LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
monique82
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2007 20:00

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door monique82 »

@ Mariska666
Heee!
Alvast bedankt voor je moeite om te antwoorden!!!
Ik heb een alcatel 706 modem...die heeft een phone ingang die is groen en een ethernet ingang 1 en 2 die zijn geel. In 1 zit het internet.
Ik had de telefoon in de phone ingang en heb bij poorten selecteren nu beide gekozen, maar zonder resultaat....
Heb jij ook een 706 modem??
Ik heb mij password al gewijzigd, dat helpt ook niet....zodra ik bellen installeer doet ook de internet verbinding het niet meer.
Bij gebruikersnaam voer ik user-id van het bellen in 31546******
en bij beveling selecteren kies ik voor hoog, heb jij daar misschien iets anders gedaan??
Alvast heeeeel erg bedankt voor je antwoord/hulp

Monique

monique82
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2007 20:00

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door monique82 »

@ Mariska666

Hij doet het!!!
Ik heb hem nu niet geconfigureerd via de cd rom, maar via http:/10.0.0.138
En nu doet alles het goed!
Pffff gelukkig hoef ik die dure helpdesk (voorlopig) niet te bellen...

Monique

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door mariska666 »

Hee goed zo, sorry ik was er vandaag niet dus kon ik niet antwoorden.
Ja , is maar goed dat je de helpdesk niet nodig hebt.

Franz Mast
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2007 13:33

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door Franz Mast »

Sinds december 2006 alleen maar problemen met speedlinq, geen of slechte internetverbinding, telefoonlijn die niet werkt. Maar wel betalen.
Heb torenhoge gsm rekening voor elke keer naar de klantenservice bellen voor een belachelijk hoog tarief 0,70 eurocent per minuut en dan ook nog belachelijk lang moeten wachten voor dat je geholpen wordt, als ze tenminste antwoord weten op je vragen wat dat is ook hopeloos, alles moet nagevraagd worden en dan wordt je ook nog uitgekafferd als je vraagt wie deze kosten gaat betalen. Echt ik wordt onpasselijk van speedlinq ook als bevestigd de KPN dat de modem kapot is en afgekeurd voor de KPN wordt je door speedlinq beloofd dat je andere modem krijgt maar tot op heden nog niet ontvangen, vertraging in de levering is hun excuus. Maar o wee als je niet betaald!!!! Wat is dit voor een provider??????? en hoe kom ik er weer van af, wie kan mij hier een hint voor geven, speedlinq houdt zich niet aan de afspraken.

vlub
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2007 15:28

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door vlub »

hallo,
als je er echt vanaf wilt heb je misschien iets aan de voorbeeld brief van scarlet op de radar site.
hierin gaat het ook om een opzegging bij een provider, je zult de naam moeten veranderen maar verder klopt de brief wel.
succes
vlub

Franz Mast
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2007 13:33

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door Franz Mast »

vlud
he nog bedankt voor je tip en je hoort hoe dit afloopt

groetjes franz

pa0hfe
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2006 15:06

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door pa0hfe »

Beste Speedlinq "genieters..

Binnenkort komt er een artikel in het blad AKTUEEL over Speedlinq en haar dure helpdesk. Oplichterij!

Heb zelf input gegeven aan dit artikel.

Moest om de fouten van Speedlinq met ADSL + VOIP recht te breien ruim 45 minuten met Speedlinq helpdesk (0,70 euro per minuut) bellen in 3 keer en het heeft me bijna 2 dagen gekost om van alles uit te proberen dat niet werkte. Op het laatst belde de helpdesk dat het aan het (analoge) modem Speedtouch 780 zou liggen. Ze zouden een andere zenden met een ander typenr. maar dezelfde specificaties. De "defecte" kon ik terugzenden aan het bijgevoegde antwoordnr.
Paar dagen later kreeg ik een Speedtouch 716 (= oud type, mindere specificaties en opgevolgd door de 780) en het ergste was dat het onbruikbaar voor mij was omdat het een ISDN-versie was! Er was geen antwoordnummer bij. Na een maand kreeg ik een pissige aanmaning met antwoordnummer voor retour.

Het is een klotenbedrijf dat mede leeft op de winst van de exorbitant dure helpdesk. Het lijkt dat ze bewust stomme fouten maken zodat je gedwongen bent die dure helpdesk te moeten bellen! Pas op! Kijk uit!

Ik bel de helpdesk niet meer. Ik laat me niet nog meer oplichten! Want de helpdeskkosten krijg je niet terug, ook al ligt de oorzaak van het moeten bellen bij hen. Ik kreeg voor meer dan 40 euro helpdeskkosten en bijna 2 dagen werken (ik ben professioneel) 1 maand belabonnement (4,95) van hen terug! Een fooi!

Klachten geef ik alleen nog per brief door. Geen Helpdesk!

machinist
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 nov 2006 09:48

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door machinist »

Luisterd allen, ik heb de zelfde problemen gehad bij speedlinq, maar nu is alle geregeld.
Ze zijn dus erg bang voor de reclame en code commissie.
De vrijdag voordat de R en C comm. de zaak zouden gaan behandelen/speedlink zouden aanpakken via advocaat/gerecht hebbe ze mij persoonlijk gebelt(ja ik viel ook van mijn stoel) met de melding als ik mij terug zou trekken zouden ze mijn actie kortingen en alle problemen verhelpen en terug storten.
Ik heb gezegd als ik een SCHRifetelike bevestiging zou krijgen vond ik het best.
Zaterdag ochtend had ik die bevestiging in de bus.
suc6

arnoudj
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 mar 2007 10:56

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door arnoudj »

Speedlinq is een schandelijk bedrijf. Eind december aangemeld, 5 januari 149 euro afgescheven voor modem. Nooit meer iets gehoord of gezien. Bellen met helpdesk is pure oplichterij. Aardige meisjes die drie zinnetjes kunnen zeggen: We hebben vertraging (ja, waar bel ik dan over, muts), U moet maar even geduld hebben (Ik heb nu al twee maanden geen internet), Het spijt me dat u dat zo ervaart (Je werkt bij een oplichterstent). Wel 12 februari een welkomstbrief in een populaire jij en jou stijl, op 26 februari zou ik aangesloten zijn. Mooi niet dus, wel een afschrijving van 116 euro's. Gestorneerd. Dus een aanmaning om voor 14 maart te betalen. Reageren niet op aangetekende brieven en E-mails. Nu al zeker € 50 kosten gemaakt, zonder enig resultaat.
Wat te doen? De directeur over zijn bureau gaan trekken? Maar die zal wel in een belastingparadijs zitten van de gestolen euro's.
Hoe kun je als consument je recht halen bij dit soort bedrijven?

yrvhouten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2007 19:44

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door yrvhouten »

Hi, wij hebben pas Speedlinq Comfort. Het internet installeren lukte, maar nu ik het bellen wil installeren en dat via cdrom aanzet.....doet ook internet het niet...dus weer overnieuw internet installeren....prima..weer die cdrom voor bellen erbij....weer FOUT!!!
Dit hangt me nu al de keel uit. Wie weet waar het aan kan liggen??
Voordat ik helpdesk moet gaan bellen?? :evil:

jasmar
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2007 12:40

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door jasmar »

Tros radar,

wat gaan jullie hier aan doen? ik ben blij dat ik niet de enige wanhoper ben. Hoeveel klachten moeten er zijn voordat een bedrijf iets oplost????

vlub
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2007 15:28

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door vlub »

wij zijn ook nog niet veel verder( zie eerdere berichten) actiekorting hebben we wel eindelijk gestort gekregen. we hebben ook een modem gekregen maar weer dezelfde als we hadden, en we hadden duidelijk aangegeven dat we die dus niet meer willen. op onze brief over de telefoonkosten horen we ook niets, dus we zijn er op dit moment ook weer even klaar mee.
ik kan weer niet bellen en gebeld worden wat erg fijn is als je een zaak aan huis hebt.
:twisted: :twisted: ik ben er weer klaaaaaar mee

biancavsh
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:38

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door biancavsh »

Geachte dames, heren,

Ook wij hebben problemen met, hoe kan het ook anders als ik al deze ingezonden mails lees, SPEEDLINQ :evil:
Op 3 december jl. hebben wij ADSL aangevraagd. De 'oude' provider bleek echter nog een actief signaal op onze lijn te hebben. Hiervan kregen wij schriftelijk bericht. Hierop hebben wij gebeld (standaard hang je gewoon altijd minimaal 10 minuten in de wacht a 70 eurocent per minuut) en vroegen zij of wij toestemming gaven dit signaal over te nemen... ja hoor, is prima...
Krijgen we enige tijd later weer bericht, dat ze onze aanvraag niet konden honoreren, want (ja echt) de lijn was bezet! Weer bellen. We moesten maar even een speciaal formulier voor deze toestemming via de site downloaden en naar hun versturen. Hoe kan dat nou als ik helemaal geen internet meer heb!?
Uiteindelijk hebben we onze aanvraag geannuleerd. Hiervan hebben we, na weer meerdere malen gebeld te hebben dan ook een schriftelijke bevestiging gekregen. Probleem was echter nog, dat de kosten voor het modem op 8 december van onze rekening waren ingehouden. Het modem hebben we nooit ontvangen. We zouden het geld hiervoor dan ook teruggestort krijgen. Na inmiddels al zo'n kleine 100 euro (ja dat is toch niet normaal) verbeld te hebben en keer op keer de toezegging (oh nee het personeel mag GEEN toezeggingen doen, ze doen hun best) dat het teruggestort gaat worden hebben we tot op de dag van vandaag nog steeds geen geld terug. Op mail wordt ook niet gereageerd (dat zegt het personeel zelf al, dat is toch wat). Hoe krijg ik nu als consument zijnde mijn geld terug :?:
Zo ga je in mijn ogen als bedrijf absoluut niet met mensen om :!:

papegaai
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2007 20:45

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door papegaai »

Ook wij hebben helaas een abonnement bij speedlinq, waar we ook nog eens twee!! jaar aan vast zitten. Hele korte samenvatting: 4 november 2006 aangevraagd. In de winkel werd gezegd dat we met onze huidige bekabeling in huis speedlinq adsl konden ontvangen. Omdat wij de oude provider per 30 november 2006 hadden opgezegd, hadden we vanaf die datum geen internet + telefoon meer. Toevallig was toen ook de mobiele telefoon ter reparatie. Na 300 keer bellen tegen 0.70 cent per minuut en altijd 15-30 minuten wachttijd, uiteindelijk per 27 december 2006 internet en per 5 januari 2007 telefoon gekregen. Habben we dus 6 weken zonder internet en 2 maanden zonder vaste telefoon gezeten en waren we 115 euro armer omdat we met de mobiele telefoon moesten bellen naar de helpdesk. En dit zijn alleen nog de kosten die we met speedlinq gemaakt hadden. Ons gewone telefoonverkeer moest ook al die tijd per veel duurdere mobiel. Tevens hebben we voor tientallen euro's kabels en materiaal bij moeten kopen voor de aansluiting, omdat dus bleek dat we eigenlijk speedlinq niet met onze huidige bedrading konden ontvangen.
Een lange klachtenbrief geschreven van 2 A'4 tjes omtrent de aansluitingsdrama's en kregen toen 2 maanden abonnementsgeld terug wat ongeveer 20 euro is. Dit is een lachertje natuurlijk na al die hoge kosten. Ondertussen hebben we nu al twee keer storing aan de telefoon gehad, binnen twee maanden. De eerste keer ging de telefoon over en sprong meteen op een "voicemail" (wij hoorden niks overgaan) , na de heldesk gebeld te hebben (half uur wachttijd) was dit verholpen en afgelopen week 2 dagen er helemaal uit geweest. Voorts horen wij vaak van mensen die ons geprobeerd gebeld te hebben dat we in gesprek waren de hele avond of dat ze ons gebeld hebben en we gewoon thuis waren, maar nooit een telefoon gehoord hebben.
Een ding snappen we niet van dit alles: Vroeger hadden we thuis een ouderwetse zwarte telefoon met hoorn die het altijd deed!!! En in 2007 is het ineens lastig om permanent telefoon te krijgen.
Verder is het opgevallen dat de oplichterige dure helpdesk vaak bemand is door onbekwaam personeel, er niet teruggebeld wordt en niet wordt gereageerd op mail, en wij ergeren ons buitengewoon aan het taalgebruik in de correspondentie waarin de klant met je en jij wordt aangesproken. En daar zijn wij niet de enige in!! Volgens mij heb ik nooit met ze geknikkerd en ben ik klant en hoor ik als klant met respect behandeld te worden.
Dus: Kortom, wordt nooooit klant bij Speelinq, want het riekt naar oplichterij. Verder hopen wij dat er ooit door "iemand" een einde aan deze praktijken wordt gemaakt. Want als ik het forum lees zij wij niet de enigen.

margriet30
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2007 12:06

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door margriet30 »

Hallo,

Ook ik heb problemen met speedlinq.
Dacht ik eerst nog dat ik de enige was! Niet dus!
In december 2006 speedlinq adsl aangevraagd. De modemkosten werden meteen afgeschreven. Na enkele dagen kreeg ik een brief.(alleen aan iemand anders geadresseerd, met al zijn persoonlijke gegevens) Ik heb mij toen al afgevraagd waar mijn brief naartoe gestuurd is. Vervolgens voor de eerste keer gebeld met speedlinq klantenservice. En ja, meteen 15 minuten in de wacht x 0,70 eurocent.
Toen heb ik besloten om het abonnement te annuleren. (dit kan binnen zeven dagen). De modemkosten zouden teruggestort worden.
Terugboeken, het ik mij laten vertellen door de mevrouw van klanten"service", gebeurt altijd omstreeks de laatste van de maand.
Niet dus! Dus gebeld in januari 2007 met de vraag waarom het geld niet is teruggeboekt. Ze hadden er geen verklaring voor maar ze zouden een notitie maken zodat het geld de volgende maand zou worden teruggeboekt. Niet dus. Maar weer bellen. Weer in de wacht. Vorige week weer gebeld met de vraag waarom het geld eind februari niet is teruggeboekt.
Weten ze natuurlijk niet. Inmiddels staat het wel op de lijst om teruggeboekt te worden.
Hoe boos je ook wordt, wat je ook zegt, je komt bij de klanten"service"geen stap verder.
Op de vraag wat ik verder kan doen om mijn geld terug te krijgen is het antwoord standaard: gewoon afwachten.

Er is bij speedlinq ook niet iemand die de klachtenbehandeling doet.
Nee, eerst zit diegene (wie het ook mag zijn) in bespreking en als ik zeg dat ik wel kan worden teruggebeld zegt de mevrouw van klantenservice dat diegene geen kontakt heeft met de klanten.


Hoewel de mensen van de klanten"service" bij speedlinq zeggen hun uiterste best te zullen doen, gebeurt er niks.
Ze typen druk tijdens het telefoongesprek en zetten je voortdurend in de wacht. Een gemiddeld telefoongesprek duurt 20 minuten. En met mijn vraag wie de door mij gemaakte telefoonkosten gaat betalen antwoorden ze: als u nog langer blijft door (zeuren) gaan de kosten alleen maar omhoog. "Ik heb u al gezegd dat ik mijn uiterste best ga doen"zegt ze er nog achteraan.
Nu is maat vol! Wat onbeschoft. Dat zij zich een klantenservice mogen noemen!

Langzamerhand lopen de telefoonkosten aardig op. Ik schat dat ik voor ongeveer 50,00 euro gebeld heb met speedlinq.
Trek dit af van de nog terug te ontvangen modemkosten , blijft er nog een 100,00 euro over. Ik ben benieuwd of ik de modemkosten van 149,00 euro ooit terugkrijg.

Speedlinq (klantenservice) ; wat een ergenis!

freddiemarijke
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2007 12:20

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door freddiemarijke »

Ook wij zijn helaas zo gek geweest dat we een speedlinq abonnement hebben genomen. We zijn nu vanaf 26 november 2006 bezig om de aansluiting te krijgen en bij ons is voorgoed de wet van Murphy ingetreden. Fout na fout stapelen zich op. Begin februari is weliswaar de adsl aansluiting via Kpn gerealiseerd maar pas begin maart konden we internetten. Maar de telefoon blijft een doffe ellende nog steeds niks. Je kan bellen wat je wil, t for telecom laten bellen maar ze reageren gewoon niet of als ze het wel doen komen ze de beloftes gewoon niet na. Ze halen het geld wel van je rekening maar doen er niks voor. Dat geld kan je trouwens zelf wel binnen 30 dagen terug laten halen. Tenminste bij de postbank wel. Dit hebben wij ook gedaan. Inmiddels aangetekende brief verstuurd met verzoek tot reactie binnen 1 week. Heb weinig hoop dat het gebeurt maar volgens de rechtsbijstandverzekeraar moet dit wel gebeuren. De kosten voor mobiel bellen stapelen zich op ondertussen.

Hoop dat Radar hier echt iets aan gaat doen.

GT
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2007 16:28

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door GT »

Sinds kort speedlinq aangeschaft omdat we ***ziek werden van Caiway, blijkbaar kan het nog veel en veel slechter!! Na de 4 pagina's met reacties te hebben gelezen, hebbben we erg spijt van dat we Speedlinq hebben genomen. Heb inderdaad al 1 keer moeten bellen naar de helpdesk, stond 5 minuten in de wacht. Heb in de korte periode pas 1 x zonder problemen kunnen internetten en daarna nooit meer. Echt spijt dat ik op het internet niet verder ben gaan zoeken naar recensies!!

Zit er nu voor 1 jaar aan vast, krijg nu al koppijn van wat er nog gaat gebeuren?

vlub
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2007 15:28

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Ongelezen bericht door vlub »

hallo,
hier even een positief berichtje over speedlinq.
wij hebben een ander modem toegestuurd gekregen ( zie vorige berichten van mij)
en deze doet het ik ken internetten en bellen zonder problemen.
ik heb via via dze mailadressen gekregen [email protected] en [email protected]
het schijnen de mailadressen van de direktueren te zijn, het geval is in iedergeval dat als ik naar dze adressen mail ze de volgende dag aan de telefoon hangen ( OOK MOBIEL)
en dat je dan geen helpdesk aan de telefoon krijgt maar mensen die er wel verstand van hebben. ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
laat het weten wie weet zijn er dan wat meer positieve berichtjes.
SUCCES :lol: [/b]

Gesloten