LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neckermann vroegboekstraf!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
afrae
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2007 15:26

Neckermann vroegboekstraf!!

Ongelezen bericht door afrae »

Gelokt door de vroegboek korting en de extra 50 euro die ik retour zou krijgen na de vakantie, als ik voor 31 januari boekte, heb ik 30/1 mijn reis bij neckermann geboekt. Groot was mijn verbazing dat de reis twee weken later 253,- goedkoper is geworden. Neckermann; ja dat kan heel soms voorkomen, helaas voor u. De reserveringsafdeling zei: ja dat gebeurd heel vaak naar aanleiding van de prijzen van de concurentie. Ik voel me behoorlijk belazerd. Let dus op met Neckermann die rommelt aan de prijzen als de gids als uit is. Komt bij mij niet betrouwbaar over. Daar was ik al eens voor gewaarschuwd maar ja, moest het eerst zelf ondervinden blijkbaar.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Neckermann vroegboekstraf!!

Ongelezen bericht door gerland »

Heeft u uw vroegboekkorting gekregen?
En de extra 50 euro retour na de vakantie, krijgt u die ook?

Reisvliegje
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2007 13:28

Re: Neckermann vroegboekstraf!!

Ongelezen bericht door Reisvliegje »

Mag ik vragen wanneer u vertrekt? Want dat kan van invlied zijn.

afrae
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2007 15:26

Re: Neckermann vroegboekstraf!!

Ongelezen bericht door afrae »

De vroegboekkorting heb ik uiteraard gekregen en ik ga er van uit dat die 50 euro ook nog komt maar de reis is gewoon goedkoper geworden. Dus ook op mijn vertrekdatum. De site geeft nu een nieuwe prijs aan maar die geldt dus alleen voor mensen die nu boeken.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Neckermann vroegboekstraf!!

Ongelezen bericht door G7 »

Mag ik vragen wanneer u vertrekt? Want dat kan van invlied zijn.
Misschien kun je de reis annuleren met de nodige kosten en dan proberen dezelfde reis opnieuw te boeken tegen de lagere prijs. Wie weet, heb je er dan alsnog voordeel bij.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Neckermann vroegboekstraf!!

Ongelezen bericht door gerland »

Ik begrijp niet wat het probleem is

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: Neckermann vroegboekstraf!!

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Misschien kun je de reis annuleren met de nodige kosten en dan proberen dezelfde reis opnieuw te boeken tegen de lagere prijs. Wie weet, heb je er dan alsnog voordeel bij.
Dat is een goed idee, even uitrekenen en je weet het.

Ik ben zelf ook altijd een vroegboeker. Waarom? Ik weet wanneer ik ga en waarheen en wil dan zekerheid hebben.
Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat de reis bijvoorbeeld vlak voor vertrek in de Last-minute aanbiedingen zat. Als dat zo zou zijn, dat is dat natuurlijk balen.
Maarja aan de andere kant: je boekt vroeg en je keuze is daardoor wel gegarandeerd.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Neckermann vroegboekstraf!!

Ongelezen bericht door MLF »

radar heeft zo ver ik me herinner hier eens aandacht aan besteedt
maar ik vind het oplichterij

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Neckermann vroegboekstraf!!

Ongelezen bericht door sprookje »

hoi, heb ik in oktober ook voor gehad bij oad.Ben toen naar het riesbereau even gaab luisteren en een week later kreeg ik tel van toerkoop,zij hadden met oad gebeld en ik kreeg een deel terug.Vond ik tof van oad en de reis was zeker ook ok 8)
bij ons was de prijs één week na boeking veranderd en daarom was oad bereid een deel terug te betalen!!
Laatst gewijzigd door sprookje op 06 mar 2007 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Neckermann vroegboekstraf!!

Ongelezen bericht door gerland »

U krijgt een 'vroegboekkorting'. Niet meer, niet minder.

Reisorganisaties willen graag zo vroeg mogelijk verkopen en zekerheid verkrijgen. Dat men bereidt is zo'n korting te geven is daarmee plausibel.

Daarmee is niet gezegd dat niet op enig moment na uw 'aankoop' de prijs (mogelijk zonder vroegboekkorting) lager zou kunnen zijn dan de prijs waarvoor u gekocht hebt.
Een voorbeeld daarvan is te zien vlak voordat de reis begint: het fenomeen 'last minute'.

Het is niet verwonderlijk dat iemand die zichzelf wijs maakt dat door te boeken met vroegboekkorting een 'laagste prijs garantie' tot moment van vertrek verkregen is, moord en brand schreeuwt: oplichting!

Niet verwonderlijk. Maar volkomen ten onrechte, dat wel.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Neckermann vroegboekstraf!!

Ongelezen bericht door G7 »

Ik zou het terecht vinden, dat reisorganisatie's een soort van boekingsgarantie afgeven in de trend van, als je reis goedkoper wordt, men het verschil terug krijgt. Eventueel in waardebonnen voor een volgende reis.

Snoeyink en Solmar busreizen, doen dit al jaren.

afrae
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2007 15:26

Re: Neckermann vroegboekstraf!!

Ongelezen bericht door afrae »

Vraagje aan Gerland:Waarom geven ze dan een prijsbijlage uit? Als er toch maar geschoven wordt met prijzen. De toekomstige boeker ziet die goedkopere prijs immers ook niet in de gids Ik ging er vanuit dat de prijs in de gids de prijs voor het seizoen is, behalve dan de last-minutes. Sommige vermelden wel dat het een eerste editie is. maar hier dus niet (meestal word het daarna duurder omdat de vroegboek korting vervalt) Het is duidelijk geen last minute, het is een boeking voor de zomervakantie gedaan op 30 januari die daarna dus in ene goedkoper wordt. Helaas annuleren kwam duurder uit. Inderdaad Oad is veel aardiger voor zijn klanten; vorig jaar ging Oad stunten met de kinder prijzen en toen kregen we dat gewoon terug.

Gesloten