaar. Tevens had ik weinig geld voor mijzelf meer over, en ging veel in Habbo zitten..

(Denk je: wat is habbo?. Check www.habbohotel.nl voor info)

Ik vind het ónfatsoenlijk dat Sulake met een glimlach geld uit kinderen slaat. Sociale levens komen stil te liggen, en sommige kinderen zitten dag in dag uit achter hun computer. En mocht er wat gebeuren (zoals hacken) waarom doen ze daar dan niks aan?

Kunnen ze de gedupeerde geen schade vergoeding geven? Niet in geld, want ik begrijp ook, dat zo finest zijn voor het bedrijf. Maar de schade in het spel teruggeven?

Waarom doet niemand hier iets aan, waarom is de klantenservice zó slecht dat je beter een brief kan schrijven ipv mailen. Habbo is zó op geld uit, en dat vind ik te erg.

Doe er wat aan!..

E91
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 feb 2007 17:30

Re: HabboHotel

Ongelezen bericht door E91 »

Gelukkig dat je er mee gestopt bent. Het is algemeen bekend dat Sulake geld uit kinderen mept. En ik had dezelfde ervaring: slechtere cijfers, sociaal leven op een laag pitje. Sulake vindt het prachtig, al die kindertjes die als een zombie voor de computer zitten en al hun spaargeld besteden aan praktisch gebakken lucht. Ik weet gelukkig nu wel beter ...

gerrie725
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2007 21:29

Re: HabboHotel

Ongelezen bericht door gerrie725 »

Hallo,

Ook ik heb het helemaal gehad met habbohotel. Mijn zoon van 11 jaar is voor de 3e keer gehackt. Helemaal over zijn toeren, gewoon zielig. Het veroorzaakte ook nog eens veel ruzie in huis, doordat hij te veel achter de pc zat.
Ik mag het misschien niet denken maar soms denk ik dat ze het expres laten gebeuren. De ouders vinden het zielig en kopen toch wel weer credits voor hun lieve zoon of dochter.........Nou ik trap er niet meer in.
Ik zat ook wel eens mee te kijken en er zit dan zogenaamd een scheldwoorden filter op, nou je wil niet weten wat ik allemaal gelezen heb....afschuwelijk. Ik ben nu blij dat ik hem eindelijk heb kunnen overtuigen dat het een gevaarlijk verslavend spel is waar je totaal niets en dan ook niets aan hebt.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: HabboHotel

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Het gehackt worden is en blijft eigen schuld

deeese
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2007 10:23

Re: HabboHotel

Ongelezen bericht door deeese »

moppen tappers was het maar waar dat het je eigenschuld altijd is

je hebt tegen woordig van die "leuke" bots. die zet je aan voert er een lijst namen in en die zoekt automatich naar de goeie wacht woorden. zodra er een link is (het goede wacht woord). slaat de bot automatich op.

echter kan een spel zich daar makkelijk tegen beveiligen. wat helaas lang niet altijd gebeurt.

boven dien zijn veel eigen naren van online games net sigareten fabriken. het gaat hun alleen om het geld. en de verslaving maakt hun niks uit. maar dat is toch algemeen bekend?

bovendien als je er aan begint weet je wat je te wachten staad. als je geen zelf beheersing hebt kan het spel er niks aan doen.

dan snap ik nog 1 ding niet waarom laat je in gods naam als ouders. je kind aan zo iets mee spelen. en er flink aan laat spenderen. iemand van 11 jaar ziet er geen kwaad in. dat moet je als ouders voor het kind zien. en afstraffen voordat hij er "gehecht" aan raakt

E91
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 feb 2007 17:30

Re: HabboHotel

Ongelezen bericht door E91 »

Ik hoor trouwens ook veel verhalen van 10/11-jarige kinderen die stiekem bellen met de huistelefoon of stiekem SMS-en met de mobiele telefoon van de ouders. Vervolgens krijgen de ouders de schrik van hun leven als ze de telefoonrekening gepresenteerd krijgen ... en natuurlijk is er wel een limiet (10x bellen per week à €1,60 + telefoonkosten - 100 credits, 10x sms-en per week à €1,10 + telefoonkosten - 60 credits), maar dit blijkt vaak onvoldoende.
Want als kinderen eenmaal weten hoe ze aan credits komen, willen ze steeds méér en méér, en na 'betrapt' te worden door hun ouders, gaan ze vrolijk verder met de zogenaamde Walliecards of Minitix. Het ligt ook aan de achterlijke gewoonte op Habbo zelf: hoe meer meubels, hoe meer aanzien. En Sulake stimuleert dit door zeldzame meubels in de catalogus te zetten zodat de hebzuchtige kinderen nog hebberiger worden.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: HabboHotel

Ongelezen bericht door Moppentappers »

dat is waar,
Overigens werken bots met een woordenboek zodra er een cijfer in je wachtwoord staat is het eigenlijk onmogelijk om op deze manier gecrackt te worden
(hackers zijn goed, crackers zijn slecht)

category
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2007 16:25

Re: HabboHotel

Ongelezen bericht door category »

hoeft niet moppentappers - ze kunnen die bots aanpassen ;)
verder beveiligt sulake zich niet eens - hoevaak is het 'housekeeping' soort pagina waarin aantal gegevens van alle gergistreerde klanten instaan wel niet gecrackt.
te vaak ja, en dat gebeurt nog steeds.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: HabboHotel

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Deze is nu beveiligt met certificaten
en Bots zouden er veel te lang over doen om een wachtwoord te kraken wanneer er ook gebruik gemaakt zou worden van cijfers
Overigens is het de schuld van de moderators die hun computer niet of met norton beveiligen waardoor ze snel gecrackt zullen worden.
Hoe dan ook, habbo hotel is een bedrijf wat enkel op geld gericht is
en voor de consument alleen wat over heeft als ze er zelf baat bij hebben

category
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2007 16:25

Re: HabboHotel

Ongelezen bericht door category »

Habbo Hotel is gewoon een bedrijf dat van oplichten houd, voordat je het weet ben je weer onterecht verbannen en de player suport is ookal langzaam.

E91
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 feb 2007 17:30

Re: HabboHotel

Ongelezen bericht door E91 »

Sulake speelt gewoon slim in op wat kinderen soms missen in het dagelijks leven. Niet populair op school? Op Habbo is dat veel makkelijker, omdat ze je niet echt kunnen zien. Niet veel spullen thuis? Op Habbo kan je spullen in overvloed hebben door wat euros of slim ruilen.
Maar niks van dit alles is echt. Het is een zeepbel die na verloop van tijd uit elkaar spat. En geloof me, deze kinderen moeten dan hun leven weer flink aanpoten om het te krijgen zoals het was, want door je alleen maar te storen op Habbo mis je heel veel sociale contacten.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: HabboHotel

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Een ieder die meent op een oneerlijke wijze bestolen te zijn (kind of ouder kan van de volgende adressen gebruik maken om te protesteren dmv een aangetekende brief met bericht van ontvangst waarin omschreven wat er gebeurt is, wat je uitgegeven hebt en wat op een oneerlijke wijze van je ontnomen is en dit geld terug wilt zien gestort op je rekening.

Registrant Laszo Baan 10 3011 CB ROTTERDAM
010 4121190

contact L. Stelloo
[email protected]

Registrar GMT Online B.V. Muiderstraatweg 15 e 1111 PS DIEMEN

Indien geen of een onbevredigend antwoord, ga dan naar het dichtstbijzijnde politiebureau en leg daar de zaak voor.
Verwijs dan naar deze site en verdere sites waar klachten over Habbohotel staan.
Er is genoeg aanleiding om daar een proces verbaal over te laten opmaken.
Geef daar ook aan dat Habohotel en genoemde organisaties die Habbohotel beheren kennelijk niet staan ingeschreven bij een Kamer van Koophandel

Geef dit ook weer in de boven aanbevolen brief dat je bij geen antwoord aangifte gaat doen.

Grootvader

E91
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 feb 2007 17:30

Re: HabboHotel

Ongelezen bericht door E91 »

Goed om te horen, maar toch. Sulake is d.b.v. Habbo met een slim trucje bezig waarmee ze zoveel mogelijk geld aftroggelen van naieve kinderen en tieners. Er is wel een limiet op bellen/sms-en, maar je kan met Wallie/Minitix/Creditcard zoveel als je maar wilt uitgeven. De nieuwe meubels worden 2 keer zo duur als de huidige, dus dat tikt lekker aan. Je krijgt echt geen waar voor je geld ...

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: HabboHotel

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Tja... om nou écht geld te betalen voor een klompje pixels lijkt me inderdaad een vreemde gang van zaken. Je kunt dan veel beter zo'n systeem maken zoals online RPG-spellen dat hebben: spelers kunnen dan in het spel zelf virtueel geld verdienen en daar weer virtuele spulletjes mee kopen. Voor dat soort spellen betaal je dan wel een klein bepaald bedrag per maand, maar dan weet je in ieder geval wel hoeveel dat is en kom je ook nooit voor (dure) verrassingen te staan.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: HabboHotel

Ongelezen bericht door Moppentappers »

nu kan je in habbo ook credits verhandelen
nog een mogelijkheid om kindertjes geld af te troggelen
Kunnen ze nog makkelijker het exuus voeren dat je zelf moeten kiezen of je zooi koopt

E91
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 feb 2007 17:30

Re: HabboHotel

Ongelezen bericht door E91 »

Dat is wel zo Moppentappers.

Maar goed, wat je tegenwoordig op Habbo ook ziet. Veel kinderen liegen over hun leeftijd om zo nog makkelijker te kunnen cyberen. En hoewel hier een ban opstaat zijn er wel erg veel van dit soort 'sekskamers' te vinden, terwijl er veel kinderen van 9/10/11 erop zitten. En onder de 12 moet je toestemming van je ouders hebben om op Habbo te spelen, maar dit wordt bijna nooit nageleefd (ze voeren gewoon e-mail van een vriend(in) in of voeren valse geboortedata in).


Kinderen worden gewoon gehersenspoeld door dit spel.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: HabboHotel

Ongelezen bericht door Moppentappers »

tja, money money money
benzine afschaffen? geen denken aan verdienen we geld aan
zo nog veel meer zaken
kan niet wachten totdat er een mooie DOS attack op habbo hotel komt
(zoiets is trouwens enorm simpel te maken) verspreiden en klaar :')

nicodebruin
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 dec 2006 17:36

Re: HabboHotel

Ongelezen bericht door nicodebruin »

Ik ken een aantal mensen die problemen hadden dat hun kinderen op Habbo hotel zaten, hun cijfers gingen om laag bij school, waren vaak boos als ze achter pc vandaan moesten enz....

Er werd toen aan me gevraagd of ik er iets aan kon doen had toen software geinstalleerd die alle sites van habbo blokkeert.... je krijgt dan de standaard melding 'deze pagina kan niet weergegeven worden'

De kinderen waren in begin vooral boos, dat de computer het niet goed deed en wisten ook niet waar het aan lag... maar na een langere tijd ging het steeds beter :)

Gesloten