LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onmogelijk om creditcard van postbank te blokkeren

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
J_willemsen
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2007 11:02

Onmogelijk om creditcard van postbank te blokkeren

Ongelezen bericht door J_willemsen »

Ik wil mijn creditcard laten blokkeren bij de postbank omdat ik teveel geld uitgeef(ik heb mezelf niet in de hand met geld uitgeven), maar je gelooft het of niet blokkeren is in geen geval mogelijk ik kan deze alleen opzeggen en zit dan tot de vervaldatum aan deze vervelend pas vast. Zelfs toen ik zei dat ik mezelf niet in de hand heb met deze creditcard kreeg ik te horen dat dat mijn eigen verantwoording is. Overigens ik kon geen lening bij de postbank krijgen maar een creditcard waar je veel makkelijker mee in de problemen kunt komen is dus geen enkel probleem.Misschien iets voor Radar om hieraan aandacht te besteden in een uitzending.

kathy1978
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2006 14:48

Re: Onmogelijk om creditcard van postbank te blokkeren

Ongelezen bericht door kathy1978 »

Misschien is het een idee om de card door te knippen en terug te sturen. Kunt u er geen gebruik meer van maken.

Succes,

Kathy

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Onmogelijk om creditcard van postbank te blokkeren

Ongelezen bericht door Fiore »

of gewoon opbergen in een laatje, en niet gebruiken..

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Onmogelijk om creditcard van postbank te blokkeren

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Jij neemt een creditcard, hebt jezelf niet in de hand en dan verwijt je vervolgens de bank dat ze je niet willen helpen? Beetje omgekeerde wereld he.

Gewoon je pas door midden knippen en niet meer gebruiken, ben je zo van het probleem af.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Onmogelijk om creditcard van postbank te blokkeren

Ongelezen bericht door Jan1 »

Omdat een opheffingsverzoek dient te zijn voorzien van de handtekening van de kaarthouder, kan alleen schriftelijk een Postbank (Gold)Card worden opgezegd. Dit verzoek, met vermelding van het creditcardnummer, dient uiterlijk 2 maanden voor de vervalmaand te worden ingediend.
U kunt het opheffingsverzoek sturen naar:

Postbank N.V.
Afdeling Creditcards
Antwoordnummer 40700
8900 TE Leeuwarden

Een postzegel is niet nodig.
Dit staat op de site van de Postbank.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Onmogelijk om creditcard van postbank te blokkeren

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 28 Feb 2007 11:09 door J_willemsen

Ik wil mijn creditcard laten blokkeren bij de postbank omdat ik teveel geld uitgeef(ik heb mezelf niet in de hand met geld uitgeven), maar je gelooft het of niet blokkeren is in geen geval mogelijk ik kan deze alleen opzeggen en zit dan tot de vervaldatum aan deze ***** pas vast. Zelfs toen ik zei dat ik mezelf niet in de hand heb met deze creditcard kreeg ik te horen dat dat mijn eigen verantwoording is. Overigens ik kon geen lening bij de postbank krijgen maar een creditcard waar je veel makkelijker mee in de problemen kunt komen is dus geen enkel probleem.Misschien iets voor Radar om hieraan aandacht te besteden in een uitzending.
Zoek een bewindsvoerder. Met andere woorden, laat je onder curatele stellen. Probeer daarna volwassen te worden.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Onmogelijk om creditcard van postbank te blokkeren

Ongelezen bericht door Martin1976 »

precies, en per direct de oplossing van Dilbert nemen, schaar in je creditcard en vernietigen dat ding, hij brengt je alleen maar in de problemen op deze manier (in feite breng je jezelf in de problemen als je hem houdt)

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Onmogelijk om creditcard van postbank te blokkeren

Ongelezen bericht door Bailey »

Waarom neem je dan zo'n creditcard??

Ik heb ooit bij aankoop van een pc uitgestelde betaling van 10 maanden gehad via primeline. Daar kreeg ik ook een creditcard bij. Die heb ik direct doorgeknipt omdat ik die niet wilde gebruiken en ook niet in de verleiding wilde komen.

J_willemsen
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2007 11:02

Re: Onmogelijk om creditcard van postbank te blokkeren

Ongelezen bericht door J_willemsen »

"Zoek een bewindsvoerder. Met andere woorden, laat je onder curatele stellen. Probeer daarna volwassen te worden."


Ik begrijp niet goed wat dat met volwassen worden te maken heeft. Als je naderhand erachter komt dat uitgeven van geld wel heel verleidelijk wordt en je denkt er beter aan te doen om per direct van je creditcard af te moeten dan lijkt me dat een heel normale oplossing dit heeft niks met volwassen te maken vriend.Integendeel hiermee voorkom je alleen geldproblemen. Als jij geen normale reactie kunt geven , reageer dan liever niet ik zoek namelijk een serieuze oplossing voor dit probleem. Flamers zit ik niet op te wachten.

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Onmogelijk om creditcard van postbank te blokkeren

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Een Postbankcard is best wel op te heffen, hoor. Je moet dan, zoals keurig op de site vermeld staat, gewoon een brief schrijven naar de Postbank met het verzoek om je creditcard op te heffen. Dan krijg je een brief terug met een bevestiging en een vakje om je doorgeknipte creditcard op te plakken. Dat moet je dan weer terugsturen naar de Postbank.

Ik heb dit zo ook gedaan omdat het krediet dat ik er op had nét mijn hypotheekverstrekking in de weg stond. Inmiddels heb ik een nieuwe zonder krediet, dus die werkt eigenlijk net zoals een pinpas: aan het eind van de maand is het meteen 'boter bij de vis'. Op die manier blijft het een handig middel om snel een betaling te doen (vooral op internet), zonder dat ik mezelf in financiële problemen breng doordat ik een dure lening aan ga.

Het enige criterium waar gewag van wordt gemaakt is dat je het uiterlijk twee maanden voor de aflooptermijn moet doen. Oftewel: doe je het niet op tijd, dan wordt je creditcard automatisch verlengd.

apmverschuur
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 mar 2007 22:17

Re: Onmogelijk om creditcard van postbank te blokkeren

Ongelezen bericht door apmverschuur »

Wat nou niet volwassen? Hij ziet zelf in dat hij het niet aankan en probeert er iets aan te doen. Petje af!! Er zijn mensen die er nooit zelf achter komen..
Inderdaad een aangetekende brief sturen en als dat niet werkt een onderhoud aanvragen met een adviseur van de postbank.
Sterkte ermee! :lol:

apmverschuur
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 mar 2007 22:17

Re: Onmogelijk om creditcard van postbank te blokkeren

Ongelezen bericht door apmverschuur »

En bailey, stomme vraag! Waarom neem je er dan 1.
Jij neemt een uitgestelde betaling, is dat anders?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Onmogelijk om creditcard van postbank te blokkeren

Ongelezen bericht door Bailey »

Hoezo waarom neem je er dan 1? Ik kreeg die gewoon erbij, dat was standaard. Daar kan ik niks aan doen. En omdat ik hem niet wilde hebben, heb ik em doorgeknipt.

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: Onmogelijk om creditcard van postbank te blokkeren

Ongelezen bericht door Sann »

Ik verwacht dat de postbank je creditcard wel degelijk kan blokkeren. Als iemand zijn creditcard verliest of als deze gestolen is, moet dat toch ook kunnen. Hij is dan nog niet opgeheven, en je blijft wel kosten voor het gebruik van de creditcard betalen, maar gebruiken kan je hem in ieder geval niet meer.

r.e.bootsma
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2007 22:32

Re: Onmogelijk om creditcard van postbank te blokkeren

Ongelezen bericht door r.e.bootsma »

Het zal niet helpen om de creditcard te laten blokkeren, want dit mag alleen als er een legitieme reden voor is. De beste mogelijkheid is om de Postbank een briefje te sturen om het op te zeggen, maar dan loop je wel het risico om aan het einde van de vervaldatum, dat het hele saldo in één keer van de giro wordt geincasseerd. Laat dus de card doorlopen en knip hem (als je hem niet wil gebruiken) door midden.

Kortom: Opzeggen van creditcard houdt ook in dat het krediet op de card (gespreid betalen) wordt opgeheven.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Onmogelijk om creditcard van postbank te blokkeren

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 02 Mrt 2007 18:36 door J_willemsen
"Zoek een bewindsvoerder. Met andere woorden, laat je onder curatele stellen. Probeer daarna volwassen te worden."
Ik begrijp niet goed wat dat met volwassen worden te maken heeft.
Je zegt zelf:
Zelfs toen ik zei dat ik mezelf niet in de hand heb met deze creditcard
Lijkt me duidelijk.

Gesloten