LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierenverzekering Pico Bello

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
hel
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2007 10:37

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door hel »

ook ik heb al aangifte gedaan ik moest van de polite zoveel mogelijk informatie verzamelen
ik heb ook radar een mail gestuurd maar het is blijkbaar niet belangrijk genoeg om het onderwerp te behandelen
hebben jullie al wat gehoord over de machtiging die je ingetrokken hebt van pico bello??

Fraudeurs
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2007 12:03

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Fraudeurs »

Betreft Pico-Bello.
Bij de maatschappij zijn de fraudeurs bekend en zullen zonodig met naam aan radar worden doorgegeven.Het is opvallend dat steeds de zelfde namen in beeld komen.
Waarom is er tot op heden geen enkele zaak aangespannen tegen Pico-Bello? Pico-Bello bestaan al sinds 1997.
Helaas is men niet op de hoogte wat de gevolgen zijn van frauderen.
Hier moet Radar dan maar eens aandacht aan schenken in een volgende uitzending.Ook de ervaringen van andere verzekeringsmaatschappijen moet dan een goed beeld geven hoe
vaak er gefraudeerd is.
mvrgr
Pico-Bello.

MAXIEM

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag fraudeurs,

Ik neem toch aan dat "de maatschappij" uitsluitend afgaat op originele rekeningen. De originaliteit van die rekeningen is gemakkelijk vast te stellen. Dat "de maatschappij" vervolgens onder het motto iedereen is in potentie een fraudeur" niet of nauwelijks uitbetaald (zie de vele posts) geeft bepaald geen betrouwbare indruk. Zo roep je natuurlijk wél zelf het beeld op dat "de maatschappij" geen bonafide maar mogelijk een malafide "maatschappij" is.

Vriendelijke groet, Maxiem.

Ps. publiceer hier eens de jaarcijfers van 2006:

premie-inkomen
uitkeringen
andere kosten
winst :wink:

magretti
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2006 18:29

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door magretti »

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal dagen geleden eens op google gekeken voor een dierenverzekering voor onze hond.
Ik dacht picco bello maar doen. Even later had ik me aanvraag via internet gedaan. En dus even later viel mijn oog op dit forum over pico bello. Ik heb dus niet op zitten letten. :roll:
Nu wil ik de aanvraag intrekken, want ik heb nog geen kontrakt en papieren ontvangen, maar ik krijg ze niet te pakken.
De aanvraag heb ik 3/4 dagen geleden gedaan. Hoe kan ik nu van pico bello af komen? Heeft iemand advies voor mij?

geajan
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:34

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door geajan »

Magretti, als het goed is kun je als je de polis krijgt deze nog weer beëindigen. Onderaan de polis staat dan dat je het recht hebt om de overeenkomst binnen 10 werkdagen zonder kosten te beëindigen.

En fraudeurs, wat jullie betreft: als de dierenarts er aan te pas moet komen om u duidelijk te maken dat er echt iets aan de hand is en jullie dan nog steeds niet willen betalen, dan is het wel duidelijk dacht ik.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Als diegene die zich "fraudeurs" noemt, echt van Pico-Bello is, dan geeft dat het niveau van die verzekeraar goed weer.
Ze noemen zichzelf dus al fraudeurs. :lol:

En dat is in dit opzicht helemaal juist lijkt mij.

Het niveau van die persoon is erg laag, en bovendien schrijft die persoon over dingen waar het hier in dit topic helemaal niet over gaat.

In dit topic gaat het erover dat de verzekeraar fraudeert door niet uit te betalen, en dat komt helaas maar al te vaak voor bij verzekeraars. Alleen hoor je daar niets over in het nieuws. Men hoort in het nieuws alleen de verzekeraars die klagen over fraude, terwijl zij zelf naar mijn mening nog veel meer frauderen door onterecht niet uit te betalen. (van dit soort fraude worden helaas geen statistieken bijgehouden)
Door dit gedrag van verzekeraars wordt fraude door verzekerden bovendien in de hand gewerkt. De verzekeraars zijn dus zelf de grootste boosdoeners. (en maar klagen in de media)

Als Pico-Bello dus niet wil uitbetalen omdat er naar hun mening gefraudeerd wordt, dan moeten zij dat in ieder geval melden aan de verzekerde, en niet botweg niet betalen en niets van zich laten horen. Bovendien zullen zij toch echt met bewijzen daarvoor moeten komen, en natuurlijk ook aangifte doen bij politie.

Maar waarschijnlijk betreft het hier ondernemers, die het ondernemen niet zo goed afgaat, en zich financieel hebben vergist, en daardoor nu falliet dreigen te gaan. Daarbij proberen ze waarschijnlijk te redden wat er te redden valt, en schromen daarbij niet om hun klanten daarbij met opzet te duperen.
En misschien zijn het wel gewoon pure oplichters. (tja als je de bal kaatst..... :lol: )

Fraudeurs
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2007 12:03

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Fraudeurs »

Pico-Bello
Opzeggen van de polis is bij pico-bello heel eenvoudig.
A. binnen 10 dagen na ontvangst.
B. als er niet geincasserd kan worden na 2 pogingen
dan verwijderd pico-bello de polis uit het bestand.
C. als de indruk bestaat dat men zich niet houd aan de voorwaarden
of grof aan de telefoon doet. Daarom is de telefoon regelmatig
uitgeschakeld om welles en nietes te voorkomen zoals in de voor-
waarden duidelijk is opgenomen.
Dus geen moelijke brieven schrijven.Gewoon een mailtje.
Pico-bello heeft niets te maken met andere maatschappijen.
Gelukkig is niet iedereen ontevreden.De zuurpuimen kunnen ook beter
nog meer negatiefs schrijven.Al onze naam maar in beeld komt
dat is voor Pico-Bello al reclame genoeg.
met vriendelijke groet,
en verder nog en prettige dag.
Pico-Bello.

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Ook wij hebben, helaas, de laatste twee maanden soortgelijke ervaringen met Pico Bello.
Wij hebben één van onze honden sinds juli 2004 verzekerd bij Pico Bello. Tot januari 2007 hebben wij totaal geen problemen met Pico Bello gehad. In tegendeel. Ondanks dat we meerdere honden hadden, was het (in tegenstelling tot wat in de polisvoorwaarden staat vermeld) in overleg mogelijk om alleen onze jongste hond bij Pico Bello te verzekeren. Op de polis staat keurig dat Pico Bello op de hoogte is van het feit dat wij meerdere honden hebben, maar alleen de jongste hond bij hun hebben verzekerd.
Helaas hebben wij de afgelopen 2,5 jaar al een aantal, relatief kleine, declaraties moeten doen bij Pico Bello, maar tot het begin van dit jaar hebben wij altijd alle declaraties keurig binnen de genoemde 45 dagen uitbetaald gekregen. Eén keer was een declaratie niet uitbetaald, maar na een telefoontje, waarbij ik ingesproken had en diezelfde avond nog terug gebeld werd, kon ik de declaratie nogmaals indienen en is die gelijk uitgekeerd.
Omdat wij zo tevreden waren over Pico Bello hebben wij deze maatschappij aan veel van onze hondenvrienden en -kennissen aanbevolen.

Helaas lijkt er vanaf januari 2007 van alles veranderd te zijn bij Pico Bello en, zoals ik het hier lees, zijn wij niet de enigen die dit overkomt.
Eind december 2006 kreeg onze hond een oorontsteking die we niet makkelijk onder controle kregen. We moesten er twee keer voor naar de dierenarts (eind december 2006 en begin januari 2007) en deze rekeningen had ik, zoals gebruikelijk, bij Pico Bello ingediend. Eind januari 2007 kregen wij een voorgedrukte brief van Pico Bello waarin stond dat zij deze ingediende declaraties niet in behandeling konden nemen, omdat niet was voldaan aan art.nr. 13.1
De polisvoorwaarden die wij in huis hebben, gaan echter niet verder dan art.nr. 10?! Op de website van Pico Bello staan wel de nieuwe polisvoorwaarden (die wij dus nooit hebben mogen ontvangen, ondanks dat Pico Bello zelf in hun polisvoorwaarden vermeldt dat de verzekeringsnemer van een herziening van de polisvoorwaarden schriftelijk of per mail door de maatschappij in kennis gesteld zal worden (art.nr. 10.1).). Art.nr. 13.1 meldt het volgende:

13.1 De verzekeringsnemer is verplicht het verzekerde huisdier goed te verzorgen. Daartoe worden gerekend de preventieve gezondheidszorg, zoals vaccinaties, entingen, parasietenbestrijding en jaarlijkse controle en registratie in het dierenpaspoort.

Aangezien wij onze honden goed verzorgen, de benodigde vaccinaties geven, parasieten bestrijden waar nodig en hen jaarlijks laten controleren, wat ook in het entingsboekje terug te vinden is, zijn wij het niet eens met het feit dat de ingediende declaraties op basis van dit art.nr. niet uitbetaald zouden worden. Daarbij is een persisterende oorontsteking ook niet het gevolg van een slechte verzorging.
Naar aanleiding van deze brief heb ik meer dan zeven pogingen gedaan om Pico Bello telefonisch te bereiken. Ik heb iedere keer dat dat mogelijk was (ook ik liep regelmatig tegen een volle voicemailbox aan) ingesproken met de vraag of Pico Bello mij terug zou kunnen bellen om één en ander te verduidelijken. Helaas ben ik nooit terug gebeld. Ook heb ik meerdere e-mails gestuurd waarvan ik wel ontvangstbevestigingen kreeg, maar verder geen enkele reactie ontving.
Eind januari stond er echter in één keer 22 Euro bijgeschreven op onze rekening van Pico Bello als uitbetaling van de ingediende declaraties?! Dit bedrag kwam alleen niet overeen met het bedrag van de ingediende declaraties, dus ook daarover heb ik contact proberen te zoeken met Pico Bello (zowel telefonisch als per e-mail), wat wederom onmogelijk bleek.
Op 16 februari 2007 kreeg ik de volgende reactie per e-mail:

Pico Bello

Hiervoor vergoeden wij vaste bedragen van de gemiddelde prijzen in nederland.
De vergoedingen staan in relatie met de te betalen premies.
mvrgr


In de polisvoorwaarden van Pico Bello kan ik echter niets terugvinden over het feit dat zij vaste bedragen zouden vergoeden bij oorontstekingen. Naar aanleiding van deze e-mail heb ik wederom tevergeefs pogingen ondernomen om contact te krijgen met Pico Bello, zodat zij mij zouden kunnen verduidelijken hoe het zit met de uitbetaling van deze declaraties.
Omdat ik dit een erg vervelende situatie vind en wij altijd op tijd onze premie hebben betaald, heb ik inmiddels contact opgenomen met onze Rechtsbijstandverzekering om dit verder af te handelen.

Ik ben vooral verbaasd dat een verzekeringsmaatschappij, die tot januari 2007 altijd mijn volste vertrouwen heeft gehad en zich mijns inziens altijd keurig aan hun eigen polisvoorwaarden heeft gehouden, ineens op een dergelijke manier met hun verzekeringsnemers omgaat.
Laatst gewijzigd door Laantje op 04 mar 2007 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

magretti
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2006 18:29

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door magretti »

geajan dank je wel! :)

IBWIB
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jul 2004 03:40

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door IBWIB »


Geplaatst op 03 Mrt 2007 09:56 door Verstuur mail Fraudeurs
Pico-Bello
Opzeggen van de polis is bij pico-bello heel eenvoudig.
A. binnen 10 dagen na ontvangst.
B. als er niet geincasserd kan worden na 2 pogingen
dan verwijderd pico-bello de polis uit het bestand.
C. als de indruk bestaat dat men zich niet houd aan de voorwaarden
of grof aan de telefoon doet. Daarom is de telefoon regelmatig
uitgeschakeld om welles en nietes te voorkomen zoals in de voor-
waarden duidelijk is opgenomen.
Dus geen moelijke brieven schrijven.Gewoon een mailtje.
Dit kan nooit geschreven zijn door een professioneel verzekeringsbedrijf. En als het wel zo is: "Maak dan allemaal zo snel mogelijk dat je weg bent!"

Opzeggen van een polis dient ALTIJD aangetekend te gebeuren. Een mail is helemaal NIET rechtsgeldig!! Dit moet binnen de 7 dagen na ontvangst gebeuren!
Geen enkele maatschappij zal weigeren uit te betalen omdat de INDRUK bestaat dat een klant zich niet houdt aan de voorwaarden. Als die indruk in een uitzonderlijk geval ontstaat, dan wordt dit eerst volledig uitgezocht, alvorens de klant te weigeren zijn geld terug te betalen. En een telefoon uitschakelen omdat een klant op die manier zijn beklag niet kan doen, is de meest onprofessionele manier van werken die er is.

MAXIEM

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door MAXIEM »

IBWIB,

Je schrijft: Dit kan nooit geschreven zijn door een professioneel verzekeringsbedrijf. En als het wel zo is: "Maak dan allemaal zo snel mogelijk dat je weg bent!"

Het is mij ook opgevallen dat deze maatschappij onprofessioneel handelt en er een zeer primitief taalgebruik op na houdt. Dat kan twee dingen inhouden:

1. de fraudeurs zijn niet van deze pico bello maatschappij
of
2. ze zijn het wél en dan kun je beter geen verzekering bij deze amateurs afsluiten.

Vriendelijke groet, Maxiem.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Anastasia »

Hoewel de naam juist goed is, meestal is het resultaat tegenovergestelde!

Net als bijvoorbeeld Energie Direct, goedkoopste en meest populair onder de kachten..... dus ik durf niet eens de site te bekijken, neem liever een grote frima of nog beter, kijk bij vereningen van rasdieren, hond of kat maakt niet uit, maar de korting op verzekering is hoger dan de contributie!

Miauw... Anastasia.

MAXIEM

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag anastasia,

t'is toch allemaal nog goed gekomen met die kat van je tante! :wink:

Vriendelijke groet, Maxiem.

MAXIEM

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Als iemand een goede en professionele dierenverzekering zoekt, ga dan eens kijken bij:

http://www.proteq.nl/index.asp?Navigationid=797

of

http://www.petplan.nl/

De laatste verzekering is vrij nieuw, daar zijn dus weinig gegevens over bekend.

Vriendelijke groet, Maxiem. :wink:

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Het is mij ook opgevallen dat deze maatschappij onprofessioneel handelt en er een zeer primitief taalgebruik op na houdt.
Dat eenvoudige taalgebruik was ons ook al opgevallen. Dit was de mail die ik op een gegeven moment van Pico Bello ontving:

Pico Bello

Hiervoor vergoeden wij vaste bedragen van de gemiddelde prijzen in nederland.
De vergoedingen staan in relatie met de te betalen premies.
mvrgr


De mail eindigde met: 'mvrgr'. Dat was alles wat er onder de mail stond. Er stond dus geen afzender onder (wel er boven, wat ik een vreemde plaats vind voor een afzender). Een afkorting als afsluiting van een mail als: 'mvrgr' vind ik verre van professioneel voor een mailwisseling met een verzekeringsmaatschappij.

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Het e-mail adres wat 'Fraudeurs' gebruikt op dit forum is: [email protected]
Even Google-en maakt dat ik er achter kwam dat World Valve BV een machinefabriek is in..., jawel; LOSSER! Zie: www.worldvalve.com

Fraudeurs
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2007 12:03

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Fraudeurs »

Pico-Bello
Ja Laantje U kunt hier nog wat van leren.
Dat wij personen kort en krachtig antwoord geven
per e-mail dat is de huidige zakelijke benadering. Geel lange vergaderingen en ellen lange leugens verspreiden.
Geef wel even door wie U bent.Dan kunnen wij zonodig de nodige
maatregelen treffen.
Nog een prettige dag.
mvrgr.
Pico-Bello.
P.S.
Wij hebben enkele personen het laantje uitgestuurd.Bent U soms
een van deze? Heer of mevrouw Laantje?

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Geachte Fraudeurs,

Voor zover mij bekend, stuurt u geen mensen 'de laan uit' die al een aantal jaren ieder kwartaal hun premie betaald hebben? Tenminste; dat is toch niet wat ik hoop van een verzekeraar waar ik nog steeds vertrouwen in probeer te hebben.
Wel wacht ik inmiddels al meer dan de door uzelf vastgestelde 45 dagen op de volledige uitbetaling van de door mij ingediende declaraties.

Ray Barendrecht
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2007 19:56

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Ray Barendrecht »

Fraudeurs,

Jullie sturen niemand het laantje uit, jullie laten gewoon niets van je horen, en laten goed gelovige verzekerden maanden wachten op hun geld en zonder bericht, terwijl zij wel de maandelijkse premie's betalen.

en nu blijkt dat jullie inderdaad ons 2 x 5 maanden premiebetalingen hebben terug gestort ben ik blij dat we "EINDELIJK" van jullie af zijn en dat verdere teleurstellingen met Pico Bello voorkomen worden, dat scheelt bij ons in elk geval veel wachten en woede.
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

en nu blijkt dat jullie inderdaad ons 2 x 5 maanden premiebetalingen hebben terug gestort ben ik blij dat we "EINDELIJK" van jullie af zijn en dat verdere teleurstellingen met Pico Bello voorkomen worden
Mag ik vragen hoe jullie het voor elkaar hebben gekregen om de premiebetalingen terug te krijgen van Pico Bello? Wij krijgen niet eens onze ingediende declaraties uitbetaald, laat staan de betaalde premie!
Alvast bedankt!

Gesloten