LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen UPC Mediabox kan 6 maanden gratis kijken opleveren

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Schilliebillie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2007 18:34

Opzeggen UPC Mediabox kan 6 maanden gratis kijken opleveren

Ongelezen bericht door Schilliebillie »

Wij kregen vandaag de UPC Mediabox thuisgeleverd. Na aansluiting bleek deze niet te werken en hebben we met de UPC klantenservice gebeld.

Helaas konden zij ons niet helpen want de Mediabox, die inclusief UPC Digital TV abonnement wordt geleverd, zou pas over 48 uur gaan werken! Doordat we niet echt zitten te wachten op digitale TV vinden we deze 48 uur veel te lang en besloten het hele pakket retour te sturen.

Procedure: bel 0800-0424 en zeg (na 30 minuten wachttijd) je abonnement op. Lijkt makkelijk, toch? Maar UPC is veerkrachtig.

De verkoper verzekerde mij dat hij wél meteen de Mediabox kon activeren. "U hoeft niet 48 uur te wachten, hoor!" Toen ik hem zei dat ik daar geen interesse in had, toverde hij een konijn uit de UPC hoed: geen drie maanden gratis Digital TV kijken, welnee: wij konden ZES maanden gratis kijken. "Zal ik nu meteen even de Mediabox activeren?" was zijn vraag...

Helaas voor UPC ben ik niet op het aanbod ingegeaan. Geen vertrouwen in het product en al helemaal niet in de verkoopmethodes van dit bedrijf.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Opzeggen UPC Mediabox kan 6 maanden gratis kijken opleveren

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Verstandig besluit.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Opzeggen UPC Mediabox kan 6 maanden gratis kijken opleveren

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Voor de zekerheid......
Een aangetekende brief naar de afzender met bericht van ontvangst.

Immers, UPC gebruikt voor binnenkomende brieven de zg "Guust Flater"methode. Dwz, geen brief zal worden behandeld!

U heeft dan in ieder geval het bewijs van opzegging omdat met tracking u uw brief van postkantoor naar UPC kunt volgen en met Alt-Printscreen en dat ontvangst kopiëren naar (bijvoorbeeld) Word.

Anders dan de kerkbede zal UPC u wel leiden in verzoeking, vanaf die kant zal men u verleiden tot een eindeloze correspondentie en het liefst tot eindeloos telefonisch wachten.

Trap daar niet in maar bewaar die aangetekende brief alsof dit de Ko-hi-noor is (= zeer dure diamant).
Maak eventueel voor alle zekerheid een kopie zodat u de desbetreffende brief zelfs in honderdvoud zult kunnen reproduceren.

UPC?????

Alleen van die naam al krijg ik weer acuut wratten op m'n voeten!!!
Wat een bedrijf!!!

Grootvader

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Opzeggen UPC Mediabox kan 6 maanden gratis kijken opleveren

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Ik denk dat de vier slechtste providers op rij zijn

1 @home
2 UPC
3 Tele2
4 vooruit dan nog een; Scarlet one

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Opzeggen UPC Mediabox kan 6 maanden gratis kijken opleveren

Ongelezen bericht door Ron58 »

Grappig he, dat die slechtste bedrijven juist reclamespotjes hebben waarin ze zich op de borst slaan dat ze zo klantvriendelijk zijn:

@home: zoals het hoort!
UPC: wij zijn niet eng!

ech wel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2006 01:23

Re: Opzeggen UPC Mediabox kan 6 maanden gratis kijken opleveren

Ongelezen bericht door ech wel »

Mijn brief hebben ze wel gelezen, bij UPC was men zo op de pik getrapt dat een UPC-lutser het besluit heeft genomen ech wel niet meer als klant te willen.

Overigens zijn het wel dieven bij UPC: de betalingen gingen tot 31 12 2006 gewoon door via de Eneco. UPC was niet bereid Eneco te melden dat ik geen kabel meer had, ik zelf ben overigens ook nooit officieel op de hoogte gesteld, alleen een boos telefoontje van een beledigde UPC-minkukel


Wil je van UPC af: stuur een brief met puntige opmerkingen, kunnen ze niet tegen daar :lol:

lk1zhm
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2007 17:37

Re: Opzeggen UPC Mediabox kan 6 maanden gratis kijken opleveren

Ongelezen bericht door lk1zhm »

Bij mij was het zo! In December 2005 hebben ze mij ook zo'n digitale mediabox gestuurd,met de melding gefeliciteerd u kunt 6maanden gratis kijken naar de beste kwalitijd beeld.Nou het moet nu nog steeds aangelegt worden want ik heb nog steeds geen signaal laatstaan een goede activeringcode.Oh wat zijn we toch blij met UPC.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Opzeggen UPC Mediabox kan 6 maanden gratis kijken opleveren

Ongelezen bericht door Ron58 »

In December 2005
Denk er aan het kreng tijdig terug te sturen, want ondanks geen signaal ga je toch gewoon betalen en zit je er een jaar aan vast.

lk1zhm
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2007 17:37

Re: Opzeggen UPC Mediabox kan 6 maanden gratis kijken opleveren

Ongelezen bericht door lk1zhm »

Is tot heden nog niet gebeurd.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Opzeggen UPC Mediabox kan 6 maanden gratis kijken opleveren

Ongelezen bericht door Ron58 »

Is tot heden nog niet gebeurd.
Nee, oke, maar je zit nu nog in je half jaar gratis proefkijken. Hou die datum goed in de gaten, want UPC factureert na dat half jaar gewoon een jaar lang.

lk1zhm
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2007 17:37

Re: Opzeggen UPC Mediabox kan 6 maanden gratis kijken opleveren

Ongelezen bericht door lk1zhm »

Kan zijn maar ik heb hier nog steeds geen digitaal signaal op de kabel,dat komt pas eind mei hebben ze verzekerd.ik heb die box al meer dan een jaar thuis.Ik heb UPC ook al laten weten als ik geen gebruik maak van de Box.En dat ze de Mediabox zelf maar moesten ophalen,omdat ze die ook ongevraagt hebben gestuurd.ze zeiden dat dat niet ging,toen heb ik nadrukkelijk gezegt "jammer dan ik stuur niks op en maak geen onodige onkosten".

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Opzeggen UPC Mediabox kan 6 maanden gratis kijken opleveren

Ongelezen bericht door Ron58 »

Zeg ik dat je goed op de datum moet letten, alleen doe ik dat zelf niet, het was me niet eens opgevallen dat je hem in december 2005 al had :oops:

lk1zhm
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2007 17:37

Re: Opzeggen UPC Mediabox kan 6 maanden gratis kijken opleveren

Ongelezen bericht door lk1zhm »

Dat bedoel ik, we wachten gewoon af wat ze gaan doen.betalen how maar dat nooit.in ieder geval heb ik de box maar weer in de doos verpakt.stel dat ze hem komen ophalen.hihihi

Gesloten