LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hardwaretotaal.nl - oplichterij!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
sirchandler

Re: Hardwaretotaal.nl - oplichterij!

Ongelezen bericht door sirchandler »

Ook ik ben in zee gegaan met HWT zonder eerst te kijken naar de betrouwbaarheid. Ik hoop dat er nog iets aan te doen valt, ik heb voor meer dan 700 euros besteld en vooruit betaald.

voltagetherealone

Ongelezen bericht door voltagetherealone »

Gelukkig maar 57 euro maar ook bij mij geen reactie meer. Zolang ze het geld nog moeten ontvangen reageren ze wel snel.Melding ontvangen dat ze binnen 2 werrkdagen het zullen leveren komen ze niet na. Een bericht naar Mevr A van Dongen is niet beantwoord, net zoals dat je geen antwoord meer krijgt via het online bericht systeem.Telefoon beantoowrden ze niet meer wegens drukte verzoeken alles via online bericht geveing te doen die ze niet beantoowrden of bekijken.

Heb gelukkig een rechtsbijstand verzekering en mijn broer zit bij de politie. Gemeld dat ik die ook zeker ga inschakellen.

PiotrP

Ongelezen bericht door PiotrP »

Ik heb mijn order geannuleerd en verzocht om een bevestiging, maar zelfs daar krijg ik geen reactie op!!

C0sm0s

Ongelezen bericht door C0sm0s »

Ook ik heb na lang wachten order geannuleerd.

Heb nog wel reactie gehad waarin ze om bankrekeningnr. vroegen ter controle voor het terugstorten.

Op mailtjes wordt ook niet meer gereageerd.
En op berichten via berichtensysteem heel erg traag.
Voor betaling was het altijd binnen 24uur reactie. Na betaling mag je tevreden zijn als je binnen 3 dagen een reactie krijgt.
Nu maar weer 14 dagen wachten.

Wilster2

Ongelezen bericht door Wilster2 »

Over 6 dagen is de termijn van 30 dagen voor mijn bestelling om en ga ik ook annuleren.
Ik hoop toch dat ze het geld gaan terugstorten.

fras

Ongelezen bericht door fras »

sinds 11 dagen krijg ik geen reactie meer. Ik zag dat bestelcentrum.nl (zaten ze niet op het zelfde adres) er per 1 maart j.l mee gestopt is. Het was geloof ik niet dezelfde zaak, maar wel dezelfde eigenaar. Op tweakers zijn maar een paar klachten de laatste dagen geplaatst. Ik ben benieuwd hoeveel mensen inmiddels wel hun geld terug gekregen hebben en of er mensen zijn aan wie wel spullen geleverd zijn. Ik heb het probleem aangemeld bij het programma trosradar. Misschien als er meer mensen hierover mailen, of bellen dat het een keer in de uitzending komt.

travys

Ongelezen bericht door travys »

Ik ben ook opgelicht door Hardwaretotaal voor € 91.78.

Vista besteld 23/02/2007 betaald niets ontvangen,

maar hij staat nog steeds op de site voor nog meer slachtoffers.

Wilster2

Op Tweakers.net stond dit verontrustende bericht:

In verband met onduidelijkheid omtrent het voortbestaan van HardwareTotaal.nl, naar aanleiding van diverse mails hierover en de geluiden hierover in de Shop Survey van HardwareTotaal.nl, hebben we dit topic geopend. Op dit moment worden er geen prijzen van HardwareTotaal.nl in de Pricewatch weergegeven.

Hadden ze dat maar 27 dagen eerder gedaan... :(

Ik vraag me af waar zij hun informatie vandaan halen over een eventueel ophefen van Hardwaretotaal.

fras

dus bestelcentrum en hardwaretotaal zijn wel dezelfde.

fras

op www.kopersbelangen.nl staat dat beide bedrijven gesloten zijn.
Op die site zijn inmiddels 16 pagina's met ellende te lezen. ook zijn diverse topic's over dit bedrijf. Tevens een topic wat te doen bij aabgifte, wat je nodig heb etc.

NickArts

Ongelezen bericht door NickArts »

Beste medegedupeerden,

ik heb zojuist een nette e-mail naar de redactie van Tros Radar gestuurd met uitleg over deze exponentieel groeiende wan-situatie incl. url naar dit topic en andere sites met klachten (tweakers e.d.). Daarbij heb ik gevraagd of het mogelijk is de klachten in de uitzending te behandelen.

ik kreeg een auto-reply dat ze (logischerwijs) niet iedereen persoonlijk kunnen terugmailen, maar dat ik het hoor als de redactie het wil behandelen.

Ik ben tevens van plan te gaan bellen naar het programma. Ik roep jullie bij deze op dit ook te doen, hoe meer klachten hoe groter de kans dat ze het behandelen en hoe groter de kans dat we eindelijk dit bizarre bedrijf kunnen stoppen om toekomstige gedupeerden te beschermen en hopelijk eindelijk al onze gestolen (!) centen terug te krijgen.

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte.

susanselten

Ongelezen bericht door susanselten »

hallo,

Ik heb dus ook een betaling gedaan van 795,79 op 12 januari 2007.
Ze konden niet tijdig leveren dus is de order geannuleerd.

Nu zouden ze binnen 14 werkdagen terug betalen wat overigens al een lange termijn is.

Maar tot op heden nog geen cent ontvangen, ze geven zelf wel aan dat het terug gestort zou moeten zijn.

Ik denk dat ik maar eens in de auto stap en naar Soest ga.

Gr. Joan

MightyBlue

Ongelezen bericht door MightyBlue »

Inmiddels staat het volgende op http://www.hardwaretotaal.nl

"Het is niet meer mogelijk om bestellingen via deze website te plaatsen.
Er is besloten om een faillissement aan te vragen voor Hardwaretotaal.
Na de definitieve uitspraak zullen de gegevens van de aangestelde curator hieronder vermeld worden."
:evil:

NickArts

Ongelezen bericht door NickArts »

Was natuurlijk te verwachten... maar ze hebben nog steeds noch een nieuwe ram-module noch mn geld terug gegeven...

Weet iemand hoe het verder gaat als een bedrijf falliet is? Zou echt te bizar zijn als ze nu helemaal van alles af zijn!

Ghagens

Ongelezen bericht door Ghagens »

Na failliesement word het geld wat er nog over is van het bedrijf verdeeld onder de gedupeerden die nog geld tegoed hebben. Hier gaat de belastingdienst voor alle andere gedupeerden, dus als die nog geld tegoed hebben gaat dat van de totale som af.

Om aanspraak te maken op deze vergoeding zou u contact op moeten nemen met de desbetreffende curator, deze kan u meer vertellen over de situatie omtrent een vergoeding.

Wellicht is bij de KvK informatie te vinden over wie de curator is, of misschien weet Tweakers hierover meer te melden.

Op de HT site staat in elk geval vermeld dat daar de informatie over de curator te vinden is als er een is aangesteld.

PiotrP

Geld kun je wel vergeten, als ze geld hadden was het niet failliet verklaard. Ben voor 350 euro gedupeerd.

PiotrP

Gedupeerden kunnen zich melden bij N J Tick van der Meer [email protected]
zodat er een gezamenlijke aanklacht tegen deze oplichters ingediend kan worden.

Tim Quist

Ongelezen bericht door Tim Quist »

Ik heb gisteren vernomen dat de hardwaretotaal.nl niet meer bestaad. ze zijn failiet. ik heb 15-02-2007 een bestelling gedaan. en op 21-02-2007 nog een bericht gekregen dat ik nog niet betaald had. ik heb 27-02-2007 het geld overgemaakt. en op 02-03-2007 nog een bericht gestuurd of ze me konden vertellen waarneer ik mijn bestelling mag verwachten. niks gehoord. ik heb de Kamer van koop handel gemaild en die hebben bevestigd dat Hardwaretotaal.nl failiet is per 07-03-2007. wat moet ik nu doen? ben ik nu mijn geld kwijt?

C0sm0s

Ongelezen bericht door C0sm0s »

Update 7/3
Vandaag is gebleken dat Hardwaretotaal geen faillissement heeft aangevraagd, maar de onderneming heeft opgeheven.

Dit las ik dus net op tweakers.net

Wilster2

Kijk ook even op kopersbelangen.nl Gedupeerden zijn zich daar aan het verenigen.

Gesloten